تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۳۶۴۱۵

فتنه یهود، انحطاط بنی‌اسرائیل و پیدایش مسیحیت یهودی


‏مهدی رشیدی‌مهرآبادی
تاریخ فتنه و انحرافات یهود که سرانجام آن به انحطاط قوم بنی اسرائیل انجامید و باعث آن گردید که ‏خداوند متعال برای حراست از دین خود، مصلحی به نام عیسی بن مریم (ع) را میان آن قوم روانه ‏سازد به سالیانی پیش از پیامبری موسی کلیم اله برمی‌گردد. زمانی که فرعون خود را خدای آن قوم ‏خوانده و روح آزادگی بنی اسرائیل را در دست گرفته و آن‌ها را بنده خود ساخته بود. در این میان ‏پیامبری به نام موسی (ع) به اراده پروردگار در دامان زن فرعون رشد می‌یابد. «زن فرعون گفت این ‏مایه شادمانی من و توست. او را مکشید شاید به ما سودی برساند و یا او را به فرزندی گیریم و ‏نمی‌دانستند که چه می‌کنند». ۱ پیامبر خدا در آغوش فرعون پرورش می‌یابد و همه او را موسی بن ‏فرعون یعنی شاهزاده مصر می‌دانستند. ۲‏
فرجام دوران انتظار و ظهور ‏
موسی (ع) که پای از کاخ فرعون برون گذاشته بود و مدتی نیز در محضر شعیب گذرانده بود خداوند ‏او را به رسالت خواند «چون نزد آتش آمد ندا داده شد‌ای موسی من پروردگار تو هستم تو نعلین از خود بدور کن که اینک در وادی مقدس قدم نهادی و من تو رابرگزیده‌ام پس به آنچه وحی شده است گوش ‏فرا دار. خدای یکتا من هستم هیچ خدایی جز من نیست. ‏
پس مرا بپرست و تا مرا یاد کنی نماز بگذار». ۳ و سپس فرمود: «به نزد فرعون برو که او سرکشی کرده ‏است». ۴‏
موسی (ع) به سوی فرعون می‌شتابد و نشانه‌های رسالت خود را آشکار می‌سازد و در آزمونی که کفر ‏با تمامی جادوگران در یک سو و موسی (ع) در سوی دیگر قرار می‌گیرند و موسی (ع) با افکندن ‏عصای خویش تمامی جادوی آنان را باطل می‌کند در اینجا اولین امتحان الهی واقع می‌گرددو جمعیت ‏حاضر عده‌ای به موسی (ع) ایمان می‌آورند و عده دیگر نیز بر کفر خویش باقی می‌مانند و موسی (ع) ‏به حکم خداوند برای سازماندهی بنی اسرائیل برنامه‌ای را درچندین ماده به اجرا در می‌آورد اول ‏خانه‌سازی و جدا نمودن مسکن خویش از فرعونیان. ثانیاً ساخت خانه‌های نزدیک هم به جهت تمرکز ‏و اجتماع، ثالثاً اقامه نماز که بندگی را به خداوند پیوند زنند. رابعاً زدودن ترس و وحشت از روح بنی ‏اسرائیل توسط موسی (ع) و بشارت فتح. ‏
به سوی سرزمین موعود ‏
در این سال‌ها بین پیروان موسی (ع) و پیروان فرعون کشمکش و درگیری بود. موسی (ع) از تمام ‏ابزارهای هدایت برای نفوذ در دل تاریک فرعونیان بهره برد اما هیچ یک سودی نبخشید و اکنون ‏چاره‌ای جز نفرین آنان نبود چرا که قوم فاسد که هیچ امیدی به هدایتشان نباشد از نظر آفرینش حق ‏حیات ندارند و باید عذاب الهی بر آنان فرو بارد و زمین را از لوث وجودشان پاک کند. ۵‏
بنی اسرائیل با یک اردوکشی تاریخی به تعداد ششصد هزار نفر با اعجاز موسی (ع) از دریا عبور ‏می‌کند و وقتی فرعون و پیروانش به تعقیب ایشان می‌پردازد ناگهان امواج دریا یکباره می‌شکند و ‏فرعونیان غرق می‌شوند. مأموریت بنی اسرائیل آن بود که حکومتی در سرزمینهای مقدس تشکیل ‏دهند و پایه‌گذار حکومت جهانی شوند این‌ها که چیزی نمی‌دانستند باید آموزش می‌دیدند. موسی (ع) ‏بنی اسرائیل را در پای کوه طور مستقر کرد و اردوگاهی ایجاد کرد و چندین سال به آنها آموزش داد. ‏‏۶‏
اهم این آموزش‌ها؛ ۱- ساماندهی و انسجام ۲- چهره‌شناسی ۳- سیستم ارتباطی و اطلاعاتی قوی بود. ‏در حرکت به سوی سرزمین موعود قوم بنی اسرائیل سه بار دیگر مورد آزمون الهی قرار گرفتند. پس ‏از گذشتن از دریا قومی را دیدند که سر بر سجده بر آستان تبانشان نهاده بودند و آن‌ها نیز نزد ‏موسی (ع) آمده و خواستند خداوندی همانند خداوند آنان برایشان دست و پا کند. خداوند می‌فرماید: ‏‏ «بنی اسرائیل را از دریا گذراندیم و بر قومی گذشتند که به پرستش بت‌های خود دل بسته بودند ‏گفتند موسی همانطور که آنان را خدایانی است برای ما هم خدایی بساز، گفت: شما مردمانی بی‌خرد ‏هستید». ۷‏
آزمون دیگر در زمینه طمع کاری آنان بود. «ای موسی ما بر یک نوع طعام نتوانیم ساخت از ‏پروردگارت بخواه تا برای ما از آنچه از زمین می‌روید چون سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز ‏برویاند». ۸ «موسی گفت آیا می‌خواهید آنچه را که بر‌تر است به آنچه را که بد‌تر است به آنچه فرو‌تر ‏است بدل کنید به شهری باز گردید که در آنجا هر چه خواهید به شما بدهند مقدر شد بر آن‌ها خواری ‏و بیچارگی و با خشم خدا قرین شدند». ۹‏
آزمون الهی سوم در عصر غیبت موسی (ع) به صورت انحراف عقیدتی نمایان شد در فاصله ده روز ‏گوساله سامری ظهور کرد و آزمون چهارم پرسشگری‌های جاهلانه و لجوجانه بود تا آنجا که گفتند ‏‏ «برای ما پروردگارت را بخوان تا بگوید رنگ آن [گاو] چیست». ۱۰‏
فتنه‌های یهود و شکست قوم بنی اسرائیل در آزمونهای پیاپی الهی و سرپیچی از دستورات موسی (ع) ‏منجر به انحطاط قوم بنی اسرائیل گردید. زیرا که این قوم با نفس‌پرستی و آزمندی، نژادپرستی، دوری ‏از خط انبیای الهی و کشتن پیامبران عجین گشته بود. ‏
دوران پس از موسی(ع) ‏
پس از موسی (ع) خداوند قوم بنی اسرائیل را با پیامبری داوود (ع) و سپس سلیمان (ع) آزمایش نمود ‏گرچه در دوران حاکمیت سلیمان (ع)، حضرت به حکومت بی‌نظیری دست یافت و در آن دوران ‏هیکل را بنا نهاد اما هسته انحرافی بنی اسرائیل در این حکومت نیز زیست و سلیمان (ع) با آن همه ‏اقتدار از دست بنی‌اسرائیل آزار می‌دید تا آنجا که ایشان را به سحر و کفر متهم ساختند. ۱۱‏
مدتی پس از پایان دوران با شکوه حکومت داوود (ع) و سلیمان (ع) دوباره یهود واپس می‌گراید و این ‏بار تمام حکومتش و قدس را از دست می‌دهد. اما سازمان یهود با برنامه‌ریزی جدیدی برای رسیدن ‏به امیال خویش یعنی حاکمیت جهانی بر مرکزیت قدس پرداختند و خردمندان قوم خود را با عناوین ‏خوابگذار، طبیب و ساحر و... به درون مراکز قدرت و دربار دولتهای منطقه می‌راندند تا به زمان لازم ‏کارساز شوند. آنان طرح عملیاتیشان را تغییر دادند و در پس قدرتهای بزرگ پنهان شدند تا در زمان ‏مناسب همه قدرت‌ها را برای خواسته‌های خویش به خط کنند. ‏
عیسی(ع) اصلاح‌گر بنی‌اسرائیل ‏
حضرت عیسی (ع) واپسین تن از بنی اسرائیل است که برای اصلاح به پیامبری برگزیده شد. تمام ‏سخن عیسی (ع) این بود که دست از خواسته‌ها و ادعاهای پوچ و دروغین خویش بردارید و به سوی ‏خدا باز گردید و به احکام خداوند در تورات عمل کنید. ۱۲‏
یهود با اطلاعات رسیده به آن‌ها عیسی (ع) و چگونگی میلاد او را می‌دانستند اما همه آن‌ها را نادیده ‏انگاشته از‌ همان آغاز به مقابله با این پدیده بزرگ پرداختند. نخست مادر او را به فحشا متهم ساختند ‏و می‌رفت که مادر و فرزند را برای سنگسار در برابر دیدگان مردم قرار دهند اما با سخن گفتن ‏عیسی (ع) در گهواره مادر و فرزند نجات یافتند. ۱۳‏
کسانی که به عیسی (ع) گرویده بودند به تحریک یهودیان به شدت از جانب حکومتهای مرکزی تحت ‏تعقیب قرار گرفتند. سیستم یهود می‌خواست این حرکت را سرکوب کند چرا که مخالف خواسته آنان ‏بود. اقدامات یهود علیه عیسی (ع) تا بدانجا ادامه یافت که او را به پیامبر مفقودالاثر مبدل ساخت. ‏
مسیحیت پس‌ از عیسی(ع) ‏
پس از فقدان عیسی (ع) سازمان یهود نفس را حتی کشید اما مبارزه با دین مسیح همچنان ادامه یافت. ‏به گفته اناجیل حضرت عیسی (ع) پترس را جانشین خود در امور مختلف برگزید و امت خود را به ‏پیروی از او فرا خواند و از عبادات انجیل چنان بر می‌آید که مأموریت پترس عام بوده و شامل غیر ‏یهودیان نیز شده است. ۱۴ ‏
در سال ۴۰ میلادی شخصی به نام شائول به مسیحیت می‌گرود و به پولس تغییر نام می‌دهد پولس از ‏بزرگان یهود بود و دشمن سرسخت مسیح. کتاب لوقا باب نهم به بعد بیشتر به مسافرتهای تبلیغی ‏پولس بین امت‌ها می‌پردازد که او باعث شد عده فراوانی در شهرهای مختلف به مسیحیت بگروند ‏حتی برنابا که از حواریان خوب عیسی (ع) بود نخست جذب عقاید دروغین پولس شد چرا که ‏پولس تمام تفسیر تورات را می‌دانست به تدریج برنابا دریافت که تعالیم پولس دروغین و انحرافی ‏است به او اعتراض کرد اما پولس پاسخ داد: تفسیر من و تو از انجیل متفاوت است. ۱۵ به تدریج بین ‏پولس و حواریان دیگر مانند پترس اختلافاتی روی می‌دهد که شامل ابعاد عقیدتی، عملی و رهبری ‏جامعه مسیحیت می‌شود و از این به بعد دو پرچم در جامعه مسیحی برداشته می‌شود.
یهود با نفوذ ‏دادن پولس جهان مسیحیت را با کمال زیرکی در اختیار می‌گیرد و انجیل را تغییر محتوا می‌دهد تا ‏جائی که حتی نام قدس بعضاً در منابع مسیحی (عهد جدید) یهودیه ذکر شده است و در قرن ۱۶ ‏مارتین لو‌تر ضربه پولس را تکمیل نمود و مسیحیت را کاملاً در اختیار یهود قرار داد. ‏ متأسفانه امروزه در همه جا حاکمیت به حسب ظاهر در دست مسیحیان است و لیکن در باطن در ‏دست یهودیان است. کاندیداهای ریاست جمهوری در بسیاری از کشورهای غربی باید در باره یهود حرفهای جانبدارانه بزنند تا رأی بیاورند. ‏تفکر یهودی چنان بر افکار جهان مسیحیت حاکم است که اگر کاندیدای آنان از یهودیان تعریف و ‏تمجید کند مسیحیان به او رأی می‌دهند. ‏

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات