تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۰۹۶۸۲

تلاش جرج سوروس برای تحریک فتنه‌گران در ایران


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "بلومبرگ "، "جرج سوروس " عامل کودتاهای مخملی در جهان و یکی از معروفترین سرمایه‌داران و فعالان سیاسی در آمریکا در برنامه "GPS " شبکه تلویزیونی "سی ان ان " و در گفت‌وگو با "فرید زکریا " که قرار است امروز یکشنبه از این تلویزیون پخش شود و تا کنون تنها بخش‌هایی از اظهارات وی ضمن این گفت‌وگو منتشر شده است، در تلاش برای تحریک مخالفان در ایران گفت: رژیم حاکم در ایران ظرف یکسال آینده سرنگون می‌شود و پیش از اینکه چنین واقعه‌ای رخ دهد اوضاع می‌تواند بسیار اسفناک شود.
این ادعا در شرایطی از جانب سوروس مؤسس بنیاد "جامعه باز " آمریکایی که به بنیاد سوروس نیز معروف است، مطرح شده است که ملت غیور ایران همواره در حساس‌ترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تجدید کرده است که از جمله این وقایع پرشکوه می‌توان به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی امسال 22 بهمن در گرامیداشت سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.
سوروس در گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی سی ان ان به راحتی این تجدید بیعت و حضور پرشور مردم ایران را در حمایت از نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفته است.
وی همچنین در ادامه ادعاهای خود افزود: رهبران مخالف به راحتی می‌توانند از طریق یک روند قضایی ساختگی کشته شوند چرا که رژیم ایران برای نجات خود می‌جنگد، چرا که هم خود آنها و هم مردم همگی می‌دانند آنها چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند، اما من تصور نمی‌کنم که رژیم ایران قادر به پیروزی باشد.
این ادعاها جز برای تحریک فتنه‌گران در ایران با هدف دیگری نمی‌تواند مطرح شده باشد.
سوروس در این برنامه تلویزیونی همچنین درباره خاورمیانه نیز صحبت کرد و با وجود رویکرد کاملا مداخله‌جویانه واشنگتن در قاهره، نحوه عملکرد "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا را در تحولات اخیر در مصر مورد ستایش قرار داد.
گفت‌وگوی کامل سوروس با فرید ذکریا در برنامه GPS امروز یکشنبه به وقت آمریکا از شبکه تلویزیونی سی ان ان پخش می‌شود.
سوروس کیست
«جرج سوروس» 12آگوست 1930 (21 مردادماه 1309) در بوداپست مجارستان متولد شد. وی یک یهودی است که با مدارک شناسایی جعلی در بخشی از مجارستان که توسط نازی‌ها اشغال شده بود در پناه دوستان خانوادگی اش بزرگ شد. او در دوران پس از جنگ با فرار از قوانین کمونیست ها در دانشکده معروف اقتصاد لندن شروع به تحصیل کرد. سوروس در سال 1956 به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در همین سال بود که انقلاب مجارستان به وقوع پیوست.
طی سه دهه پس از آن، او توانست به عنوان مدیر صندوق مالی و متخصص در امنیت مالی و معامله‌های ارزی در حدود 7 میلیارد دلار سرمایه جمع کند. در حالی که دیوار برلین فرو پاشید، سوروس اعلام کرد که نیمی از ثروت خود را صرف دموکرات سازی اتحاد جماهیر شوروی سابق کرده است. سوروس خود را پیرو فیلسوف مشهور «کارل پوپر» می‌داند. از وی در تحلیل‌ها و مقاله‌های رسانه‌های خارجی اغلب به عنوان «سرمایه دار بزرگ آمریکایی و یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین» نام برده می شود.
فعالیت سوروس با هدف ایجاد زیربنای اجتماعی و سیاسی «جامعه باز» صورت می گیرد و اغلب نیز معتقدند هدف از طرح های خیریه سوروس نه حمایت از علم و آموزش بلکه ایجاد تغییرهای تمدنی در کشورها است. بر مبنای ادعای رسانه های آمریکایی، جورج سوروس در سال‌های اخیر مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون دلار آمریکا به ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان برای امور خیریه !!! اهدا کرده است.
سرمایه هنگفت سوروس در چه راهی هزینه می‌شود
تامین مالی و سرمایه گذاری هنگفت سوروس در کشورهای مختلف بر روی محورهای زیر استوار شده است:
- ایجاد شبکه اطلاع رسانی و تاسیس فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی علیه کشورها؛
- ایجاد سیستم آموزشی موردنظر؛
- حمایت از روزنامه ها و تلویزیون
- توسعه فرهنگ (فرهنگ سازی)؛
- تاسیس انجمن وکلای مدافع در کشورها؛
- حمایت از مطبوعات آزاد؛
- حمایت از برنامه دموکراسی و رسانه ها؛
- حمایت از پروژه تکثیر دموکراتیک رسانه ای؛
- حمایت از مطبوعات قومی و محلی؛
- حمایت از اپوزیسیون داخل و خارج؛
- راه اندازی و حمایت از فعالیت سایت اینترنتی و خبرگزاری در کشورها (به عنوان مثال سایت ورارود در تاجیکستان)
در سال های اخیر، جورج سوروس ضمن ارتباط گیری و ملاقات با سران احزاب و سازمان های سیاسی کشورها، نمایندگانی را با هدف کمک به توسعه دموکراسی به کشورهای هدف اعزام کرده است.
ارتباط سوروس و نفوذ وی در کشورهای غربی به حدی است که سفرای کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس به عنوان مجریان و مدیران اجرایی بنیاد سوروس و هماهنگ کننده نیروها در کشور هدف عمل می کنند. سوروس در مصاحبه ای که در سال 2008 با روزنامه لس آنجلس تایمز انجام داده، عنوان داشته است:
«من دوست دارم سناریوی مشابه با وقایعی که در گرجستان به وقوع پیوسته در کشورهایی نظیر قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در آسیای مرکزی تکرار شوند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات