تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۶۰۴۹۴

جدیدترین گزارش از زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی

بر اساس بولتن منتشر شده «دانشمندان اتمی» که به آمار آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا استناد کرده است، رژیم صهیونیستی در حال حاضر زرادخانه ای حاوی 80 کلاهک هسته ای آماده دارد.

بولتن دانشمندان اتمی
بولتن دانشمندان اتمی
 
به گزارش بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی در سال 2004 تولید کلاهک های هسته ای را متوقف کرده است، اما در حال حاضر مواد هسته ای کافی برای تولید 190 کلاهک دیگر در اختیار دارد.

سایت موسوم به "تایمز اسرائیل" با اشاره به این گزارش نوشت، که این رژیم از سال 1967 تولید تسلیحات اتمی خود را آغاز کرده است و به صورت مداوم زرادخانه هسته ای خود را توسعه داده است و تا سال 2004 هر سال 2 تا 3 کلاهک ساخته است. در این گزارش استنادی برای توقف تولید کلاهک در سال 2004 یا مدرکی برای آن ارائه نشده است، اما خاطرنشان کرده که در حال حاضر این رژیم مواد هسته ای لازم برای 115 تا 190 کلاهک را در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی توانسته در این سالها با خودداری از پیوستن به معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای موسوم به "ان پی تی" و ابهام آفرینی درباره فعالیت هسته ای خود، و همچنین در سایه حمایتهای گسترده غرب و به ویژه آمریکا حاشیه امنی برای زرادخانه هسته ای خود فراهم کند.

پیشتر از این کارشناسان بین المللی تعداد کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی را 400 عدد ذکر کرده بودند. همچنین گفته می شود این رژیم می تواند کلاهک های هسته ای خود را با استفاده از موشک های بالستیک، هواپیما، زیردریایی و موشک های کروز شلیک کند.

این آمار در کتاب سالانه 2013 انستیتوی تحقیقات صلح بین الملل (SIPRI) در استکهلم در ماه ژوئن نیز ذکر شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده است، از میان 80 کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی 50 کلاهک بر روی موشک های بالستیک با برد متوسط نصب شده است و 30 کلاهک دیگر بر روی بمب های هواپیما قرار گرفته شده است. همچنین گفته می شود رژیم صهیونیستی ممکن است تسلیحات هسته ای غیر راهبردی مثل گلوله های توپخانه، تسلیحات هسته ای قابل تخریب هم تولید کرده باشد.

پیش از این نیز در سال 1986 بر اساس اطلاعات مردخای ونونو دانشمند هسته ای پیشین رژیم صهیونیستی که به اتهام خیانت به این رژیم محاکمه شده و به زندان افتاده است، این رژیم بیش از 100 کلاهک هسته ای تولید کرده است.

بر اساس این گزارش آمریکا 4650 ، روسیه 4480 ، فرانسه 300 ، چین 250 ، انگلیس 225 ، پاکستان 120 و هند 110 کلاهک هسته ای در اختیار دارند.

در حال حاضر 10215 بمب هسته ای قابل استفاده در جهان وجود دارد که این آمار در سال 1986 در اوج جنگ سرد 64449 عدد بوده است.

این گزارش همچنین می افزاید کره شمالی با وجود چندین آزمایش هسته ای تا رسیدن به بمب هسته ای قابل استفاده تلاش هایی باید انجام دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات