صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۴۷۰۳۳

اخبار ویژه برخی روزنامه های 18 شهریور 1391


جام جم

خط و نشان پوتین به غرب

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به حمایت آمریکا از مخالفان شار اسد با لحنی مبارزه جویانه از اعمال تحریم های سازمان ملل علیه سوریه انتقاد کرد و نشان داد که روسیه بنا نیست در این باره نرمشی از خود نشان دهد .

به گزارش «تابناک» ، پوتین در این مصاحبه به مساله سوریه پرداخته و گفته است که درک غربی ها از حمایت از مخالفان بشار اسد ، حرکتی رو به عقب است .

وی در این باره ادامه داده است امروز کشورهایی وجود دارند که از حضور افرادی از القاعده و دیگر سازمان های رادیکال را برای تحقق اهداف شان در سوریه حمایت می کنند ، اما این رویکرد ، رویکرد بسیار کوتاه مدتی است که عواقب و پیامدهایی خطرناکی را به دنبال دارد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه اضافه کرد: چرا همه از روسیه انتظار دارند که در مواضع خود تجدید نظر کند ؟ چرا همتایان ما در مذاکرات فکر نمی کنند که باید در مواضع خود تجدید نظر کنند؟

حمایت از جاسوس کهنه کار

رئیس جمهور مخلوع ایران در پیامی ضمن تمجید از اقدامات عباس امیر انتظام در همکاری با سرویس های اطلاعاتی غربی، این جاسوس پیر را نماد استقامت در برابر نظام خطاب کرد.

به گزارش  "محدوده"، ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور مخلوع ایران به مناسبت بستری شدن عباس امیر انتظام جاسوس کهنه کار سازمان سیا، پیامی جهت ابراز همدردی با وی ارسال کرد.

ابوالحسن بنی صدر بعد از برملا شدن خیانت هایش به نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویب طرح عدم کفایت او در مجلس شورای اسلامی، مدتی در مخفیگاه های سازمان منافقین درسال 60 پناه گرفت که در نهایت از کشور گریخت.

اهانت نشریه آمریکایی به جنبش عدم تعهد

نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی در این خصوص که آیا تحریم‌ها بر علیه ایران کارساز گشته است یا خیر، به این امر اشاره کرده است که ایران توانسته تا حد زیادی از بار تحریم‌ها بکاهد.

در مطلب این نشریه ، که لحن تند و گلایه مندانه دارد و گویا از اینکه ایران توانسته است تا حد زیادی تحریم‌ها نفتی را دور بزند چندان راضی و خشنود نیست، نویسنده مستقیماً به اجلاس سران عدم تعهد در تهران توهین می‌کند و آن را اجلاس کشورهای خائن می‌نامد.

فوربس  سپس به سخنان چندی پیش رستم قاسمی اشاره می‌کند که گفته بود: 50 درصد از بازار جهانی در دستان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است.

نویسنده اشاره می‌کند، به هر حال کشورهای بسیاری همانند شرکت کنندگان در اجلاس تهران وجود دارند که علیرغم تحریم‌ها به خرید نفت ایران ادامه می‌دهند و این امر نه تنها به دلیل نیاز بلکه به دلیل رقابت نیز هست.

روزنامه کیهان:

تایم: اسرائیل احساس انزوا می کند، ثبات روانی نتانیاهو زیر سؤال است

مجله آمریکایی تایم، رژیم صهیونیستی را در لفاظی علیه ایران منزوی توصیف کرد.

تایم در گزارشی نوشت: اسرائیل در ابراز تهدید علیه ایران در انزوای استراتژیک قرار گرفته و نتانیاهو و ایهود باراک مجبور شده اند به همین خاطر فتیله تهدید را پایین بکشند. موضع این دو با مخالفت فرماندهان امنیتی و مقامات نظامی مواجه شد. تحلیل گرانی چون شای فلدمن به سخنان ژنرال اوری ساگیا از مدیران ارشد وزارت دفاع اسرائیل اشاره می کنند.

تایم از قول فلدمن می نویسد: ژنرال ساگیا برای اولین بار علنا پرسید که آیا اسرائیل می تواند بر قضاوت و ثبات روانی زمامداران فعلی اش در مدیریت جنگ تکیه کند؟ او با فهرست کردن شماری از اشتباهات استراتژیک آقای باراک و اشاره به تغییر ناگهانی روحیه در آقای نتانیاهو، درباره این که این رهبران بتوانند فشار و استرس ناشی از یک جنگ تمام عیار را تحمل کنند، ابراز تردید کرد.

مجله آمریکایی می افزاید: یووال دیسکین، رئیس سابق شین بت، در ماه آوریل موضعگیری نتانیاهو و باراک را زیر سؤال برد و درباره شایستگی آنان در اداره کشور ابراز تردید کرد. حتی شائول موفاز، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و معاون سابق نتانیاهو در دولت نیز، پس از دیدار با نتانیاهو در هفته گذشته، او را «گیج و تحت فشار» توصیف کرده است.

تایم خاطرنشان می کند: همه این ها موجب شده که بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک نتوانند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند و حتی شیمون پرز، رئیس جمهور نیز اخیرا با حمله به ایران بدون حمایت آمریکا مخالفت کرد. کاخ سفید نیز با حمله یک جانبه اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران مخالف است. هفته پیش ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا هشدار داد که حمله اسرائیل تنها برنامه اتمی ایران را کمی به تاخیر می اندازد، تحریم های بین المللی را بی اثر می کند و ایران را به سوی ساخت سلاح اتمی سوق می دهد.

در همین حال نشریه آلمانی دی ولت از «احساس انزوا» در رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: نشانه های اخیر در آمریکا مبنی بر ناموفق ارزیابی کردن حمله احتمالی به ایران و مخالفت با آن، احساس انزوا در تل آویو را تقویت کرده است. آمریکایی ها در اقدامی غیرمنتظره اعلام کردند نیروهای شرکت کننده خود در رزمایش اکتبر را از 5 هزار نفر به 1200نفر کاهش می دهند. بهانه این کار مشکل بودجه اعلام شده اما گفته می شود اوباما بدین ترتیب خواسته که ناخرسندی خود را از جانبداری نتانیاهو نسبت به رقیب وی (رامتی) در انتخابات نشان دهد.

به نوشته دی ولت «اختلاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر ایران شدت می گیرد و نتانیاهو عصبانی است که اوباما به جای فشار علیه ایران، به اسرائیل فشار می آورد.»

جنگ دیگ ها میان حلقه لندن و جبهه پاریس- بروکسل بالا گرفت

ارگان حلقه لندن عملکرد گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز را که در پاریس و بروکسل فعالیت می کند، موجب ایجاد ناامیدی و اختلاف در میان اعضای جنبش سبز معرفی کرد.

پایگاه اینترنتی جرس با بیان اینکه انتظار می رفت این شورا در دوران محدودیت سران جنبش، باعث انسجام بدنه شود، نوشت: به نظر می رسد این شورا در انجام وظیفه چندان موفق نبوده است. به این عبارت در بیانیه شورا توجه نمایید؛ «شورا از مخالفان می خواهد با استفاده از تمامی امکانات و ابزارها که در اختیار دارند، صدای اعتراض خود را نسبت به ادامه یافتن حبس سران و فعالان جنبش بلند کنند؛ و در هنگامه برگزاری اجلاس نمایشی و پرهزینه سران عدم تعهد در تهران، از اطلاع رسانی در مورد وضع زندانیان و تعقیب خواسته های خود، دریغ نکنند.»

جرس آنگاه نوشت: این شیوه مبهم دعوت به کنش، دو نتیجه منفی خواهد داشت؛ در درجه نخست انرژی کنشگران را در جهات مختلف پخش نموده و چون این انرژی های واگرا شده به نتیجه ای مشخص نیز نمی رسد موجبات ناامیدی را فراهم می نماید و در وهله دوم موجبات تضعیف مرکزیت آن هسته مرکزی را ایجاد خواهد نمود. نظرات ابراز شده در ذیل گزارش فوق در سایت کلمه، خود تا حدودی نشان دهنده این موضوع است.

جرس افزود: شورای هماهنگی تبدیل به کنشگری شده است که صرفا به رخدادها آنهم به گونه ای نه چندان تاثیرگذار پاسخ گفته و خود برنامه ای مشخص برای تعقیب اهداف ندارد، حتی در مواردی نیز چون موضوع بیماری مهندس موسوی و تقارن آن با اجلاس سران غیرمتعهد که فرصتی مناسب برای سازماندهی کنشی جمعی برای افزایش فشار بر حاکمیت در جهت رفع حصر از رهبران ایجاد می شود با موضع گیری هایی مبهم و دعوت هایی غیرمشخص و کلی انرژی ایجاد شده را دچار اتلاف نموده و به جایگاه خود نیز آسیب وارد می نماید.

یادآور می شود برخی گروه های تندرو اپوزیسیون با اشاره به کارنامه 2 ساله گروهک موسوم به شورای هماهنگی و سخنگوی آن (اردشیر امیرارجمند) به غلط ادعا کرده اند که این گروه ساخته سرویس امنیتی ایران برای ایجاد اختلاف و سردرگمی در میان گروه های اپوزیسیون می باشد. این طیف معتقدند شورا عملا نقشه هایی را طراحی می کند که نیروی مخالفان هدر می رود و انرژی موجود به شکلی بی اثر تخلیه می شود و حتی بعضا مخالفانی هم شناسایی و بازداشت می شوند.

از سوی دیگر برخی محافل حلقه لندن را متهم به بی عرضگی و فرصت طلبی و لفت و لیس می کنند و معتقدند این حلقه با پیش کشیدن سناریوی درازگوش تروا در بهمن 88، تیر خلاص را به جنبش سبز زد.

روسیه: ملاک ما آژانس است نه سیاستمداران ناپخته آمریکا

روسیه نمی تواند بپذیرد که قوانین آمریکا درباره تحریم ایران ، در خارج از مرزهای آمریکا اجرا شود.

سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفت: ما نمی توانیم بپذیریم که تحریم های آمریکا در خارج از مرزهای این کشور اجرا شود. این تحریم های یکجانبه نقض قوانین اساسی بین المللی است.

وی اضافه کرد: ما نگاه متفاوتی از آمریکا به فعالیت های هسته ای ایران داریم و آن این است که تمامی فعالیت های هسته ای ایران تحت کنترل و نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است و موادی که ایران اکنون در اختیار دارد نمی تواند برای اهداف نظامی استفاده قرار گیرد. این چیزی است که رسماً از سوی آژانس نیز تایید شده است.

ریابکوف گفت: «متأسفانه تحریم برای رسیدن به اهدافی که در عمل دست نیافتنی به نظر می رسند با توسل به زور و فشار به احساساتی اغواکننده برای سیاستمداران در دو سوی اقیانوس اطلس تبدیل شده است. این بازتاب دهنده سیاستمدارانی است که ناپخته می اندیشند و از تجربه ها عبرت نمی گیرند.»

وی همچنین گزینه نظامی را دارای آثار فاجعه بار اقتصادی و سیاسی و امنیتی برای کل خاورمیانه ارزیابی کرد.

نامزدهای انتخابات آمریکا در گرداب اقتصاد دست و پا می زنند

اقتصاد آمریکا در اولویت رقابت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور است و سیاست خارجی به حاشیه افتاده است.

دویچه وله آلمان این مطلب را در گزارشی مربوط به معرفی رسمی باراک اوباما به عنوان نامزد حزب دموکرات و در ارزیابی مجادلات تند اوباما و رامنی نوشت: اوضاع داخلی آمریکا محور اصلی سخنرانی اوباما بود و او در حوزه سیاست خارجی تنها به تکرار کلیات بسنده کرد. او در این سخنرانی تنها یک بار کلمات «ایران» و «اسرائیل» را به زبان آورد.

دویچه وله می افزاید: اوباما با شعار «تغییر» به ریاست جمهوری ایالات متحده رسید، اما حالا بسیاری از کسانی که در انتخابات پیشین رأی خود را به باراک اوباما دادند، از ایجاد تغییرات موعود ناامید شده اند.

بیل کلینتون نیز در مراسم رسمی اعلام نامزدی اوباما خاطرنشان ساخت: به رغم میراث سنگین دوره بوش، اوباما کشور را به مفهوم رؤیای آمریکایی هدایت خواهد کرد.

بیل کلینتون گفت: جمهوری خواهان در زمان جرج بوش بی نظمی کاملی برجای گذاشتند. هیچکس نمی تواند در مدت چهار سال آسیب های برجای مانده اقتصادی را ترمیم کند».

دویچه وله با اشاره به دوره شکوفایی اقتصادی آمریکا در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون نوشت: ولی اوضاع اقتصادی آمریکا در حال حاضر با دوره کلینتون کاملاً فرق دارد و نرخ بیکاری بالاتر از 8 درصد شده است.

بی بی سی نیز در گزارشی نوشت: رقم بالای بیکاری همچنان مورد انتقاد جمهوری خواهان آمریکاست اما کلینتون می گوید این وضعیت نابسامان، ارث دوره ریاست بوش و جمهوری خواهان است.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز در سرمقاله خود نوشت: در سال 1980، در گرماگرم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، رونالد ریگان، از رئیس جمهور وقت و نامزد دوباره برای انتخابات، جیمی کارتر پرسیده بود «آیا شما بهتر از چهارسال گذشته هستید؟» باراک اوبامای جوان اکنون دقیقاً با همین پرسش روبرو است، آنهم در شرایطی که در طول دوره چهار ساله نتوانست به تعهداتش جامه عمل بپوشاند. در این دوره، بیکاری در آمریکا افزایش یافته، قرضه های آمریکا تا سر حد انفجار بالا رفته و ناتوانی واشنگتن در اجرای اصلاحات، دیر پا شده است.

لیبراسیون می افزاید: البته رقبای جمهوریخواه و ضد مالیات و ضد دولت اوباما هم بخشی از مسئولیت ها در دشواریهای اقتصادی کنونی آمریکا را به عهده دارند اما برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، باراک اوباما باید روی چیزی بیشتر از واپس گرایی و عدم محبوبیت رقیب خود، میت رامنی، تکیه کند.

گفتنی است به تازگی اعلام شده که میزان بدهی های دولت آمریکا از مرز 16 هزار میلیارد دلار عبور کرده است.

روسیاهی فراخوان شبانه رسانه های سبز را رها نمی کند

شبکه رسانه ای اپوزیسیون به خاطر سکوت درباره نتیجه توأم با ناکامی فراخوان «حاشیه سازی در حاشیه اجلاس تهران» متهم به بی مسئولیتی و بی صداقتی شد.

پایگاه اینترنتی گویانیوز با تصریح بر اینکه کمترین استقبال از فراخوان الله اکبر شبانه در حین برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نشد، نوشت: شیوه هایی همانند «خود را از شر پرونده ای خلاص کردن» و «عدم اعتراف به ارتکاب خطا» رفتارهایی است که در میان فعالان جنبش سبز و رسانه های آنان به تکرار دیده می شود. یکی از نزدیک ترین آنها نحوه مواجهه با عدم استقبال از فراخوان بانگ الله اکبر رسانه های سبز در هفته گذشته همزمان با اجلاس عدم تعهد در تهران است. پیش از این فراخوانی در سایت های جنبش سبز (کلمه، سحام نیوز، جرس، ادوار نیوز، نوروز، امروز، ندای سبز آزادی و ندای آزادی) با عنوان «فراخوان بانگ الله اکبر، چهارشنبه و پنج شنبه، ساعت ده شب منتشر شد. این برنامه درصدد بود که از فرصت حضور برخی سران کشورهای عدم تعهد و دبیرکل سازمان ملل استفاده کند.

گویانیوز نوشت: با مرور سایت هایی که این فراخوان را منتشر کردند مشخص می شود که هیچ گونه خبر یا تحلیلی از نتیجه این فراخوان منتشر نشده است. به عبارت دیگر همه این سایت ها بطور هماهنگ واکنش مردم به این فراخوان را مسکوت گذاشته اند و به مخاطب خبری درباره استقبال یا عدم استقبال مردم نداده اند. گرچه تلویحا این سکوت گویای آنست که مردم استقبالی از این فراخوان نکرده اند. این سکوت گویای برخی ویژگی های فعالان این سایت هاست که برخی از مهمترین مفاهیم اجتماعی مانند «مسئولیت اخلاقی» و «اعتماد اجتماعی» را متاثر می سازد.

در ادامه این اعتراض آمده است: تصمیم هماهنگ به مسکوت گذاشتن عدم استقبال مردم از فراخوان، از ارزش و جایگاه اخلاق سیاسی-اجتماعی در میان این فعالان و سایت های آنان حکایت دارد. در ارتباط با فراخوان الله اکبر اخیر، مسئله این است که این فعالان و سایت هایشان کمترین حساسیتی نسبت به مسئولیت اخلاقی در برابر مخاطبان را از خود نشان نمی دهند. به سخن دیگر این گروهها حساسیتی نسبت به مسئولیت اخلاقی ندارند؛ آنها حاضر به پذیرش مسئولیت شکست این برنامه نیستند و اساسا احساس نمی کنند که در صورت عدم استقبال مردم متعهد به پاسخ گویی به این پرسش هستند که بر چه مبنایی چنین برنامه ای طراحی کرده اند که بیشتر در حال باز تولید بی اعتمادی بیشتر نسبت به نیروهای مخالف حاکمیت و توانایی آنهاست؟ طوری که این نوع برنامه ها در حال تحلیل بردن ته مانده های اعتماد مخالفان به امکان هر نوع برنامه ای برای تغییر سیاسی در آینده است. من مخاطب متحیرم که چرا این گونه توهین آمیز با من برخورد می شود؟

تست دروغ سنجی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل

بنیامین نتانیاهو خواستار تحقیق و انجام تست دروغ سنجی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل به خاطر افشای مذاکرات محرمانه شد.

«یدیعوت آحارونوت»، پرتیراژترین روزنامه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نقل از یکی از شرکت کنندگان در نشست امنیتی نوشته بود که مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل بر سر چگونگی مواجهه با برنامه اتمی ایران اختلاف نظر دارند و شماری بر این عقیده اند که حمله به تأسیسات هسته ای ایران دیگر مؤثر نیست و خسارات عظیمی را در اسرائیل برجای می گذارد.

این عضو کابینه که هنوز هویتش فاش نشده است همچنین گفته بود: «ما اطلاعات کامل و به شدت نگران کننده ای را در مورد روند برنامه هسته ای ایران شنیدیم و به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد. ایرانی ها به طور خستگی ناپذیر به فعالیت هسته ای ادامه می دهند و سرعت آن را کاهش نداده اند. آنها در برابر فشارهای خارجی مقاومت می کنند.»

نتانیاهو به دنبال افشای محتوای مذاکرات جلسه سه شنبه، جلسه روز چهارشنبه کابینه امنیتی را لغو کرد و در عین حال خواستار تست دروغ سنجی شد تا فرد افشاکننده مذاکرات معلوم شود! در نشست امنیتی مذکور رؤسای سازمان های اطلاعاتی (اطلاعات نظامی ارتش، موساد و شین بث) حضور داشته اند. نتانیاهو می گوید «یک نفر به امنیت شهروندان خیانت می کند و باید تحقیقاتی انجام شود». اما به گزارش رادیو اسرائیل شائول موفاز رئیس اپوزیسیون در پارلمان و معاون مستعفی نتانیاهو گفت: «اول از همه خود نتانیاهو باید مورد تحقیق قرار گیرد.»

ایتمار آیخنر، خبرنگار یدیعوت آحارونوت، در گفت وگو با بی بی سی درباره جزئیات نشست کابینه امنیتی می گوید: «وزیران کابینه قدری تعجب کردند که سازمان های اطلاعاتی در مورد ایران اتفاق نظر ندارند. اختلاف نظر در دستگاه اطلاعاتی نه فقط درباره جزئیات بلکه درباره موضوعات اساسی است از جمله اینکه « آیا زمان برای اقدام سپری نشده است؟»

به هم ریختگی در کابینه امنیتی اسرائیل در حالی است که اختلافات شدیدی هم میان آمریکا و نتانیاهو وجود دارد به نحوی که رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرده، همدست اسرائیل در درگیری نظامی با ایران نخواهد شد.

ایهود باراک با تأیید این اختلافات گفته است «اولویت ها برای آمریکا و اسرائیل در مقابله با برنامه هسته ای ایران متفاوت است و ساعت آمریکا هماهنگ با ساعت اسرائیل کار نمی کند». آمریکایی ها اخیراً ضمن به تأخیر انداختن چند باره رزمایش مشترک با اسرائیل اعلام کردند تعداد شرکت کنندگان را از 5 هزار نفر به 1500نفر کاهش می دهند.

در همین حال در فضای به هم ریخته داخلی رژیم صهیونیستی، ژنرال بنی گانتز رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت: « مردم اسرائیل مرتب فکر می کنند که بامداد فردا که از خواب برمی خیزند، جنگی در گرفته باشد.» او از صهیونیست ها خواست دستخوش این هراس عمیق نباشند(!)

برخی تحلیلگران مجموعه مجادلات چند هفته اخیر در میان سران رژیم صهیونیستی را نوعی جنگ زرگری- با حضور موافق و مخالف جنگ!- در جهت القای جدی بودن اراده جنگ علیه ایران می دانند و معتقدند صهیونیست ها بدین ترتیب می خواهند که فشارهای غرب و آمریکا علیه ایران را سنگین کنند هرچند که همین اتفاق می تواند فضای بی ثباتی سیاسی و اقتصادی و سیاست بازدارندگی امنیتی اسرائیل را با خطرات جدی مواجه کند.

روزنامه وطن امروز :

کدام نخست‌وزیر پابرهنه به دیدار رهبری رفت؟

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و دبیر ستاد بیداری اسلامی در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید عباسعلی جان‌نثاری در جمع مردم محله لادان اصفهان به اشتیاق وصف‌ناپذیر سران کشورهای عدم تعهد برای دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: نخست‌وزیر یکی از کشورهای مهم جنبش عدم تعهد موقع سفر به ایران قبل از دیدارهای خود با سران دیگر کشورها همواره زمان دیدار با رهبر معظم انقلاب را می‌خواست و مشتاقانه منتظر دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی افزود: اجلاس غیرمتعهدها نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در میان مسلمان و غیرمسلمان چه اعتباری دارد و غافل شدن از این نعمت بزرگ کفران نعمت است.

دبیر ستاد بیداری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر بنگلادش اشاره کرد و بیان داشت: وی دختر شیخ مجیب‌الرحمن، رهبر مذهبی بنگلادش است که در کودتایی پدر و همه اعضای خانواده خود را از دست داده است و هر ساله نیز در این روزها در مراسمی برای آنها عزاداری می‌کند اما وی خطاب به مقام معظم رهبری گفت: «من با اینکه عزادار بودم اما موقعی که فهمیدم اجلاس غیرمتعهدها به میزبانی و ریاست ایران برگزار می‌شود سنت چندساله خانوادگی‌ام را رها کرده و مشتاقانه به ایران آمدم».

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر یک کشور بزرگ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اتاق ملاقات‌های رهبری ‌به طوری است که میهمانان می‌توانند با کفش وارد اتاق شوند اما موقعی که نخست‌وزیر این کشور اسلامی قصد ورود داشت کفش‌های خود را درآورد و با لباسی که با آن برای عبادت به مسجد می‌رفت و با حالت تواضع خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و از ایشان خواست برای کشورشان دعا کنند.

پیشنهاد غربی‌ها به مرسی برای نرسیدن به سخنرانی رهبر انقلاب

حسین شریعتمداری، مدیرمسؤول روزنامه کیهان از مقاومت مرسی در قبال پیشنهاد غربی‌ها در آستانه سفر وی به تهران خبر داد. وی با اشاره به حضور مرسی در اجلاس جنبش عدم‌تعهد گفت: درست است که ما در ترجمه اظهارات مرسی به جای سوریه لغت بحرین را به کار می‌بردیم اما ده‌ها شبکه در ایران از جمله العربیه، پرس، العالم، شبکه خبر و جام‌جم همه اظهارات مرسی را نقل می‌کنند و اگر ما قصد تحریف اظهارات وی را داشتیم ترجمه این کشورها را هم تغییر می‌دادیم.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش زیادی از طرف غرب برای عدم حضور مرسی در اجلاس صورت گرفت، گفت: در بین راه به او پیشنهاد کردند که اعلام کند هواپیما دچار نقص فنی شده یا مشکل جسمانی برای وی پیش آمده است تا 2 ساعت با تاخیر به اجلاس برسد و در زمان سخنرانی مقام معظم رهبری حضور نداشته باشد.

وی ضمن اشاره به اعتراضات رسانه‌ها به حضور مرسی در ایران اظهار داشت: تمام این اعتراضات به نفع ماست حال یک نفر هم به جای سوریه در ترجمه گفته باشد بحرین فرقی نمی‌کند. مرسی با حضور خود در ایران قطع رابطه با آمریکا را امضا کرد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: جمال فهمی روز سخنرانی مرسی در اجلاس تهران در مصاحبه‌ای با اشاره به اظهارات وی درباره سوریه گفت: آقای مرسی! نظری که درباره سوریه اعلام کردید اهانت به مردم مصر بود. نظر شما ما را در کنار اسرائیل و آمریکا قرار می‌دهد.

فرانسه مانع مشارکت ایران در مسابقه ماهواره دانشجویی شد

تیم شهاب کن ست (Cansat) کشورمان که برای حضور در مسابقات طراحی و ساخت ماهواره (شبیه‌سازی ماهواره و فرود مریخ‌نوردها) به کشور فرانسه رفته بود با ممانعت مسؤولان فرانسوی برای ورود به محل برگزاری مسابقات، به میهن بازگشت.

این تیم متشکل از5 دانشجو که نخبه‌های علمی و فنی دانشگاه کاشان هستند، پس از 7 ماه تلاش شبانه‌روزی، قرار بود در این مسابقات شرکت کند. محل برگزاری مسابقات، یکی از سایت‌های وزارت دفاع فرانسه بود. احسان هدایتی، صیاد شیری، مسعود مدخان، بهروز دادخواه و احمدرضا حدیدی از نخبه‌های برق، الکترونیک و مکانیک کشورمان پس از بازگشت به میهن اسلامی تاکید کردند: این یک پیروزی برای جمهوری اسلامی است؛ چرا که دشمن می‌داند ایرانی می‌تواند اما چشم دیدن پیشرفت دانشمندان ایران را ندارد.

این نخبگان اضافه کردند: همه نوع کار ضدحقوق بشر از دشمنان دیدیم جز تبعیض علمی که آن هم برای ما مشهود بود. تیم کن‌ست کشورمان پس از بازگشت به ایران مورداستقبال رئیس و مسؤولان دانشگاه فنی کاشان قرار گرفت.

 

 

روزنامه ملت ما:

خروج یک شرکت روسی از ایران

یک شرکت روسی اخیراً صدور استانداردهای محیطی و امنیتی را برای گروه های کشتیرانی بزرگ ایران متوقف کرده است. رویترز در این زمینه گزارش داد: شرکت دریای ثبت کشتیرانی در سن پترزبورگ در بین 13 انجمن طبقه بندی بخش کشتیرانی در جهان قرار دارد اما با توجه به فشارهای امریکا برای اعمال تحریم ها علیه ایران، این شرکت نیز روابط خود را با ایران قطع کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که گروه اتحاد علیه ایران هسته ای در امریکا که تعدادی از سفرای سابق ایالات متحده آن را تشکیل داده اند، برای قطع همکاری دیگر شرکت های خارجی با بخش کشتیرانی ایران فعالیت می کند. قطع روابط این شرکت روسی با ایران تحت تاثیرفشار امریکا در صورتی انجام می شود که روسیه آخرین دور تحریم های اعمالی امریکا علیه ایران را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد درصورتی که این تحریم ها شرکت های روسی را نیز هدف قرار دهند، روی روابط مسکو با واشنگتن تاثیر می گذارد.

اما در شرایطی که مقامات وزارت خارجه روسیه اعلام کرده اند برنامه های هسته ای ایران تسلیحاتی نیست، از تحریم هایی که امریکا به بهانه تهدید آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران علیه این کشور اعمال می کند، پیروی می کنند.

 

 

روزنامه قدس:

وزیر بهداشت بستری نشده

دکتر سید حمید حسینی، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبر بستری شدن وزیر بهداشت را تکذیب کرد.

سعید مرتضوی دکتر شد!

بتازگی سایت سازمان تأمین اجتماعی ضوابط «رئیس و مرئوسی» را رعایت کرده و سعید مرتضوی را «دکتر» معرفی کرده است!

راه اندازی شبکه جدایی طلب!

بنابر اخبار رسیده یکی از شبکه های کردستان عراق که با ماموریت تشکیل کردستان بزرگ توسط کردهای جدایی طلب راه اندازی شده است هم اکنون توسط آنتن های تلویزیونی مناطق شمال غرب قابل مشاهده می‌باشد.

چاپ کتاب موهن درقم

اخیراً در سایه کم توجهی مسوولان و نهاد های مسوول، کتابی موهن توسط یکی از انتشارات استان قم به چاپ رسیده است که محتوای این کتاب علیه نظام بوده است.

شغل جدید داماد رئیس جمهور

مهدی خورشیدی، داماد احمدی نژاد در سکوت کامل رسانه ای به سمت رئیس بیمارستان فیروز آبادی شهرری منصوب شد.

پشت پرده گروگانگیری اتباع ایرانی

یک منبع آگاه ترک فاش کرد: دولت ترکیه ده‌ها تن از ربوده شدگان را که برخی از آنها تابعیت ایرانی، عراقی و سوری دارند، برای مبادله با افسران اطلاعاتی خود که در سوریه دستگیر شده اند، گروگان گرفته است.

مرسی در تدارک حمله به بیت المقدس!

خاخام «شموئیل شموئیلی» با ادعای اینکه مرسی، رئیس جمهور مصر در تلاش برای حمله به بیت المقدس است، گفت: اگر اسراییل هم اکنون به رویارویی با مصر بر نخیزد، محمد مرسی به رهبری مخالف همچون جمال عبدالناصر تبدیل می‌شود و مجبور می‌شویم هزینه سنگین آن را بپردازیم.

 

روزنامه خراسان:

کانادا سفارت خود در تهران را تعطیل کرد

دولت کانادا در اقدامی ناگهانی سفارت خود در تهران را تعطیل کرد . به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، وزارت خارجه کانادا همچنین از دیپلمات های ایرانی در اوتاوا خواسته است که ظرف مدت 5 روز خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه ای با ادعای اینکه ایران تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است ، از آنچه که کمک های نظامی ایران به حکومت بشار اسد در سوریه، تهدید علیه اسرائیل و نیز ادامه برنامه هسته ای ایران خوانده، انتقاد کرده است. پیشتر کانادا بخش صدور ویزا در سفارت خود در تهران را تعطیل کرده بود و صدور ویزا برای ایرانیان در سفارت کانادا در آنکارا انجام می شد.

همچنین به گزارش بی بی سی در بیانیه‌ای که جان برد، وزیر امور خارجه کانادا، روز جمعه، ۱۷ شهریور (هفتم سپتامبر) منتشر کرد، آمده است: کانادا سفارتش را در ایران تعطیل می‌کند.

 

 

روزنامه جمهوری اسلامی:

ازدواج مسلمانان با بهائیان و دفن شدن آنها در گورستان آنها

* در برخی مناطق محروم کشور به ویژه از نظر اقتصادی مسلمانان با بهائیان ازدواج کرده و در گورستان آنها دفن می‌شوند!

حجت الاسلام سیدحسین علی موسوی زاده، مدیر گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف بهائی در برخی استان‌ها وشهرهای خاص گفت: روستای "کتا" در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطقی است که تعداد فراوانی از جمعیت آن بهائی بوده و مرکز فعالیت‌های بهاییان در یاسوج است.

وی افزود: روستاهای دیگری از منطقه مانند دره شور، گرم زه، مروه چنار، گودلان و تلخاب نیز از جمله مراکز بهایی نشین این استان هستند و تعدادی از بهاییان نیز در یاسوج و گچساران فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی زاده افزود: بهاییان یاسوج بیشتر مهاجر بوده و از سوی محافل بهایی در شیراز پشتیبانی می‌شوند.

اما بهاییان روستای کتا، بومی هستند و از سوی محافل بهایی اصفهان از جهت مالی، رفاهی و تبلیغاتی مورد حمایت قرار می‌گیرند و با محفل بهاییان مستقر در بهارستان اصفهان، ارتباط تشکیلاتی دارند.

وی گفت: ازدواج مسلمانان با بهائیان و دفن شدن آنها در گورستان بهائیان در اثر آشنا نبودنشان با احکام است.

موسوی زاده افزود: حتی گردشگران نیز گاهی طعمه مبلغان بهائی قرار می‌گیرند و مبلغان این منطقه حتی پس از فعالیت‌های تبلیغاتی در منطقه و کشور، دوره‌هایی را نیز در آمریکا می‌گذرانند که درحال حاضر نیز تعدادی از آنها در ترکیه و بیش از 24 یا 25 نفر نیز در آمریکا و کانادا بسر می‌برند.

بسته شدن مرز رژیم صهیونیستی با مصر

* رژیم صهیونیستی مرز خود با مصر را در صحرای سینا مسدود می‌کند. ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار دستورالعملی به نظامیان صهیونیست دستور داد مرز سرزمین‌های اشغالی فلسطین با مصر در صحرای سینا را مسدود نمایند.

وی در این دستورالعمل علت این اقدام را جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی برای شهرک نشینان صهیونیست ذکر کرد. صحرای سینا اخیراً شاهد درگیری‌هائی میان سلفی‌ها و نظامیان مصری بود.

شباهت تحولات کنونی سوریه به حادثه عاشورا

* نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی عجیب، تحولات کنونی سوریه را به حادثه عاشورا در کربلا تشبیه کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اینترنتی بخش عربی خبرگزاری یونایتدپرس آمریکا، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه دیروز (جمعه) در کنفرانس بین‌المللی بیداری عربی و صلح در خاورمیانه جدید، دیدگاه‌های اسلامی و مسیحی در شهر اسلامبول این کشور طی سخنانی حوادث کنونی کشور سوریه را شبیه حادثه عاشورا در کربلا دانست.

رجب طیب اردوغان ضمن تاکید بر این مساله که قتل و کشتار در تمامی ادیان آسمانی و تمامی مذاهب اسلامی حرام است، مدعی شد: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد شبیه آن چیزی است که در کربلا و در روز عاشورا رخ داد، هر چند که مظلومان و ظالمان این دوحادثه با هم متفاوت هستند.

نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه حادثه عاشورا در کربلا اوج حوادث مصیبت بار رخ داده در حق مسلمانان است، گفت: "حادثه کربلا تنها حادثه قتل وحشیانه نوه پیامبر اکرم(ص) نیست، بلکه دلیل اصلی تفرقه میان برادران و از هم پاشیدن وحدت آنها است.

" اردوغان در سخنرانی خود توضیح نداد که چرا خود او از تروریست‌ها که در سوریه به این اختلاف و برادرکشی دامن می‌زنند حمایت می‌کند و ارسال سلاح و پول توسط آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی برای شورشیان، که یک طرف این برادرکشی هستند، را چرا محکوم نمی‌کند؟

سفارت کانادا در تهران بسته شد

* سفارت کانادا در تهران بسته شد. به گزارش بی. بی. سی، دیروز وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای، از بسته شدن سفارت این کشور در ایران خبر داده است. در این بیانیه، به کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانادا 5 روز مهلت داده شده این کشور را ترک کنند.

براساس این گزارش، کانادا، دولت ایران را به دلیل حمایت از دولت سوریه ناقض حقوق بشر دانسته است. دولت کانادا بشدت تحت نفوذ صهیونیست‌ها قرار دارد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات