تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۰۹۲۷۶

تاج‌زاده: اصلاحات در انحصار کسی نیست؛ همه برنامه بدهند


معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور گفت: طرح اصلاحات حق انحصاری هیچ کس نیست و همه احزاب و شهروندان می‌توانند در این زمینه برنامه ارایه کنند.
سید مصطفی تاجزاده دیروز در همایش مدیران کل سیاسی و امنیتی استانداری‌ها در اردبیل افزود: طرح اصلاحات هم حق جناح اکثریت و هم جناح اقلیت است و هرگونه انحصاری در این زمینه در واقع اقدامی ضد اصلاحات است.
وی گفت: جوهره اصلاحات پذیرش رای مردم و حکومت در مسیر خواست آنان است و حکومت به نمایندگی از مردم جز در مسیری که می‌خواهند، نمی‌تواند عمل کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز با پذیرش اصل اصلاحات از سوی افراد و گروهها به سمتی می‌رویم که در صحنه‌های اجتماعی و انتخاباتی، برنامه‌های گوناگونی ارایه می‌شود و بعید است که کسی با برنامه ضد اصلاحات وارد میدان شود.
وی اضافه کرد: همه باید بدانند که هر برنامه‌ای که مورد قبول اکثریت مردم باشد، اصلاحات است و نمی‌توان در عمل با آن مخالفت کرد، البته حق ابراز انتقاد و مخالفت نیز وجود دارد.
وی با اشاره به شعارهای آقای خاتمی در زمینه توسعه سیاسی، جامعه مدنی و کرامت انسانها گفت: نظام ما موقعی می‌تواند امنیت پایدار و همه‌جانبه داشته باشد که در کنار توجه به امنیت حکومت و دولتمردان، امنیت شهروندان نیز به همان میزان مد نظر باشد.
وی افزود: اگر ما صحبت از حقوق دولت و تکالیف شهروندان می‌کنیم به همان میزان باید صحبت از تکالیف دولت و حقوق شهروندان نیز کنیم.
به گفته وی، اگر حقوق شهروندان را به رسمیت بشناسیم، مردم هم حقوق دولت را برسمیت می‌شناسند و اگر دولت تکالیف خود را انجام دهد، مردم نیز وظایف خود را انجام خواهند داد.
تاجزاده با تشریح بحث آزادی و استبداد گفت: هر کس در هر نقطه دنیا و تاریخ با آزادی مخالفت کند، یقینا پیش‌فرضش این است که اکثریت مردم آن منطقه افراد کم ظرفیت، جاهل و یا تحت تاثیر دشمن هستند.
وی تاکید کرد: مخالفان آزادی رای ملت را میزان نمی‌دانند زیرا که رای ملت جز در فضای آزاد نمی‌تواند تبلور داشته باشد. وی گفت: آزادی از لحاظ فرهنگی باعث درخشش اسلام خواهد شد و از نظر سیاسی نیز شکوفایی کشور را در پی دارد و بدین ترتیب ایران و اسلام در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرند.
معاون وزیر کشور در بخشی از سخنان خود همچنین گفت: اگر ما درست عمل کنیم بسیاری از معاندین و مخالفین به موافق تبدیل می‌شوند، باید به جای افشاگری، روشنگری کرد.
وی افزود: متاسفانه برخی‌ها از روی غفلت و یا آگاهانه شعار می‌دهند که سیاست تبدیل معاند و مخالف به موافق شکست خورده است، آیا با این شیوه می‌خواهیم ثابت کنیم که قدرت جذب دیگران را نداریم.
به گفته وی، اینکه می‌گویند توسعه سیاسی شکست خورد، معنایش این است که مردم ما ظرفیت استفاده از آزادی و حقوق خود را ندارند و این بدترین توهین به ملت بزرگ ایران است.
تاجزاده به بحث دین، امنیت و معیشیت به عنوان عناوینی که با تمسک به آنها حملاتی به آقای خاتمی می‌شود اشاره کرده و افزود: با آنهمه تبلیغاتی که در مورد رواج بی‌بند و باری با آمدن (اقای) خاتمی و ضربه خوردن دین شد باید گفت که بزرگترین دستاورد ایشان آشتی جوانان با اسلام واقعی است.
وی اضافه کرد: اینکه طی چند ماه گذشته بیشترین حملات به واژه قرائت‌های متفاوت از اسلام صورت گرفت حقیقت مساله این است که بعضی‌ها تلاش می‌کردند که مفسری رسمی و انحصاری از اسلام بوده و خواسته‌های خود را با استفاده از قدرت و نفوذ اسلام به اکثریت تحمیل کنند. وی تصریح کرد: طرح قرائت‌های متفاوت از اسلام این توطئه شوم را خنثی کرد.
معاون وزیر کشور در زمینه اقتصادی و تامین معیشت مردم نیز گفت: اقدامات دولت در این راستا بزرگ بوده اما در زمینه اطلاع رسانی در مورد خدمات انجام گرفته، دولت مظلوم واقع شده است.
تاجزاده در عین حال افزود: در این زمینه اگر کسانی واقعا فکر می‌کنند که می‌بایست توجه بیشتری به این مسایل شود باید امنیت لازم برای مردم و دولت جهت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر فراهم گردد تا موفقیت‌ها بیش از این باشد.
در این همایش پیش از سخنان معاون وزیر کشور سید حمید طهایی استاندار اردبیل گزارشی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی این استان ارایه کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات