
«بهائیان» در کلام امام خمینی (رحمه الله علیه)
لزوم بررسی سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مورد این فرقه، از چندجهت میباشد:
1- امام خمینی (ره) به عنوان رهبر مردمی که برای استقلال وآزادی ملت خود قیام کردند.
2- امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید اعلم و صاحب فتاوای فقهی و اجتماعی در مورد این فرقه.
3- امام خمینی (ره) به عنوان یک فرد مسلمان که قبال افرادی که عمال استعمار هستند، موضع میگیرد.
اگر رهبر یک انقلاب، سخنانی بصورت مکرر و موضعگیریهایی در مورد افراد خاصی انجام میدهد، نشان دهنده حساسیت این موضوع میباشد،لذا اهمیت صحبتها، پیامها، سخنرانیها، نامهها و دیگر آثار امام در مورد این فرقه ضاله دارای ارزشی والاست.
در ادامه مطالب امام خمینی در این زمینه، در سه قسمت جمع آوری شده است:
الف: اقدامات بهائیان برای براندازی اسلام .
ب: حمایتهای استعمار از بهائیان.
ج: اعلام مخالفت صریح.
1- اقدامات بهائیان برای براندازی ایدئولوژی اسلامی
1-1- ارتباط داشتن بین خود و قیام برای رسیدن به مطامع خویش:
امام در اولین پیام تاریخی خود به ملت ایران فرمودند: خوب است دینداری را دست کم از بهائیان، یاد بگیرید، که اگر یک نفر آنها در یک دیه [تلفظ قدیم کلمه ده] زندگی کند، از مراکز حساس ، آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او بشود، برای او قیام میکنند، شما که به حق مشروع حق قیام نکردید، خیره سران بی دین از جای خود برخاستند و در هر گوشه، زمزمه بی دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه زدهها، چنان چیره شوند، که از زمان رضا خان روزگارتان سختتر شود.
«و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» (سوره نساء،آیه100)(صحیفه امام،ج1،ص21)
1-2- احیای سنتها و رسوم غیر اسلامی مثل جشن گرفتن در سالروز کشف حجاب:
امام در دیدار رؤسای شهربانی و ساواک قم (آقایان پرتو و بدیعی) مطالبی را مبنی بر اجتناب از تحریک افکار و احساسات مردم فرمودند و در ادامه نیز خاطرنشان کردند که روحانیون پشتیبان اصلاحاتاند. بعد در توضیح برنامههای نمایشی رژیم در 17 دی (سالروز کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 ه. ش) گفتند: خوب است آقایان به ادارات مرکزی خود گزارش دهند که مراسم روز 17 دی را، بیش از آنچه هست جلوه ندهند و مردمی را که اعصابشان تحریک شده بوسیله دستگاه تلویزیون بهائیها ،تهیج ننمایند. دستگاه بهائیت و کارخانه پپسی کولادستگاه جاسوسی یهود فلسطین [رژیم صهیونیستی] است. البته امام خمینی به آندو گفته بودند که: تلویزیونی که متعلق به یک اقلیت منفور [یعنی بهائیان] است، قصد دارد در 17 دی نمایش زنان سابق و امروزی را بدهد و در این صورت مردم تظاهرات می کنند و ... «همان،ص122»لازم به ذکر است تلویزیون در آن زمان توسط ثابت پاسال (یهودی بهائی شده) اداره می شد.
1-3- 1- حمله به معارف اسلامی و ابزار قرار دادن شعار تساوی حقوق زن و مرد:
«محافل لا مذهب بهائی های یهودی الاصل ایران و آمریکا، اراده دارند درخواست تساوی حقوق زن و مرد را آلت تجاوز به حریم رسمی این مملکت قرار دهند و دین اسلام را که موجب بقای استقلال ظاهری این ملک و ملت است، تضعیف کنند.» (همان ،ص192)
حسین فردوست که از جمله نزدیک ترین افراد به محمد رضا شاه بوده است،مینویسد:«دردوران محمد رضا بهاییت در ایذان توسعه ی عجیبی یافت و آنها بر مبنای انگیزه ونقاط ضعف،به شدت افراد را جلب می کردند.چند مورد به اطلاعم رسید که فرد، مقروض بوده و سازمان بهاییت قروض او را پرداخت کرده است تا بهایی شود. زن نیز از وسایل مهم جلب افراد بود وترتیبی میدادند که از طریق روابط جنسی، جوان ها جلب شوند واصولاٌ ازدواج مسلمان و بهایی راتجویز می نمودند واز طریق دختران بهایی به عنوان مبلغ، عمل می نمودند. ایران بعد از آمریکا ، بیشترین تعداد بهایی ها را داشت.(بهایی ها در آمریکا بسیار قوی هستند و مراکز متعددی ازجمله در شیکاگو دارند.)در دورانی که بهاییت ایران قوی بود، در فرم های استخدام و غیره در مقابل مذهب، صراحتاٌ بهایی مینوشتند، ولی وقتی که در موضع ضعف قرار میگرفتند(مانند حرکت مردم تهران و تخریب حضیره القدس)خود را مسلمان معرفی میکردند. »(خاطرات ارتشبد سابق، حسین فردوست،ظهور وسقوط سلطنت پهلوی،ج 1،ص376)
حضرت امام خمینی (ره)در سخنرانی تاریخی در عصر عاشورای روز 13 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه فرمودند:«...اسرائیل نمىخواهد در این مملکت دانشمند باشد؛ اسرائیل نمىخواهد در این مملکت قرآن باشد؛ اسرائیل نمىخواهد در این مملکت علماى دین باشند؛ اسرائیل نمىخواهد در این مملکت احکام اسلام باشد.... آقا، یک حقایقى در کار است، من باز سرم دارد درد مىگیرد؛ یک حقایقى در کار است. شما آقایان در تقویم دو سال پیش از این یا سه سال پیش از این بهاییها مراجعه کنید؛ در آنجا مىنویسد: تساوى حقوق زن و مرد، رأى عبدالبهاء است؛ آقایان از او تبعیت مىکنند. آقاى شاه هم نفهمیده مىرود بالاى آنجا، مىگوید: تساوى حقوق زن و مرد. آقا! این را به تو تزریق کردند که بگویند بهایى هستى، که من بگویم کافر است؛ بیرونت کنند. نکن اینطور؛ بدبخت! نکن اینطور. تعلیم اجبارى عمومى نظامى کردن زن، رأى عبدالبهاء است. آقا تقویمش موجود است، ببینید! شاه ندیده این را؟ اگر ندیده مؤاخذه کند از آنهایى که دیدهاند و به این بیچاره تزریق کردهاند اینها را بگو. واللَّه، من شنیدهام که سازمان امنیت در نظر دارد شاه را از نظر مردم بیندازد تا بیرونش کنند و لهذا مطالب را معلوم نیست به او برسانند. مطالب خیلى زیاد است، بیشتر از این معانى است که شما تصور مىکنید. مملکت ما، دین ما، در معرض خطر است؛ شما هى بگویید که «آقایان! نگویید: دین در معرض خطر است». ما که نگفتیم دین در معرض خطر است، در معرض خطر نیست؟! ما اگر نگوییم شاه چطور است، چطور نیست؟ آقا یک کارى بکنید اینطور نباشد. همه چیز را گردن تو دارند مىگذارند. بیچاره! نمىدانى آن روزى که یک صدایى در آمد، یک نفر از اینهایى که با تو رفیق هستند، رفاقت ندارند. اینها همه رفیق دلارند؛ اینها دین ندارند؛ اینها وفا ندارند .»
1-3-2- حذف شرط اسلام و ذکوریت از شرایط قضات و نمایندگان: از برنامه های استعماری رژیم ستم شاهی که با دسیسه آمریکا انجام می شد تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی در اوائل نخست وزیری اسدا.. علم بود با این هدف که غیر مسلمانان ودر رأسشان بهائیان بدون هیچ منع قانونی بر پست های حساس کشور گمارده شوند و لذا با تصویب این قانون، سه موضوع مرد بودن ، مسلمان بودن و سوگند خوردن فقط به قرآن را تغییر داد. امام خمینی متوجه این خطر شدند و از هر سو با تلگراف ها، اعلامیه ها و نامه ها و سخنرانی ها ، اعتراض خود را اعلام نمودند که در کتاب مرحوم استاد علی دوانی (نهضت روحانیون ایران ) مضبوط است . سرانجام، رژیم و علم درتنگنا قرار گرفتند و مجبور به لغو آن گردیدند ولی امام خواستار لغو کامل و رسمی در جرائد رسمی کشور شدند.
بهائیان در مدت کوتاهی چنان رشد کردند و مشاغل حساس را به اشغال خود درآوردند که در کابینه هویدا نه وزیر بهائی راه یافت. آن ها علاوه بر پست های حساس نظامی و سیاسی بر بسیاری از منابع اقتصادی نیز تسلط یافتند مثلا هژ بر یزدانی، صاحب سهام بانک ایرانیان و بانک توسعه کشاورزی و ثابت پاسال نیز از سرمایه داران بزرگ بهائی بودند. حتی مراکز فرهنگی مانند تلویزیون ایران نیز توسط حبیب ا... ثابت پاسال بهائی اداره می شد.»(حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه در ایران،ص185)
امام در نامه ای به علمای یزد در ابتدا به اعمال رژیم گذشته نظری داشتند که مثلاٌ قرآن را در ردیف کتب ضاله قرار می داد [و قرآن سوزی می کرد] و اکنون می خواهد با اعلام تساوی حقوق، چندین حکم ضروری اسلام را محو کند و اخیراٌ وزیر دادگستری در طرح خود شرط اسلام و ذکوریت را از شرایط قضات لغو کرده است.(همان ،ج1،ص186) لازم به ذکر است این طرح و نیز طرح تبدیل سوگند به قرآن کریم در مراسم تحلیف نظامیان به سوگند به کتاب آسمانی، به جهت هموار نمودن راه نفوذ بهائیان در ارتش، قوه قضائیه ، شهادت دادن، ادارات و... می باشد.
1-4- قانونی کردن و به تصویب رساندن احکام بهائیان از جمله نظامی کردن زن:
امام با سخنرانی تاریخی و کوبنده شان در عصر عاشورا در قم، ابتدا با مقایسه دشمنان امام حسین (علیه السلام) با رژیم شاه فرمودند: چون با اصل سر و کار داشتند غیر از امام حسین هم آن همه جنایت انجام دادند. [در مورد کودکان و قافله امام حسین و یاران امام حسین و ماجراهای اشک آور کربلا]، نمی خواستند، شجره طیبه باشد. همین فکر در ایران هم وجود داشت. سید شانزده ، هفده ساله به شاه چه کرده بود؟ [منظور سید یونس رودباری از شهدای ماجرای خونین فیضیه است] و با تفسیر اینکه رژیم، با اصل اسلام مخالف است در ادامه به شاه اخطار کردند و شاه را تحت تأثیر بهائی ها دانستند.
هنگامی که عبدالبها نظرش مبنی بر تساوی حقوق زن و مرد بود،3 شاه هم نفهمیده از او تبعیت می کند و حرف او را می زند. حضرت امام در توضیح علت این کار گفتند: آقا! این را به تو تزریق کردند که بگوئید، بهائی هستی، که من بگویم کافر است؛ بیرونت کنند... نکن اینجور! تعلیم اجباری عمومی، نظامی کردن زن، رأی عبدالبها است... ادامه دارد...