صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۶۸۹۹۲

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3942 دوشنبه 3شهریور ماه 1393

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آنچه امروز آحاد مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده است... انگیزه‌هاى سیاسى است، انگیزه‌هاى قدرت‌طلبانه است. (7/5/93)

 

سرمقاله

پیام ساقط کردن هواپیمای جاسوسی دشمن

پدافند نیروی هوافضای سپاه روز گذشته با سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی نشان داد که چشمان همیشه‌بیدار نظام برای مراقبت از آسمان کشور است. اگر تاکنون دشمنان نظام به توانمندی‌های نظامی کشور با دیده شک و تردید می‌نگریستند و یا در مواجهه با آن تجاهل می‌کردند، با ساقط شدن این هواپیمای جاسوسی، به توانمندی‌های نظامی ایران ایمان آوردند و وحشت کردند. رسانه‌های بیگانه در برخورد با این حادثه، فرافکنی کردند تا زیر بار اعتراف به چنین توانمندی نروند؛ برای نمونه رادیو فردا، وابسته به سیا، در این‌باره چنین فرافکنی و شبهه‌افکنی کرده است: «چگونه است چنین هواپیمایی توانسته صدها کیلومتر را حداقل از مرز ایران تا نطنز بپیماید بدون اینکه به وسیله دفاع ضدهوایی ایران شناسایی شود و مورد حمله قرار گیرد.» این پرسش دو پاسخ دارد: یکی نظر پرسش‌کننده را تأیید می‌کند که به‌دنبال آن، ضعف پدافند هوایی ایران آشکار می‌شود که پرسش پیش‌گفته نیز با همین هدف طرح شده؛ و پاسخ دیگر که خوشایند پرسش‌کننده نیست، این است که این هواپیما از بدو ورود تحت نظر دقیق سامانه راداری ایران بود و برای اطلاع از مقصد نهایی این هواپیما، با آن برخورد نشد.

درباره علت اعزام این هواپیما به منطقه نطنز می‌توان به سه موضوع اشاره کرد:

1- آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که از مقاومت مردم و نیروهای مبارز فلسطین که ایران تمام‌عیار از آن‌ها حمایت می‌کند به‌شدت عصبانی هستند، با اعزام این هواپیما ایران را تهدید کردند و به آن پیام دادند که از حمایت فلسطینی‌ها دست بردارد.

2- در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای، با اعزام این هواپیما خواستند ایران را تحت فشار قرار دهند تا در مذاکرات منطعف عمل کند.

3- آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقدامی مشترک درصدد آن بودند تا از وضعیت دفاعی ایران در اطراف مراکز هسته‌ای، آگاهی دقیق عملیاتی پیدا کنند.

به‌نظر می‌رسد در تعامل سیاسی - نظامی که با ساقط شدن این هواپیما بین ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام گرفت، پیام قاطع ایران بر آنچه که آن‌ها دنبال می‌کردند، غالب شد.

ترجمه

شباهت‌های حماس، داعش و ایران!

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی الگمینر 25 آگوست 2014 (3 شهریور) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های سیاسی حماس، گروه تروریستی داعش و ایران در مورد جهان غرب پرداخت و نوشت: بریده شدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، سبب تشدید نگرانی‌ها در غرب از تهدید اسلام‌گرایی شده است؛ اما اسرائیل [رژیم صهیونیستی] چندین دهه با این تهدید روبه‌رو بوده و در مجاورت تهدید اسلام‌‌گرایی زیسته است.

اگرچه گزارشی سر بریدن روزنامه‌نگاران به دست حماس وجود نداشته؛ اما تشابه حماس و داعش بسیار زیاد است. هر دو گروه، خواهان استقرار خلافت اسلامی هستند. وزیر کشور حماس در سخنرانی 2013 خود به این موضوع پرداخت. هر دوی آن‌ها قدرت را از طریق خشونت و وحشت‌آفرینی به دست آورده‌اند. حماس به لطف این خشونت‌ها و طی کودتای 2007 در غزه به قدرت رسید و به‌تازگی به دنبال طرح‌ریزی شورشی دیگر در کرانه باختری است.

در ادامه مقاله آمده است: حماس مخالفان سیاسی خود را از پشت‌بام‌ها به پایین پرتاب می‌کند. داعش مانند حماس از کلینیک‌های پزشکی، مساجد و مراکز خیریه به‌منظور کسب مشروعیت استفاده می‌‌کند و در عین‌حال، ارزش‌های تروریسم جهادی را به کودکان آموزش می‌دهد. طی یک مستند فاش شد که چگونه داعش کودکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهد و از آن‌ها برای جنگ استفاده می‌کند؛ اما حماس این اقدام را سال‌ها انجام داده و کودکان را برای مرگ آموزش داده و از کودک‌سربازان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده است. استفاده حماس از سپرهای انسانی به‌طور گسترده‌ای مستند شده و این اقدام به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه در منفی کردن دیدگاه عمومی علیه اسرائیل بسیار مؤثر بوده است. داعش از 500 اسیر ایزدی در عراق استفاده کرد و 39 هندی ربوده شده را سپرهای انسانی خود قرار داد.

در پایان مقاله آمده است: داعش سبب فرار مسیحی‌ها از موصل شد و مسیحی‌ها و ایزدی‌هایی را که از گرویدن به اسلام سر باز زدند، کشتار کرد. حماس بی‌تردید با اقلیت‌های مذهبی که در تیررسش قرار دارند، این‌گونه رفتار می‌کرد. اگر یهودیان اسرائیل از حفاظت نظامی برخوردار نبودند و اگر حماس از کمک‌های بین‌المللی به غزه بهره‌مند نبود، چنین رفتاری از سوی حماس صورت می‌گرفت. راهبردهای دولت آمریکا در قبال ایران نیز از این لحاظ مؤثر نیست که نتوانسته ایرانی را که حامی مهم گروه‌های تروریستی اسلام‌گراست، مهار کند. ایران نیز مانند بسیاری از سازمان‌های تروریستی اسلام‌گرا، همجنس‌گرایان را اعدام می‌کند، با زنان بدرفتاری می‌کند، اقلیت‌های مذهبی را زیر آزار و اذیت قرار می‌دهد و از مجازات‌های وحشیانه مبتنی بر شریعت اسلام استفاده می‌کند؛‌ اما برخلاف سازمان‌های تروریستی، ایران می‌تواند به‌لحاظ نظری طی مدت دو ماه به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. کشوری اسلامی را تصور کنید که علناً از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند و تسلیحات هسته‌ای نیز در اختیار دارد. گروه‌های اسلامی مانند داعش، القاعده، بوکوحرام و حماس و حزب‌الله همگی به دنبال نابودی ارزش‌ها و تمدن غرب هستند.

اخبار و تحلیل‌ها: نویسنده با سوءاستفاده از رفتار ضداسلامی و ضد انسانی و مشمئزکننده گروهک تکفیری - صهیونیستی داعش تلاش می‌کند با ارائه مشابهت‌های ساختگی بین این گروهک تروریستی و حماس، نفرت افکار عمومی علیه حماس را برانگیزاند. نویسنده درباره ایران پا را فراتر گذاشته و با دادن نسبت‌های ناروا به ایران، با توسل به پیشگویی در یک تصویرسازی ساختگی، از ایران دارای سلاح هسته‌ای و حامی گروه‌های تروریستی سخن گفته است. چرا کسی ادعاهای سخیف و مضحک این نویسنده را قبول نمی‌کند؟ چون تا پیش از اینکه داعش سر خبرنگار آمریکایی را ببرد، از نظر آن‌ها داعش گروه مبارزی(!) بود که باید به آن کمک می‌کردند. مرکز ثقل تغییر داستان، بریده شدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی است و نه هیچ چیز دیگر.

 

اخبار

بردن نام فلسطین در هالیوود ممنوع!

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره وضعیت ستاره‌هایی که از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد می‌کنند، نوشت: «امروز در هالیوود، یهودیانی که این صنعت را کنترل می‌کنند، ستاره‌ها را تهدید می‌کنند که به نفعتان است نامی از فلسطین نبرید.»

«مایکل کالینز پیپر»، نویسنده، روزنامه‌نگار و گوینده رادیو که این گزارش را نوشته است، می‌نویسد: «قانون اول در هالیوود: اگر می‌خواهی شغلت را حفظ کنی، حرف «P» (مخفف کلمه palestine) را به زبان نیاور.»!

«پیپر» در ادامه می‌افزاید: اکنون این قانون به‌طور رسمی در هالیوود مطرح شده است که شما در هالیوود می‌توانید درباره هر چیز سیاسی صحبت کنید مگر حمله اسرائیل به مسیحیان و مسلمانان غزه و فلسطین. این یک فرضیه توطئه‌‌آمیز از سوی منتقدان اسرائیل یا نئو‌نازی‌های متنفر از قوم یهود نیست، بلکه این تیتر مقاله‌ای جامع‌ است که یکم آگوست در نشریه سینمایی «هالیوود ریپورتر» منتشر شد؛ رسانه‌ای تجاری و تأثیرگذار در صنعت سینمای هالیوود. در حقیقت تیتر صریح این مقاله به این صورت بود: قانون اول: «درباره هر چیز سیاسی در  هالیوود صحبت کن... مگر غزه.»

البته در ادامه گزارش تلویحاً به این مسئله اشاره شده که چند نفری هم که تاکنون با فاجعه غزه ابراز همدردی کرده‌اند، لااقل هم‌اکنون، مورد بخشش کله‌گنده‌های یهودی هالیوود قرار می‌گیرند با این توجیه که از این مسئله ناآگاه بوده‌اند، ولی با ادامه این راه و پافشاری بر مواضع قبلی، مشکلاتی برای آن‌ها به وجود خواهد آمد.»!

     

اخبار کوتاه

   * یک منبع محلی در استان نینوای عراق در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی «السومریه نیوز» گفت: تروریست‌های داعش تمام مغازه‌های فروش ترشی و آجیل را تعطیل و مقادیر زیادی از این محصولات را نابود کردند!

 وی ادامه داد: این تصمیم خشم مردم موصل را که شهرشان به ترشی و تجارت آجیل شهرت دارد، برانگیخته است. گفتنی است داعش پیش‌تر نیز پوشیدن لباس افغانی برای مردان، نقاب برای زنان، ممنوعیت دخانیات برای مردم موصل و ممنوعیت اعطای کوپن ارزاق به اقلیت‌های دینی این منطقه را هم تحمیل کرده بود. داعش همچنین به شهروندان موصل اعلام کرده است که شناسنامه خود را به‌منظور دریافت شناسنامه جدید - که در آن، شعار و نماد این گروهک تروریستی حک شده است- تحویل دهند.»

   * پایگاه خبری صوت الجالیه العراقیه نوشت: حزب منحله بعث عراق در پیام‌هایی جداگانه خطاب به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، از رئیسان‌جمهور دو کشور خواست تا با هدف بازگشت ثبات به عراق، تهران و واشنگتن با یکدیگر مذاکره کنند! گفتنی است بعثی‌ها همکاران اصلی تروریست‌های داعش در عراق هستند و آن‌ها را در جنایات‌شان همراهی می‌کنند.

   * یکی از پایگاه‌های خبری در گزارشی تأمل‌برانگیز آورده است: «دغدغه‌های هر روزه‌ مردم تهران که بیشتر می‌شود، فرصت وقت گذراندن با دوست و آشنایان هم به همان نسبت کمتر می‌شود. در این میان برخی هستند که به جای گذراندن وقت با دوستان، بودن در کنار حیوانات خانگی را انتخاب می‌کنند. در حین شرایط متضادی که برای نگهداری حیوانات خانگی و به‌ویژه سگ‌ها در ایران به چشم می‌خورد، مشاغلی در مورد این حیوانات دیده می‌شود که خود حاکی از بیشتر شدن استفاده از این حیوانات به‌عنوان دوست و همدم است. در حال حاضر مهدهای سگی وجود دارد که ماهانه 500 هزار تومان برای نگهداری از سگ‌ها دریافت می‌کنند!»

   * پس از تحقیقات گسترده برای شناسایی کسی که سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را برید،‌ آژانس‌های جاسوسی انگلیس - MI5 و MI6 - «جان جهادی» را به عنوان عامل اصلی قتل این خبرنگار شناسایی کردند. در حالی که جزئیات این قاتل علنی نشده، گزارش‌ها حاکی از آن است که عبدالماجد عبدالباری، 23 ساله مظنون اصلی است که به‌تازگی تصویری از خودش را در حالی که یک سر بریده شده در دست دارد، در توئیتر منتشر کرده است. این مرد یک منزل به ارزش یک میلیون پوند در غرب لندن دارد. روزنامه گاردین در گزارشی نوشته که این مرد یکی از اعضای گروه افراطی انگلیسی معروف به «The Beatles» است. به سربازان انگلیسی دستور داده شده تا با تجهیزات کامل و دقیق در داخل سوریه و عراق دست به عملیات زده و این مرد را دستگیر کنند.

   * هاشمی رفسنجانی در دومین روز از سی‌ویکمین اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش کشور، با بیان اینکه افراطی‌ها از ابتدای انقلاب کار را خراب و ارتباط ما را با دنیا محدود می‌کردند، گفت: «البته هنوز هم این مشکل وجود دارد؛ از اول طوری تبلیغ می‌شد که ایرانی‌ها را به دنیا بد جلوه می‌دادند.» وی درباره استیضاح وزیر علوم در هفته گذشته هم گفت: «وزیری را که به‌تازگی در کارش مسلط شده بود، عزل کردند و این باعث می‌شود که انگیزه خدمت از انسان‌ها گرفته شود.»!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات