تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۱۰۳۸۰

زواره‌ای: بعضیها از هم‌اکنون خواب مجلس آینده را می‌بینند


معاون قوه قضاییه گفت: انتخابات شوراها در حضور مردم و اصلاح امور نقش مهمی خواهد داشت اما مسأله‌ای که در این میان مطرح می‌باشد این است که بعضیها از الان خواب مجلس آینده را می‌بینند و در جلسات خصوصی این را مطرح می‌کنند.
به گزارش ایرنا، سیدرضا زواره‌ای در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی افزود: طبیعی است هر گروه و دسته‌ای تلاش به راهیابی افراد متمایل به گروه خود به این شوراها را دارد اما در این میان اگر مردم تابع منطق بوده و از احساسات و القائات دوری کنند مسلماً افراد صالح انتخاب خواهند شد.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد «عدم همکاری سران قوه‌ها با آقای خاتمی» گفت: مجلس و قوه قضاییه نهایت همکاری با آقای خاتمی را دارند و اینکه مشکلات را از دوش خود انداخته و آن‌ را به گردن دیگران بیاندازیم این دور از منطق و وجدان است.
زواره‌ای در مورد مسأله «رد صلاحیتها در انتخابات خبرگان» گفت: این مسایل ربطی به شورای نگهبان نداشت و معلوم نیست که برخیها چرا از شخص خاصی در این زمینه نام نبرده و کل شورای نگهبان را مورد سؤال قرار دادند.
وی در مورد مسأله «احتمال بسته شدن روزنامه سلام» گفت: من هم این را در روزنامه‌ها خوانده‌ام اما بهرحال سلام برخوردهایی با نمایندگان و وزرا داشته است و بعضی از نمایندگان شکایت کرده‌اند.
وی افزود: مثل اینکه این شکایتها در دادگاه رسیدگی شده و بعضیها مورد تأیید قرار گرفته و بخاطر روحانی بودن مدیرمسؤول این روزنامه پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شده است.
معاون قوه قضاییه در مورد پرونده آقای کرباسچی اظهار داشت: مردم توقع و انتظار اجرای قانون و عدالت را دارند و فرقی نمی‌کند در این میان چه کسی باشد.
به گفته وی اگر در اولین تخلف شهرداری برخورد لازم صورت می‌گرفت کار به اینجا کشیده نمی‌شد.
وی گفت: پرونده کرباسچی در دادگاه تجدیدنظر است و ممکن است قاضی بخاطر برخی ابهامهایی که برایش پیش آید نیاز به تحقیقات بیشتر داشته باشد اما من از یک منبع موثق شنیدم که رأی این دادگاه صادر شده است.
وی همچنین در مورد سفر اخیر تعدادی آمریکایی به کشور گفت:
مسلماً وزارت خارجه در جریان سفر آمریکاییها بوده اما در مورد حمله به اینها دو احتمال وجود دارد، یا آنکه حمله‌کنندگان افرادی بودند که بخاطر اینکه جان و مال خود را برای استقلال این کشور گذاشته‌اند برایشان حضور آمریکاییها قابل تحمل نبود و احتمال دیگر این است که یک عده اخلالگر بودند که نیت سویی داشتند.
وی افزود: بهرحال برخورد غلطی بود، البته حمله فقط متوجه اتوبوس بود و آسیبی در این میان به کسی نرسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات