رویکرد تحریمی آمریکا علیه ایران در آستانه دور دیگری از مذاکرات هستهای به میزبانی ژنو سوئیس، مبنای جریان سازی تبلیغی رسانه های بیگانه است . رایزنی نمایندگان دولت و سنای آمریکا درباره اعمال یا تعویق تحریم های جدید علیه ایران، بهانه اصلی بیگانه است . بر این اساس برخی رسانهها (بی بی سی) از فضای تنفسی چند هفتهای سنای آمریکا به اوباما درباره تشدید تحریم ها علیه ایران سخن میگویند وبرخی دیگر (رادیو فردا)، مخالفت بسیاری از اعضای کنگره با درخواست دولت اوباما (تاخیر در اعمال تحریم های جدید علیه ایران) را تبلیغ می نمایند. با این وجود آنچه در فضای تبلیغی رسانههای بیگانه برجسته می شود تاکید بر شدتگیری تحریمها علیه ایران در صورت نتیجه بخش نبودن این دوره از مذاکرات است . براین مبنا در فضای رسانه ای بیگانه توپ نتیجه بخش بودن مذاکرات هستهای به زمین ایران انداخته می شود و با هدف اعمال فشار بر تهران از سویی و از سوی دیگر بسترسازی برای توجیه دور جدیدی از تحریمهای آمریکا علیه ایران، فضاسازی و گفته میشود: «جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا به همراه چند تنی دیگر از مقام های دولت باراک اوباما شماری از سناتورها را قانع کردند که وضع تحریم های جدید علیه ایران را به تاخیر اندازند به نظرمیرسد دولت آمریکا در حال آزمایش نیت ایران در زمینه همکاری با جامعه بین المللی و رفع نگرانی ها درباره برنامه اتمی اش است به گزارش آسوشیتدپرس همه سناتورها با نظر دولت اوباما موافق نیستند ... بنابر گزارش ها هدف طرح جدید تحریم ها کاهش صادرات نفت ایران تا حد پانصد هزار بشکه در روز، در عرض یکسال است.» بررسی موضع روسیه در قبال فعالیت های هستهای ایران و دور جدید مذاکرات هسته ای نیز در فضای رسانه ای بیگانه مورد توجه قرار گرفته است.
