صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۱۳۹۶۳۴

اخبارویژه روزنامه های10اسفند88


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***منابع مستقل خبری پس از انتشار برخی اعتراف های عبدالمالک ریگی روز شنبه گزارش دادند که این تروریست قرار بوده پس از وارد شدن به کشور قرقیزستان در پایگاه هوایی مناص با « ریچارد هالبروگ » دیدار و در امور افغانستان و پاکستان گفتگو کند. یک روزنامه نگار آمریکائی به نام « وین مدسن » که این مطلب را گفته افزود : قرار این ملاقات در پایگاه هوایی مناص که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند گذاشته شده بود تا احتمال لو رفتن آن به حداقل برسد. دولت واشنگتن عنوان شغلی « نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان » را برای هالبروگ برگزیده اما منابع خبری و مستقل به خصوص در تابستان امسال که برخی دخالت های این فرد در انتخابات افغانستان منتشر شد از « بازیگری » های وی در رایزنی با تروریست ها در جهت منافع آمریکا پرده برداشتند.

***یک روزنامه آمریکائی نوشت : حمله نظامی اسرائیل می تواند برای ایران بسیار مفید باشد. به گزارش « تابناک » این روزنامه آمریکایی در گزارش خود با اشاره به تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می نویسد : « ایران زیر نظر چهارده تن از بازرسان هسته ای آژانس بیش از 2000 کیلوگرم از اورانیوم با درصد غنای پایین خود را از انبارهای زیرزمینی بیرون آورده است . » این روزنامه سپس با تحلیل این اقدام و با توجه به تهدید احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران به نقل از یک دیپلمات اروپایی می نویسد : « حمله نظامی اسرائیل می تواند برای حکومت ایران بسیار مفید باشد چرا که این مساله می تواند مردم ایران را با دولتشان همراه و علیه یک دشمن مشترک بشوراند. » اخبار منتشره حاکی از آن است که اوباما در نظر دارد تل آویو را از حمله به ایران منصرف سازد و اعزام مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد مشترک آمریکا به اسرائیل با همین هدف صورت گرفته است .

***تعداد معدودی عناصر افراطی در اهواز و برخی از شهرهای استان خوزستان با توزیع شبنامه های هتاکانه علیه برخی از شخصیت ها از جمله شخصیت های روحانی برجسته کشور و تشکیل جلسات در برخی از اماکن و مهمانسراهای نهادها و ادارات اقدام به تبلیغ و ارائه تحلیل و خبر و مطالب دروغ در این زمینه می نمایند . اخیرا یکی از این شبنامه ها در تیراژ وسیع در راهپیمایی 22 بهمن اهواز توزیع گردید. با وجود اینکه سران این عناصر افراطی در خوزستان برای بسیاری از مردم و مسئولان شناخته شده هستند اما معلوم نیست چرا به این افراد حتی تذکری هم داده نمی شود !

قدس

اخبار ویژه 

بروجردی: فیلم پخش شده درباره کوی دانشگاه بررسی می شود

قدس- گروه سیاسی: بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دیروز در واکنش به پخش فیلمی از حوادث کوی دانشگاه در شبکه بی بی سی گفت: این فیلم را ندیده ام، اما راحت ترین کار در هنر فیلمسازی مونتاژ است و باید با تأمل نسبت به این فیلم نگریست. وی افزود: به خصوص که این فیلم از بی بی سی پخش شده که این رسانه قابل اطمینان نیست، اما به هر حال کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع را پیگیری می کند.

اتهام جدید روس ها به ایران

خبر آنلاین - سازمان نظارت بر امور مالی روسیه در گزارش اخیر خود ایران را متهم کرده است تدابیر لازم را برای مبارزه با پولشویی نداشته است.

شایعه ای که تکذیب شد

آخرین نیوز- شایعه شده که در پی استقبال نکردن دانشجویان، برگزاری کلاسهای درس غلامعلی حدادعادل در دانشگاه تهران منتفی شده است. اما پیگیریها نشان می دهد که این موضوع صحت ندارد و یکی از مسؤولان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اعلام کرد که به دلیل حجم بالای کار دکتر حدادعادل، وی هیچ واحد درسی برای ترم دوم تحصیلی ارائه نکرده است و درگیر امور مربوط به پایان نامه و تز دانشجویان دکتری به عنوان استاد راهنما و مشاور است.

بازداشت 4 عضو گروهک ریگی در قرقیزستان

جهان - 4 تن از اعضای گروهک «جندالشیطان» در قرقیزستان دستگیر شدند.

مشایی را تا به حال از نزدیک ندیده ام

پارسینه- وحید یامین پور مجری برنامه رو به فردا در وبلاگ «کیستی ما» درباره برخی شایعات و حواشی پیرامونش نوشت: گفتند با صفار و الهام و مشایی ارتباط نزدیک داری! نمی دانم چطور کسی می تواند هم دوست نزدیک صفار و الهام باشد هم دوست نزدیک مشایی! ومشایی را تا به حال از نزدیک ندیده ام. صفار را نیز یک بار آن هم در برنامه رو به فردا مورخ 8 دی 88 دیده ام. اما الهام را بیشتر دیده ام. او استاد درس حقوق جزای عمومی 4 در دوره ارشد بود.

عجیب ترین رخداد هوایی کشور

خبرآنلاین - در یک اتفاق عجیب و نادر هواپیمای شرکت هواپیمایی کیش ایر وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش به جای شیراز به کیش رفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در باره این رخداد گفت: پرواز 7513 هواپیمایی کیش ایر، ساعت 6 صبح دیروز تهران را به مقصد شیراز ترک کرد، اما در کیش فرو آمد. جزئیات این رخداد هوایی به زودی منتشر می شود.

ردپای چند وزارتخانه در تخلفات آزمون دستیاری

مهر - حجة الاسلام حسین اسلامی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: خاطیان آزمون دستیاری سال 88 تنها به وزارت بهداشت مرتبط نبوده اند بلکه به ارگانهایی متصل هستند که چند وزارتخانه را در بر می گیرند.

انتشار خاطرات سفیر سابق ایران در تایلند

تابناک- خاطرات محسن پاک آیین سفیر سابق ایران در تایلند با نام «چهل ماه در سرزمین طلایی» منتشر شد. پاک آیین اولین سفیر ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که خاطرات خود را منتشر می کند. در بخشهایی از این کتاب به مسائل پشت پرده تلاش ناکام آمریکا برای دستگیری یک مأمور خرید اقلام دفاعی ایران پرداخته شده است.

محاکمه مهاجم به دانشجوی دختر ایرانی

خبرآنلاین - مرد فیلیپینی که با انگیزه ارتکاب سرقت یک دختر دانشجوی ایرانی را با ضربات کارد در دوبی زخمی کرده بود، محاکمه می شود.دادستانی دوبی این مرد را به اقدام عمدی برای قتل دختر دانشجوی ایرانی در دوبی متهم کرده است. این مرد با چاقو 2 ضربه به کمر و کتف راست این دختر زده است.

گوگل ایرانی در راه است

شبکه ایران- به زودی گوگل ایرانی با طراحی متخصصان ایرانی به بازار عرضه می شود.

کپی برداری بعثی ها از شعار حزب مشارکت

شبکه ایران - لیست العراقیه به ریاست ایاد علاوی که نزدیکترین حزب عراقی به حزب بعث به شمار می رود، شعاری مشابه با شعار جبهه مشارکت در ایران را به عنوان شعار انتخاباتی خود انتخاب کرد.

ایاد علاوی اعلام کرد که شعار «عراق برای همه عراقی ها» (العراق للعراقیین) را به عنوان شعار تبلیغاتی خود برگزیده است.

شیرین کاری جدید عبادی در ژنو

جهان - در ادامه تورهای تبلیغاتی شیرین عبادی علیه نظام، این بار وی در کنفرانس«کنگره جهانی مبارزه با اعدام» حضور یافت و همراه با دشمنان دین اسلام، مواضع خصمانه آنها را تکرار کرد.

شیرین عبادی در مصاحبه با رادیو ضد ایرانی فردا گفت: این کنگره ها (کنگره ژنو) در ایران و در سایر کشورهایی که مجازات اعدام را دارند تأثیر مثبتی دارد. زیرا بتدریج متوجه می شوند که باید سیستم کیفری خودشان را عوض کنند!

شبکه های ماهواره ای ایران خطرناکتر از سلاح هسته ای

الف- پایگاه خبری مفکره الاسلام وابسته به وهابیون تندروی سعودی، مقاله ای را با تیتر «شبکه های ماهواره ای شیعی، جنگ جدید ایران» منتشر کرده است.در این مقاله آمده است: شبکه های ماهواره ای ایران خطرناکتر از سلاح هسته ای است.

خبر جدید وزیر اطلاعات درباره گروهک ریگی

واحد مرکزی خبر- وزیر اطلاعات دیروز در حاشیه همایش وحدت گروههای فلسطینی به خبرنگاران گفت: ایران با تسلط بر اطراف خود به موفقیتهای جدیدی در رابطه با گروهک ریگی دست یافته است که به زودی مردم شاهد این موفقیتهای جدید خواهند بود.

ایران

دیگه چه خبر؟

پیگیری سرخط بی‌بی‌سی در راهروهای مجلس

خبر اول این که فیلم مشکوکی که اخیراً شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اقدام به پخش آن کرده بود، به ابزاری برای تخطئه نظام توسط رسانه‌های مدعی اصلاحات تبدیل شده است. در همین حال خبرنگاران پارلمانی جمعی از رسانه‌های اصلاح‌طلب روز گذشته در راهروی مجلس شورای اسلامی به طور هماهنگ با مطرح کردن سؤالاتی از نمایندگان شاخص کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص این فیلم آنها را به واکنش نسبت به آنچه که بی‌بی سی در صدد القای آن است، ترغیب می‌کردند. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به خبرنگاران اصلاح‌طلب انتشار این فیلم را تأمل‌برانگیز دانسته و گفته: از آنجا که راوی این فیلم بی‌بی‌سی بوده است باید با تأمل به این مسئله نگریست چرا که بی‌بی‌سی از نظر ما قابل اعتماد نیست. به گفته وی راحت‌ترین هنر در فیلمسازی مونتاژ فیلم است تا خواسته تولید کننده را تأمین کند لذا باید با تأمل به این مسئله نگریست.

پیگیری سرخط بی‌بی‌سی در راهروهای مجلس

خبر اول این که فیلم مشکوکی که اخیراً شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اقدام به پخش آن کرده بود، به ابزاری برای تخطئه نظام توسط رسانه‌های مدعی اصلاحات تبدیل شده است. در همین حال خبرنگاران پارلمانی جمعی از رسانه‌های اصلاح‌طلب روز گذشته در راهروی مجلس شورای اسلامی به طور هماهنگ با مطرح کردن سؤالاتی از نمایندگان شاخص کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص این فیلم آنها را به واکنش نسبت به آنچه که بی‌بی سی در صدد القای آن است، ترغیب می‌کردند. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به خبرنگاران اصلاح‌طلب انتشار این فیلم را تأمل‌برانگیز دانسته و گفته: از آنجا که راوی این فیلم بی‌بی‌سی بوده است باید با تأمل به این مسئله نگریست چرا که بی‌بی‌سی از نظر ما قابل اعتماد نیست. به گفته وی راحت‌ترین هنر در فیلمسازی مونتاژ فیلم است تا خواسته تولید کننده را تأمین کند لذا باید با تأمل به این مسئله نگریست.

ماجرای خرید نرم افزار انگلیسی «توهم» توسط یک آقازاده

خبر دیگر این که با بررسی‌های دقیق انجام شده نقش برخی از آقازاده‌ها در ایجاد توهمات انتخاباتی و وارد ساختن برخی نرم‌افزارهای ویژه از انگلستان محرز شده است. یک منبع آگاه با اشاره به شکل‌گیری 2 شبکه بزرگ نظرسنجی در ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان به مدیریت یکی از آقازاده‌های معروف تصریح کرده: این 2 سازمان در فرایند انتخابات 19 نظرسنجی را در سطح کشور انجام داده بودند که در هر 19 نظرسنجی نتایج آن به نفع میرحسین موسوی دستکاری شده بود به‌نحوی که در هر 19 نظرسنجی میرحسین موسوی در تمامی مقاطع جلوتر از احمدی‌نژاد بوده است.

واکنش محمد خاتمی به اظهارات اخیر موسوی

شنیدیم که بر خلاف اظهارات دیرهنگام و عجیب میرحسین موسوی در گفت‌و‌گو با سایت منتسب به خود که طی آن از حضور اجباری مردم در راهپیمایی سخن گفته بود و معترضان علیه خود را نیز قمه کش و کارمندان دولت نامیده بود، سید محمد خاتمی اخیراً طی یک دیدار محفلی، ضمن اذعان به شکست برنامه‌های جریان متبوع خویش برای 22 بهمن، حملات شدیدی را نیز متوجه کروبی و موسوی کرده است.خاتمی از آنها خواسته تا پاسخگوی کارهای نسنجیده خود باشند.خاتمی در ادامه با تأکید بر اینکه جنبش اجتماعی باید رهبر داشته باشد، از سردرگمی و بی‌برنامگی‌های به‌وجود آمده طی ماه‌های اخیر در بدنه حامیان خود انتقاد کرده و گفته: کشاندن مردم به خیابانها با این شرایط از اول هم اشتباه بود. هرچه ما داد زدیم کسی گوش نداد. همه سرمست از تعداد جمعیت و رادیکال شدن فضا بودند اما آقایان امروز را نمی‌دیدند. آمدن به خیابان وقتی که روی آن کنترلی نباشد، صددرصد اشتباه است.

برگزاری آخرین جلسه دادگاه میردامادی

دست آخر این که وکیل مدافع دبیر کل حزب مشارکت از برگزاری آخرین جلسه دادگاه محسن میردامادی خبر داده است. وی با بیان اینکه دومین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده میردامادی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده، افزوده: این دادگاه با حضور وکلای متهم و نماینده دادستان برگزار شد که در آن ضمن انجام دفاعیات توسط میردامادی، بنده به همراه دیگر وکلا اقدام به دفاع از میردامادی پرداختیم که لایحه تکمیلی دفاع از موکلمان نیز تا چند روز آینده تقدیم دادگاه می‌شود. طبق کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان، محسن میردامادی، دبیر کل حزب مشارکت در جریان حوادث پس از انتخابات به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیر شد.

کیهان

3هفته در اغما و تکرار لطیفه های 3 کله پوک (خبر ویژه)

نامزد نشان شده جبهه استکبار برای فتنه پس از انتخابات، 3هفته بعد از راهپیمایی دشمن شکن 22بهمن به موضع گیری علیه این خیزش ملی پرداخت و مواضع رسانه های ضدانقلاب را طوطی وار تکرار کرد.

موسوی در این گفت وگوی مکتوب! با سایت خود، برخلاف تشکر چند روز پیش از مردم به خاطر حضور در راهپیمایی، مدعی شد این راهپیمایی مهندسی شده بود و مردم را با قطار و اتوبوس و «شکل های خاص اداری»! به راهپیمایی آورده بودند. این در حالی است که حزب مشارکت، سازمان مجاهدین و مجمع روحانیون پس از غافلگیری در برابر اقیانوس ملت مدعی شده بودند افزایش امسال جمعیت به خاطر دعوت اصلاح طلبان و سبزها بوده است.

موسوی در این گفت وگو اظهار داشت: امسال مراسم 22بهمن تحت تاثیر انتخابات و اتفاقات بعد از آن بود و دولت با هزینه گزاف و بسیج اتوبوس ها و قطارها از سراسر کشور و شکل های خاص اداری سعی کرد اثرات حضور جنبش سبز را در آن خنثی کند. در هیچ سالی این همه ]؟![ نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی به خیابان ها آورده نمی شد.

وی توضیح نداد که اگر آن جمعیت انبوه از سراسر کشور به تهران آورده شده بودند پس انبوهی جمعیت بی سابقه در مشهد و قم و شیراز و ساری و تبریز و اصفهان و... همه شهرها و مراکز استان ها از کجا تامین شده بود؟! این عنصر آلت دست دشمنان انقلاب در عین حال عینا اظهارات مزدورانی چون سازگارا و نوری زاده و مهاجرانی (سه کله پوک) و رسانه هایی نظیر صدای آمریکا و بی بی سی و رادیو فردا را تکرار کرد و با انکار امتداد سیل خروشان جمعیت از میدان امام حسین تا آزادی و خیابان های اطراف این مسیر چند ده کیلومتری مدعی شد میدان آزادی خالی از جمعیت بوده است.

موسوی پس از توهین به شعور مردم و تقلا برای کوچک نمایی تودهنی بزرگ ملت ایران به مستکبران عالم و عوامل آنها، در موضعی متناقض و منافقانه گفت: ما اعتقاد داریم اگر دعوت جنبش سبز و تشکل های اصلاح طلب و مراجع عظام و دیگر شخصیت ها نمی بود، امسال ما یک راهپیمایی بی رمقی داشتیم که اکثریت آن را نیروهای نظامی و انتظامی که از سراسر کشور جمع شده بودند، تشکیل می داد.

وی با تکرار تعبیر راهپیمایی مهندسی شده برای حماسه 22بهمن، گفت «هزینه های گزاف و استفاده از اهرم های استخدامی و امکانات دولتی برای جمع کردن جمعیت محکوم است». این اهانت به ملت و نظام و پیروی از سیاست های تبلیغی استکباری در تخطئه و مخدوش ساختن حماسه 22بهمن در حالی است که جریان فتنه ای که موسوی قطعه ای از پازل آن است، مشخصا از سوی خبیث ترین و ضدانسانی ترین رژیم های دنیا (آمریکا و انگلیس و اسرائیل) سازمان دهی و حمایت شده است.

برخلاف رویه ساختارشکنانه، دیکتاتورمآبانه و قانون شکنانه فتنه پس از انتخابات که مشخصا به فحاشی علیه جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، امام خمینی و اصل اسلام و متقابلا دفاع از آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزهای 16آذر و 13آبان امتداد یافت، موسوی ادعا می کند: هدف ما تغییر در چارچوب نظام است.

وی هرچند در برابر انتخاب اکثریت ملت به صورت یک یاغی و راهزن عمل کرد، مدعی حمایت از انتخابات آزاد و رقابتی شد و این در حالی است که تایید صلاحیت فردی با مختصات ساختارشکنانه وی از سوی شورای نگهبان در هیچ سیستم سیاسی دنیا امکانپذیر نیست و نفس تایید عنصر آلوده و قانون شکنی چون وی، واقعیت انتخابات آزاد و رقابتی را نشان می دهد.

نکته قابل تامل در اظهارات اخیر موسوی عبرت گرفتن از رسوایی دعوت های قبلی و جا زدن برای فراخوان کذایی روز چهارشنبه سوری است.

این نکته از آن جهت قابل تامل است که طی 8ماهه گذشته ابتدا محافل و رسانه های ضدانقلاب به طراحی تشنجات خیابانی می پرداختند و مدتی بعد موسوی و کروبی همان سناریو را تایید می کردند اما موسوی این بار درباره چهارشنبه سوری می گوید: «توجه کنیم که ممکن است مخالفان جنبش بخواهند با برنامه ای که قبلا هم مشابه آن را اجرا کرده اند، جنبش سبز را بدنام کنند. بنده مطمئنم که سبزها در هیچ برنامه هنجارشکنانه یا تخریبی که موجب آزار و اذیت مردم بشود شرکت نخواهند کرد. ایجاد انفجار و آتش سوزی با مشی جنبش سبز سازگاری ندارد.»

این تعابیر را مقایسه کنید با اظهارات وی پس از حرمت شکنی و آتش افروزی اوباش در روز عاشورا که عوامل آن از سوی موسوی به عنوان «مردم خداجو» معرفی شدند.

موسوی در این مصاحبه مفصل روشن نکرد که چرا پس از 3 هفته، تازه از کما درآمده و درباره راهپیمایی 22بهمن به اظهارنظر و ارزیابی می پردازد. مصاحبه اخیر موسوی از آن جهت که حاوی هیچ نکته جدید و قابل اعتنایی برای محافل ضدانقلاب نیست، روشن می کند که وی این گفتگوی مکتوب را انجام داده تا صرفا بگوید که چون حرف می زند پس هست و تمام نشده است! موسوی همچنین درباره بازداشت سرکرده گروهک ریگی نیز با وجود سپری شدن 5 روز سکوت کرده است. گروهک یاد شده در حوادث 8 ماهه اخیر مرتبا از فتنه سبز حمایت می کرد و می شود حدس زد که وقتی سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران قدرت خویش را به رخ جبهه استکبار می کشد، حال و روز نوچه ها و نشان شده های دیگر مستکبران چگونه باشد.

هواپیمای قرقیز قرار بود ریگی را به ملاقات هالبروک ببرد (خبر ویژه)

قرقیزستان پس از چند روز سکوت، دروغ برخی رسانه های غربی و ضد انقلابی مبنی بر دستگیری ریگی در پاکستان و تحویل شدن وی به ایران را آشکار کرد.

شرکت هواپیمایی قرقیزستان سکوت خود درباره توقف هواپیمای مسافربری این کشور در ایران را شکست و تایید کرد هواپیمای مسافربری این کشور هنگام عبور از حریم ایران توسط دو جنگنده جمهوری اسلامی مجبور به فرود اجباری شده و دو مسافر آن که یکی از آنها عبدالمالک ریگی است، دستگیر شده است.

معاون این شرکت گفت: هواپیمای ما با دو فروند جت جنگنده ایرانی، اسکورت و مجبور به فرود اجباری در شهر بندرعباس شده است. مقامات ایرانی هواپیما را به مدت 3 تا 4 ساعت نگاه داشتند و پس از بازرسی آن دو نفر را بازداشت کردند.

پیش از این دو طیف رسانه های غربی و ضد انقلابی مدعی شده بودند ریگی توسط نیروهای اطلاعاتی ایران و از طریق نشاندن هواپیمای قرقیزی در بندرعباس دستگیر نشده بلکه وی توسط پاکستانی ها بازداشت و تحویل ایران شده است.

از سوی دیگر یک روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد ریگی به قرقیزستان می رفت تا در پایگاه آمریکایی ماناس با معاون ریچارد هالبروک فرستاده ویژه اوباما در امور پاکستان و افغانستان دیدار کند.

«واین مدسن» به راشا تودی گفت: ریگی در گفت وگو با تلویزیون ایران می گوید می خواسته با یکی از مقام های ارشد آمریکا در قرقیزستان دیدار کند. استنباط من این است که آن مقام آمریکایی، ریچارد هالبروک بوده که در همین زمان در بیشکک به سر می برد.

مبارزه مدنی آن قدر خوبه که نگو... ولی ترور، کیفش بیشتره! (خبر ویژه)

گروهک تروریستی کومله به روال همه گروهک های ضدانقلاب که پروژه براندازی را با نقاب مبارزه مدنی پیش می برند، اعلام کرد: شرایط کنونی مرحله مبارزه مدنی و دور از خشونت است که با ساز و کارهای مدنی و مسالمت جویانه و مدرن پیش می رود.

حزب کومله شاخه زحمتکشان که از حزب کومله جدا شده، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:ما برای نیل به مقصود در شرایط کنونی، از کلیه راه ها و مکانیزم های موجود بهره جسته و تاکید می کنیم تا روند این مبارزه مردمی و مدنی سالم و مسالمت جویانه و به دور از خشونت پیش برود. ما با درک مسئولیت سیاسی خود اعلام می داریم که سنگرمان سنگر مبارزه مدنی و تقویت و انسجام بخشیدن به جنبش دموکراسی خواهی مردم است.

این گروهک تروریستی در عین حال بازی با الفاظ را تاب نیاورد و ضمن فحاشی به جمهوری اسلامی نوشت: واقعیات انکارناپذیر، مبارزه مسلحانه با رژیم را بر ما تحمیل می کند. ما درک می کنیم که شیوه های مبارزه دگرگون گشته و ساز و کار متناسب با روز را می طلبد اما باور داریم که هنوز مبارزه پیشمرگانه با نیروی مسلح، یکی از سنگرهای جنبش رهایی بخش است. به همین خاطر در حفظ و تقویت آن می کوشیم گرچه باید هرگونه حرکت پیشمرگانه در این شرایط متناسب با وضعیت و در جهت تقویت مبارزه مدنی باشد]![

گروهک مذکور که اخیراً و در پی اعزام تیم های تروریستی به داخل کشور چند بار تلفات سنگینی را متحمل شده، با هشدار نسبت به اقتدار امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هشدار می دهیم که موج جدید سرکوب در راه است. برای ناکام ماندن این نقشه و جلوگیری از اقدامات رژیم باید هوشیار و دقیق بود و هرگونه حرکت پیشمرگ را حساب شده طراحی نمود. باید خود را بازخوانی و اشتباهاتمان را رفع کنیم. اکنون 4 پیشمرگ ما توسط رژیم کشته شده اند. برخی احزاب صریحاً از ما انتقاد کرده اند اما متاسفانه حزب کومله کردستان در 2 بیانیه فارسی و کردی (به سان نامه دو پهلویشان) برای 2 خواننده و تم سیاسی و بسیار نادوستانه درصدد گل آلود کردن آب هستند. آنها نامسئولانه حکم محکومیت ما را صادر کردند و اعلام کردند کشته ها، پیشمرگ آنها نیستند.

گفتنی است همه گروهک های ضدانقلاب بالاتفاق بر ادعای گزاف مبارزه مدنی مسالمت آمیز تظاهر می کنند تا حاشیه امنیتی برای خود بتراشند و در عین حال همه آنها بالاتفاق از آشوب و ناامنی و هرج و مرج و صف آرایی در برابر نظام و قانون و مردم حمایت می کنند.

خودتان یه کاریش بکنید موسوی و کروبی خجالت می کشند از آتش بپرند! (خبر ویژه)

طراحان پروژه اسب تروا برای راهپیمایی 22بهمن، از عناصر ضدانقلاب خواستند به حاشیه سازی در روز چهارشنبه سوری بپردازند.

سایت جرس وابسته به زوج مهاجرانی-کدیور که از لندن مدیریت می شود، درباره راهپیمایی 22بهمن نوشت: «بزرگ ترین آسیب این روز نداشتن برنامه مشخص و حساب شده بود تا در دام نظام قرار نگیریم که متاسفانه چنین نشد. و هزینه های سنگین از طبعات ]تبعات[ تلخ آن بود».

برخلاف این ادعا، هم سایت یاد شده و انبوه شبکه ها و رسانه های ضدانقلاب و هم خاتمی و موسوی و گروهک های مدعی اصلاح طلبی خواستار «حضور متمایز و با حفظ هویت» از سوی عناصر ضد انقلاب در روز 22 بهمن شده بودند اما کوه تبلیغات حتی موش هم نزایید.

جرس در ادامه تحلیل خود نوشت: رهبران اصلی جنبش مهندس موسوی و شیخ اصلاحات، با توجه به سوابق بالای مدیریتی شان در گذشته نظام، و فضای فرهنگی متفاوت و غیرمذهبی (نه ضد مذهبی) چهارشنبه سوری، معذوریتهای زیادی برای دعوت مردم در چنین روزی خواهند داشت. می توانیم از بانوی سبز جنبش خانم دکتر رهنورد که محبوبیت فوق العاده ای میان دختران و پسران دارد، دعوت کنیم برای برگزاری بهتر این روز ملی اطلاعیه دهند و یادبود شهدای جنبش را به نحو مقتضی در برنامه های چهارشنبه سوری سبز بگذارند(!)

جرسی ها پس از بیانیه 17 موسوی (بعد از حوادث روز عاشورا) خود را اتاق فکر و ابوذرهای سران جنبش معرفی کرده بودند اما در مدتی کوتاه موضع گیری های تند گنجی و کدیور و سروش مهاجرانی علیه یکدیگر، اتاق فکر کذایی را تبدیل به اتاق بوکس کرد.

رقیب ناکام آرای باطله برای رهبری امام عیب جویی می کند (خبر ویژه)

رقیب ناکام آرای باطله در انتخابات 22 خرداد ضمن ادعای علاقه به امام خمینی مدعی شد امام الگویی بی عیب و نقص نیست و تندروی هایی هم صورت گرفته است!

مهدی کروبی در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی کوریه دلاسرا و درباره این سوال که «آیا همچنان امام خمینی یک مدل رفتاری و عملی برای شماست»، با بیان اینکه مبارزات من در سال 1341 شروع شد، گفت: من به امام علاقه داشتم و دارم و ایشان را الگوی خود می دانم. ایشان دارای تقوا و بصیرت و دوراندیشی بودند. این علاقه من پس از رحلت ایشان حتی افزایش یافت.

وی در عین حال گفت: امام در بدترین شرایط (دهه اول انقلاب) رهبری کرد. آن زمان شرایط کشور در جنگ بود و سران بزرگ و کوچک کشور ترور و شهید می شدند لذا با توجه به شرایط آن زمان ممکن است تصمیم گیری های خاص نیز صورت گرفته باشد اما زمانی که من می گویم الگو، نمی خواهم بگویم الگویی بی عیب و نقص بوده است. بلکه رفتارها و تصمیمات را باید در همان زمان خودش مورد بررسی قرار داد.

کروبی که در انتخابات از 40 میلیون رأی تنها آرای 330 هزار نفر (کمتر از یک درصد) را به خود جلب کرده، به جای آنکه اعلام کند اعتبارش نزد مردم به خاطر آلودگی به مفاسد شهرام جزایری و سواری دادن به گروهک های ضدانقلاب در حزب و روزنامه اش آسیب جدی خورده، مدعی شد: من نمی خواهم بگویم از جمهوری اسلامی چیزی باقی نمانده، ولی آسیب بسیار جدی به آن وارد شده است... هنوز به جمهوری اسلامی معتقدم ولی نه به جمهوری اسلامی این چنینی. جمهوری اسلامی که 98 درصد رأی مردم را همراه خود داشت.

کروبی در این مصاحبه توضیح نداد که کدام بخش از سیره حضرت امام را توأم با عیب و نقص و تندروی!! می داند؟ آیا تاکید حضرت امام بر میزان رأی ملت، «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» و قانون گرایی و ولایت فقیه را عیب و نقص می داند یا مرزبندی و مقابله صریح آن حضرت با جبهه استکبار را و زراندوزان و مفسدان اقتصادی را؟! کروبی در حوادث پس از انتخابات، افراطی گری و آلت دستی ضد انقلاب را شدت بخشید و ضمن ائتلاف صریح با گروهک های منافق مطرود حضرت امام نظیر نهضت آزادی و باند مهدی هاشمی، به ابراز ارادت به شیخ مطرود حضرت امام پرداخت و بانی تجمعات ضدانقلابی شد که در آن با خط زدن شعار جمهوری اسلامی، «جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان» سر داده شد.

گفتنی است مدعیان اصلاح طلبی از سال ها پیش به تدریج اعلام کردند که برخی مواضع حضرت امام را نمی پسندیدند. از جمله کسانی نظیر بهزاد نبوی و موسوی خوئینی ها اعلام کرده اند که با ولایت فقیه از اول مشکل داشته اند اما به خاطر فضای انقلابی جرئت نکرده اند مخالفت خود را علنی کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات