جنگ هنوز چشم انداز مشخصی ندارد. تا تمام برگهای دشمن نسوزد، جنگ تمام نمیشود. دشمن هنوز منتظر تسلیم ایران است و تلاش میکند تا با هر اقدام ممکن، زمینه را برای این کار فراهم کند. قطعا در این زمینه موفق نمیشود. براین اساس، پایان جنگ دو حالت دارد:
۱_ یا دشمن شرایط ایران برای پایان جنگ را بپذیرد که این امر برای دشمن دشوار است،
۲_ یا مانند جنگ ۱۲ روزه، به صورت غیرمنتظرهای جنگ تمام شود. آنچه این سناریو را تقویت میکند، ویژگیهای شخصیتی ترامپ است. هر چند ایران اینگونه پایانی را نمیپذیرد.
بنابراین، جنگ فعلا ادامه دارد. حتی احتمال حماقت دشمن در تخریب گسترده زیرساختها و... هم وجود دارد.
سه عامل تعیینکننده در این زمینه فارغ از آنچه گفته شد: اگر ایران بستن تنگه هرمز را ادامه دهد، تلفات اقتصادی و انسانی سنگین بر آمریکا تحمیل کند و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را از کار بیندازد، بهترین و سریعترین نتیجه برای ایران حاصل خواهد شد.