صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۱۰۶۴۴

گزارشی ویژه از نشست اقتصاددانان با رییس جمهوری


گزارش دریافتی خبرنگار " خبرهای " ۱۶از نشست روز پنجشنبه منتقدان اقتصادی با رییس جمهوری حاکی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در این نشست تاکید کرده‌اند که با دولت در دستیابی به اهداف خیرخواهانه اقتصادی تفاوت نظری ندارند.

رییس جمهوری هم‌از اینکه اقتصاددانان به مسایل ریشه‌ای اقتصاد کشورتوجه دارند، ابراز خرسندی کرد.

بر اساس این گزارش ، اقتصادانان در این نشست نقطه نظرات انتقادی خود را درخصوص نحوه هدایت منابع به‌سمت بنگاههای زود بازده و تغییرات‌در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سیاست‌های پولی کشور و گرانی مسکن مطرح کردند و رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت نیز با سعه صدر به سئوالات و ابهامات آنها پاسخ دادند.

اقتصاددانان بعد از این نشست در گفت وگو با رسانه‌های مختلف با اذعان به مثبت،مفید و موثر بودن این نشست اقتصادی خواستار تداوم این دست نشست‌ها شدند.

در این نشست " ابراهیم شیبانی" رییس یانک مرکزی نیز با ارائه گزارشی از سیاست‌های پولی و ارزی کشور گفت که‌دولت کارهای علمی‌شورای پول و اعتبار را تصویب کرده و سیاست‌های مالی دولت انقباضی بوده است.

*** اصولگرایان در مصادیق تفاهم کرده‌اند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفته است : با تشکیل شورای مرکزی جبهه متحد ، اصولگرایان به وحدت رسیده و در مصادیق هم تفاهم کرده‌اند.

"محمدرضا باهنر" در همایش شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بازسازی نیروهای اصولگرا از سال ۱۳۷۸آغاز شد گفت: در دوره دوم انتخابات شوراهای شهرو روستا ورق برگشت و در انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم، انتخابات خبرگان و شوراهای دور سوم، اصولگرایان میدان را به دست گرفتند.

وی با بیان‌اینکه اصولگرایان‌در کلیات مشکلی‌ندارند افزود: اختلاف همواره بر سر رفتار و تعیین مصادیق بوده که با تشکیل شورای ۱۱نفره جبهه متحد، هر سه ضلع اصلی اصولگرایان به وحدت رسیده و درمصادیق هم عملا تفاهم کردند.

باهنر سه ضلع اصلی اصولگرایان را شامل جبهه پیروان خط امام و رهبری که جامعتین هم جزیی از آن است، طرفداران رییس جمهوری و سایر اصولگرایان شامل آبادگران، ایثارگران و شوراهای اسلامی شهرها دانست.

وی با تاکید بر اینکه تفرقه مهمترین آفتی است که می‌تواندطیف اصولگرایان را تهدید کند افزود: این شورا ایرادهای قبلی را ندارد و عملا این تفاهم میان همه گروهها برقرار شده است.

*** خبر تشکیل کمیته هفت نفره جبهه دوم خرداد صحت ندارد

"علی‌محمد حاضری" دبیر جبهه اصلاحات، خبرهای مربوط به تشکیل کمیته هفت نفری اصلاح طلبان برای بررسی وحدت اصلاح‌طلبان در انتخابات هشتمین دوره‌مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار "خبرهای " ۱۶ایرنا، افزود: اصلاح طلبان راهبرد خود را برای حضور درانتخابات تدوین کرده‌اند اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

"حسین کمالی" دبیرکل حزب اسلامی کار نیز که در برخی از سایت‌ها نام او به عنوان یکی از اعضای کمیته ۷نفره ذکر شده بود، عضویت خود در چنین کمیته‌ای را تکذیب کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسی با من برای عضویت درچنین کمیته‌ای صحبت نکرده است.

کمالی تصریح کرد: هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نشده است و چیزهایی که گفته می شود، شایعه است.

"حسین موسوی تبریزی" دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز که نام او هم به عنوان یکی دیگر از اعضای کمیته ۷نفره در سایت‌ها آمده است به خبرنگار "خبرهای " ۱۶ایرنا، گفت: از عضویت خود در چنین کمیته‌ای اطلاع ندارم.

وی گفت: شنیده بودم که قرار است هماهنگی‌هایی برای وحدت گروه‌های دوم خردادی صورت گیرد اما به دلیل حضورم در قم نمی‌دانم تا چه حد می‌توانم در خدمت این گروه‌ها باشم.

*** گلایه مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه

مدیرکل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور گفته‌است : در ۲۵سال گذشته برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث غیرمترقبه هزینه نشده است.

"حسین باقری" افزود: آمار نشان می‌دهد دراین مدت تنها یک هزارم اعتبارات عمرانی برای پیشگیری و مقابله بااین حوادث هزینه شده است.

باقری گفت: امروز نگاه‌مثبتی درمجموعه اجرایی کشور ومجلس شورای اسلامی به موضوع حادثه‌خیزی کشور صورت گرفته و براین اساس بعداز ۲۸سال ازانقلاب مجلس شورای‌اسلامی تصویب کرد که یک سازمان برای مدیریت بحران در کشور ایجاد شود.

*** گزینه‌های مطرح برای استانداری خراسان شمالی

درپی استعفای استاندار خراسان شمالی، "نورعلی طالب‌زاده" معاون عمرانی استانداری و "غلامحسین آرام" فرماندار شهرستان بجنورد، به‌عنوان گزینه‌های اصلی برای مسوولیت استانداری خراسان شمالی مطرح هستند.

همچنین‌افرادی چون "سیدهاشم بنی‌هاشمی" شهردار قبلی مشهد و نماینده دوره مردم مشهددر مجلس‌شورای‌اسلامی و استاندار اسبق قم و نیز "موحدیان" فرماندار فعلی مشهد که سابقه‌فرمانداری درشهرستان بجنورد را دارد، از دیگر گزینه‌های مطرح هستند.

*** هاشمی رفسنجانی فراجناحی عمل می‌کند

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت : هاشمی رفسنجانی همیشه در جریان انتخابات فراجناحی عمل کرده و می‌کند.

" غلامحسین امیری " در جریان پرسش و پاسخی، افزود: : جامعه روحانیت مبارز اعلام‌کرده در انتخابات این دوره بی‌تفاوت نخواهد بود و بطور قطع، جدی وارد عمل می‌شود.

وی یادآور شد:هاشمی رفسنجانی‌عضو جامعه روحانیت است اما خود تشکیلات‌ساز می‌باشد و مجموعه‌های مختلفی چون کارگزاران‌و مانند آن با تفکر او شکل گرفته است.

امیری با بیان اینکه "هاشمی رفسنجانی شخصیتی اثرگذار در انقلاب و جزو هیات امنا نظام است"، تاکیدکرد: در هر صورت باید با او تعامل داشته باشیم زیرا این تعامل به نفع نظام و انقلاب است.

*** کاهش ۵۰درصدی مدیران داوطلب نشستن بر کرسی‌های مجلس

"محمدحسین موسی‌پور" معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور اعلام کرد که برای حضور در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۲۰نفر از مدیران استعفا کرده‌اند.

موسی پور در گفت و گو با خبرنگار "خبرهای "۱۶خاطرنشان کرد که تعداد معدودی از مدیرانی که استعفا داده‌اند ، از معاونان وزرا و استانداران و فرمانداران بوده‌اند.

این مقام وزارت‌کشور همچنین یادآور شد که‌نسبت مدیرانی که‌برای انتخابات مجلس هشتم استعفا داده‌اند، نسبت به انتخابات مجلس هفتم، حدود ۵۰درصد کاهش یافته است.

رییس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور ادامه داد: مدیرانی که از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند دیگر نمی‌توانند در آن سمت و مسوولیت مشغول به کار باشند اما به عنوان نیروی آن دستگاه‌ها می‌توانند به کار ادامه دهند و هرگونه تبلیغات نیز در این مدت برای آنان ممنوع است.

سیدمجتبی ثمره هاشمی معاون سیاسی وزیر کشور که به نظر می‌رسد مسوولیت برگزاری انتخابات را برعهده خواهد داشت،هرگونه آماری در این زمینه را غیر دقیق خواند و گفت که آمار قطعی در روزهای ثبت نام مشخص خواهد شد.

*** پرتغال و برنامه هسته‌ای ایران

"لوییس آمادو" وزیر خارجه پرتغال که کشورش ریاست فعلی اتحادیه اروپا را به‌عهده دارد، از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان یکی از مسایل اصلی مورد توجه کشورش یاد کرد.

 

آمادو به خبرنگاران گفت: "اتحادیه اروپا به منظور حفظ و حمایت از همه گزینه‌ها برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران، خواستار مشارکت در مذاکرات با دولت ایران است."

*** آمریکا از چین انتقاد کرد

مقامهای‌ارشد دولت بوش گفتند چین با اینکه به تحریمهای سازمان ملل علیه ایران رای داده، چندان کاری برای جلوگیری از ارسال تدارکات دارای اهمیت نظامی به ایران انجام نمی‌دهد.

بنابراین گزارش، "دان مالی" دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیسیون بازبینی امنیتی و اقتصادی روابط آمریکا و چین در کنگره گفت: "با وجود قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، برخی شرکتهای چینی به عرضه اقلام و فناوری سودمند در زمینه سلاح‌های پیشرفته متعارف ادامه می‌دهند.

*** بخشهایی از گزارش دولت بوش به کنگره درباره ایران

دولت "جرج بوش" در تازه‌ترین گزارشی که درباره تحولات عراق به کنگره این کشور داده، چندین بار از ایران و سوریه نام برده و کوشیده تا در اقدامی فرافکنانه، ضعفهای خود را در مقابله با شورشیان و القاعده به حمایت ایران و سوریه نسبت دهد.

در این گزارش بار دیگر ادعا شده است که "ایران به آموزش، تامین مالی و تجهیز گروههای تندرو که به نیروهای عراقی و ائتلافی در بغداد و حوالی آن و استانهای جنوبی عراق حمله می‌کنند، ادامه می‌دهد."

این ادعا بارها از سوی مقامات ایرانی و عراقی تکذیب شده است.

*** تاکید مجلس سنای آمریکا بر راه حل دیپلماتیک

سناتورهای سنای آمریکا تلاش "جوزف لیبرمن" سناتور یهودی افراطی طرفدار اسرائیل را برای بازگذاشتن دست دولت نومحافظه کار بوش جهت اقدامی نظامی علیه ایران، ناکام گذاشتند.

لیبرمن که در ماههای اخیر آشکارا به بلندگو و هدایت سیاستهای فزون خواهانه اسرائیل در آمریکا بدل شده ،چندین بار از دولت بوش خواسته‌است تا علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.

وی در قالب یک متمم به طرح بودجه وزارت دفاع آمریکا، واژه‌هایی را در متن گنجانده بود که دولت بوش می‌توانست از آنها به عنوان مجوزی برای حمله به ایران استفاده کند.

سناتورهای سنا بر خلاف نظر این سناتور افراطی طرفدار اسرائیل، در این متمم صریحا تاکید کردند که سنا بر یافتن یک راه حل دیپلماتیک با ایران تاکید دارد و اجازه توسل به زور علیه آن کشور را نمی‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات