صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۴۶۴
پایگاه بصیرت / گروه سياسي

می‌خواهید به ابتذال فرهنگ و تمدن و سیاست در غرب پی ببرید، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت غزه و لبنان که با پشتیبانی کامل آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد را در نظر بیاورید. حالا نه فقط در فلسطین، ایران، جبهه مقاومت و دنیای اسلام، بلکه مردم در شرق آسیا، آفریقا، غرب و آمریکا نیز اسرائیل را رژیمی نسل‌کش می‌دانند که در نهایت سنگدلی ماه‌هاست مردم غزه و اینک لبنان را به خاک و خون می‌کشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، حوادث منطقه و ایستادگی و مجاهدت مقاومت را باعث تغییر در سرنوشت و تاریخ منطقه خواندند و با تأکید بر شکست رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت با وجود کشتار بیش از ۵۰ هزار انسان بی‌گناه، شکست بزرگ‌تر را رسوایی فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب دانستند.

دیگر این رژیم جعلی چه باید بکند تا شورای امنیت و دیگر نهادهای مدعی صلح و حقوق بشر و دول غربی به خود آیند و اقدامی را ترتیب دهند؟ این اتفاقات نشان داد آزادی و حقوق بشر و مدعيان آن، مضحک ترین مفاهیم هستند. حتی مردم اروپا و آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای در حمایت از ملت فلسطین و در مخالفت با سکوت و حمایت دولت‌های خودشان اعتراضات و راهپیمایی برگزار کرده‌اند، اما باز خبری از مقامات غربی نیست که نیست. این نحوه مواجهه دولت‌های غربی با موضوع فلسطین در آینده نیز تغییر نخواهد کرد؛ در لیبرال دموکراسی غرب، منافع سیاسی و استکباری تعیین‌کننده رفتارهای جهانی است. اخلاق و انسانیت مادامی‌که منافع آن دولت‌ها چیز دیگری را اقتضا می‌کند در سیاست‌های آن‌ها جایگاهی ندارد.

در این‌ زمینه بایستی با غرب‌گرایان در ایران که به دروغ، غرب و شعارهاي مضحک آنان را در برابر دیدگان و افکار عمومی می‌آرایند مواجهه فکری و قانونی داشت. این مقابله و رویارویی لازم و ضروری است و هرگز نباید مخاطرات آرایشگران غرب در ایران را دست‌کم گرفت. جدا از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور، دانشگاه‌ها و مراکز فکری و فرهنگی کشور هرگز نباید این عمل خباثت آلود دولت‌های غربی را نادیده بگیرد. بایستی در دانشگاه‌ها حقایق لیبرال دموکراسی غرب انعکاس یابد. عرصه هنر نیز نباید از مسؤلیت تاریخی و انسانی خود در معرفی چهره حقیقی غرب شانه خالی کند. تاریخ معاصر ایران گویای آن است که آراستگان افکار و اندیشه‌های غرب در جامعه ایرانی، ایران را بارها به لبه پرتگاه برده‌اند و نیز همین‌ها نقطه اتکا و امید قدرت‌های بزرگ برای زمین‌گیر کردن ایران به حساب می‌آیند.