صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۱۳۲۸۲۹

ماجرای زن سوم عطالله مهاجرانی و سرهنگ تمام شدن صفارهرندی


بصیرت:حسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به این دانشگاه دعوت شده بود در دیدار با دانشجویان و سخنرانی خود حاشیه‌هایی داشت که به آنها اشاراتی می‌کنیم.
به گزارش بصیرت به نقل ازفارس، نیم ساعت قبل از حضور صفارهرندی دانشجویان شعارهایی در حمایت از کاندیداها و طرفداری از جریان خاص سر می‌دادند که طرفداران قسمت جلویی سالن شامل دانشجویان جامعه اسلامی،بسیج دانشجویی و طیف احزاب راست و قسمت عقب سالن نیز شامل طرفداران جریانات سیاسی گروه های چپ موسوم به اصلاح طلب بودند.
‌*آنچه در شعارهای دانشجویان بیشتر جلب توجه می‌کرد مرگ بر روسیه، دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و گروه مقابل نیز شعارهایی در حمایت از رهبری نظیر خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت ‌حیدر است و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و نیز تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست شعارهابی سر دادند و اعلام حمایت می‌کردند.
‌*در این نشست که از تمامی طیف‌های دانشجویی حضور داشتند دانشجویان در دو بخش سوالات خود را مطرح کردند که در این سوالات به بی احترامی روزنامه ایران به ترک زبانان و عدم عذرخواهی وزیر سابق در این زمینه اشاره شده بود و همچنین از صفارهرندی خواستند در مورد دلایل استعفای خود از وزارت توضیح دهد.
*وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به یک سوال از دانشجویان در مورد افکار سنجی های صورت گرفته پیش از انتخابات به آمار ایسپا استناد کرد و گفت: حتی مراکز نظرسنجی نزدیک به موسوی نیز از پیروزی احمدی نژاد خبر می دادند. سخنران این مراسم در قسمتی از جواب خود به دانشجویان علت هنجارشکنی موسوی را با توجه به شعار اصلی او به نام احترام به قانون مطرح کرد که دانشجویان با شعارهای تند و ایجاد سروصداهای زیاد جو سالن را به هم ریختند.
‌*یکی از حاشیه های دیگر این مراسم سوال یکی از دانشجویان در مورد عطالله مهاجرانی وزیر سابق بود که در آن به ازدواج متعدد او پرداخته شده بود که وزیر فرهنگ دولت نهم در پاسخ به این سوال با قانونی و شرعی خواندن ازدواج مجدد تنها مشکل پیش آمده در این زمینه را اعلام حضور زن سوم عطالله مهاجرانی در مورد نفقه خود در یکی از جلسات دانست که به گفته صفارهرندی این امر زمینه فرار او را به انگلیس سبب شد.
‌*یکی دیگر از حاشیه های این مراسم القابی بود که اکثر سوال کنندگان از صفارهرندی، به او نسبت می دادند که برخی سوال کنندگان او را سرهنگ و برخی او را سرتیپ می‌نامیدند که صفارهرندی با شوخی گفت: مگر اطلاع ندارید که بنده سرهنگ تمام هستم!
‌*صفارهرندی در مورد پرونده اقتصادی صادق محصولی وزیر رفاه نیز گفت: ما معتقدیم هیچ متخلفی در نظام اسلامی در سایه امنیت و آسایش قرار ندارد و اگر چنانچه پرونده ای مبنی بر فساد مالی نیز باشد قطعا رسیدگی می شود ولی مستنداتی در مورد محصولی تاکنون به هیچ مرجع قضایی ارجاع نشده است.
‌*دانشجویان سوال کننده طیف سبز هر وقت سوالات خود را مطرح می کردند با تشویق و حمایت اندک دانشجویان طرفدار خود مواجه می شدند.
‌*یکی از دانشجویان وقتی «شعار ننگ ما ننگ ما دانشجوی بی‌فرهنگ ما» را سرداد با واکنش وزیر سابق مواجه شد که او برای آرامش فضای جلسه این شعار را این گونه تعبیر کرد که «دانشجوی با فرهنگ ما افتخار ماست» تا بتواند از ملتهب شدن فضای سالن جلوگیری کند.
‌*در حالی که هنوز 15 دقیقه به پایان نشست باقی مانده بود با درگیری اندکی که بین دو طیف از دانشجویان به وجود آمد دانشجویان طرفدار میرحسین موسوی با سر دادن شعارهای «یا حسین میرحسین» جلسه را ترک کردند و صفارهرندی نیز به کنایه گفت: دانشجویان نمی‌خواهند نماز اول وقت را از دست بدهند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات