صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۱۴۳۱۳۹

اخبار روزنامه های 22اردیبهشت89


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** سی دی یک بازی رایانه‌ای با عنوان "مبارزه با سران فتنه" در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان پخش شد. خبر آنلاین به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد: در این بازی رایانه‌ای یک هواپیمای جنگنده اهدافی را هدف قرار می‌دهد که به شکل صورت موسوی، خاتمی و کروبی طراحی شده است. در این بازی سر شخصیت‌های ذکر شده نیز اقدام به شلیک و پاسخگویی به حمله هواپیما می‌کند. سی دی این بازی که منبع تهیه و انتشار آن مشخص نیست، طی چند روز گذشته در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان مشاهده شده است.

***  با اینکه صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران بارها به تأیید آژانس اتمی رسیده، منابع آمریکایی از قول کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گویند: قطعنامه چهارم تحریمی سازمان ملل متحد علیه ایران، ظرف چهار تا شش هفته آینده، احتمالا اعمال می‌شود. براساس این گزارش، خانم اشتون همچنین گفت تصمیم‌گیری درباره اقدامات جدید تحریمی علیه تهران، "به سرعت" انجام خواهد شد. وی که این سخنان را روز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ایراد کرد همچنین بر تمایل اتحادیه اروپا به مذاکره با تهران درباره اختلاف‌نظرهای مربوط به مسائل اتمی تأکید کرد. ایران خواستار تبادل همزمان مواد ا تمی در خاک ایران است ولی آمریکا تلاش می‌کند این خواسته ایران تحقق نیابد.

***  مقامات رژیم صهیونیستی به جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند. به گزارش عصر ایران موشه یعالون معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است: نیروی هوایی اسراییل قابلیت‌های خود را برای حمله به ایران ارتقا داده است. یعالون که این سخنان را در جلسه‌ای در موسسه تحقیقات هوا و فضای "فیشر" بیان می‌کرد، گفت:"اسراییل قادر است همانگونه که در محدوده سرزمینی خود از نیروی هوایی برای حمله به تروریست‌ها استفاده می‌کند از نیروی هوایی خود برای حمله به سوریه و نیز حمله هوایی به کشوری دور دست همچون ایران استفاده کند". وی بدون اشاره به افتضاح شکست ارتش اسراییل در دو جنگ لبنان و غزه افزود: از نظر من در بسیاری موارد بهترین دفاع، حمله است و حملات پیشدستانه می‌تواند به عنوان یک راهکار دفاعی از سوی اسراییل مورد توجه قرار گیرد. یعالون با ادعای اینکه اسراییل هم اکنون عملا در جنگ با ایران است، افزود: "وقتی به وضعیت موجود منطقه نگاهی کنید بی‌گمان اعتراف خواهید کرد که ما هم اکنون با ایران درگیر جنگ هستیم و این کشور عملا حامی و برانگیزاننده اصلی کسانی است که به ما حمله می‌کنند (حزب الله و حماس). جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که درصورت حمله اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران قادر است تل‌آویو را با صدها موشک دوربرد هدف قرار دهد.

ایران

دیگه چه خبر؟

هاشمی متهمان ناآرامی‌های سال گذشته را به استقامت فراخواند

خبر اول این که برخی محافل مخالف جمهوری اسلامی از دیدار هاشمی رفسنجانی با جمعی از جوانان اصلاح‌طلب و متهمان آزاد شده ناآرامی‌های سال گذشته خبر داده‌اند. بنابر این گزارش هاشمی رفسنجانی در دیدار با جوانان اصلاح طلب که جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات هم در آن حضور داشتند، جویای حالشان شده و از شرایط زندان، مدت بازداشت و اتفاقات پیش آمده پرس و جو ‌کرده است. به نوشته این سایت هاشمی رفسنجانی همچنین «جوانان سبز» را با اشاره به آیات و احادیث به استقامت فرا خوانده است! وی بی تفاوتی جامعه را عیب بزرگی دانسته و گفته که سکوت و بی تفاوتی مردم قابل قبول نیست.

اظهارات بشاراسد به مدودف درباره‌ ایران

خبر دیگر این که رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با همتای روسی خود تأکید کرده که هر گونه ماجراجویی علیه ایران عواقب فاجعه‌آمیزی به همراه خواهد داشت. به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، بشار اسد دوشنبه شب در دیدار مدودف بر ضرورت ارائه راه‌حل دیپلماتیک برای بررسی پرونده هسته‌ای ایران تأکید کرد و نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی علیه این کشور هشدار داد و اعلام کرد که این اقدام عواقب فاجعه باری برای منطقه و جهان به همراه خواهد داشت.

رضا پهلوی و میرحسین موسوی با هم محکوم کردند!

شنیدیم که میرحسین موسوی در بیانیه‌ای سراسر موهوم به حمایت از بمب گذاران در شهرها و حسینیه شیراز و تروریست‌های عضو گروهک پژاک پرداخته است. به عقیده برخی ناظران سیاسی، این بیانیه موسوی، بی‌سابقه‌ترین موضعگیری غیر‌انسانی در تاریخ انقلاب است که در واکنش به خبر اعدام 5 تروریست که هیچ ارتباطی هم به ماجرای انتخابات نداشتند، صورت گرفته است. موسوی در این بیانیه با معرفی این افراد به انسانهای حق‌جو نوشته است: چگونه است به صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد ماه آگاهی وحق جویی پنج نفر را با حواشی تردید برانگیز به چوبه‌های دار می‌سپارند؟ وی با بیان اینکه این احکام قضایی ظالمانه است، مدعی شد: وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت ومکنت بلغزد، مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. این در حالی است که پس از میرحسین موسوی، فرزند شاه معدوم نیز در بیانیه‌ای اعدام 5 بمب‌گذار را محکوم کرد!رضا پهلوی در بیانیه خود گناه این 5 تروریست را آزادیخواهی و آزاد منشی دانسته است! گفتنی است این 5 نفر به جرم بمبگذاری و ارتباط با گروه‌های تروریستی اعدام شدند.

اعتراف سرکرده پژاک به انجام حملات مسلحانه در ایران

با خبر شدیم که سرکرده گروهک تروریستی پژاک به فاصله دو ماه پس از آزادی، به انجام عملیات تروریستی در ایران اعتراف کرده است. به گزارش پرس‌تی‌وی، عبدالرحمان حاجی‌احمدی، سرکرده گروه تروریستی پژاک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اعتراف کرده که گروه او اقدام به حملات مسلحانه در داخل خاک ایران می‌کنند. وی همچنین تصریح کرده که وضعیت ایران به گونه‌ای است که این گروه بدون استفاده از اسلحه قادر به انجام عملیات نیست. گفتنی است، سرکرده گروهک پژاک چندی پیش توسط پلیس آلمان دستگیر شد اما این کشور بدون توجه به سوابق تروریستی این شخص، او را پس از دو هفته آزاد کرد.

الزیدی: از پرتاب کفش پشیمان نیستم

خبر رسیده که خبرنگار عراقی که با پرتاب کفش‌هایش به سمت بوش مشهور شده، گفته که هیچ گاه از این کار پشیمان نشده بلکه به آن افتخار هم می‌کند. منتظر الزیدی در گفت‌وگو با یورونیوز در پاسخ به اولین سؤال این شبکه خبری که آیا پیش از ورود به سالن کنفرانس قصد پرتاب کفش به جورج‌بوش رئیس جمهور پیشین امریکا را داشته است؟ گفته: من با همین نیت وارد سالن شدم و به هیچ‌عنوان از عملی که انجام داده‌ام پشیمان و متأسف نیستم.

نگرانی مرد خاکستری اصلاحات از انحلال مجمع روحانیون

یک خبر دیگر این که در پی حکم کمیسیون ماده 10 احزاب مبنی بر تعلیق فعالیت‌های ماده 10 ا حزاب مرد خاکستری اصلاحات نسبت به تعلیق فعالیت‌های مجمع روحانیون ابراز نگرانی کرده است. وی پس ازبیان نگرانی خود از انحلال مجمع روحانیون مبارز پیشنهادهایی را برای ادامه حیات این تشکل بیان کرده است. گفته می‌شود مرد خاکستری اصلاحات بر برنامه‌ریزی برای اجرای آنها در ایام ارتحال امام(ره) تأکید کرده و گفته است باید با نزدیک نشان دادن خود به خط امام، هزینه برخورد با مجمع را بالا ببریم.

رسانه‌های غربی سخنان احمدی‌نژاد را سانسور کردند

مطلع شدیم که مارک اندرسون، معاون سردبیر هفته‌نامه «امریکن‌فری‌پرس» طی مقاله‌ای به سخنرانی رئیس‌جمهوری کشورمان در سازمان ملل و سانسور سخنان وی از سوی رسانه‌های غربی پرداخت و نوشت: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران طی سخنان خود در جریان اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT)، هیچ گونه تهدیدی نکرد و خیلی صادقانه در رابطه با نیاز به صلح و خطرات بسیار زیاد کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای سخن گفت. اندرسون در ادامه به بازگویی بخش‌هایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد که از سوی رسانه‌های غربی تحریف و یا سانسور شده بود، پرداخته است.

با اتمام سخنان احمدی‌نژاد، جایگاه خبرنگاران هم خالی شد

دست آخر این که علی‌اکبر جوانفکر، مدیر عامل خبرگزاری ایرنا دوشنبه شب در برنامه زنده «دو و نیم ساعت» که از شبکه خبر پخش شد، حضور یافت و به بیان نکاتی در‌خصوص سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک پرداخت. وی در بخشی از این برنامه اظهار داشت: در حاشیه این اجلاس هیأت‌ها کاملاً به سخنان رئیس جمهوری توجه داشتند و به محض اینکه سخنان آقای احمدی‌نژاد به اتمام رسید، قسمت خبرنگاران کاملاً خالی شد و این از نکات جالبی بود که بیانگر این مسئله است که تمامی خبرنگاران برای پوشش سخنان رئیس جمهوری آمده بودند و در حالی که اجلاس ادامه داشت، اما جایگاه خبرنگاران کاملاً خالی بود. وی افزود: پس از سخنان رئیس جمهوری هم بخش مهمی از هیأت‌های حاضر بیرون آمدند و خودشان را به آقای احمدی‌نژاد رساندند، تبریک گفتند و حمایت خود را از مواضع بسیار حکیمانه‌ای که مطرح شده بود، اعلام کردند. جوانفکر خاطرنشان کرد: نکته‌ای دیگر که در این سفر رخ داد و نشان داد دشمنان ملت ایران چقدر در انزوا به‌سر می‌برند و ملت ایران چقدر مورد حمایت جهان قرار دارد، خروج تعداد معدودی از نمایندگان کشورهای اروپایی هنگام سخنان رئیس جمهور ایران درباره رژیم صهیونیستی بود.

وی تصریح کرد: در مجموع هشت کشور در هنگام سخنان آقای احمدی‌نژاد اقدام به ترک محل اجلاس کردند که البته تبلیغات مسمومی روی این مسئله صورت گرفت، اما برخی از کشورهای اروپایی که مقابل هیأت ایرانی بودند، در سالن باقی ماندند.

قدس

اخبار ویژه 

بهروزی: قرار نبود این دیدار خبری شود

ایلنا- درج خبر دیدار مریم بهروزی، فائزه هاشمی و معصومه ابتکار با محمد رضا باهنر از سوی یک سایت خبری، واکنشهای متفاوتی از تأیید و تکذیب در پی داشت.مریم بهروزی، دبیرکل جامعه زینب، دیروز در پاسخ به این پرسش که چرا پیشتر خبر این دیدار را تکذیب کرده بود، گفت: قرار نبود این دیدار خبری شود.وی همچنین نقش واسطه بودن خود را برای این دیدار تکذیب کرد.

ایران و بومی سازی تولید موشک

ایرنا- مارک فیتزپاتریک، مدیر تهیه بخشی از گزارش جدید مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی لندن درباره ایران گفت: ایران فناوری تولید موشک بر اساس سوخت مایع را بومی سازی کرده است.

تور گروهکهای منحله برای دانشجویان ایرانی

جوان آنلاین - گروهک تروریستی دموکرات کردستان برای جذب دانشجویان کرد ایرانی مقیم عراق برنامه های ویژه ای تدارک دیده است. یک مقام آگاه با بیان این خبر از دیدار یکی از سرکردگان این گروهک منحله با تعدادی از دانشجویان کرد ایرانی در اربیل عراق خبر داد.

در ارتباط بودند ولی ارتباط نداشته اند!

بولتن - به دنبال اعدام چند تن از عناصر تروریستی که در جنایات تروریستی نقش داشته و با گروهکهای معاند مسلح در ارتباط بوده اند، رهبر خود خوانده گروهک پژاک در اظهارات مضحک و متناقضی گفت: بله! آنها با ما در ارتباط بوده اند، اما ارتباط نداشته اند! و این افراد اعدام شده فعالان حقوق بشر بوده اند!

رحیمی: اثبات شود، دستم را قطع می کنم

مهر - میر تاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اتهامهای رحیمی معاون اول رئیس جمهور با پرونده مفاسد اقتصادی و پرونده خانه فاطمی گفت: رحیمی در جلسه هیأت دولت گفته است که اگر یکی از این اتهامها ثابت شود حاضرم دستم را قطع کنم.

عراق به جای غرامت، چاه نفت بدهد

مهر - حشمت ا... فلاحت پیشه، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق با بیان اینکه دریافت غرامت جنگ از عراق حق مردمی و تاریخی ایرانیان است پیشنهاد کرد که عراق یک سری از چاههای نفت را به جای غرامت به ایران واگذار کند.

دفاع داماد فراری شاه از برنامه هسته ای ایران

آخرین نیوز - اردشیر زاهدی، داماد فراری شاه مخلوع در شبکه پارس، بی مقدمه و بدون اینکه مجری برنامه از او درمورد برنامه هسته ای ایران بپرسد، وارد این بحث شد و با انتقادهای بسیار تند از خارج نشینها گفت: بزرگترین گرفتاری که برای مملکت ما هست و خارجیها استفاده می کنند و می خواهند میان من و شما را به هم بریزند و از آب گل آلود ماهی بگیرند «حق اتم» است.

وی با اشاره به امضای ان پی تی از سوی ایران به بحث در مورد تسلیحات اتمی اسرائیل پرداخت و به مجری گفت: اسرائیل این سلاح را دارد و کسی هم حرفی نمی زند.

هواپیماربایی ناکام در مسیر کابل- مشهد

فارس- یک هواپیمای افغانستانی که در مسیر کابل - مشهد در پرواز بود، از سوی فردی که به سلاح سرد مجهز بود، تهدید شد اما با همکاری کادر پرواز و مسافران بازداشت و هواپیما مجبور به فرود اضطراری درفرودگاه قندهار شد.

هنوز مشخص نیست که انگیزه این فرد چه بوده و او با چه گروهی ارتباط دارد؟

چرا مثل قبادی رادیکال نیستی؟

شبکه ایران - در هفته نامه نیویورکر در مطلبی به قلم «ریچارد برودی» به بهانه حضور کیارستمی در جشنواره کن، نویسنده انتقادهای شدیدی را نسبت به رویکرد سیاسی کیارستمی وارد کرده و او را به محافظه کاری و پیروی نکردن از مشی فیلمسازانی مانند بهمن قبادی و محسن مخملباف متهم کرده است.

اغتشاش نمی کنید، لااقل شعر بگویید

جهان - سایت مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات در ایمیل هایی برای مخاطبانش، از آنها خواسته تا برای به روز نگه داشتن سایت، دست کم شعر بنویسند.

توهین بی سابقه به مسافران ایرانی در افغانستان

خبر آنلاین - با دنباله دار شدن جوسازیهای رسانه های افغان علیه ایران، در مراکز دولتی افغانستان و بخصوص در فرودگاه این کشور برخوردهایی عجیب با اتباع ایرانی صورت می گیرد.بر اساس این خبر، مأموران فرودگاههای افغانستان اتباع ایرانی را به بدترین شکل ممکن بازرسی می کنند و حتی کفش آنان را از پا در آورده و در دستگاه اشعه ایکس قرار می دهند!

عوامل اغتشاش علیه ایران را پیدا کنید

عصر ایران - براساس مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی افغانستان، وزارت اطلاعات این کشور موظف شد، در اسرع وقت، عوامل محرک و بازیگران اصلی اغتشاش علیه ایران را شناسایی کند.

ادعای العربیه درباره زخمی شدن سفیر پاکستان در تهران

مهر- شبکه العربیه وابسته به سعودی دیروز مدعی حمله به خودروی حامل سفیر پاکستان در تهران، زخمی شدن وی و کشته شدن دو همراهش شد.

ضارب سفیر پاکستان بازداشت شد

ایسنا- عصر سه شنبه سفیر پاکستان در تهران با حمله یک تبعه افغان مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که سفیر پاکستان در هفته چند بار بدون محافظ به سالن ورزشی می رفت، گفت: بعدازظهر دیروز نیز سفیر پاکستان در حالی که در حال رفتن در مسیر همیشگی بود، یک افغان 21 ساله با او درگیر شد که در پی آن، سفیر از ناحیه سر مجروح می شود.وی گفت که ضارب دستگیر و سفیر به بیمارستان منتقل شده است. حال عمومی سفیر خوب توصیف شده است.

تنها 8 کشور نشست را ترک کردند

شبکه ایران- علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در برنامه زنده «دو نیم ساعت» شبکه خبر گفت: در مجموع هشت کشور در هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد در نشست نیویورک محل اجلاس را ترک کردند.

کیهان

دشمنی با اسلام و امام (ره) و نیت مصلحانه؟! (خبر ویژه)

سایت وابسته به معاون حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری در دولت سازندگی، از ملاقات جمعی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات و شماری از اعضای احزاب مشارکت، سازمان مجاهدین (انقلاب) و کارگزاران با آقای هاشمی رفسنجانی خبر داد.

جرس که به واسطه دو تیم (یکی در لندن و دیگری در تهران) فعالیت می کند و توسط عطاءالله مهاجرانی از لندن مدیریت می شود، گزارش ملاقات مذکور را منتشر کرد. جرس پیش از این هم خبرهای مشابهی را درباره آمد و شدهای هاشمی منتشر کرده که با سکوت دفتر هاشمی مواجه شده است. مهاجرانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بود و از چند سال پیش در لندن اقامت گزیده است. مهدی هاشمی مسئول دفتر قبلی هاشمی رفسنجانی هم از 7 ماه پیش به لندن رفت و با وجود احضار تاکنون به کشور مراجعت نکرده است.

سایت جرس دیروز در گزارش خود از ملاقات مذکور نوشت: هاشمی رفسنجانی در لابلای سخنان زندانیان آزاد شده، در شرایط زندان و اتفاقات پیش آمده پرس وجو می کرد و آنان را به استقامت و مدارا فرا می خواند و تاکید می کرد که سرانجام سختی، پیروزی و آسانی است. وی از زندانیان و فعالان سیاسی می خواست دستگیری ها و زندان رفتن ها را از بعد منفی نگاه نکنند چرا که زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند]؟![ در مجموع سازنده بوده و ثمراتی هم به دنبال دارد... گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی کنار بکشند اما عده قابل توجهی را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع سازنده است.

گزارش جرس از قول هاشمی رفسنجانی می افزاید: جای دلسردی نیست. وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می شود نباید فکر کند معادلات آن قدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می شود. در هرحال ناامیدی به خودتان راه ندهید.

به گزارش جرس، «حاضران وضع فعلی کشتی نظام را به تایتانیک تشبیه کردند که دچار حادثه شده و هاشمی باید چاره اندیشی کند حال آن که ناخدای کشتی هر نقصی را انکار و کشتی را با سرعت هرچه تمام تر حرکت می دهد.»

گفتنی است سایت جرس در ارتباط شبکه ای کامل با سایت هایی نظیر کلمه (موسوی)، نوروز و امروز (ارگان های مشارکت و مجاهدین) پارلمان نیوز (اقلیت مجلس) و ایلنا (خبرگزاری وابسته به اصلاح طلبان) قرار دارد.

خبر جرس درباره دیدار هاشمی با عناصر بازداشت شده در آشوب ها هنوز با هیچ واکنشی از سوی دفتر وی مواجه نشده است و این در حالی است که مهاجرانی یکی از افراد مورد اعتماد و حمایت آقای هاشمی به شمار می رفته است.

مهاجرانی در آخرین سال های ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، خواستار تغییر قانون اساسی برای تمدید ریاست وی برای سومین دوره شده بود که با اعتراض شدید حقوقدانان، سیاستمداران و افکار عمومی مواجه شد.

خبرهای موثق حاکی از آن است که یک تیم چند لایه به شدت از مواضع چند ماه اخیر آقای هاشمی برای فاصله گرفتن از دست اندرکاران فتنه و تلاش برای جلب اعتماد نیروهای انقلابی عصبانی هستند و درصدند به هر نحو که شده مانع از توفیق آقای هاشمی در این زمینه شوند و اصطلاحا راههای پشت سر را خراب کنند.

آیا سیا و موساد و MI6 از موسوی «آتو» دارند؟ (خبر ویژه)

اعدام 5 تروریست وابسته به 2 گروهک جنایتکار پژاک و تندر به بهانه ای تازه برای رسوایی صحنه گردانان فتنه سبز تبدیل شد. عناصر اعدام شده اساساً ارتباط مستقیمی با حوادث پس از انتخابات نداشتند و مدت ها قبل از آن طی بمب گذاری در شیراز و تهران بازداشت شده بودند اما گروهک های متبوع آنها (تندر با گرایش سلطنت طلبانه و پژاک با گرایش تجزیه طلبانه) هر دو در حوادث پس از انتخابات هم جزو صحنه گردانان و اغتشاش سازان بودند.

در پی این ماجرا موسوی بیانیه ای به حمایت از اعدام شده ها صادر کرد تا ثابت کرده باشد تروریست هایی که سال ها - قبل و به ویژه بعد از انتخابات سال گذشته- در ایران بمبگذاری و جنایت کردند و شهروندان بی گناه را به شهادت رساندند، همان هدفی را دنبال می کنند که سران فتنه پی گرفته بودند و این نقش های جداگانه همان نقش هایی بود که از سوی سازمان های جاسوسی پشت صحنه گروهک هایی نظیر تندر و پژاک (موساد، ام آی شش و سیا) دیکته شده بود.

موسوی در بیانیه خود، تروریست ها را تعمداً «شهروند» جا زد و با وجود اینکه از روند دادرسی اغلب 5 تروریست اعدام شده بیش از یک سال می گذرد، تلاش کرد احکام صادره را زیر سأال برده و ضمناً به انتخابات ربط دهد! همزمان با موسوی گروهک تروریستی کومله هم خواستار اعتراض به اعدام افراد یاد شده گردید و جالب تر اینکه، یک روز قبل از بیانیه موسوی، گروهک فدائیان خلق از خارج کشور بیانیه ای تحکیم آمیز خطاب به موسوی و کروبی صادر و از آنها خواسته بود اعدام 5 تروریست یاد شده را محکوم کنند! 24 ساعت بعد موسوی از دستور مرکزیت فدائیان خلق اطاعت کرد و بیانیه کذایی را صادر کرد. موسوی اما توضیح نداده جرم ده ها نفری که در حسینیه ای در شیراز با بمبگذاری گروهک انجمن پادشاهی (تندر) به خاک و خون کشیده شدند- و از جمله چند کودک معصوم و سوگوار اهل بیت(ع) - چه بود که حال قاتلان آنها مورد حمایت سران فتنه قرار می گیرند.

در این میان سایت بی بی سی انگلیس فرصت را غنیمت شمرده و با تأکید بر لزوم حمایت سران فتنه از تروریست های اعدام شده پرسید که «آیا جنبش سبز هم خودی و غیر خودی دارد»؟ حمایت بی بی سی از اعضای گروهک های تروریستی تندر و پژاک از آن جهت قابل تأمل است که اسناد متعددی از اقامت سران گروهک تندر در لندن و حمایت سازمان جاسوسی MI6 از آنها موجود است.

بی بی سی در عین حال با اشاره به برخی نگرانی ها درباره مواضع متناقض موسوی و کروبی نوشت: هرگونه اظهارنظر سران جنبش سبز در مورد اعدام های اخیر که در ارتباط با «مبارزه مسلحانه» و «محاربه» بوده است، می تواند موقعیت آنها را به خطر بیاندازد و فرصت دهد تا دولت ایران اتهام «برانداز» را راحت تر به مخالفان وارد کند. جنبش سبز حرکت در «چارچوب» قانون اساسی را سرلوحه خود قرار داده و سران آن بر پایبندی خود به نظام جمهوری اسلامی، بارها تأکید کرده اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که در برابر برخورد با «اقدام مسلحانه علیه نظام» جبهه گیری کنند».

بی بی سی اما در پایان تأکید کرد که جنبش سبز خودی و غیر خودی نمی شناسد(!)

گفتنی است میرحسین موسوی پس از اقدامات خیانت آمیز و رسوایی هم که نیروهای میدانی فتنه و آشوب در روز عاشورای حسینی به بار آوردند، حرمت شکنان حضرت اباعبدالله را مردان خداجو توصیف کرد. اکنون باید پرسید تفاوت موسوی با گروهک های ماتریالیست، منکر اسلام و دین، وابسته به استکبار و تروریست چیست که تا این اندازه نسبت به آنها ابراز همدلی می کند. خوش بینانه ترین قضاوت -اگر نگوییم موسوی علناً و با اراده قصد خیانت دارد- این است که جبهه استکبار و گروهک ها، آتوهای جدی از موسوی دارند که او را مجبور کرده اند به عنوان یک گروگان فاقد اختیار به هر نحو که آنها خواستند عمل کند و کوچک ترین اعتراضی نکند، ولو حمایت علنی از تروریست های آدم کش و مزدور.

انگلیس: جنبش سبز به حباب مجازی تبدیل شده است (خبر ویژه)

یک وب سایت وابسته به مراکز دولتی در انگلیس که در خدمت فتنه پس از انتخابات سال 88 قرار داشت، اکنون معتقد است دست اندرکاران فتنه در یک حباب مجازی گرفتار و دچار توهم شده اند.

وب سایت «صداهای جهانی» (بخوانید صدای انگلیس) که با همکاری شبکه دولتی انگلیس (بی بی سی)، خبرگزاری رویتر و دانشگاه هاروارد راه اندازی شده، در جریان فتنه سال گذشته در ایران، صفحه فارسی ایجاد کرد و علناً به حمایت از اغتشاشگران پرداخت. راشل راولینز خبرنگار سابق بی بی سی اکنون سایت یاد شده را مدیریت می کند. حمید تهرانی مدیریت بخش فارسی «گلوبال ویسز» را بر عهده دارد.

تهرانی در گفت وگو با دویچه وله در پاسخ به این پرسش که «آیا فضای سایبر موجب نشده که جنبش سبز دچار توهم شود و آیا همان فضای مبارزه در اینترنت، در فضای جامعه هم وجود دارد» اذعان کرد: اگر تمرکز فقط روی اینترنت، تویتر و فیس بوک و یوتیوب باشد، بله، در این صورت ما وارد یک حباب مجازی می شویم و الان هم شده ایم. چون اگر به 22بهمن برگردیم، خیلی ها حتی در تلویزیون های خارج از کشور اعلام می کردند که بچه ها راه های تظاهرات را در فیس بوک نوشته اند.

وی اضافه کرد: من فعلاً استراتژی جدیدی در حوزه اینترنت نمی بینم. خلاقیت سبزی که در اینترنت بود، چند ماه است که ثابت مانده و جلو نرفته است. پیدا کردن راه خیلی سخت است.

این ضدانقلاب مقیم خارج درباره حجم حضور ضدانقلاب داخلی و خارجی در فضای سایبر هم تاکید کرد که 70 درصد آنها که در مخالفت با حزب اسلامی در اینترنت فعالیت می کنند خارج از کشور هستند و تنها 30درصد آنها در داخل ایرانند. وی این آمار را از قول محمد صادقی- مسئول صفحه فیس بوک موسوی و رهنورد- که مقیم لندن است، عنوان کرد.

سازمان های جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل در تدارک خود برای فریبکاری و القای تکوین جنبش ضدانقلابی در ایران، سعی وافری را به کار بستند تا به واسطه اینترنت و عوامل ضدانقلاب مقیم خارج چنین القا کنند که مبارزه در داخل ایران جریان دارد و رجزخوان های اینترنتی که اغلب از آن سوی مرزها و با ژست مقیم داخلی موضع های تندی می گرفتند، متن مردم ایران هستند! از این جهت به ویژه دولت انگلیس یکی از مالباختگان بزرگ ترکیدن حباب انقلاب مجازی بود.

شبکه بی بی سی به همراه برخی وبلاگ ها و سایت های نامعتبر همسو نقش گسترده ای در فریب مخاطبان «ویژه» و تدارک آشوب های خیابانی ایفا کرد اما در مدت چند ماه، حباب فریب بی بی سی و MI6 در برابر دوستان و دشمنان ملت ایران ترکید.

هشدار آیت الله خامنه ای واقعیت داشت دوم خردادی ها به استخدام آمریکا و انگلیس درآمدند (خبر ویژه)

«روزنامه نگاران روزنامه های دوم خردادی و اصلاح طلب پس از توقیف این مطبوعات ضمن خروج از کشور به استخدام رسانه های دولتی یا وابسته به دولت های غربی نظیر رادیو فردا و رادیو زمانه و تلویزیون بی بی سی و صدای آمریکا و سایت های روزنت درآمدند که بنابر نرم سیاسی، پایگاه های دشمن علیه ایران محسوب می شوند و این اثبات همان نهیب آیت الله خامنه ای در سال 79 مبنی بر وجود پایگاه دشمن در عرصه مطبوعات بود.»

این تحلیل را داریوش سجادی از عناصر مخالف و مقیم آمریکا ضمن آسیب شناسی عملکرد بی بی سی و رفتار فرصت طلبانه مسعود بهنود عنوان کرد. سجادی در وبلاگ خود همچنین به این موضوع اشاره کرد که در فردای دوم خرداد 76 این ماشاءالله شمس الواعظین بود که با به راه انداختن قطار روزنامه جامعه و دعوت به همکاری از بهنود، همان کاری را با وی کرد که 30سال قبل تر، داریوش همایون ]وزیر اطلاعات صهیونیست رژیم پهلوی[ کرده بود اما لطف شمس الواعظین تنها شامل بهنود نشد و با گشاده دستی تمام، کسر متنوعی از نوقلمان نیز وارد روزنامه جامعه و نشریات دوم خردادی بعد از جامعه شدند. آنها کیفیت را قربانی شهرت و سرعت کردند تا جایی که در کمتر از 2سال به نهیب آیت الله خامنه ای و توصیف وی از مطبوعات مذکور، تحت عنوان «پایگاه دشمن» انجامید. بخش کثیری از آنها جذب رسانه های دولتی و فارسی زبان آمریکا و انگلیس شدند اما هیچ کدام آن قدر استعداد یا لیاقت نیافت که مانند امانپور شکار رسانه های معتبری چون سی ان ان شوند.

داریوش سجادی در وبلاگ خود (سخن) پیروزی انقلاب اسلامی را یک بدشانسی برای مسعود بهنود توصیف می کند و می نویسد: او از قشری بود که دنبال زندگی خوش و راحت هستند با این تفاوت که ظاهرا بهنود برای اقبال و شهرت چندان هم بی رغبت نیست تا از پلکان کذب و مغلطه نیز به تناوب و حسب نیاز بهره برده تا جایی که صدای اعتراض رفیق دیرینه اش آیدین آغداشلو را نیز بلند کند که «بهنود نثر مهمل و بی سر و تهی را برای خودش جعل کرده است. روزنامه نگاری در دوره ما ]قبل از انقلاب[ مترادف بود با بی سوادی و پرت گویی و نمونه زنده اش هم که تا به امروز ادامه داده، دوست عزیز و نازنین من مسعود بهنود است. او یک کتاب نوشت به نام از سید ضیاء تا بختیار که هرکس مقاله ای درباره اش نوشت، پنجاه تا غلط از بهنود گرفت. او همچنان در حال نوشتن است و عادت کرده که بی مسئولیت و ول بنویسد.»

داریوش سجادی با برشمردن تعدادی از جعلیات بهنود برای سابقه تراشی و بزرگ نمایی خود در ایام انقلاب و در سال های اخیر که با تکذیب های متعدد از جمله از سوی پسر آقای منتظری مواجه شد (صدور فتوا برای تغییر قانون اساسی) می نویسد: بهنود ادعا می کند دوره جوانی اش در آرمان خواهی گذشته و این در حالی است که در آن ایام هم نسلان و همکارانش نظیر خسرو گلسرخی جان خود را فدای آرمانهایشان برای مبارزه با حکومت پهلوی می کردند اما بهنود توانسته بود در همان رژیم آرمان ستیز، ستاره اقبال و موفقیت خود را بدرخشاند و از جمله روشنفکر و روزنامه اطلاعات و تهران مصور و مجله آرش و نهایتا با توصیه داریوش همایون از روزنامه ]صهیونیستی[ آیندگان و تلویزیون جام سردرآورد. اما دست تقدیر گویا مقدر کرده بود که او زمینگیر انقلاب شود.

سجادی حضور بهنود در روزنامه جامعه را در کنار شمار دیگری از عناصر ضدانقلاب و سپس خروج آنها از کشور را یادآور شد و نوشت: در این میان سهم بهنود تلویزیون فارسی بی بی سی بود که از خوب یا بد حادثه تعلق به دولت بریتانیایی دارد که شوربختانه 50سال پیش تر در کودتا علیه مقتدای بهنود ]مصدق[ همین بی بی سی را به خدمت گرفته بود و امروز بهنود را مواجب بگیر ملکه ای کرده که پیشتر معزول کننده مقتدای او بود. این اسباب آسایش خیال بهنود شده هرچند که اشتغال وی در بی بی سی و اشتباهات یا شیطنت هایش در این رسانه تا حدود زیادی توانسته کاهش اعتبار حرفه ای بی بی سی را فراهم کند.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

افتضاح میرحسین و کف و سوت بیگانگان

حمایت میرحسین از چند قاتل و بمب گذار محارب با استقبال رسانه های ضد انقلاب و سکوت ناشی از شرمندگی حامیان داخلی وی روبه رو شد.

میرحسین موسوی طراح دروغ بزرگ سال88  که عملکرد منافقانه وی در ماه های پس از انتخابات باعث ریزش شدید حامیان وی شده است با هدف جلب نظر مخالفان نظام با صدور اطلاعیه ای به حمایت از چند بمب گذار و تروریست قاتل پرداخت و برگی دیگر به پرونده سیاه خود افزود.

حمایت موسوی از محاربین در شرایطی صورت گرفت که مجازات این افراد ارتباطی به انتخابات و هواداری از وی نداشت. شنیده های موثق حاکی است که خاتمی از صدور اطلاعیه موسوی در حمایت از چند قاتل بمب گذار ابراز تاسف کرده است.

به محض صدور اطلاعیه موسوی در حمایت از عناصر بمب گذار صدای کف و سوت رسانه های ضد انقلاب از رادیو آمریکا و اسرائیل،  سایت جرس و سایت رسانه های بد سابقه و مخالف نظام در حمایت از موسوی بلند شد. گروهک تروریستی پژاک و انجمن پادشاهی که عناصر اعدام شده به این دو گروهک وابسته بودند رسما از میرحسین موسوی به خاطر موضع شجاعانه وی تقدیر کردند. همچنین رضا ربع پهلوی آخرین پسمانده شاه فراری از موسوی تقدیر و سپاسگزاری کرد. اطلاعیه حمایت موسوی از قاتلین مردم ایران به قدری رسوا و مفتضح بود که برخی رسانه ها و سایت های حامی موسوی حاضر نشدند بیانیه خفت بار موسوی را در رسانه های خود منعکس کنند.

 برخوردهای دو گانه موسوی با خانواده زندانیان

حمایت های مالی جهت دارو گزینشی دروغگوی بزرگ سال88  باعث دلخوری برخی خانواده های زندانیان شده است.

میرحسین موسوی که از ابتدای سال جدید و با کوتاه شدن دست وی از فرهنگستان هنر اوقات فراغت بیشتری پیدا کرده است، دید و بازدید از خانواده های زندانیان و محکومان دادگاه ها را جزء برنامه های اصلی خود قرار داده است و مرتب با همسرش به دیدار زندانیان و خانواده های آنان می رود.

دو نکته تبعیض آمیز و گزینشی در دید و بازدیدهای موسوی و همسرش با این خانواده ها و زندانیان مشخص شده که اسباب نارضایتی را به همراه داشته است نکته اول اینکه موسوی و همسرش فقط به دیدن خانواده هایی که همسر و یا فرزندان آنها به خاطر مقابله با نظام، هتاکی به مسئولین و شرکت داشتن در حوادث و آشوب های خیابانی دست داشته اند می روند و خانواده هایی که حامی جنبش فتنه و یا سبز مورد علاقه موسوی نباشند در لیست بازدیدهای موسوی قرار نمی گیرند و نکته دوم اینکه میرحسین موسوی در این دیدارها به تناسب حمایت و تلاش آن خانواده و یا عضو زندانی از موسوی آنان را مورد حمایت مالی ویژه قرار می دهد. اخبار رسیده حاکی است که موسوی در دید و بازدیدهای سیاسی کارانه خود مبالغی بین15  تا30  میلیون تومان به خانواده های مختلف پرداخت کرده است که درز کردن این مطلب به علت دلخوری و نارضایتی خانواده های زندانی شده که چرا باید با برخوردهای گزینشی و تبعیض آمیز موسوی روبه رو شوند؟!

 انتقاد نماینده مجلس از اقدامات مذبوحانه موسوی

نماینده مردم فردوس و طبس گفت: موسوی برای رضایت محافل صهیونیستی به حرکات مذبوحانه دست می زند. محمد کریم عابدی نماینده مردم فردوس و طبس و عضو کمیسیون امنیت ملی با اعلام این مطلب به شبکه ایران گفت: موسوی که با حرکات یک سال گذشته اش در موضع متهم قرار دارد چگونه عدالت قوه قضائیه در اجرای حکم قصاص پنج تروریست را زیر سئوال می برد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: چطور زمانی که موسوی مورد حمایت بازماندگان رژیم پهلوی و محافل صهیونیستی و آمریکایی قرار می گیرد سکوت رضایت آمیز به خود می گیرد اما وقتی قصاص برای تروریست هایی که ده ها نفر از شهروندان را به شهادت رسانده اند صادر می شود اعتراض می کند و قوه قضائیه را به بی عدالتی متهم می کند؟

عضو کمیسیون امنیت با تقبیح اقدام مذبوحانه موسوی در حمایت از عناصر محارب گفت: موسوی باید بداند این جریان (جنبش فتنه) جایگاهی میان مردم ندارد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات