تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۶۶۳۹۵

ابر ويژگي سپاه

اين نهاد گرانبها است که در همه عرصه‌ها همچون کوهي استوار و باصلابت در برابر تحرکات طمع‌ورزانه و خطرساز دشمنان ايستاده است.

پايگاه بصيرت؛ گروه سياسي / حجت‌الاسلام و المسلمين علي سعيدي، نماينده ولي‌فقيه در سپاه،در آستانه سالگرد شهادت علامه مرتضي مطهري که در سپاه به نام روز و هفته عقيدتي سياسي نام‌گذاري شده، در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس به مسائل مختلف از جمله وظايف سپاه پرداخت. نماينده ولي‌فقيه در سپاه، وظيفه اين نهاد را برآمده از ماهيت انقلاب اسلامي دانست و با لحاظ کردن وضع موجود و نوع برخوردي که دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با ايران داشتند، وظيفه خطير سپاه را در عرصه مواجهه و نبرد سخت و نيمه‌سخت و نرم تشريح کرد و درباره مواجهه نيمه‌سخت پس از اشاره به نمونه‌هاي خارجي آن، به مصداق داخلي يعني فتنه 88 پرداخت و گفت: «ايستادگي مقابل کساني که زير نام امام درصدد ايجاد فتنه و زير پا گذاشتن آرمان امام هستند، جزو وظايف سپاه است.»
  حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي در ادامه به برجسته‌ترين ويژگي از سپاه اشاره کرد که بزرگ‌ترين نقطه قوت سپاه و  در بين نيروهاي نظامي جهان، بي‌نظير است. سعيدي درباره اين ويژگي‌ اظهار داشت: «با توجه به ديني و فرهنگي بودن انقلاب، بايد شاکله غالب سپاه، نرم‌افزاري باشد و در عين حال، در هنگام تغيير تهديد بتواند با‌سرعت، خود را با شرايط منطبق کند.» تشکيل چنين نيرويي در هر جاي دنيا بسيار سخت است؛ اما زايش بزرگ و اعجاب‌آور انقلاب اسلامي به سبب ماهيت ديني و انقلابي‌اش و تهاجم‌هاي اوليه دشمنان به آن، اين نهاد گرانبها است که در همه عرصه‌ها همچون کوهي استوار و باصلابت در برابر تحرکات طمع‌ورزانه و خطرساز دشمنان ايستاده است. به‌جرئت مي‌توان گفت علت‌العلل تهاجم گسترده و همه‌جانبه اجانب و برخي عوامل داخلي آن‌ها طي سال‌هاي اخير و به‌ويژه پس از فتنه 88 به سپاه، وجود همين ويژگي بسيار خاص و نادر است. ارزش ديگر اين ويژگي، سنجش اعتبار و پيامد هر آن چيزي است که ديگران درباره سپاه مي‌گويند. اگر اين گفته‌ها موجب تغيير اين کارکرد ويژه سپاه شود، داراي پيامد خطرناک براي انقلاب و در نتيجه بي‌اعتبار است و چنانچه در حقيقت و تضمين‌شده اين ويژگي را تقويت کند، پيامد مثبت دارد و معتبر است.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه در بخش ديگري از اين گفت‌وگو چند پرسش انذاري قابل‌تأمل مطرح ساخت که نه به‌راحتي مي‌توان به آن پاسخ داد و نه به‌راحتي مي‌توان از آن گذشت و چه‌بسا پاسخ دادن به آن، آسان‌تر از گذشتن از آن باشد! اين پرسش‌ها عبارتند از: ارزيابي ما در برابر کساني که فتنه 88 را ساماندهي کردند، هدايت کردند و در برابر تدابير و توصيه‌هاي صريح ولي‌فقيه موضع گرفتند، چيست؟ ارزيابي ما نسبت به کساني که در برابر فتنه سکوت کردند، چيست؟ ارزيابي ما در مورد کساني که فتنه را کدورت و بگومگوهاي عادي جلوه‌ مي‌دهند و اصحاب فتنه را نوازش مي‌کنند، چيست؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات