صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۱۳۲۲۴۸

تبادل اسرای فلسطینی با شالیت، گمانه‌زنی رسانه‌ای یا واقعیت


بصیرت:در حالی که هنوز برخی جریان‌ها در غزه و تل‌آویو صحبت در مورد تبادل اسرا را زود می‌دانند، اما قرائن نشان می‌دهد که زمان آزادی اسرای فلسطینی بسیار نزدیک و احتمالا تا قبل از عید قربان خواهد بود.
به گزارش بصیرت به نقل ازفارس، آخرین تحولات به وقوع پیوسته در عملیات تبادل اسرای فلسطینی با "گلعاد شالیت " نظامی اسیر اسرائیلی که با میانجگری مصر و آلمان به صورت فشرده در جریان است، نشان از آزادی قریب‌الوقوع اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی دارد.
این در حالی است که بر اساس برخی اظهارنظرهای غیر رسمی حماس موفق شده است تا با پایداری بر سر مطالبات خود، رژیم صهیونیستی را به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های ملت فلسطین وادارد.
مسئولان نزدیک به مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از عقب‌نشینی این رژیم مقابل خواسته‌های حماس در خصوص تبادل اسرا خبر دادند.
منابع مزبور با بیان اینکه "داستان شالیت‌رو به پایان است " به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که به احتمال زیاد تا پایان هفته و در آغاز عید قربان توافقنامه تبادل اسرا امضا خواهد شد.
دیروز پایگاه خبری "الرسالة نت " وابسته به محافل نزدیک به حماس نیز اعلام کرد که مذاکرات برای تبادل اسرای فلسطینی با گلعاد شالیت به مرحله بسیار پیشرفته‌ای رسیده است.
این پایگاه خبری به نقل از منابع آگاه به روند مذاکرات اعلام کرد که عملیات تبادل در حال حاضر تنها به توافق در مورد یک اسیر فلسطین حاضر در لیست حماس بستگی دارد.
به گفته این منبع مذاکرات در ساعات آینده برای رسیدن به توافق در این زمینه نیز در جریان است.
از سوی دیگر "احمد بحر " معاون رئیس پارلمان فلسطین اعلام کرده است که مقاومت رژیم صهیونیستی را به تسلیم در برابر شرایط و خواسته‌های خود مجبور می‌کند.
بحر که یکی از رهبران حماس نیز به شمار می‌رود، با اشاره صریح به زمان احتمالی آزادی اسرای فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین با وجود لجاجت اشغالگران عید [قربان] را با آزادی اسرای فلسطینی جشن خواهد گرفت.
در طرف صهیونیستی نیز اظهارات دیروز "شیمون پرز " رئیس این رژیم گمانه‌زنی‌ها در مورد آزادی قریب الوقوع اسرای فلسطینی را تسریع بخشید.
وی در اظهاراتی در بازگشت از قاهره از وجود پیشرفت‌های مهم در مذاکرات خبر داد.
در عرصه تحولات میدانی نیز حوادث به وقوع پیوسته احتمال انجام تبادل اسرا در چند روز آینده را بیش از پیش تقویت می‌کند.
خبرنگار شبکه خبری الجزیره دیروز اعلام کرد که اداره زندا‌نهای رژیم صهیونیستی احتمالا برای مقدمه‌‌سازی در زمینه انجام تبادل اسرا تمام اسرای فلسطینی را در سه زندان جمع کرده است.
از سوی دیگر خانواده شالیت نیز دیدارهای منظمی را با برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.
همچنین دیروز "محمود الزهار " یکی از رهبران حماس در رأس هیئتی به قاهره سفر کرد تا گمانه زنی‌ها در این مورد که این سفر تکلیف نهایی مذاکرات را روشن خواهد کرد افزایش یابد.
عمق این گمانه‌زنی‌ها تا حدی بود که برخی شایعات حاکی از حضور شالیت در این سفر و تحویل وی به مصر بود، شایعه‌ای که البته خیلی زود از طرف حماس تکذیب شد.
همان طور که اشاره شد تمامی شواهد و قرائن از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این تبادل اسرا حکایت دارد، روندی که به احتمال زیاد در چند روز آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات