صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۲۳۸
«محمد عفیف» مسئول بخش اطلاع‌رسانی حزب‌ا... لبنان دیروز در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که تمام ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه نیروهای این رژیم وارد لبنان شده‌اند، کذب است
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

به‌دنبال چند هفته تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که به شهادت دبیرکل و جمعی از فرماندهان حزب‌ا... لبنان منجر شد، تل‌آویو با این توهم که شهادت فرماندهان مقاومت باعث تضعیف حزب‌ا... شده است، تصمیم به لشکرکشی زمینی به لبنان گرفته و اولین مرحله از این حمله را بامداد دیروز شروع کرد؛ عملیاتی که علی‌رغم ادعای صهیونیست‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و نیروهای حزب‌ا... تاکید کردند هیچ‌گونه ورودی از‌سوی نیروی زمینی اسرائیل به جنوب لبنان صورت نگرفته است.

 بر‌اساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی با تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای و گسترش دامنه حملات به ضاحیه و دیگر مناطق جنوب لبنان، سعی در پشتیبانی از نیروهای نظامی خود برای نفوذ به خاک لبنان را داشت که این تلاش‌ها با حملات موشکی مقاومت لبنان به مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی ناکام ماند.

«محمد عفیف» مسئول بخش اطلاع‌رسانی حزب‌ا... لبنان دیروز در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که تمام ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه نیروهای این رژیم وارد لبنان شده‌اند، کذب است. وی تاکید کرد: هنوز هیچ‌گونه درگیری زمینی مستقیمی میان مجاهدان مقاومت و نیروهای اشغالگر رخ نداده است. مجاهدان ما آماده مقابله با نیروهای دشمن هستند. این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی دیروز مدعی انجام چندین عملیات زمینی در داخل خاک لبنان و مواضع حزب‌ا...شد.ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد: چندین سایت حزب‌ا... در «عیتا‌الشعب» و چندین تونل این گروه را در جنوب لبنان منهدم کردیم. 

در تونل‌های حزب‌ا... طرح‌های حمله به «الجلیل» را کشف کردیم. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم گزارش داد: تاکنون هیچ نفوذ زمینی از سوی نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی صورت نگرفته است.  به‌گفته این منابع، آنچه رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشروی زمینی در نزدیکی منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی گزارش می‌دهند، دروغ و بی‌اساس است.

طفره‌رفتن صهیونیست‌ها از پذیرش شکست
به‌دنبال انتشار گزارش‌ها از ناکامی ارتش اسرائیل در اولین مرحله از عملیات زمینی در جنوب لبنان، یک مقام ارتش اسرائیلی گفت عملیات زمینی در جنوب لبنان محلی، بسیار محدود و فقط در مناطق مرزی خواهد بود.  وی افزود: عملیات زمینی که ارتش در طول شب در جنوب لبنان آغاز کرده به‌معنای حمله یا تهاجم نیست.  این مقام ارتش اشغالگر همچنین تایید کرد تا‌کنون هیچ برخوردی روی زمین میان نیروهای اسرائیلی و نیروهای حزب‌ا... رخ نداده است.  

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه این مقام ارتش اسرائیل به‌شرط ناشناس‌ماندن صحبت کرده، گزارش داد که وی از اینکه تانک‌های اسرائیلی وارد خاک لبنان شده‌اند یا نه طفره رفت و درباره میزان پیشروی نیروهای اسرائیلی توضیحی نداد، اما تاکید کرد که تمرکز ما روی مناطق مرزی است.  وی همچنین حمله به بیروت را نادرست خواند و گفت: «چنین‌چیزی روی میز نیست». مادرموردحملات محدود، محلی و هدفمند بر‌اساس اطلاعات دقیق در مناطق نزدیک مرز صحبت می‌کنیم.  ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته، شمار نیروهاوتجهیزات زرهی خود را درشمال اراضی اشغالی به‌شدت افزایش داده است.  پیش از این، حزب‌ا... لبنان نسبت به ورود نیروهای ارتش اشغالگر به خاک لبنان هشدار داده و برخی گزارش‌ها درباره ورود نظامیان صهیونیست به خاک لبنان را دروغ خوانده است.