صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۵۵۱۲
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

پاک‌آیین: شعار سال جهت‌دهی برنامه محور به مسئولین است

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ارتباط نزدیک دولت با بخش خصوصی در راستای حمایت از بخش خصوصی و عدم مدیریت دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی راهکار مهم مهار تورم و رشد تولید است.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفتگو با محسن پاك‌آيين

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifبه گزارش بصیرت، محسن پاک‌آیین کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص اهمیت تحقق شعار سال و آنچه در این موضوع باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد گفت: معمولاً شعار سال مسیر برنامه‌های سال جدید را روشن و تبیین می‌کند به نوعی که می‌توان گفت شعاری که توسط رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود جهت‌دهی به مسئولین برای تنظیم برنامه‌ها و دستورالعملی است که برای توفیق فعالیت‌ها بخصوص در بخش اقتصادی باید مورد توجه قرار دهند.

* در اين‌باره توضیح داد: آنچه در موضوع انتخاب شعار سال حائز اهمیت است اینکه شعار‌ها براساس فعالیت‌های کارشناسی شده و مطالعاتی با حضور و دریافت نظرات صاحب‌نظران تعیین می‌شود بنابراین رهبر انقلاب از بین شعارها، مهمترین و ضروری‌ترین آن‌ها را به عنوان نقشه راه یک سال و سال‌های بعدی در یک کلیت مشخص تعیین می‌کنند.

* محسن پاک‌آیین کارشناس و تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: شعار‌های سال‌های مختلفی که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده‌اند راهگشا هستند. به نحوی که می‌توان گفت شعار امسال شعاری ریشه‌ای و ضروری برای کشور است چرا که در وهله اول مهار تورم، و رشد تولید را به عنوان مسائلی که می‌تواند معضلات اقتصاد ایران را به صورت ریشه‌ای حل کند اشاره داشتند.

* وی در اين‌باره توضیح داد: تقویت پول ملی و جلوگیری از افزایش نرخ ارز‌های خارجی که متاسفانه به طور افسار گسیخته‌ای بالا رفته و عدم افزایش قیمت مسکن و خودرو و کاهش قیمت دارایی‌های ضروری و کالا‌های مصرفی و پر رونق شدن سفره مردم در گرو مهار تورم و رشد تولید است.

* کارشناس و تحلیلگر سیاسی توضیح داد: از دست رفتن معیشت مردم جزء اتفاقات تلخی است که رهبر معظم انقلاب هم بدان اشاره کردند، بنابراین دولت برای کنترل وضعیت افزایش تورم و متعاقب آن کاهش نرخ تورم باید مساله را به صورت ریشه‌ای حل کند، به معنای دیگر دولتمردان باید به این موضوع مهم توجه کنند که رشد تولید به صورت مستقیم در مهار تورم موثر است.

* محسن پاک‌آیین گفت: با توجه به اینکه تولید نقش محوری در مهار تورم داراد و مکمل هم به شمار می‌روند و در یک امتداد قرار دارند، لذا به اعتقاد بنده دولت به صورت ریشه‌ای با حمایت‌های همه‌جانبه از تولید باید به دنبال تحقق مهار تورم باشد.

* وی در اين‌باره توضیح داد: مردمی کردن اقتصاد و حمایت از حضور و فعالیت بخش خصوصی و بسترسازی برای حضور مردم و فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های مولد تنها راهکار رشد تولید و مهار تورم است.

* محسن پاک‌آیین کارشناس و تحلیلگر سیاسی بیان داشت: واقعیت این است که دولت باید از تصدی‌گری فعالیت‌های مولد کنار بکشد و تولید را به دست توانای بخش خصوصی و مردم بسپارد. حمایت دولت از بخش خصوصی و مردمی‌سازی فعالیت‌های مولد باید در تسهیل مجوزدهی و نظارت‌ها باشد نه غیر.

* وی در اين‌باره توضیح داد: ارتباط نزدیک دولت با بخش خصوصی در راستای حمایت از بخش خصوصی و عدم مدیریت دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی راهکار مهم مهار تورم و رشد تولید است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات