صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۳۸

50 درصد اسرائیلی‌ها با واگذاری قدس شرقی به تشکیلات خودگردان موافقند

کانال دو رژیم صهیونیستی بر اساس نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد با ادامه انتفاضه جدید در فلسطین، 50 درصد صهیونیست‌ها با واگذاری قدس شرقی به تشکیلات خودگردان موافق هستند. خبرگزاری فارس: 50 درصد اسرائیلی‌ها با واگذاری قدس شرقی به تشکیلات خودگردان موافقند
پایگاه بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس:
کانال دو رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد حدود 50 درصد شهرک‌نشینان با واگذاری (کنترل) قدس شرقی به تشکیلات خودگردان موافقند.
بنا بر گزارش مذکور، این نظرسنجی توسط پژوهشگاه «مینا تسمیح» وابسته به «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در داخل فلسطین اشغالی انجام شده است.
برخی وبگاه‌های فلسطینی این موضوع را یکی از نتایج انتفاضه قدس (که وارد چهارمین هفته خود شده) خبر دادند.
به کلیه مناطق و اراضی شرق شهر قدس، «قدس شرقی» گفته می شود که در سال 1948 و حتی در جنگ 1967 تحت حکومت اردن قرار داشت. قسمت های مهمی که برای ادیان مسلمان،مسیحیت و یهود اهمیت دارد،در این قسمت واقع شده که عبارتند از :مسجد الاقصی، کنیسه قیامه و دیوار ندبه.
بعد از جنگ 1967، قدس شرقی به اشغال و سیطره رژیم صهیونیستی درآمد. قطعنامه 242 شورای امنیت در آن زمان تصریح می‌کند که رژیم صهیونیستی باید از روستاهای کرانه باختری، نوار غزه، صحرای سینا و بلندی های جولان و هم چنین شرق قدس عقب نشینی کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات