صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۳۷۷

حزب حاکم آذربایجان پیروز انتخابات شد

حزب حاکم "ینی آذربایجان" الهام علی‌اف در انتخابات روز گذشته (10 آبان) بار دیگر به پیروزی سراسری دست یافت.
پایگاه بصیرت به نقل از مشرق:
بزرگترین سازمان نظارتی اروپا و نیز تقریبا تمام احزاب مخالف بزرگ دولت این انتخابات را تحریم کرده بودند.
5547 صندوق رأی‌گیری در این جمهوری سابق شوروی در ساعت 19 تعطیل شده و 5 میلیون آذربایجانی نیز واجد شرایط رأی دادند بودند.
احزاب بزرگ آذربایجان از شرکت در این انتخابات سرباز زده‌اند اما برخی کاندیداهای مخالف به صورت انفرادی در رقابت برای کسب 125 کرسی پارلمان شرکت کرده‌اند.
احزاب مخالف می‌گویند سیاست‌های دولت برای ارائه حق پخش رایگان تلویزیونی برای حزب حاکم، اما درخواست پول از سایر احزاب برای پخش تلویزیونی، حضور در رقابت‌های انتخاباتی را برای آنها غیرممکن ساخته است.
ناظرین مستقل انتخاباتی می‌گویند برخی تقلب‌ها در انتخابات به مانند پر کردن صندوق‌های رأی، چندین رأی توسط یک نفر، و برگه‌های رأیی که از قبل پر شده بودند، مشاهده کرده‌اند.
تورال عباسلی، یک کاندیدای مستقل، می‌گوید گروهی از افراد در سه صندوق رأی‌گیری رأی داده‌ و ناظرین نیز مورد اذیت قرار گرفته‌اند. یک مقام انتخاباتی این اتهامات را رد کرد.
این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که کشور در دو سال گذشته شاهد افزایش سرکوب‌ها علیه گروه‌های مخالف، فعالین حقوق بشر و روزنامه‌نگاران مستقل بوده است.
شورای ملی نیروهای دموکراتیک، سازمانی که برخی نیروهای مخالف تحت لوای آن متحد شده‌اند، در ماه سپتامبر با بیان اینکه دولت نتوانسته شرایط لازم برای انتخابات آزاد و منصفانه را فراهم کند، شرکت در انتخابات را تحریم کرد.
جنبش جایگزین جمهوری‌خواه که رهبر آن، ایلگار ممدوف، اکنون در زندان به سر می‌برد روز 27 اکتبر اعلام کرده که نتایج انتخابات با توجه به فضای کلی آن بی‌معنی است. 
حزب مساوات و جبهه عمومی نیز در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که انتخابات را تحریم‌ کرده و نتایج آن را به رسمیت نخواهند شناخت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات