اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۵۹۹۶

نظر مصباحی مقدم درباره دریافت جرائم دیرکرد و جریمه بر سود بانکی

وی ضمن انتقاد از قانون جرائم بانکی گفت: جرائم دیرکرد و جریمه بر سود از نظر قانونی اشکال دارد و باید نظارت بر این مورد شدت یابد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون جدید پرداخت وام های بدون ضامن نکته مثبتی برای نظام بانکی محسوب می شود. بانک ها در دولت های گذشته این منابع را در اختیار معدود افرادی قرارمیدادند که عموم آنان از باز پرداخت سر باز می زدند.
 
وی ضمن انتقاد از قانون جرائم بانکی گفت: جرائم دیرکرد و جریمه بر سود از نظر قانونی اشکال دارد و باید نظارت بر این مورد شدت یابد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانکداری کنونی را مغایر با نظام بانکداری اسلامی دانست و افزود: طبق نظام بانکداری اسلامی می بایست سپرده افراد در اختیار تولید کنندگان و تجار قرار گیرد و آنها سود حاصل از کار را در اختیار بانک قرار دهند و سود ثابت بر سپرده افراد و وام گیرنده خلاف اسلام است.
 
وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: ما پس ار انقلاب اسلامی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در حوزه علمی، اقتصادی، فناوری، نظامی و ماهواره ای کسب کردیم و از این بابت جزو کشورهای قدرتمند منطقه محسوب می شویم.
 
مصباحی مقدم ادامه داد: البته به دلیل سوء مدیریت های برخی از دولت های گذشته مشکلاتی نیز برای مردم بوجود آمده است.
 
وی از دوران پهلوی به عنوان دوران فقر مطلق مردم ایران یاد کرد و افزود: برخی گمان می کنند در سال های آخر سلطنت پهلوی وضعیت اقتصادی رو به بهبودی بود ولی این بهبود اقتصادی صرفا خاص دولتمردان و نظامیان وابسته به شاه بود.
 
وی ادامه داد: درآمدهای دولت شاه به دلیل افزایش 5 برابری بهای نفت به یکباره افزایش یافت و تمامی این درآمد صرف واردات کالاهای لوکس و جشن های 2500 ساله شاهنشاهی می شد و 45 درصد مردم کشور در فقر و تنگ دستی به سر می بردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات