صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲  ، 
کد خبر : ۱۵۱۰۳۱

اخبارویژه روزنامه های 25مرداد89


کیهان

روان درمانی یا دستور العمل 140 جناب جین! (خبر ویژه)

شکایت چند عضو دستگیر شده حزب مشارکت و سازمان مجاهدین علیه یکی از سرداران سپاه، اقدامی نمایشی و در راستای اجرای دستورالعمل140جین شارپ است.

اخیرا بهزاد نبوی، تاج زاده، رمضان زاده، عرب سرخی، صفایی فراهانی و میردامادی با انتشار نامه ای مدعی شکایت از سردار مشفق به خاطر سخنرانی روشنگر وی درباره عقبه فتنه و آشوب در احزاب افراطی شده بودند. این گروه دخیل در کودتای مخملین نافرجام که ننگ بازی میدانی در سناریوی سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل را به جان خریده و حاضر شده بودند کشور را مطابق میل دشمنان انقلاب به اغتشاش و آشوب بکشانند، اکنون با ژست حق به جانب- و در راستای بازسازی روحی جبهه درهم شکسته سبز- از سردار مشفق شاکی شده اند که چرا پشت پرده فتنه را لو داده و در سیاست دخالت کرده است! این در حالی است که به گزارش شبکه دانشجو، این شیوه نخ نمای شکایت متهمان، دستورالعمل 140از مجموعه جین شارپ (از تئوریسین کودتای مخملین) به شمار می رود. براساس این بند، (محکمه نمایش)، تلاش می شود روحیه سربازان کودتای مخملی از طریق القای مقاومت و پیروزی کاذب بالا رود و از طرف دیگر مانع از افشاگری های بیشتر شوند. در واقع این شگرد، همان شگرد فرار به جلو است و این در حالی است که اغلب عناصر آشوبگر دستگیر شده به همراه دیگر اعضای جریان فتنه که در بیرون از زندان به سر می برند، به شدت دچار سرخوردگی و آشفتگی روحی هستند چرا که تصور می کردند مهندسی کودتای مخملی بی عیب و نقص است و به همین دلیل از تدبیر و مهارت جمهوری اسلامی در جمع کردن بساط فتنه شوکه شده اند.

تار عنکبوت تحریم با کوچک ترین نسیم پاره می شود (خبر ویژه)

اقدام توأم با تأخیر روسیه در راه اندازی نیروگاه بوشهر، باعث نگرانی و تردید بیشتر محافل آمریکایی نسبت به همراهی مسکو در تحریم ها علیه ایران شده است. روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی اعلام کرد: این اقدام روسیه تلاش های دیپلمات های آمریکا برای توقف برنامه هسته ای ایران را نقش برآب می کند، نیویورک تایمز با اشاره به اینکه «شرکت روس اتم اعلام کرده متخصصین مقادیر زیادی از سوخت هسته ای را از انبار در رآکتور قرار می دهند و 21 ماه اوت (شنبه هفته آتی) اولین مرحله از آن خواهد بود.»، نوشت: آمریکا از روسیه درخواست کرده بود تا مانع از اتمام ساخت این نیروگاه شوند اما با پاسخ منفی روس ها مواجه شد. روس ها می گویند در دهه 1990 ارزش قرارداد تکمیل نیروگاه بوشهر یک میلیارد دلار بود و دیگر در برهه کنونی این مبلغ سودآور نیست.

بوستون گلوب، دیگر روزنامه آمریکایی نیز نوشت: روسیه با اقدام خود قدرت ایران برای مقابله با تحریم های بین المللی را افزایش داد.

این روزنامه تأکید کرد: راه اندازی نیروگاه بوشهر منعکس کننده اختلاف بین مسکو و واشنگتن در راه فشار بر جمهوری اسلامی در جهت عقب نشینی تهران در برنامه های هسته ای اش می باشد. در این بین تعلل روس ها نیز با آغاز فعالیت این نیروگاه به اتمام می رسد.

این روزنامه در بخشی دیگر از تحلیل خود نوشت: در هر حال ایالات متحده در حالی که تلاش می کند ایران را در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار دهد تا این کشور مجبور به مصالحه در زمینه غنی سازی اورانیوم شود، اقدام روسیه را علامتی اشتباه می پندارد.

«بوستون گلوب» از قول یک دیپلمات مستقر در وین که مایل به افشای نامش نبود نوشت: روس ها در هفته های اخیر با همکاری های خود با ایران نگرانی ها را افزایش داده بودند.

روزنامه واشنگتن تایمز هم با انتقاد از اقدام روسیه تأکید کرد: روسیه به عنوان حریف دوران جنگ سرد، سیاست های کلیدی آمریکا را به چالش می گیرد.

واشنگتن تایمز با اشاره به فروش 250 هزار بشکه بنزین به ایران از سوی شرکت روسی لوک اویل با وجود اعلام توقف فروش نوشت: این اقدام هم تلاش های ایالات متحده در اعمال فشار بر ایران را به چالش کشیده است.

جان مک کین، سناتور جمهوری خواه گفت: «شاید دولت احساس می کند که ارتباط خود را با روسیه گسترش داده و شاید هم روابط بهتر شده باشد ولی در رفتار روسیه بهبودی دیده نمی شود که در واقع حتی بدتر نیز شده است.»

دیوید کرامر معاون دستیار وزارت خارجه در دوران بوش هم به واشنگتن تایمز گفت: تمام تعارف و نزاکتی که در نیویورک میان روسیه و آمریکا و بر سر ایران شاهد بودیم گویی رفته رفته ناپدید می شود.

واشنگتن تایمز می نویسد: به نظر می رسد ارتباطات ایران و روسیه در برخی جهات گرم تر نیز می شود. هدرهار لبرت مدیرسابق شبکه امنیت ملی و نطق نویس سیاست خارجی پرزیدنت کلینتون معتقد است ما نمی توانیم از روسیه توقع داشته باشیم که هر چه ما می خواهیم انجام دهد و آنچه خوشمان نمی آید انجام ندهد.

بوش هم نتوانست با ایران بجنگد اوباما که...! (خبر ویژه)

یک هفته نامه آلمانی وضعیت آمریکا در قبال پیشرفت برنامه هسته ای ایران را وضعیت دولتی درمانده و عاجز توصیف کرد.

دی سایت با اشاره به جنجال های گاه به گاه درباره تهدید نظامی علیه ایران می نویسد: اسرائیل نمی تواند به ایران حمله کند هرچند که می خواهد و آمریکا هم نمی خواهد چنین جنگی رخ بدهد. ایران بیش از 50 تاسیسات اتمی دارد که برخی از آنها در زیرزمین و بسیار مستحکم هستند. این تاسیسات را در ایران نمی توان در یک بعدازظهر گردشی و تفریحی- کاری که سال 1981 علیه عراق شد- انجام داد. برای این کار، جنگ هوایی باید هفته ها ادامه پیدا کند و توان تلافی جویی ایران در خلیج فارس مهار شود. همان گونه که رام ایمانوئل رئیس ستاد اوباما گفته «اسرائیلی ها نمی توانند جلوی برنامه اتمی ایران را بگیرند. حتی جرج بوش هم از جنگ علیه حکومت اسلامی خودداری کرد.»

دی سایت اضافه کرد: اگر حمله ای راه بیفتد، جنگی واقعی را به دنبال خواهد داشت اما آمریکا جنگی را در افغانستان و جنگ نصفه و نیمه دیگری را در عراق دارد. آمریکا، برخلاف اسرائیل، باید در مقیاس جهانی بیندیشد. درباره قیمت های رو به افزایش نفت در اقتصادی بسیار لرزان، درباره حمله های انتقامی ایران در افغانستان و عراق، درباره بسته شدن راه نفت در خلیج فارس که شاهرگ نفت جهان است، درباره حمله های تروریستی در آمریکا، درباره جبهه دوم و سوم علیه اسرائیل با حمله های موشکی حزب الله در شمال و حماس در جنوب. اقدام اسرائیل ممکن است پای سوریه را به جنگ بکشد، کشوری که تقریبا متحد ترکیه است. کدام رئیس جمهور مایل است در این حالت حرکت اول را بکند؟ دست آخر اینکه واشنگتن می داند که باید جلوی اسرائیل را بگیرد. چه می ماند؟ مطمئنا بمب ایران تهدید علیه موجودیت اسرائیل و پایان سلطه آمریکا در خاورمیانه است. تصورکردنی نیست که آمریکا و اسرائیل این پیامدها را بپذیرند. اما جنگ هم تصورناکردنی است.

بساط شراب و کشف حجاب که نشد لااقل آواز شجریان را دریغ نکنید! (خبر ویژه)

رسانه های بیگانه و ضد انقلاب که در طول سال گذشته علناً علیه ارزش ها و باورهای دینی ملت ایران موضع می گیرند، نگران تکلیف «آواز ربنا» سر سفره افطار ملت ایران شده اند.

رسانه های ضد دین چون بی بی سی، گویانیوز، رادیو فردا، روزنت، بالاترین، رادیو زمانه و... به همراه رسانه های نفاق جدید مانند جرس و کلمه طی روزهای گذشته از اینکه آوای ربنای محمدرضا شجریان از سیمای جمهوری اسلامی پخش نمی شود، ابراز ناخرسندی کرده و با الحانی مزورانه گفته اند «آوای شجریان، آوایی روحانی است که حتی غیرمذهبی ها را تکان می دهد» (بی بی سی).این رسانه ها البته ترجیح می دهند یادآور این حقیقت نشوند که وی با خیانت به همین ملت متدین ایران که حماسه هایی چون 9 دی و 22بهمن را آفریدند، سر از رسانه هایی چون صدای آمریکا و بی بی سی درآورد و عقده های مستکبران دنیا را علیه نظام اسلامی خالی کرد.

القای تأسف و تحّسر برای پخش نشدن آواز شجریان در حالی است که رسانه های یاد شده به صراحت و به صورت مکرر به فحاشی یا تحریف و توهم پراکنی علیه قرآن، نبوت و عصمت پیامبر(ص) پرداخته و بی بی سی انگلیس با به میدان آوردن یک عروسک خیمه شب بازی (اکبر پونز) حتی منکر وجود امام زمان(عج) شریف شد و همزمان مجید محمدی عضو فراری و بد نام حلقه کیان با تأکید بر اینکه جنبش سبز دنبال کشف حجاب و ترویج شراب خواری بود، اعلام کرد مشکل اصلی این جریان نه قانون اساسی و نه رهبری، بلکه اسلامگرایی مردم ایران است. حالا باید پرسید این رسانه های سرسپرده به شیطان، چه شده که یاد ربنای شجریان افتاده اند؟! به قول عبید زاکانی:

مژدگانا که گربه عابد شد

عابد و زاهد و مسلمانا!

 حالا هم که بعد 13 سال می خواهیم اصلاحات را بشناسیم، ملاک نداریم! (خبر ویژه)

قائم مقام حزب اعتماد ملی خواستار آسیب شناسی و بازتعریف اصلاحات شد اما گفت: متاسفانه هنوز معیار و ملاک مشخصی نداریم تا طبق آن اشتباهات گذشته را مشخص کنیم.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: بارها در دوران اصلاحات لزوم تعریف کامل از اصلاحات را به دوستان متذکر شدم. معتقدم در مرحله اول هر حزب، گروه و هر جبهه ای، باید قبل از آغاز فعالیت سیاسی-اجتماعی، هویت تشکیلات خود را برای اعضا کاملا مشخص کرده و تعریف صحیح و جامعی از آن تشکل داشته باشد و وجه افتراق و امتیاز آن تشکل را با سایر تشکل ها، برای خودشان کاملا مشخص کنند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم باید هویت این تشکیلات برای جامعه بطور کامل تعریف شود. به صرف اینکه جمعیتی دور هم جمع شده و تشکیلاتی بدون اینکه هویت آن مشخص باشد، برپا کنند، کار درستی نیست. این گونه اقدامات موجب می شود که با گذشت چندین سال هنوز مرز بین این گروه و آن گروه مشخص نباشد.

وی افزود: در دوران اصلاحات بارها این قاعده کلی را به دوستان متذکر شدم که تعریف خود از اصلاحات را کاملا مشخص کنند تا مردم با علم و شناخت کامل آنها را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه این آسیب شناسی به دو صورت ممکن است، انجام شود، ادامه داد: یک مورد آن آسیب شناسی درونی است که خود اصلاح طلب ها باید بدون جار و جنجال و بدون رسانه ای کردن موضوعات، مشکلات گذشته خود را مورد بررسی قرار دهند و تلاش کنند اگر اشتباهی در گذشته از آنها سر زده آن را جبران کنند و این نوع آسیب شناسی ضروری است.

وی در ادامه به انتقادات برخی اصلاح طلبان در مصاحبه ها و یادداشت های خود علیه جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: اظهارات این دوستان در مصاحبه ها و یادداشت ها سبب می شد که رقبا بلافاصله از آن اظهارات به نفع خود سوءاستفاده کنند و بیان کنند که اصلاح طلبان پشیمان شده یا دچار مشکل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: «در بازتعریف اصلاحات ابتدا لازم است تعریف جامعی از اصلاحات صورت بگیرد و بعد، آن تعریف، محور آسیب شناسی ما قرار گیرد. متاسفانه هنوز معیار و ملاک مشخصی نداریم که طبق آن اشتباهات گذشته را از لحاظ فکری و عملی مشخص کنیم».

لزوم تعریف اصلاحات حرفی است که مدعیان اصلاح طلبی از 13 سال پیش تکرار می کنند اما هنوز هم از محتوای این تعریف خبری نیست الا اینکه عملکرد خیانت آلود جبهه اصلاحات را معنا و محتوای ادعای اصلاحات بگیریم و از آن برداشت رویکردی التقاطی و منافقانه در راستای دین زدایی، دور زدن قانون اساسی، خیانت به کشور و ملت و خط امام، و نرمش با دشمنان و بعضاً هماهنگی در اجرای پروژه های براندازی بکنیم.

سالها پیش محمد خاتمی تصریح کرده بود اصلاحات بی تعریف مانده و گاه تنه به تنه لیبرالیسم زده است مانند اصطلاح «چپ» که امام آن را قبول نداشت.

نکته مهم تر از لزوم تعریف اصلاحات اذعان قائم مقام اعتماد ملی است به این نکته که «هنوز معیار و ملاک مشخصی نداریم که طبق آن اشتباهات گذشته را آسیب شناسی و مشخص کنیم». خوش بینانه ترین قضاوت از این سخن آن است که مدعیان اصلاح طلبی در این 13 سال سردرگم بوده و به همین دلیل از سوی دشمنان انقلاب بازی داده شده اند. اما اگر واقع بینانه قضاوت کنیم نتیجه این سخن آن خواهد بود که حضرات از قانون اساسی و اسلام و آرمان های انقلاب و خط امام رویگردان شده اند وگرنه ادعا نمی کردند ملاک و معیار مشخصی برای آسیب شناسی و مشخص کردن اشتباهات وجود ندارد.

طیف تندرو جریان مدعی اصلاح طلبی غیر از خیانت های روزگار حاکمیت بر دولت و مجلس، سال گذشته نیز به بهانه انتخابات، پروژه فتنه و آشوب برای براندازی را در خدمت قدرت های بیگانه به اجرا گذاشت و در قواره های ضدانقلاب معاند ظاهر شد.

راز شب نامه های ستون پنجم صدام فاش شد (خبر ویژه)

فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری عراق اعلام کرد هدف ما از راه انداختن جنگ با ایران، حمایت از نهضت آزادی و باز گرداندن آنها به قدرت بود.

سرلشکر رعد الحمدانی در گفتگو با روسیا الیوم اظهارداشت: براساس دستوراتی که به ما ابلاغ شد فلسفه جنگ این بود که نیروهای ملی گرا، مانند بازرگان از این طریق بتوانند حکومت را در تهران در دست بگیرند و ما را از عوارض انقلاب در ایران نجات دهند.

وی افزود: قرار بود نیروهای عراقی 10 تا 20 کیلومتر در عمق خاک ایران و در طول هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر مرزدو کشور نفوذ کنند تا سران ایران نیروهای خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. این شرایط می توانست به نهضت آزادی، مهدی بازرگان و دیگر افراد نخبه در ایران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگیرند.

فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری عراق در ادامه ادعاهای خود گفت: این فلسفه آغاز جنگ در آن زمان بود. این مسئله به ما ابلاغ شده بود. ما تمرین هایی را برای عبور از مرزها و رفتن تا عمق 20 کیلومتری خاک ایران انجام دادیم. این هدف با اهدافی که ما در دانشکده های نظامی در مورد دفاع از عراق در برابر تهدیدات ایران آموخته بودیم، تفاوت فراوانی داشت.

وی گفت: واقعیت این است که سران عراق تصور می کردند جنگ بیش از چهار تا شش هفته طول نخواهد کشید. براساس همین ارزیابی، عراق پس از آن، مجبور شد به آتش بس تن دهد.

شایان ذکر است گروهک نهضت آزادی در دوران جنگ تحمیلی به عنوان ستون پنجم ارتش صدام عمل می کرد و تلاش می کرد با شب نامه پراکنی، شایعه سازی، منفی بافی و سیاه نمایی، ایران را در برابر مهاجمان وادار به تسلیم کند.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** سخنرانی مشائی در میان رزمندگان ناتمام ماند. به گزارش آتی نیوز به نقل از "خبرنامه دانشجویان ایران"، این جمع که منتظر سخنرانی دکتر احمدی نژاد بودند با شخص دیگری در پشت تریبون مواجه شدند. در این جلسه که جمعه شب برگزار شد، حضور مشایی در پشت تریبون و سخنرانی وی موجبات ناراحتی حاضرین را فراهم کرده و واکنش‌هایی را از طرف آنان به همراه داشت. اعتراض این افراد تا جایی پیش رفت که مشایی مجبور شد تریبون را ترک کرده و آن را در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد. با رفتن مشایی برخی از افراد از جای خود بلند شده و از سخنرانی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در آن مراسم به احمدی نژاد اعتراض کردند. احمدی نژاد سخنان خود را با مباحثی پیرامون مشایی و اعتراضات شروع کرد که این موضوع شگفتی بسیاری از افراد حاضر را به دنبال داشت. وی در سخنان خود با بیان اینکه مشایی فردی با خدا و با تقواست، وی را با شهید بهشتی و شهید رجایی مقایسه کرد!

*** حاج منصور ارضی نیز به میدان مخالفت با مشائی وارد شد. به گزارش تابناک، سایت افکارنیوز نوشت: این مداح معروف با اشاره به سخنان اخیر مشایی و واکنش مراجع و علما به آن، اظهار داشت: از دفتر رئیس‌جمهور سخنانی شنیده می‌شود که اصلاً در شأن رئیس‌جمهور نیست. وی با هشداری به رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر پیرامون این شخص عمل مناسبی صورت نگیرد من خودم درستش می‌کنم!

*** نماینده ولی فقیه در سپاه نیز ضمن اعتراض به اظهارات مشائی، درباره احساس جدائی علاقمندان به دولت ابراز نگرانی کرد. به گزارش فردا، حجت الاسلام سعیدی در برنامه رادیو گفتگو درباره "مکتب ایرانی" که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته بود ما باید آن را تبلیغ کنیم نه "مکتب اسلام" گفت: "من واقعاً احساس نگرانی می‌کنم چون می‌دانم بسیاری از کسانی که دلبسته و علاقمند به این دولت بودند الان در مواضعی قرار می‌گیرند که به ناچار احساس تفکیک کرده و موضعگیری می‌کنند."

*** شبکه العربیه در خبری از بازداشت یک فعال سیاسی شیعه توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داد. به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، براساس اعلام منابع امنیتی خبرگزاری بحرین، "عبدالجلیل السنکیس" فعال شیعه بحرینی متهم است که موجب تحریک اقدامات خشونت آمیز و اعمال تروریستی برای تخریب اموال عمومی شده است. این درحالی است که چندی پیش سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی از اوضاع حقوق بشر در بحرین اعلام کرد: دولت بحرین شیعیان را شکنجه کرده است. این سازمان از شوک الکتریکی، نگه داشتن افراد درحالت دردناک و شلاق به پا، دست، سر و بدن به عنوان انواع شکنجه‌ها نام برده است.

قدس

اخبار ویژه 

پرونده سازی جدید مشترک العربیه و تل آویو علیه ایران

مهر - شبکه تلویزیونی العربیه ( معروف به العبریه) در اقدامی جدید گزارشی را درباره مبادله زندانیان میان ایران و آذربایجان منتشر کرده که رسانه های صهیونیستی با بهره گرفتن از آن هجمه جدیدی را علیه تهران آغاز کرده اند.

ساخت فیلم سینمایی درخصوص جنگ 33 روزه

ایرنا - فیلم سینمایی «جنوب آسمانی» با موضوع بررسی جنگ 33 روزه لبنان به کارگردانی «جمال شورجه» در لبنان کلید خورد. قصه فیلم مربوط به تلاش ناکام اسراییل برای تسخیر روستای مرزی عیتا الشعب در جنوب لبنان است.

سخنرانی ناتمام مشایی در جمع رزمندگان

خبرنامه دانشجویان ایران - دیدار جمعی از رزمندگان کردستان با رئیس جمهور که جمعه شب گذشته شکل گرفت اتفاقات جالبی را با خود به همراه داشت.

این جمع که منتظر سخنرانی احمدی نژاد بودند با شخص دیگری در پشت تریبون مواجه شدند.

در این دیدار در ابتدا مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در بین جمع حاضر به سخنرانی پرداخت. حضور مشایی در پشت تریبون و سخنرانی وی موجبات ناراحتی حاضرین را فراهم کرده و واکنشهایی را از طرف آنان به همراه داشت. اعتراض این افراد تا جایی پیش رفت که مشایی مجبور شد تریبون را ترک کرده و آن را در اختیار رئیس جمهور قرار دهد. با رفتن مشایی برخی از افراد از جای خود بلند شده و از سخنرانی رئیس دفتر رئیس جمهور در آن مراسم به احمدی نژاد اعتراض کردند.

احمدی نژاد که پای تریبون رفته بود سخنان خود را با مباحثی پیرامون مشایی و اعتراضات شروع کرد که این موضوع شگفتی بسیاری از افراد حاضر را به دنبال داشت.

وی در سخنان خود با بیان اینکه مشایی فردی با خدا و باتقواست، در اظهار نظری جالب وی را با شهید بهشتی و شهید رجایی مقایسه کرد.

عضوگیری گسترده بنیاد باران

شبکه خبر دانشجو - خبرهای رسیده از دانشگاه های سراسر کشور حاکی است، بنیاد باران، متعلق به سیدمحمد خاتمی فعالیت گسترده ای را در شهرستانها و بویژه در دانشگاه های سراسر کشور با هدف عضوگیری آغاز کرده است.

تایم: ارزش ندارد خود را به دردسر بیندازیم

فارس- مجله آمریکایی تایم در گزارشی با تأکید بر لزوم راه حلی دیپلماتیک در قبال ایران و موضوع هسته ای این کشور نوشت: با توجه به پیامدهای اقدام نظامی علیه ایران، وقوع چنین حمله ای غیرممکن است. این مجله افزود: عواقبی که حمله نظامی علیه ایران به دنبال خواهد داشت، ارزش امتحان کردن این گزینه را ندارد.

راه اندازی دو شبکه ماهواره ای ضد انقلاب

خبر آنلاین- گروهکهای ضد انقلاب مقیم خارج با همراهی برخی بازیگران داخلی فتنه و با سازماندهی آمریکا و انگلیس و برخی دولتهای اروپایی، دو شبکه تلویزیونی ماهواره ای راه اندازی می کنند.

امیراحمدی: گفتند حضورت باعث جنجال می شود

یک پزشک ایرانی مقیم آلمان بااشاره به برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور گفت: در هتل محل اقامتم هوشنگ امیراحمدی را دیدم و از او پرسیدم برای شما هم سخنرانی در نظر گرفته اند؟ گفت: خیر، من به سالن همایش نمی آیم، گفته اند صلاح نیست و جنجال می شود.

آرایش زن برای همسر روزه را باطل می کند!

شیعه آنلاین - «دارالافتا مصر» اعلام کرد که آرایش زن برای شوهرش در ایام ماه مبارک رمضان روزه اش را باطل می کند و با این عمل موجبات باطل شدن روزه شوهرش را نیز فراهم می کند! روزنامه «روزالیوسف» چاپ مصر نوشت: این فتوا در نوع خود تک و عجیب است.

بازداشت تاجر ایرانی در برزیل

خبر آنلاین - تاجر ایرانی متهم به قتل 11 نفر در برزیل بازداشت شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس ایالت سی.آرا در شمال غرب برزیل فرهاد مرویزی 46 ساله را به اتهام استخدام دو مأمور دولتی برای آدمکشی ظرف دو سال اخیر، بازداشت کرده است. در اعلامیه رسمی پلیس این نکته ذکر نشده که آیا وی وکیل دارد یا نه؟ اما اعلام شده بزودی در کنفرانس خبری جزییات بیشتری در این باره ارائه خواهد شد.

روابط غیراخلاقی در برخی تور های گردشگری

جهان - نبود نظارت سازمان گردشگری و جهانگردی سبب شده است برخی از تورهای گردشگری که در تهران و دیگر استانها برپا می شود همراه با اقدامات و رفتارهای غیراخلاقی باشد.

براساس این گزارش 20 نفر از جوانان دختر و پسری که از تهران بعنوان یک تور گردشگری فاقد هر گونه مجوز قانونی و نام و نشان، عازم کلاله بودند و بدون رعایت کمترین حجاب اسلامی، عفت عمومی را جریحه دار کرده بودند؛ به جرم فراهم کردن زمینه فساد، رابطه نامشروع و نگهداری مشروبات الکلی همگی بازداشت شدند.

کروبی: «رسا» را هوادارانم راه انداختند

عصر ایران- مهدی کروبی اعلام کرد: تلویزیون رسا را هواداران من راه انداخته اند.

الهام: قصد پذیرش مسؤولیت اجرایی ندارم

ایسنا- غلامحسین الهام گفت: قصد پذیرش مسؤولیت اجرایی ندارم. الهام همچنین شایعاتی مبنی بر جایگزینی اش در سمت ریاست دانشگاه تهران را تکذیب کرد و گفت: هدف از این شایعات تضعیف دکتر رهبر رئیس دانشگاه تهران است در حالی که به نظر من ایشان کارشان را خوب انجام می دهند.

ایران

دیگه چه خبر؟

هیجان ضدانقلاب از اهانت 2 نماینده به رئیس‌جمهور

خبر اول این که اظهارات توهین آمیز دو تن از نمایندگان مجلس درباره رئیس جمهور، به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.یک سایت فتنه‌گران که توسط حلقه لندن مدیریت می‌شود، اظهارات این نمایندگان را بر صدر اخبار خود نشانده و پرونده ویژه‌ای برای این سخنان تهیه کرده است.رادیو فردا ارگان رسمی سازمان جاسوسی امریکا هم ضمن انتشار متن اظهارات یکی از این نمایندگان، تلویحاً به حمایت از آن پرداخته است.

رادیو زمانه هم که به عنوان ارگان رسمی پارلمان هلند فعالیت می‌کند و ردیف بودجه مخصوصی در مجلس این کشور دارد، از سخنان علی مطهری استقبال کرده و آن را به عنوان تیتر یک خود برگزید. بی بی سی از جمله رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب که در هدایت فتنه های سال 88 نقش اصلی داشته از سخنان احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استقبال کرده است .

تبرئه رحیم مشایی از اتهام پرونده سازمان میراث فرهنگی

خبر دیگر این که محکمه تجدید نظر دیوان محاسبات کشور، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از اتهام واریز نکردن وجوه مصرف نشده سال 1383 این سازمان به حساب خزانه کل کشور تبرئه کرد.این محکمه با نقض حکم صادره علیه مشایی، وی را از تمامی اتهامات در خصوص پرونده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبرئه کرد

مخالفت 78 درصدی مردم فرانسه با نحوه برخورد پلیس با معترضان

 

 

شنیدیم که نظرسنجی یک مجله فرانسوی مشخص کرده که اکثر قریب به اتفاق مردم فرانسه نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور این کشور را در تأمین امنیت این کشور ناتوان می‌بینند و بیش از 78 درصد آنها از نحوه برخورد با معترضان خیابانی ناراضی‌اند. بر اساس این نظرسنجی که از سوی مجله ماریان صورت گرفته، 69 درصد پرسش‌شوندگان اعلام کردند که نیکلا سارکوزی و نیز وزیر کشور وی، در تأمین امنیت فرانسه ناتوان بوده و رویکردهای آنها تأثیر مثبتی نداشته است.در این نظرسنجی همچنین آمده است: 58 درصد پرسش‌شوندگان معتقدند که تعهد دولت برای تأمین امنیت و حفظ دارایی‌های عمومی و خصوصی، تحقق نیافته است.

تصمیم برای نوشتن توبه‌نامه

با خبر شدیم که ح. م از اعضای حزب کارگزاران که به علت حوادث پس از انتخابات دستگیر و محاکمه شده و اکنون در زندان اوین به سر می‌برد در تلاش است توبه‌نامه‌ای بنویسد.وی با نوشتن این توبه‌نامه تلاش دارد تا پس از گذراندن 6 ماه حبس آزاد شود اما برخی اطرافیان وی در مخالفت با این اقدام گفته‌اند یک سال حبس چیزی نیست مقاومت کن! دیگه چه خبر؟

هیجان ضدانقلاب از اهانت 2 نماینده به رئیس‌جمهور

خبر اول این که اظهارات توهین آمیز دو تن از نمایندگان مجلس درباره رئیس جمهور، به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.یک سایت فتنه‌گران که توسط حلقه لندن مدیریت می‌شود، اظهارات این نمایندگان را بر صدر اخبار خود نشانده و پرونده ویژه‌ای برای این سخنان تهیه کرده است.رادیو فردا ارگان رسمی سازمان جاسوسی امریکا هم ضمن انتشار متن اظهارات یکی از این نمایندگان، تلویحاً به حمایت از آن پرداخته است.
رادیو زمانه هم که به عنوان ارگان رسمی پارلمان هلند فعالیت می‌کند و ردیف بودجه مخصوصی در مجلس این کشور دارد، از سخنان علی مطهری استقبال کرده و آن را به عنوان تیتر یک خود برگزید. بی بی سی از جمله رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب که در هدایت فتنه های سال 88 نقش اصلی داشته از سخنان احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استقبال
کرده است .

تبرئه رحیم مشایی از اتهام پرونده سازمان میراث فرهنگی

خبر دیگر این که محکمه تجدید نظر دیوان محاسبات کشور، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از اتهام واریز نکردن وجوه مصرف نشده سال 1383 این سازمان به حساب خزانه کل کشور تبرئه کرد.این محکمه با نقض حکم صادره علیه مشایی، وی را از تمامی اتهامات در خصوص پرونده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبرئه کرد.

مخالفت 78 درصدی مردم فرانسه با نحوه برخورد پلیس با معترضان

شنیدیم که نظرسنجی یک مجله فرانسوی مشخص کرده که اکثر قریب به اتفاق مردم فرانسه نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور این کشور را در تأمین امنیت این کشور ناتوان می‌بینند و بیش از 78 درصد آنها از نحوه برخورد با معترضان خیابانی ناراضی‌اند. بر اساس این نظرسنجی که از سوی مجله ماریان صورت گرفته،
69 درصد پرسش‌شوندگان اعلام کردند که نیکلا سارکوزی و نیز وزیر کشور وی، در تأمین امنیت فرانسه ناتوان بوده و رویکردهای آنها تأثیر مثبتی نداشته است.در این نظرسنجی همچنین آمده است: 58 درصد پرسش‌شوندگان معتقدند که تعهد دولت برای تأمین امنیت و حفظ دارایی‌های عمومی و خصوصی، تحقق نیافته است.

شورش اعضای ناراضی گروهک تروریستی منافقین علیه رجوی

دست آخر این که اعضای ناراضی گروهک تروریستی منافقین در ادامه نارضایتی از حضور اجباری‌شان در پادگان اشرف (عراق جدید) دست به شورش‌های پراکنده زده‌اند.طی روزهای اخیر برای جلوگیری از فرار اعضای ناراضی، فشار و کنترل بر روی این افراد در پادگان اشرف بشدت افزایش یافته که این امر باعث بروز نارضایتی، انتقادات و شورش‌های پراکنده‌ای در این پادگان شده است. سرکردگان این گروهک تروریستی برای جلوگیری از افزایش نارضایتی در این پادگان با دادن وعده‌های واهی،‌ اعلام می‌کنند اوضاع بزودی مساعد می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قوه قضائیه با حساسیت بیشتری پرونده سران فتنه را پیگیری کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار توجه و حساسیت بیشتر قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده سران فتنه شد.محمد کوثری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان حیدر مصلحی وزیر اطلاعات مبنی بر هزینه 17 میلیاردی جریان فتنه از سوی غرب به کشورهای کمک‌کننده به جریان فتنه گفت: یکی از کشورهای عربی که به این جریان کمک کرده عربستان است که این موضوع نیز در حال پیگیری است. وی افزود: مجلس اقدامات سران فتنه را که برای ایستادگی مقابل مردم و نظام اسلامی به دریافت این کمک‌ها دست زده‌اند، در جهت دادخواهی مردم رسیدگی و پیگیری می‌کند.

استاد حقوق دانشگاه تهران:

دادگاه می‌تواند حکم مهدی هاشمی را غیابی صادر کند

استاد حقوق دانشگاه تهران گفت: بر اساس قوانین موجود دادگاه می‌تواند به صورت غیابی حکم مهدی هاشمی را صادر کند و ضرورتی ندارد که بیش از این منتظر بماند.دکتر خیرالله پروین در گفت‌و‌گو با شبکه ایران افزود: زمانی که دادگاه حکم جلب فردی را صادر می‌کند چه آن فرد در ایران باشد و چه خارج از ایران به محض ابلاغ حکم به فرد مورد نظر، وی باید در دادگاه حضور یابد.این استاد حقوق ادامه داد: در صورتی که فرد مورد نظر به دادگاه مراجعه نکند دادگاه می‌تواند یک مقطع زمانی را که چندان هم طولانی نیست تعیین و پس از اتمام آن اقدام به صدور حکم غیابی کند.دکتر پروین این رویه را درباره پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی هم صادق دانست و افزود: گفته می‌شود وی برای مأموریت به خارج از کشور رفته است بالاخره باید مشخص شود مدت مأموریت وی چقدر است و نیز مرجعی که وی را به خارج از کشور فرستاده است می‌تواند با توجه به صدور حکم جلب، مأموریت مهدی هاشمی را قطع کرده و وی را فرا بخواند.

در صحن مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

فریاد« مرگ بر امریکا» نمایندگان در پاسخ به رفتارهای واشنگتن

خواندنی‌ها از خانه ملت

اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اوایل مهر ماه و پس از آن با یک هفته فاصله، هیأت رئیسه این فراکسیون انتخاب می‌شوند. همچنین ممکن است در زمینه ریاست این فراکسیون گزینه‌هایی غیر از لاریجانی مطرح شوند.
در پی برخی جنجال ها درباره اظهار نظرهای اخیر یک مقام اجرایی ، 120نفر از نمایندگان مجلس نامه ای را برای رئیس جمهور ارسال کردند.
مصطفی کواکبیان، نماینده سمنان به وزیر امور خارجه در خصوص لزوم محکومیت اظهارات گستاخانه کشیشان امریکایی در مورد آتش زدن قرآن در سالگرد 11 سپتامبر تذکر داد.
نماینده ارومیه از سنگ‌پرانی اتباع ترک در خاک ترکیه به سمت کامیون‌های ایرانی خبر داد و به این دلیل از دولت ترکیه انتقاد کرد.
مجلس در ادامه بررسی لایحه پیش فروش ساختمان، برای اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی به پیش فروش ساختمان اقدام کنند مجازات تعیین کرد.


گروه سیاسی نمایندگان مردم ایران در خانه ملت دیروز با فریاد «مرگ بر امریکا» در آستانه کودتای امریکایی 28 مرداد، پاسخ مواضع ضد و نقیض مقامات واشنگتن را دادند؛ زنده بودن حافظه تاریخی ملت ایران پس از آن به رخ استکبار کشیده شد که رئیس مجلس در صحن علنی اعلام کرد: امریکا تصور نکند با القای الفاظ متفاوت می‌تواند بار خیانت خود به ملت ایران را سبک کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی
« ایران»، علی لاریجانی در اولین جلسه مجلس پس از تعطیلات در پاسخ به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون درباره مذاکره با ایران در افغانستان تأکید کرد: قیل و قال‌های زیاد از حد امریکا و صهیونیست‌ها پس از صدور قطعنامه نشانگر مکری براساس تصوری واهی است که میل به زیاده‌خواهی آنها ارضا شود و به خیال رخنه در صفوف علاقه‌مندان انقلاب، هر زمان رندانه بابی را مفتوح می‌کنند و از مذاکرات سخن می‌رانند.
این یک رسوایی برای امریکاست که ریاکارانه سخن از مذاکره پس از صدور قطعنامه می‌کند.
وی تصریح کرد: اینجاست که همه باید کید آنان را بشناسند و با وحدت کلمه و با پایداری و استقامت،‌ سرود شورانگیز مقاومت سر دهند و در بازی شطرنج دشمن قرار نگیرند. رئیس مجلس با بیان این‌که این کارنامه سیاه امریکا در برابر ملت ایران است، تصریح کرد: از این رو نباید ساده‌لوحانه با چنین سیاست‌های مزورانه‌ای روبه‌رو شد. حالا خانم کلینتون منت می‌گذارند که حاضرند در افغانستان با ایران مذاکره کنند.
وی خطاب به کلینتون و سردمداران امریکا گفت: شما در افغانستان جنایت کرده‌اید، ما با اصل و فرع تجاوز امریکا و ناتو در افغانستان و ظلم بر ملت افغان مخالفیم، راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم. اینجاست که معنای سخن رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته دقیقاً فهم می‌گردد که فرمود: در پس این دست‌های دراز شده مخملین ماهیت چدنی آن دیده می‌شود.
تصمیماتی برای حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌ بنیان
نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز خود موادی از لایحه حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات را بررسی و تصویب کردند.
نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که در صحن علنی مجلس در دفاع از لایحه یاد شده سخن می‌گفت، با بیان این‌که دهه 90، دهه تجاری کردن علم و تولید فناوری‌ها است، گفت: بر اساس نقشه جامع علمی کشور در سال 1404، حدود 450 هزار شرکت دانش‌بنیان وجود خواهد داشت. وی با اشاره به این‌که امکانات حمایتی و بوروکراسی زمان‌بر موجود، پاسخگوی نیازهای این شرکت‌ها و گسترش آنها نیست اظهار کرد این لایحه برای ایجاد یک روند حمایتی روان و سازوکار نظارتی دقیق تهیه شده است.
طرح بنگاه‌های زودبازده برای بیش از 968 هزار نفر شغل ایجاد کرد
در جلسه علنی دیروز مجلس سؤال‌هادی قوامی و موسی‌الرضا ثروتی نمایندگان اسفراین و بجنورد و جاجرم از عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی در خصوص دلیل اجرا نشدن اهداف آئین‌نامه اجرایی بنگاه‌های زودبازده مطرح شد که پس از استماع سخنان وزیر علی رغم این‌که نمایندگان سؤال‌کننده قانع نشدند اما مجلس با رأی‌گیری نهایی، پاسخ وزیر را قانع‌کننده دانست.وزیر کار و امور اجتماعی با بیان این‌که طرح بنگاه‌های زود بازده در دولت نهم با توجه به آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از طرح‌های اشتغالزایی که در گذشته اجرا شده، در دستور کار قرار گرفت، اعلام کرد: در طرح بنگاه‌های زودبازده اقتصادی برای 968 هزار و 238 نفر با هزینه 21 هزار و 553 میلیارد تومان اشتغال ایجاد شده است. وی با اعلام این‌که در اجرای طرح کمترین میزان انحراف وجود داشته است، گفت: میزان انحراف این طرح در حد 5/3 درصد بوده است که با گزارش‌های تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراجعی که بررسی‌های میدانی در این خصوص کرده‌اند، همخوانی دارد.شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه 98 درصد از بنگاه‌های دنیا کوچک و متوسط هستند، گفت: این بنگاه‌ها با هدف توزیع منابع در مناطق مختلف ایجاد می‌شوند. وزیر کار افزود: ساماندهی بنگاه‌های نیمه‌تمام و قراردادی برای رسیدن آنها به بهره‌برداری از جمله اولویت‌های کاری ما بوده که بر این اساس مقرر شد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مبالغ لازم تخفیف داده شود. شیخ‌الاسلامی ادامه داد: بنگاه‌های کوچک اقتصادی نیازمندند که به مدت 5 سال تحت پوشش قرار گیرند. شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه در این طرح نگاه عدالت‌مندانه در نظر گرفته شده است، افزود: در این بنگاه‌ها بیشترین طرح‌ها به بخش کشاورزی مربوط می‌شود.

تشکیل کارگروه احیای الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه پنجم توسعه گفت: به منظور احیا و ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی، کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و صاحبنظران معماری و حوزه علمیه در شورای عالی معماری و شهرسازی تشکیل می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی مفتح ضمن تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بررسی برنامه پنجم توسعه ادامه داد: این کارگروه موظف است در زمینه الگوهای معماری و شهرسازی
اسلامی - ایرانی پژوهش‌های کاربردی را به عمل آورد، سیاستگذاری‌های لازم را انجام دهد و ضوابط را ابلاغ کند. وی ادامه داد: با تصویب این کمیسیون تمام دستگاه‌های اجرایی، شوراهای شهر و روستا و شهرداری‌ها مکلف هستند ضوابط این کارگروه را اعمال کنند تا الگوی شهرسازی و معماری اسلامی ـ ایرانی در بافت مسکن شهری و روستایی پیاده شود. وی در ادامه گفت: همچنین در راستای مقاوم سازی ساختمان ها و اصلاح الگوی مصرف در ساختمان بخصوص در حوزه انرژی، شهرداری‌ها مکلف شدند در صدور پروانه های ساختمانی شرط رعایت مقررات ملی ساختمان را درج کنند. سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: کمیسیون تلفیق برنامه پنجم همچنین در ادامه بررسی مواد مربوط به بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی، نحوه کنترل بیماری‌های دامی و تضمین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و امنیت غذایی را تعیین کرد.وی افزود: دولت در زمینه تأمین سلامت غذا مکلف شد برنامه تأمین سلامت غذا از مزرعه تا سفره یعنی از تولید تا مصرف را در سال اول برنامه تدوین کند.

گزیده اخبار

الهام:قصد پذیرش مسئولیت اجرایی ندارم

غلامحسین الهام گفت: قصد پذیرش مسئولیت اجرایی ندارم. به گزارش ایسنا، الهام که به تازگی به عنوان مشاور حقوقی رئیس‌جمهور انتخاب شده است در مورد شایعات مطرح شده مبنی بر این‌که قصد دارد مسئولیت اجرایی در دولت بپذیرد، صحت چنین شایعاتی را رد کرد. مشاور حقوقی رئیس‌جمهور همچنین شایعاتی مبنی بر جایگزینی‌اش در سمت ریاست دانشگاه تهران را تکذیب کرد و گفت: هدف از این شایعات تضعیف دکتر رهبر رئیس دانشگاه تهران است، در حالی که به نظر من ایشان کارشان را خوب انجام می‌دهند.

ملت ایران پشت ‌سر دولت ایستاده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که غرب وارد یک عرصه متناقض نسبت به دولت و ملت ایران شده، گفت: ملت ایران در شرایط سخت همواره پشت‌ سر دولت ایستاده لذا ملت ایران از دولت جدایی‌ناپذیر است. به‌گزارش ایرنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم تأکید کرد: ملت ما نشان داده است در شرایط سخت حامی دولت است و تحریم‌ها را پشت ‌سر خواهد گذاشت.

ادبیات بد علیه رئیس‌جمهور به درد عقده‌گشایی می‌خورد

نماینده مردم تهران با انتقاد از اظهارات برخی نمایندگان مجلس پیرامون سخنان رئیس جمهور درباره مصوبات مجمع تشخیص مصلحت گفت: در فضای موجود سیاسی کشور توصیه ای به آقای توکلی و شاگرد ایشان علی آقای مطهری دارم و آن این است که با این ادبیات شما، نمی‌توان شاهد اصلاح امور بود.مهدی کوچک زاده در گفت‌وگو با مهرافزود: این نوع ادبیات صرفاً به درد خنک کردن دل و گشودن عقده‌ها می‌خورد.  

شورش اعضای ناراضی گروهک تروریستی منافقین علیه رجوی

دست آخر این که اعضای ناراضی گروهک تروریستی منافقین در ادامه نارضایتی از حضور اجباری‌شان در پادگان اشرف (عراق جدید) دست به شورش‌های پراکنده زده‌اند.طی روزهای اخیر برای جلوگیری از فرار اعضای ناراضی، فشار و کنترل بر روی این افراد در پادگان اشرف بشدت افزایش یافته که این امر باعث بروز نارضایتی، انتقادات و شورش‌های پراکنده‌ای در این پادگان شده است. سرکردگان این گروهک تروریستی برای جلوگیری از افزایش نارضایتی در این پادگان با دادن وعده‌های واهی،‌ اعلام می‌کنند اوضاع بزودی مساعد می‌شود.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

 تائید شکاف در سبزها

یک تئوریسین جبهه اصلاحات از بروز شکاف جدی میان سبزها خبر داد.

حمیدرضا جلایی پور که در جبهه اصلاح طلبان از وی به عنوان تئوریسین نام برده می شود در مصاحبه ای با رادیو زمانه بروز شکاف میان سبزها را جدی دانست و گفت: نیروهای سبز به دو گروه انقلابی و اصلاح طلب تقسیم می شوند.

جلایی پور ضمن تائید بروز شکاف جدی میان نیروهای سبز گفت: این شکاف به لحاظ تئوریک جدی است. وی که در تحلیل های خود تبحری در معرفی دسته بندی های جدید دارد در این مصاحبه نیروهای سبز را به دو گروه انقلابی و اصلاح طلب تقسیم کرد و گفت: سبزهای انقلابی دو کانال تلویزیونی درخارج از کشور دارند ولی اصلاح طلبان سبز تریبون ندارند اما جمعیتی زیاد در ایران دارند.

جلایی پور در این مصاحبه اشاره ای به مصادیق افراد مورد نظر خود نکرد و به این سئوال هم پاسخ نداد که سبزهای انقلابی که او ادعا می کند چه ویژگی هایی دارند و اینها چگونه انقلابیونی هستند که رفتار و عملکرد آنها طی یک سال اخیر با اعتراض هواداران نظام و کف و سوت ضد انقلابیون روبه رو شده است!

 مذاکره کومله با نمایندگان میرحسین و کروبی

سر کرده گروهک تروریستی کومله از مذاکره با نمایندگان میرحسین و کروبی در اروپا خبر داد.

عبدالله مهتدی سر کرده گروهک تروریستی کومله که در اروپا به صورت فراری زندگی می کند در مصاحبه ای با یک نشریه اروپایی اعلام کرد برای کمک به جنبش سبز اخیرا مذاکراتی را با نمایندگان کروبی و موسوی در اروپا انجام داده ایم.

وی اشاره ای به محل مذاکره و موضوعات مورد بحث نکرد. سر کرده گروهک کومله در این مصاحبه ایستادگی و احساس مسئولیت کروبی و موسوی در هدایت جنبش سبز را تحسین کرد و اعتراف کرد طی یک سال گذشته هر نوع حمایتی که برای جنبش سبز لازم بود انجام دادیم!

 فشار نزدیکان میرحسین به قوه قضائیه

درخواست دو تن از مشاوران میرحسین برای بازگشت به دانشگاه در دیوان عدالت اداری رد شد. در پی اقدامات قانونی دانشگاه تربیت مدرس در لغو عضویت هیئت علمی و ممنوعیت تدریس علیرضا بهشتی و قربان بهزادیان نژاد، شکایتی از سوی این دو نفر به دیوان عدالت اداری ارائه شد که پس از بررسی و رسیدگی در دیوان رد شد اما وکیل این دو عضو موثر جنبش فتنه با اعتراض به رسیدگی های قانونی تهدید کرده است اگر درخواست بازگشت به محل تدریس این دو عنصر نزدیک به میرحسین در مرحله تجدید نظر تائید نشود به مجامع جهانی شکایت خواهند کرد.

معلوم نیست تهدید و تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه برای تائید یک حکم چه تناسبی با ادعاهای جناب میرحسین مبنی بر پایبندی به قانون دارد؟!

 نمایشگاه قرآن و معرفی جنبش فتنه

معرفی فتنه سال گذشته سبزها از بخش های جذاب نمایشگاه قرآن است. در نمایشگاه قرآن که در محل مصلای تهران برگزار می شود یک بخش مربوط به جنگ نرم به نمایش گذاشته شده که با استقبال گسترده مخاطبان روبه رو شده است.

به نمایش گذاشتن کتاب جنبش سبز مخملی در معرفی سبزها، من رئیس جمهورم حاوی ادعاهای دروغ میرحسین بعد از انتخابات و... از نکات قابل توجه این بخش از نمایشگاه قرآن است.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات