تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۶۶۴۸۴

پاسداري سپاه از خون شهيد مطهري

استفاده از ويژگي‌ گرانقدر «به روز بودن و روزآمد کردن آموزه‌هاي ديني» شهيد مطهري در سپاه، سبب شده تا اين نهاد انقلابي در سخت‌ترين وضعيت‌ها فريفته و فريب‌خورده نشود و با بصيرت و درايت راه را تشخيص دهد و با صلابت و قدرت در آن گام بردارد.

پايگاه بصيرت؛ گروه سياسي / يکي از ويژگي‌ها برجسته انقلاب اسلامي ايران برخورداري از مردان و زنان بزرگي است که با اتکا به ويژگي‌شان در زمان خود بهترين خدمات را به انقلاب و نظام داشته‌اند. شايد در اين ميان نقش علمايي که با روشنگري و نشان دادن راه و مراقبت دايمي از رخنه افکار انحرافي که انقلاب را به بيراهه مي‌کشاند، بيش از ديگران اهميت داشت. به‌عبارت ديگر اين علما و انديشمندان با حضور در حساس‌ترين نقطه حرکت انقلاب و در موثرترين زمان، سلامت انقلاب را تضمين کردند. در بين اين گروه از علماي روحاني و غيرروحاني شهيد مطهري به سبب داشتن برخي از ويژگي‌ها به واقع سرآمد بود. بررسي تحولات سياسي آخرين سال‌هاي منتهي به انقلاب و ماه‌هاي آغازين انقلاب حاکي از فعاليت و تکاپوي جدي مجموعه‌هايي است که مروج افکار و انديشه‌هاي انحرافي و مغاير با تعاليم ناب اسلام بودند.

در بين اين مجموعه‌ها گروه‌هايي با ادعاي اسلامي و غيراسلامي بودند که نقطه مشترک برجسته آنها دور بودن انديشه و تفکرات‌شان از اسلام ناب بود. شهيد مطهري با شناخت و درک صحيح از آنچه که در بستر جامعه جاري بود و به نحوي با آينده‌نگري حساب شده، وظيفه و جايگاه و رسالت خود را از بين کارهاي عديده‌اي که مي‌توانست به عهده بگيرد، به بهترين نحو تشخيص داد و به آن پرداخت. مشي و ميراث بر جاي مانده از آن عالم الهي نشان مي‌دهد که وي عرصه تبيين و تقويت انديشه انقلاب اسلامي را برگزيد تا بتواند با تجربه و مهارت عالمانه‌اي که خاص خودش بود، پشتوانه انقلاب يعني آموزه‌هاي اسلامي را بر اساس مقتضيات دوران و چشم‌انداز و افقي که در پيش‌رو مي‌ديد، روزآمد کند.

شايد به جرئت به توان گفت يکي از گرانبهاترين ويژگي‌هاي مطهري «روزآمد کردن آموزه‌هاي اسلامي» بود. سند درستي درک و تشخيص و مشي علامه شهيد مطهري، خوني است که به دست جاهلاني بر زمين جاري شد که مطهري پيشتر به درستي از ناحيه انديشه آنها احساس خطر مي‌کرد. شهيد مطهري با مشي خود شجاعانه خطر آنها را فرياد زد و خود را به مسلخ برد تا با ديده و جدي گرفته شدن اين خطر مهلک، انقلاب اسلامي به مسلخ نرود.

سنخيت شخصيت شهيد مطهري با علم، آموزش، تربيت و عمل صالح موجب شد تا ۱۲ ارديبهشت روز شهادت اين عالم آگاه و بيدار، به حق «روز معلم» ناميده شود؛ اما در سپاه پاسداران ضمن بزرگ و محترم شمردن اين نام‌گذاري، اين روز، روز «عقيدتي ـ سياسي» نام گرفته که به آن هفته «عقيدتي ـ سياسي» هم گفته مي‌شود. سپاه پاسداران با گنجاندن آموزش‌هاي عقيدتي ـ سياسي و مسائل مرتبط با آن در ساختار سازماني‌اش به شکل پويا و روزآمد از انديشه بلند و خون به ناحق ريخته آن علامه شهيد پاسداري مي‌کند.

آنچه که رشته پيوند اين نام‌گذاري را با شخصيت آن عالم کم‌نظير محکم مي‌کند، جاري شدن ويژگي‌ برجسته «به روز بودن و روزآمد کردن آموزه‌هاي ديني» در سپاه است که شهيد مطهري با آن واقعي‌تر و عيني‌تر و به‌حق‌تر توصيف مي‌شود. استفاده از اين ويژگي‌ گرانقدر شهيد مطهري در سپاه، سبب شده تا اين نهاد انقلابي در سخت‌ترين وضعيت‌ها و در اوج حوادثي که دشمن با ارائه نقش‌ها و اجراي نقشه‌ها و بارش بي‌امان تبليغات تلاش مي‌کند با مشتبه و غبارآلود کردن فضا، سپاه را دچار لغزش و خطا کند، به مدد آموزش‌ها و آگاهي‌هايي که کسب کرده فريفته و فريب‌خورده نشود و با بصيرت و درايت راه را تشخيص دهد و با صلابت و قدرت در آن گام بردارد. اين گونه پاسداري از خون عالم، بهترين پاسداري است. ان‌شاء‌الله

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات