تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۸  ، 
کد خبر : ۱۶۴۴۳۹

دیدار فائزه هاشمی با محمدرضا باهنر


گروه سیاسی: فائزه هاشمی به همراه ائتلاف اسلامی زنان، روز شنبه به دیدار محمدرضا باهنر رفتند تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را نسبت به سیاست‌های دولت در قبال زنان و همچنین انتقاد در مورد تصویب لوایحی چون لایحه حمایت از خانواده را به عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز کنند. در این دیدار افرادی همچون مریم بهروزی دبیر کل جامعه زینب (س)، فاطمه راکعی عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی، معصومه ابتکار عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، ولی‌مراد دبیر ائتلاف اسلامی زنان و چند تن دیگر از فعالان حزبی زنان حضور داشتند اما حضور فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در این جلسه و دیدار او با محمدرضا باهنر که همواره در میان طیف اصولگرا چهره‌ای تصمیم‌ساز محسوب می‌شود، این دیدار را فراتر از یک دیدار سیاسی فعالان حوزه زنان بود. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که بعد از انتخابات ریاست‌ جمهوری شاهد حمله رسانه‌ای به خانواده هاشمی رفسنجانی به ویژه مهدی و فائزه هاشمی بودیم.
فائزه هاشمی در تشریح دلایل دیدار ائتلاف اسلامی زنان با نایب‌رئیس مجلس به شرق گفت: این ملاقات شخصی نبوده و ائتلاف اسلامی زنان که چند سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، با آقای باهنر دیدار داشتند. وی در واکنش به این سخن که آیا می‌توان این دیدار را دارای معنای خاصی دانست، افزود: این دیدار هیچ معنایی ندارد اما دیده شده که برخی اوقات مواضع آقای باهنر در انتقاد به دولت بوده است و به نظر من ایشان با تندروی‌ها مخالف هستند. هاشمی همچنین درباره جزییات دیدار ائتلاف زنان با باهنر توضیح داد: این ائتلاف مجموعه‌ای از زنان فعال، فارغ از افکار سیاسی‌شان است زیرا ما احساس می‌کنیم در مسائل زنان نزولی حرکت می‌شود. بنابراین ما فارغ از افکار سیاسی و جناحی خود دور هم جمع شدیم تا برای ارتقای نقش زنان و جلوگیری از تصویب لوایحی مانند حمایت از خانواده کاری انجام دهیم. وی با تاکید بر اینکه در دیدار با باهنر، زنان اصولگرا نیز حضور داشتند و مطالبات یکسانی مطرح شد، ادامه داد: زنانی همچون خانم‌ها بهروزی، ولی‌مراد، و اسکندری از طیف اصولگرایان در این ملاقات بودند و آنان نیز همانند ما خواستار عدم تصویب لایحه حمایت از خانواده و منتقد برخی از سیاست‌ها در قبال زنان بودند.
متاسفانه این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده و هم ما و هم زنان اصولگرا نگران بندهایی که ازدواج دوم را برای مردان آسان می‌کند، هستیم. هاشمی اشتغال زنان را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان و تاکید کرد: آقای باهنر هم سخنان ما را یادداشت کرد و قول پیگیری داد. به نظر می‌رسید مواضع ایشان در حوزه زنان نزدیک‌تر به ما بود. این فعال سیاسی تاکید کرد: دغدغه ائتلاف اسلامی زنان در این دیدار این بود که کاری نکنید که به نام خدمت، به زنان ظلم شود. اشتغال نیمه‌وقت زنان شاید به ظاهر به نفع زنان باشد اما در درازمدت موجب می‌شود کارفرمایان نسبت به استخدام زنان اقدام نکنند. این فعال سیاسی با بیان اینکه در این جلسه فاطمه راکعی و معصومه ابتکار نیز گزارشی در زمینه آسیب‌های زنان ارائه دادند، گفت: به نظر می‌رسید باهنر پس از شنیدن این موضوعات درباره موضوعاتی همچون لایحه حمایت از خانواده و اشتغال نیمه‌وقت زنان که در مجلس در حال بررسی است، با ائتلاف زنان همواره و با نظر ائتلاف موافق است.
فاطمه راکعی از دیگر افراد حاضر در این جلسه نیز در توضیح جزییات دیدار ائتلاف اسلامی زنان با باهنر تشریح کرد: ما در این جلسه نگرانی خود درباره تصویب لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضایی مجلس و همچنین اشتغال زنان را ابراز کردیم و آقای باهنر هم قول دادند پیگیری کنند. راکعی از ارائه گزارشی درباره نحوه برخورد با زنان بازداشت شده پس از انتخابات از سوی ابتکار عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران خبر داد و گفت: زنان فعال سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، همگی بر این باور هستیم که رفتارها باید در چارچوب قانون اساسی و شرع باشد. همه ما خواهان جامعه مدنی هستیم. راکعی در خصوص واکنش باهنر به گزارش ابتکار گفت: باهنر گفت شخصاً پیگیری می‌کند و ما امیدواریم به وعده خود عمل کند. وی درخصوص حضور فائزه هاشمی در این جلسه و دیدار او با باهنر نیز افزود: خانم هاشمی در بیشتر جلسات ائتلاف حضور دارند و مشکلی هم از این بابت به وجود نیامده است.
وی با اشاره به حملات رسانه‌ای جناح مقابل به هاشمی‌رفسنجانی و خانواده او، تاکید کرد:‌ هاشمی و خانواده ایشان بزرگ‌تر از آن هستند که مسائل شخصی را مطرح کنند. در این جلسه نیز چیزی در این‌باره مطرح نشد. هجمه‌هایی که در این چند وقت به بزرگانی که مورد اعتماد مردم بودند و هستند، شد در واقع بی‌حرمتی و اهانت به ملت بود چرا که این افراد استوانه‌های نظام هستند و در زمان امام (ره) و مقام معظم رهبری مسئولیت‌های خطیری داشتند و این هجمه‌ها شرعی و قانونی نبود و اهانت به ملت و رهبری بود اما در این جلسه چنین مسائلی مطرح نشد و درباره مسائل کلی صحبت کردند. راکعی با اشاره به رفتار باهنر در مقابل فائزه هاشمی نیز متذکر شد: ما مهمان آقای باهنر بودیم و هیچ بی‌احترامی از ایشان ندیدیم و مساله خاصی پیش نیامد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات