تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۷  ، 
کد خبر : ۱۸۶۸۷۴

پشت پرده فاجعه سامراء


بسیاری معتقدند اگر همکاری اشغال‌گران عراق نبود، تروریست‌ها هیچ‌گاه توان جنایاتی چون تخریب حرم شریف امام هادی(ع) را نداشتند. جنایتی که انسان را به یاد جریان اسلام ستیزی و هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) در مجامع مطبوعاتی و سیاسی اروپا می‌اندازد. این جنایات و هتک حرمت‌ها در راستای طرح‌های غرب برای برخورد با جهان اسلام و سلسله اقداماتی است که تحت عنوان مقابله با خواست ملت‌ها قابل ارزیابی است.
شکست طرح خاورمیانه بزرگ که هدف آن تغییر فرهنگ‌ها و حکومت‌ها در این منطقه بود، از دلایل تشدید جریان مقابله با خواست ملت‌هاست. چنانچه این طرح در ایران به اراده ملت برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت و توسعه، در عراق و فلسطین با خواست مسلمانان برای گزینش دولتی مذهبی و ضد اشغال و در سایر کشورهای عربی و اسلامی با نفرت چالش‌برانگیز مسلمانان برخورد کرد. در این میان، جریان سلطه خود را مجبور به برخورد با اراده ملت‌ها دیده است که هتک حرمت پیامبر(ص) و اهانت به حرمین شریفین سامرا، یکی از پرده‌های آن است.
جریان ثروت و سلطه جهان به رهبری صهیونیسم سه هدف را در خاورمیانه دنبال می‌کنند:
1- تهاجم و سلطه بر فرهنگ ملت‌ها؛
2- ایجاد وابستگی اقتصادی؛
3- در دست گرفتن مناطق استراتژیک جهان.
اما کانون این اهداف در منطقه‌ای واقع شده است که اعتقادات مردمش آنها را به مقاومت در برابر زیاده‌خواهی فرا می‌خواند.
تنها راه چاره‌ای که جریان سلطه پیش روی خود می‌بیند، سرگرم کردن مسلمانان و گل‌آلود کردن آب با ایجاد بحران‌های داخلی و منطقه‌ای است. به طور مثال، آمریکا و فرانسه قطع‌نامه 1559 بر ضد لبنان و سوریه را در چنین فضای تصویب کردند. مسلمانان باید هوشیار باشند که دشمن نتواند با ایجاد بحران در خانه جهان اسلام وارد شود و تصمیمات خود را از این طریق عملی سازد. همان طور که مراجع و رهبران شیعه و سنی در پیام‌های خود هشدار داده‌اند.
در عراق نیز دولت فراگیر با وجود فشارهای آمریکا، تحت حمایت اکثر گروه‌ها و فرقه‌ها و به رهبری شیعیان در حال شکل‌گیری است؛ اما این، دولتی نیست که آمریکایی‌ها انتظار آن را داشتند، لذا برای تحمیل وزرای مورد نظر خود به تکاپو افتادند.
زلمای خلیل‌زاد، سفیر آمریکا در عراق، روز یکشنبه هفته جاری در اظهاراتی مداخله‌جویانه مخالفت کشورش را با واگذاری پست‌های وزارت کشور و دفاع به شیعیان اعلام کرده بود و آن را طایفه‌گری توصیف کرد. وی هشدار داد در این صورت، آمریکا از دولت عراق حمایت مالی و نظامی نخواهد کرد.
همان طور که در واکنش سید عبدالعزیز حکیم به این سخنان شنیدیم، اظهارات سفیر آمریکا چراغ سبزی به تروریست‌ها برای اخلال در روند شکل‌گیری دولت جدید بوده است.
به هر روی، نکات ذیل درباره این انفجارها قابل توجه است:
- این جنایت در کنار جنایت‌هایی که هر روزه زیر چشم اشغال‌گران در عراق رخ می‌دهد، حاکی از استمرار ناامنی در عراق است. امری که مسؤولیت آن نیز از نظر قوانین بین‌المللی متوجه نظامیان اشغال‌گری است که با ادعای آوردن امنیت به عراق آمدند، ولی ناامنی آفریدند و با ادعای به ارمغان آوردن دموکراسی آمدند ولی انتخاب مردم را رد کردند. تداوم حضور اشغال‌گران از یک سو، با ناامنی توجیه خواهد شد و از سوی دیگر ادامه اشغال‌گری بهانه کافی را به دست گروه‌های تروریستی برای متشنج کردن منطقه می‌دهد.
- تخریب قبور مطهر ائمه(ع) و هتک حرمت امامان شیعه، شاخص دیگر جریان اسلام ستیزی و ادامه هتک حرمت پیامبر اکرم اسلام(ص) در روزنامه‌های اروپایی است که هم زمانی این دو نشان‌دهنده استراتژی واحدی است که عاملان آنها دنبال می‌کنند.
- درست است که اعلام می‌شود این اقدامات از سوی گروه‌های تروریستی چون القاعده اجرا می‌شود، اما مسلم است که در پشت پرده و در شرایط دشوار انتقال قدرت به مردم عراق، منافع استعمار نو در حال پی‌گیری است. این‌گونه انفجارها، در آستانه تشکیل دولت جدید عراق و انسجام گروه‌های مختلف در مسیر ساختن عراق مستقل و آزاد و با وجود فشار به دولت ائتلاف یکپارچه از سوی اشغال‌گران جای تعمق دارد. مجموعه این اقدامات نشان‌گر توطئه جدیدی بر ضد خواست ملت عراق است.
- اعتراضات گسترده مسلمانان در پی هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) در اروپا دشمن را سرشار از کینه نسبت به مسلمانان کرده است. اقداماتی نظیر هتک حرمت پیامبر و حرم ائمه مسلمانان را به امتی یکپارچه و خشمگین بر ضد نظام سلطه غرب بدل کرده است. به طوری که در آینده نزدیک شاهد فروپاشی اردوگاه غرب به رهبری آمریکا و صهیونیسم خواهیم بود؛ زیرا شکست‌ناپذیری اراده مردم که زمانی تنها یک فرضیه بود، حالا در همه جای جهان اسلام در حال ظهور و بروز است.
- ممکن است طولانی و گسترده شدن اعتراضات درباره توهین به ساحت پیامبر(ص) و به دنبال آن، افزایش خشم و کینه مسلمانان از سردمداران غرب، استکبار را به فکر انحراف افکار عمومی مسلمانان به یک موضوع داخلی انداخته باشد.
- در این میان، مسلمانان جهان از سنی و شیعه باید تندروهایی را که فرقه‌های مقابل خود را کافر می‌خوانند و این جنایات را برمی‌تابند، از خود برانند. همان طور که تمامی رهبران شیعه و سنی در عراق و سایر کشورها این قبیل جنایات را محکوم کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات