صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۴۱۳

اخبار کوتاه 4 مهر

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، نظامیان این کشور ‌مدت‌ها پس از مغلوب کردن داعش نیز در خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] باقی می‌مانند. به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز»، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون گفت: واضح است که ما مدتی در آن منطقه باقی خواهیم ماند. کارتر در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نیروهای آمریکایی حاضر در عراق با نام بردن از ایران به عنوان تهدید علیه آمریکا، اظهار داشت: آمریکا ورای داعش نگرانی‌های بسیاری در خاورمیانه دارد.
به گزارش وبگاه «الوطن»، «مشیر المصری» از اعضای ارشد حماس در تظاهراتی در جبالیا که با هدف یاری رساندن به اسرا و اعتراض به گنجاندن نام «فتحی حماد» در فهرست تروریسم از سوی آمریکا برگزار شد، گفت: تا زمانی که اسرای فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازنگردند، رژیم اشغالگر قدس اسرای خود را نخواهد دید. وی خطاب به اسرا گفت: مژده به شما که آزادی‌تان زیاد طول نخواهد کشید و این موضوع یک مسئولیت بر گردن حماس و گردان‌های «القسام» (شاخه نظامی حماس) است.
عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن ادعا کرد، ایران در برابر تمام تلاش‌ها به منظور دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند. وی ایران را حامی افراط‌گرایی و تروریسم مذهبی در منطقه خواند. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره از خواست و اراده ملت یمن در تعیین سرنوشت خود دفاع کرده و جنگ‌افروزی عربستان برای جلوگیری از تحقق اراده ملی در این کشور را محکوم کرده است.
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دادگاه بدوی روز شنبه (سوم مهر ماه) به نفع فیلم سینمایی «رستاخیز» رأی صادر کرد. پیش از این احمدرضا درویش، کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز از شکایت درباره اکران نشدن این فیلم و درخواست غرامت ۴۰ میلیارد تومانی خبر داده بود؛ البته گفتنی است هنوز میزان خسارت تعیین‌شده اعلام نشده است.
یک منبع مسئول سوری اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل حمله جنگنده‌های این کشور به نیروهای ارتش سوریه از بشار اسد عذرخواهی کرده است. بنا به گفته این منبع رسمی سوریه، عذرخواهی باراک اوباما از طریق کانال‌های غیررسمی صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات