صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۳۴۰

چرا نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم؟

پیش از انقلاب شش‌ونیم میلیون بشکه نفت در ایران استخراج می‌شد، نیم میلیون بشکه مصرف داخلی و شش میلیون بشکه را آمریکایی‌ها می‌بردند و حداقل پولی را که در ازای این حجم وسیع صادرات نفت درنظر می‌گرفتند 12 تا حداکثر 16 درصد بود و آن پول را هم به صورت سلاح و امکانات جنگی به ما می‌دادند تا از ایران یک ژاندارم منطقه‌ای بسازند.
پایگاه بصیرت / اسماعیل کوثری
پایگاه بصیرت، اسماعیل کوثری*/آمریکایی‌ها پیش و پس از انقلاب به روش‌های متفاوت به دنبال سلطه بر ایران بوده‌اند.
الف‌ـ پیش از انقلاب شش‌ونیم میلیون بشکه نفت در ایران استخراج می‌شد، نیم میلیون بشکه مصرف داخلی و شش میلیون بشکه را آمریکایی‌ها می‌بردند و حداقل پولی را که در ازای این حجم وسیع صادرات نفت درنظر می‌گرفتند 12 تا حداکثر 16 درصد بود و آن پول را هم به صورت سلاح و امکانات جنگی به ما می‌دادند تا از ایران یک ژاندارم منطقه‌ای بسازند.
ب‌ـ پس از انقلاب، با ترور شخصیت‌ها، فتنه‌های مختلف، کودتای نوژه و جنگ تحمیلی هشت‌ساله بیش از 200 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساند. در سال‌های اخیر نیز طراحی و حمایت از فتنه 88 را ، ترور دانشمندان هسته‌ای، بلوکه کردن پول‌های بسیار زیادی از ایران و ... سبب می‌شود ما نتوانیم هیچ‌گاه به آمریکا اعتماد کنیم.
اکنون دشمن درصدد نفوذ به داخل کشور است و تنها به نفوذ سیاسی بسنده نمی‌کند، بلکه هم به دنبال نفوذ در داخل ایران است، هم نفوذ در منطقه. نفوذ در داخل ابعاد مختلفی از جمله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد؛ هشداری که رهبر معظم انقلاب دادند به این دلیل بود که تیم مذاکره‌کننده ما هنوز باور نکرده است دشمن دست از دشمنی خود برنخواهد داشت. دولت و دستگاه دیپلماسی اگر فرمان حضرت آقا را عملی نکنند، قطعاً به مشکل برخواهند خورد.
استکبار جهانی به ویژه آمریکا سعی دارند نفوذ ایران در منطقه را کم کنند، خیال می‌کنند با سلاح و مبارزه می‌توانند جلوی نفوذ ایران را بگیرند، در حالی که قلب مردم با تفکر اسلام ناب و ولایت است. رهبر معظم انقلاب در این باره نیز تذکرات به موقع و به جایی دادند که لازم است مجریان به دقت به آن عمل کنند تا راه نفوذ دشمن را بگیرند. مسئله استکبارستیزی به دلیل جنایت‌ها، توطئه‌ها و زیاده‌خواهی‌هایی که آمریکا در عمل علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد همیشه باقی است. نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه این روحیه استکبارستیزی را اعلام می‌کند و در عمل بر حرف خود ایستادگی کرده تا دشمن بداند که نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه سر سازش با استکبار نخواهد داشت. با توجه به سابقه دیرینه آمریکا در شرارت و توطئه علیه ایران هرگز نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و چهره کریه او را در کشور اصلاح نمود.
* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات