صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۰  ، 
کد خبر : ۱۴۱۵۳۳

اخبارویژه روزنامه های 30فروردین89


کیهان

غارتگر اقتصادی و فرهنگی پهلوی اسیر پنجه مرگ شدند (خبر ویژه)

دو تن از سرکردگان اقتصادی و فرهنگی رژیم پهلوی پس از سال ها خیانت به ملت و کشور اسیر پنجه مرگ شدند. شجاع الدین شفا معاون دربار پهلوی و نویسنده کتاب های دینی با گرایشات یهودی و بهایی در سن 92 سالگی در پاریس و در حالی جان سپرد که به مدت چند هفته با وضعیتی وخیم بستری بود. مقارن با این خبر، خبر مرگ هژبر یزدانی در کاستاریکا و در سن 76 سالگی منتشر شد. وی از کلان سرمایه دار فاسد بهایی بود که در رژیم پهلوی رشد کرد و از غارتگران بزرگ اقتصادی به شمار می رفت. شجاع الدین شفا (متولد 1297) به واسطه رابطه نزدیک با حسین علا وزیر دربار پهلوی، در سال 1338 به معاونت علا منصوب شد و مسئولیت پذیرایی و راهنمایی خبرنگاران در مراسم عروسی شاه با فرح پهلوی را به عهده داشت و پول های کلانی از خبرنگاران به این خاطر دریافت کرد. وی از مشوقان و بانیان جشن 2هزار و پانصدساله و دبیرکمیته مرکزی این جشن بود. سخنرانی شاه در پاسارگاد با عبارت آغازین «کوروش آسوده بخواب ما بیداریم» را شجاع الدین شفا نوشت. وی در راستای دین زدایی، علاقه وافری به افسانه سازی و باستان گرایی شونیستی داشت و به همین دلیل پیشنهاد تغییر تقویم هجری به شاهنشاهی را ارائه کرد. وی پس از انقلاب به آمریکا گریخت و به مخالفان جمهوری اسلامی پیوست. ساواک در گزارش های خود شجاع الدین شفا را فردی بی قید و بند و عیاش معرفی می کند.

نامبرده چند کتاب ضداسلامی و ضدشیعی منتشر کرد که مورد اعتراض شدید مسلمانان قرار گرفت. این سلطنت طلب به عنوان سلمان رشدی دوم معرفی شد. این عنصر هتاک سرانجام پریروز در پاریس جان سپرد.همزمان خبرها حاکی از مرگ هژبر یزدانی کلان سرمایه دار بهایی در کاستاریکاست.

او از جمله عناصر مهم و کلیدی در صحنه اقتصادی رژیم پهلوی بود که با حمایت بهائیان و دربار پهلوی به ثروت هنگفت رسید. مادر فرح پهلوی وی را چنین توصیف نموده است. «هژبر یزدانی در حلقه دوستان و نزدیکان شمس پهلوی قرار داشت. من بارها، هژبر را دیده بودم به انگشتان دستش انگشتری های گرانبها داشت که یک فقره آن انگشتری الماس به ارزش پنج میلیون دلار بود... او بهایی بود. تخطی و خلافکاری و قانون شکنی وی به اندازه ای بود که وقتی تصمیم به احداث یک مجتمع دامداری در سنگسر گرفت، همه روستائیان و زمین داران مسلمان را با زور از آن منطقه اخراج و زمین هایشان را تصاحب کرد. هژبر علاوه بر دامداری، بانکداری و سرپرستی صنایع و کشاورزی، قاچاق جواهر و طلای ایران را عهده دار بود. بر هیچ کس پوشیده نبود که هژبر نمی تواند بدون داشتن پشتوانه قوی به راحتی محموله های گرانبهای خود را از مبادی ورود و خروج کشور عبور دهد. محمدرضا برای آن که متهم به حمایت از بهائیان نشود، هژبر را به میهمانی ها و محافل و مجالس خود راه نمی داد. زمانی هم که به مناسبت سالروز تولد فرح، یک رشته جواهر عتیقه متعلق به کاترین دوم (امپراتریس روسیه) را به عنوان هدیه فرستاد، فرح از قبول آن امتناع کرد. چند هفته بعد، این رشته جواهر را بر گردن و لباس شمس دیدیم و متوجه شدیم، هژبر برای آن که به دخترم دهن کجی کرده باشد، جواهرات را به شمس بخشیده است.»

هژبر یزدانی با استفاده از حمایت بهائیان و طرفداری دربار (به ویژه عبدالرضا، محمودرضا و شمس پهلوی) و کریم ایادی پزشک مخصوص شاه به ثروتی هنگفت دست پیدا کرد. بهائیان قصد داشتند نبض اقتصاد کشور را به دست بگیرند لذا و با در اختیار قرار دادن سرمایه موسسه مالی بهائیان به هژبر یزدانی یک باره او را از گله داری جزء، به تاجری بزرگ مبدل کردند. زهرا محمد حسین زاده عراقی همسر جهانبخش انهاری، دوست و همکار هژبر، می گوید: «هژبر یزدانی کسی نبود، چیزی نداشت، گله داری در سنگسر بیش نبود. او با حمایت بهائیان و عبدالکریم ایادی صاحب این همه ثروت شد.»

حسین فردوست هم حمایت ایادی از هژبر را از عوامل مهم و موثر در رسیدن به قدرت اقتصادی برمی شمارد و در خاطرات خود می نویسد: «یزدانی با حمایت ایادی به قدرتی تبدیل شد و اراضی وسیعی را در باختران و مازندران و اصفهان و غیره در اختیار گرفت و برای من معلوم شد که تمام این وجوه متعلق به بهائیان است و این معاملات را یزدانی برای آنها ولی به نام خود انجام می دهد.»

وی در ماه های پایانی عمر رژیم پهلوی به صورت فرمالیته بازداشت شد و مقارن با انقلاب از کشور گریخت.

نگران سرنوشت کرم ها هستیم! (خبر ویژه)

میرحسین موسوی نسبت به سرنوشت «کرم»هایی که در راستای تحقیقات فضایی دانشمندان کشورمان به فضا فرستاده شدند، ابراز نگرانی کرده است!

موسوی در دیدار خود با طیفی از اعضای سازمان مجاهدین، بامزه گفته است: «فکر نکنیم مردم گفته ها و اعمال ما را فراموش می کنند. مردم حتی نسبت به سرنوشت کرم ها و لاک پشتی که به فضا فرستاده شدند، حساسند و می خواهند بپرسند نتایج تحقیقات در مورد این حیوانات بی گناه به کجا انجامید؟»!

به گزارش شبکه ایران اشاره وی به پرتاب اولین موجودات زنده در قالب کپسول زیست محیطی توسط کاوشگر 3 به فضا است که یکی از جدیدترین دستاوردهای فضایی متخصصان جوان کشورمان در سال گذشته بود و توجه بسیاری از محافل خارجی را به خود جلب کرد.

این محموله زیستی در ایام دهه فجر سال 88 به فضا پرتاب شد که حاوی موجوداتی چون لاک پشت، کرم و موش و همچنین پنج ذره سلول بود.البته نتایج این ابتکار، انتظار دانشمندان کشورمان را تامین نکرد چرا که براساس گزارش مهر در همان زمان، سه موجود زنده این محموله نابود شدند. به همین دلیل متخصصان کشورمان درصددند که در سال جدید دومین محموله زیستی را هم به فضا بفرستند.

دانشمندان از حیواناتی نظیر نوعی موش و کرم، به عنوان «حیوانات آزمایشگاهی» برای آزمایش دستاوردهای جدید خود و اطمینان از حاصل شدن نتایج موردنظر استفاده می کنند.

نیوزویک: همین مانده بود که فرانسه هم ساز مخالف با آمریکا بزند (خبر ویژه)

حتی فرانسه هم ساز مخالفت با آمریکا می زند. این تحلیل مجله آمریکایی نیوزویک از اقدام اخیر دادستانی پاریس است. دادستان پاریس با رد دادگاه کالیفرنیا اعلام کرد پس از بررسی پرونده مجید کاکاوند تبعه ایرانی به این نتیجه رسیده که وی تخلفی مرتکب نشده و نمی تواند او را تحویل آمریکا دهد.

نیوزویک با اشاره به اقدام دادستانی پاریس نوشت: هنوز 24ساعت از تعهد سران جهان در نشست امنیتی ابتکاری اوباما برای منع اشاعه سلاح های هسته ای نگذشته بود که بازرسان (دادستان) فرانسوی از مخالفت خود با درخواست آمریکا برای تحویل یک تبعه ایرانی خبر داد، کسی که متهم به خرید مخفی برای برنامه هسته ای و موشکی ایران شده است. کاکاوند یک سال پیش و به دنبال درخواست ایالات متحده برای استرداد وی در ارتباط با تحقیقات قاچاق دانش فنی آمریکا به نهادهای نظامی ایران، توسط مسئولان فرانسوی بازداشت شد. حکم دادستانی فدرال آمریکا در کالیفرنیای شمالی کاکاوند و دو نفر دیگر را به مدیریت یک شبکه بین المللی مظنون به خرید هزاران قطعه نظامی و تجاری از شرکت های آمریکایی متهم می کرد. دادستانی فدرال می گوید این تجهیزات و اقلام سپس از طریق مالزی به ایران صادر شده است.اما یک بازرس ف��انسوی در جلسه استماع دادگاه در فرانسه اعلام کرد دولت فرانسه تصمیم گرفته با درخواست استرداد کاکاوند از سوی ایالات متحده مخالفت کند. سوفی گالفه بربان، ادعای آمریکا مبنی بر کاربرد نظامی تجهیزاتی که آقای کاکاوند در پی خریدشان بوده را رد کرده و گفت کارشناسان تسلیحاتی فرانسه مشخص کرده اند که تجهیزات مورد بحث شامل رزیستور، اینداکتور، حسگرها، خازن و رابط ها دارای «کاربرد دوگانه» نیستند و به همین دلیل آقای کاکاوند نیازی به کسب مجوز ویژه برای صادرات آنها به ایران نداشته است. نیوزویک تصریح کرد: مقامات دولت اوباما از اقدام اخیر فرانسه در پرونده کاکاوند به ویژه در فاصله کوتاهی از نشست عدم اشاعه تسلیحات هسته ای در واشنگتن ناخرسند شده اند. این در حالی است که سارکوزی می گوید از تشدید فشارها علیه برنامه هسته ای ایران حمایت می کند.

روسیه به غرب خیانت نمی کند اما یادتان نرود که در ایران انقلاب شده (خبر ویژه)

یک خبرگزاری روسی در واکنش به برخی انتقادهای محافل غربی از مسکو و متهم کردن روسیه به خیانت به غرب در چالش هسته ای با ایران تصریح کرد ما خیانت نکرده ایم بلکه واقعیت این است که ایران وابسته به روسیه نیست که ما بتوانیم آن را تسلیم کنیم.

ریانووستی در تحلیلی می نویسد: انتقادات رئیس جمهور روسیه از ایران در هنگام دیدار اخیر خود از نیویورک باعث تعجب مطبوعات غربی و اسرائیلی شد. آیا منتقدانی که ادعا می کنند روسیه نسبت به بلندپروازی های هسته ای ایران خویشتنداری می کند نیازمند پاسخ دیگری هستند؟! با این حال مشکل آنجاست که برخی از شرکای غربی روسیه انتظارات مبالغه آمیزی از تاثیر روسیه بر ایران دارند. پس از اینکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در 17 سپتامبر گذشته لغو طرح سپر موشکی در لهستان و چک را اعلام کرد، شایعه هایی منتشر شد مبنی بر اینکه روسیه می بایست در مقابل این عقب نشینی، ایران را به عقب نشینی از سلاح هسته ای وادار کند. حتی یک روزنامه لهستانی به صورت کوتاه نوشته: «مسکو وعده داده که هم پیمان خاورمیانه ای خود را تسلیم و تحویل دهد اما مسکو پس از 17ماه تاکنون دست به چنین اقدامی نزده است.» پس از آن رسانه های غربی شروع به سرزنش کردن روسیه کردند که چرا امتیازهای وعده داده شده به آمریکا را اجرا نکرده است.

خبرگزاری روسی اضافه می کند: متاسفانه این امیدها متکی به مستندات و رویدادهای واقعی نیست چرا که ایران اصلا وابسته به روسیه نیست تا بتوانیم آن را تسلیم کنیم. ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران از زمان شکل گیری آن در سال 1979 بر انکار هرگونه زمینه ای برای منافع کشورهای بزرگ به ویژه در خاک ایران تاکید می کند.

ریانووستی می نویسد؛ روابط ایران با روسیه نسبت به آمریکا، خوب است. سفارت ایران در آمریکا جمع شده و اموال و دارایی های ایران نیز در این کشور بیش از 30 سال است که مصادره شده اند. هرچند وقت یک بار هم درگیری های دیپلماتیکی میان ایران و برخی از کشورهای غربی روی می دهد ولی به هیچ عنوان نمی توان ایران را هم پیمان یا دست ساخته روسیه دانست.

خبرگزاری مذکور ضمن اشاره به مخالفت روسیه با دستیابی ایران به سلاح اتمی نوشت: شکست اقدامات اوباما در برقراری ثبات و منع خشونت در روابط بین الملل به سود روسیه نیست. این گونه است که می توان اظهارات مدودف درباره مشکل ایران را تفسیر کرد مبنی بر اینکه «من اعمال مجازات علیه ایران را آرزو نمی کنم اما آنها حتمی هستند.» لذا روسیه به کسی خیانت نمی کند و چیز جدیدی را اختراع نکرده بلکه به دنبال فعالیت همسو با جامعه بین الملل است.

«سیا» عملیات جاسوسی و خرابکاری اینترنتی را شدت بخشید (خبر ویژه)

سازمان «سیا» و وزارت خارجه مشترکاً عملیات جاسوسی و خرابکاری اینترنتی علیه ایران را شدت بخشیده اند. تشدید این فعالیت های علنی در حالی است که برخی شبکه های مجازی همکار در این عملیات خرابکاری و جاسوسی ادعای «استقلال»، «رسانه شهروندی»، «اطلاع رسانی آزاد» و... را مطرح می کنند.

در این زمینه رادیو فردا- ارگان رسمی سازمان سیا- و صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه گزارش هایی را در زمینه حمایت از شبکه های مجازی ضد انقلاب منتشر کردند.

صدای آمریکا در این باره گزارش داد: نشستی در واشنگتن برگزار شد که طی آن چند کارشناس امور ایران، گزارش تهیه شده به سفارش بنیاد تحقیقاتی Century را در زمینه راه میانه و مؤثری که نه بی تفاوتی در قبال ایران و نه اقدام نظامی باشد ارائه کرده اند.

این گزارش توسط کسانی چون جنیو عبدو (خبرنگار آمریکا که چند سال در دوران اصلاحات و در پوشش خبرنگار روزنامه گاردین مشغول جاسوسی و جمع آوری اطلاعات بود) و مهدی یحیی نژاد (زیر دست منوشه امیر در سایت صهیونیستی بالاترین) تهیه و در حضور جرد کوهن از مقامات دفتر برنامه ر یزی های سیاسی وزارت خارجه آمریکا و تام پریئلو عضو مجلس نمایندگان بررسی شده است.

به گزارش VOA، جنیو عبدو در این نشست گفت ابزار تکنولوژی مدرن برای انعکاس صدای مخالفان نقش حیاتی دارد. تام پریئلو عضو مجلس نمایندگان هم که کراوات سبز بسته بود، گفت جنبش اعتراضی در ایران امری روبه گسترش است اما نباید انتظار داشت فقط پیروزی کسب کند.

جنیو عبدو خبرنگارنمای اخراجی از ایران، ضمن اعتراف به جاسوسی گفت «6 ماه قبل با توجه به تحولات ایران تصمیم گرفتیم گروهی را برای مشاوره دادن به سیاستمداران آمریکایی و اروپایی گرد آوریم تا درک بهتری از مسائل ایران داشته باشند.»

یحیی نژاد مدیر سایت صهیونیستی بالاترین هم در این نشست خطاب به مقامات آمریکایی حاضر در نشست گفته است: در شرایطی که مخالفان حکومت متهم به ارتباط با غرب می شوند، تنها راه تقویت راه های اطلاع رسانی است تا از این طریق فرصت اتهام زنی گرفته شود.

صدای آمریکا همچنین کوهن مقام وزارت خارجه ای حاضر در نشست را فردی معرفی کرد که در سال 2004 ]آخرین سال دولت اصلاحات[ برای نوشتن کتابی درباره جوانان ایران و خاورمیانه، توانست به ایران سفر کند. بنابراین گزارش کوهن تابستان پارسال، همزمان با نیاز روزافزون به ابزار اطلاع رسانی از درون ایران، نقش اصلی را در متقاعد کردن مسئولان سایت توییتر داشت تا زمان سرویس برنامه ریزی شده این وبسایت به تعویق بیفتد. او می گوید باید با استفاده از تکنولوژی به شکاف میان جوانان و حاکمیت دامن زد.

همزمان با این گزارش، رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا به گفت وگو با رئیس مرکز پژوهش های سانسور در اینترنت که در ارتباط با وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کند پرداخت.

آستین هوپ در این مصاحبه با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا گفت: این مأسسه از یک ماه پیش و همزمان با صدور مجوز صادرات محصولات و نرم افزارهای فیلترشکن، توزیع این نرم افزارها را در میان مخالفان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه «محصولات یاد شده از طریق اینترنت و صدور فیزیکی ارسال می شود»، اذعان کرد که اطلاعات کاربران این محصولات در اختیار طرف آمریکایی قرار می گیرد. وی گفت: ما از فقرا و دریافت کنندگان این محصولات باخبریم ولی این اطلاعات را منتشر نمی کنیم. ممکن است در ماه های آینده آمار آنها را منتشر کنیم ولی فعلاً نه. وی تصریح کرد: این نرم افزار مثل سایر نرم افزارها اطلاعات را پیدا کرده و هویت کاربر را محفوظ نگه می دارد.با وجود تحریم شدید صادرات فناوری به ایران، کنگره آمریکا امکانات مربوط به شبکه سازی ضد انقلاب را از این تحریم ها استثنا کرد!

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***اظهارات بعضی مسئولین درباره نزدیک بودن زمان وقوع زلزله در تهران موجب پیدایش یک جریان اجتماعی شد که به شکل های مختلف درباره زلزله و ضرورت تلاش برای جلوگیری از آن اقدام می کند. گزارش تعدادی از رسانه ها حاکی است یکی از علمای تهران در مسجد خود هر شب مراسمی برگزار می کند و ضمن بیان مطالبی در این زمینه مردم را به دعا و توسل برای جلوگیری از وقوع زلزله دعوت می کند. امام جمعه موقت تهران نیز جمعه گذشته بخشی از خطبه جمعه خود را به علل وقوع زلزله و راه های جلوگیری از آن اختصاص داد. بعضی سایت ها نیز روایات مربوط به علل وقوع زلزله و دعاهای مربوط به جلوگیری از آن را از کتاب های حدیث استخراج نموده و روی خروجی های خود قرار داده اند. این اقدامات درحالی صورت می گیرد که هیچیک از مراکز علمی درباره قریب الوقوع بودن زلزله اظهارنظر نکرده اند.

***شجاع الدین شفا معاون دربار پهلوی و نویسنده کتاب های ضددینی در سن 92 سالگی در پاریس درگذشت . به گزارش آخرین نیوز وی به علت وضعیت نامناسب جسمی چهار هفته در بیمارستان بستری بود و با وخیم تر شدن شرایط جسمی اش در شرایط اسفناکی مرد. وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل همکاری های فراوان با دربار فاسد پهلوی فراری شد و کتاب هائی علیه دین و روحانیت و انقلاب منتشر کرد.

قدس

اخبار ویژه

جمع صنفی دانشجویان روبروی مجلس

قدس- گروه سیاسی: دیروز برای چندمین بار دانشجویان برخی دانشکده های فنی و حرفه ای روبروی مجلس تجمع کردند.در این تجمع که تعداد آنها به حدود 200 نفر می رسید، نوشته هایی در اعتراض به نبود امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر برای این دانشجویان دیده می شد.تجمع کنندگان به حذف سهمیه داوطلبان آزاد کنکور کاردانی به کارشناسی اعتراض داشتند.

دستگیری یک تیم فتنه

جوان آنلاین - تیمی که مشغول چاپ اسکناسهای تقلبی با عکس یکی از سران فتنه بودند،شناسایی و دستگیر شدند. این تیم که در یکی از مناطق شرقی تهران مستقر بوده اسکناسهای تقلبی 10000 و 20000 هزار ریالی را با عکس و یکی از شعارهای فتنه انگیز یکی از سران فتنه چاپ و برای توزیع دپو کرده بودند.

آیة ا... هاشمی به دیدن فیلم «هیچ» می رود

- مچرپ هاشمی رفسنجانی اواخر هفته جاری به دیدن فیلم سینمایی «هیچ» می رود.آیة ا... هاشمی رفسنجانی دعوت سازندگان فیلم «هیچ» را به کارگردانی عبدالرضا کاهانی پذیرفته است.

ابراز نگرانی موسوی برای کرم های بی گناه

شبکه ایران - میرحسین موسوی در سخنانی بامزه، نسبت به سرنوشت کرم هایی که توسط کاوشگر ایرانی «سیمرغ» به فضا فرستاده شدند، ابراز نگرانی کرده است.موسوی در دیدار خود با طیفی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب گفته است: فکر نکنیم مردم گفته ها و اعمال ما را فراموش می کنند. مردم حتی نسبت به سرنوشت کرم ها و لاک پشتی که به فضا فرستاده شدند، حساسند و می خواهند بپرسند نتایج تحقیقات در مورد این حیوانات بی گناه به کجا انجامید؟!

عبادی: اوباما شایسته جایزه صلح نوبل بود

رجا - شیرین عبادی رئیس کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر در مورد رئیس جمهور آمریکا که چندی پیش ایران را به حمله اتمی تهدید کرده است، گفته است: آقای اوباما به خاطر صداقت مثال زدنی و پای بندی اش به ارزشهای انسانی و آزادی خواهانه، شایسته دریافت این جایزه بود!

شیرین عبادی پس از اظهارات باراک اوباما در خصوص حمله اتمی علیه ملت ایران در گفتگو با «رادیو اروپای آزاد»، گفته است: نگرانم که با اظهارات اوباما، احساسات ملی گرایانه مردم ایران برانگیخته شود.

وقتی سرهنگ برای سلامتی اوباما نماز می خواند

شیعه آنلاین - سرهنگ معمر قذافی رهبر 68 ساله لیبی گفت: نگران باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هستم و می ترسم که یهودیان آن بلایی که سر جان کندی آوردند را بر سر او نیز بیاورند. از همین رو ما برای سلامتی اوباما نماز می خوانیم، زیرا او فرزند قاره آفریقا است.

مرگ سلمان رشدی دوم

آخرین نیوز - شجاع الدین شفا، معاون دربار پهلوی و نویسنده کتابهای ضددینی در سن 92 سالگی در پاریس درگذشت. کتاب کفرآمیز وی با عنوان تولد دیگر در رد ادیان توحیدی با اعتراض گسترده ای در داخل و خارج ایران همراه شده بود.

اشکهای هولوکاستی زیباکلام

جوان آنلاین - صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی در دانشگاه تهران در یادداشتی کوتاه در یک روزنامه صبح از احساسات عمیق خود برای یک دختر یهودی که سرنوشت او نابودی به دست گشتاپو است، خبر داد.زیباکلام یادآوری می کند این فیلم براساس داستانی واقعی است و گشتاپو سرانجام این نوجوان و خانواده اش را دستگیر می کند و به آشویتس می فرستد.

چند نماینده مجلس:این «دانه درشت» استثناست

جهان - چند تن از نمایندگان مجلس تلاش داشتند با جمع آوری امضا از سوی مجلسیان، در برابر موج انتقاد به یک مقام عالیرتبه دولتی از وی حمایت کنند.این نمایندگان نزدیک 10 روز است به دنبال جمع آوری امضا در حمایت از یک مقام عالیرتبه در دولت هستند که هنوز موفق به جلب نظر نمایندگان مجلس نشدند.

پایان زندگی هژبر یزدانی در کاستاریکا

فرارو - هژبر یزدانی از سرمایه داران فراری زمان پهلوی روز 28 فروردین در سن 76 سالگی در کاستاریکا در گذشت. هژبر در خانواده ای گله دار در سنگسر اطراف سمنان متولد شد و خودش نیز از همین راه به ثروت رسید. با وجود همه روابطی که یزدانی با دربار داشت در مردادماه سال 1357 در ظاهر به دلیل تصرف زمینهای دولتی به زندان افتاد و تا زمان انقلاب در بهمن ماه همان سال در زندان بود، اما پس از انقلاب از زندان آزاد شد و به همراه سرتیپ محرری، رئیس زندان قصر به خارج گریخت.نصف النهار گرینویچ لندن مبنای علمی ندارد زاهدان نیوز - یک جغرافیدان ایرانی گفت: نصف النهار گرینویچ لندن مبنای علمی ندارد و از نظر علمی این نصف النهار از منطقه جنوب شرق ایران می گذرد.

ایرج افشار سیستانی در کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام در زاهدان گفت: قرار دادن نصف النهار گرینویچ لندن مبنای استعماری داشته و پیش از انگلیس ابتدا این نصف النهار در جزایر خالدات پرتغال تعریف شده بود که با قدرت گرفتن فرانسویها این نصف النهار در پاریس در نظر گرفته و با قدرت گرفتن انگلیس در سال 1912 این نصف النهار در شهرک گرینویچ در آکادمی علوم سلطنتی انگلیس تعریف شد.وی با تأکید بر اینکه در هیچ یک از این موارد مبنای علمی وجود ندارد، تصریح کرد: نصف النهار واقعی در مدار 33/5 درجه پهنای جغرافیایی نیم کره شمالی قرار دارد که درست این نصف النهار از وسط شهر زابل عبور می کند.نمایندگان ارامنه مجلس اظهارات شیرین عبادی را محکوم کردند

قدس- گروه سیاسی: دو نماینده ارامنه شمال و جنوب کشور که در مجلس حضور دارند، اظهارات اخیر شیرین عبادی در خصوص زندگی اقلیتهای اجتماعی در ایران را محکوم کردند.

نمایندگان ارامنه در بیانیه ای اعلام کردند: متأسفانه حضور و ادعاهای مسأله دار خانم شیرین عبادی در سمیناری در ایروان که با اظهارات توهین آمیز و غیرواقعی نسبت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران و زندگی اجتماعی اقلیتهای دینی همراه بود، می تواند فضای اطمینان بخش موجود میان دو کشور ایران و ارمنستان را مشوش کند. در همین راستا ما چنین ادبیات و اظهاراتی را که در لوای دفاع از حقوق بشر و اقلیتها انجام می گیرد، محکوم می کنیم.

ایران

دیگه چه خبر؟

امریکا دریافت نامه از احمدی نژاد را تأیید کرد

خبر اول این کهکاخ سفید اعلام کرده که نامه جدید محمود احمدی‌نژاد را دریافت کرده است. روزنامه واشنگتن پست به نقل از این مقام امریکایی نوشته که، کاخ سفید قصد پاسخ دادن به نامه محمود احمدی نژاد که ماه گذشته دریافت شده است را ندارد. اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد به تازگی گفته بود که رئیس جمهوری ایران این نامه را «در راستای دیپلماس�� عمومی ایران و تأثیرگذاری بر افکار بین‌المللی» نوشته است.

آغاز برنامه‌ریزی برای تبرئه «مهدی هاشمی رفسنجانی»

خبر دیگر این که برخی نزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت درنظر دارند تا از بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی به ایران، برای تشدید حملات خود علیه دولت استفاده کنند. در همین راستا عده‌ای از نزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت در جلسه‌ای به بررسی نحوه استفاده بهینه از این اتفاق پرداختند. در این جلسه، ابتدا عدم تمایل مهدی هاشمی برای بازگشت مطرح و فردی پیشنهاد بیانیه تند از سوی آقای هاشمی را مطرح نموده ولی مورد موافقت اعضای جلسه قرار نگرفته است. در این جلسه که در یکی از رستوران‌های شمال شهر تهران تشکیل شده بود، مقرر شد ضمن رایزنی با مسئولان قضایی، مهدی هاشمی به صورت اختیاری به کشور بازگردد و این گونه وانمود گردد که آمادگی کامل برای محاکمه خود را دارد و مستقیماً از فرودگاه به دادسرا مراجعه و در جریان رسیدگی به پرونده قرار گیرد و از سوی دیگر با ایجاد فشار - همچنان که در پرونده موسویان صورت گرفت- مقدمات تبرئه وی فراهم گردد. اما بعد از پایان دادرسی، وی قهرمان معرفی شده و حمله به دولت به ویژه رئیس جمهور آغاز گردد. در این جلسه به راهکارهایی چون لابی تجمع مقابل دادگاه در حمایت از خانواده آقای هاشمی در زمان محاکمه، نطق توسط اعضای فراکسیون اقلیت و حامیان آقای هاشمی در مجلس در حمایت از مهدی هاشمی، مربوط نمودن این پرونده به پرونده‌های فتنه‌های انتخاباتی در رسانه‌های اصلاح‌طلب و... نیز تأکید شده است.

شنیدیم کهبراساس اخبار به دست آمده از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب خطاب به موسوی خواستار مواضع تندتری از سوی وی شدند‌ه‌اند و او را تهدید کرده‌اند در صورت سکوت، در برابرش خواهند ایستاد و وضعیتی را پیش خواهند آورد که بازنده بزرگ موسوی باشد.

شیرین عبادی: اوباما شایسته جایزه صلح نوبل بود!

با خبر شدیم کهشیرین عبادی، در مورد رئیس جمهور امریکا که چندی پیش ایران را به حمله اتمی تهدید کرده است، گفته است: «آقای اوباما به خاطر صداقت مثال‌زدنی و پای‌بندی‌اش به ارزش‌های انسانی و آزادیخواهانه، شایسته دریافت این جایزه بود!» شیرین عبادی همچنین پس از اظهارات باراک اوباما در خصوص حمله اتمی علیه ملت ایران، در گفت‌و‌گو با «رادیو اروپای آزاد»، گفته بود: «نگرانم که با اظهارات اوباما، احساسات ملی‌گرایانه مردم ایران برانگیخته شود.»

امریکا دریافت نامه از احمدی نژاد را تأیید کرد

خبر اول این کهکاخ سفید اعلام کرده که نامه جدید محمود احمدی‌نژاد را دریافت کرده است. روزنامه واشنگتن پست به نقل از این مقام امریکایی نوشته که، کاخ سفید قصد پاسخ دادن به نامه محمود احمدی نژاد که ماه گذشته دریافت شده است را ندارد. اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد به تازگی گفته بود که رئیس جمهوری ایران این نامه را «در راستای دیپلماسی عمومی ایران و تأثیرگذاری بر افکار بین‌المللی» نوشته است.

آغاز برنامه‌ریزی برای تبرئه «مهدی هاشمی رفسنجانی»

خبر دیگر این که برخی نزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت درنظر دارند تا از بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی به ایران، برای تشدید حملات خود علیه دولت استفاده کنند. در همین راستا عده‌ای از نزدیکان رئیس مجمع تشخیص مصلحت در جلسه‌ای به بررسی نحوه استفاده بهینه از این اتفاق پرداختند. در این جلسه، ابتدا عدم تمایل مهدی هاشمی برای بازگشت مطرح و فردی پیشنهاد بیانیه تند از سوی آقای هاشمی را مطرح نموده ولی مورد موافقت اعضای جلسه قرار نگرفته است. در این جلسه که در یکی از رستوران‌های شمال شهر تهران تشکیل شده بود، مقرر شد ضمن رایزنی با مسئولان قضایی، مهدی هاشمی به صورت اختیاری به کشور بازگردد و این گونه وانمود گردد که آمادگی کامل برای محاکمه خود را دارد و مستقیماً از فرودگاه به دادسرا مراجعه و در جریان رسیدگی به پرونده قرار گیرد و از سوی دیگر با ایجاد فشار - همچنان که در پرونده موسویان صورت گرفت- مقدمات تبرئه وی فراهم گردد. اما بعد از پایان دادرسی، وی قهرمان معرفی شده و حمله به دولت به ویژه رئیس جمهور آغاز گردد. در این جلسه به راهکارهایی چون لابی تجمع مقابل دادگاه در حمایت از خانواده آقای هاشمی در زمان محاکمه، نطق توسط اعضای فراکسیون اقلیت و حامیان آقای هاشمی در مجلس در حمایت از مهدی هاشمی، مربوط نمودن این پرونده به پرونده‌های فتنه‌های انتخاباتی در رسانه‌های اصلاح‌طلب و... نیز تأکید شده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات