صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۴۳۱
با تاکید بر ثبت لحظه انفجار هواپیمای روس در مصر توسط ماهواره‌های آمریکایی

احتمال بمبگذاری در هواپیمای روس وجود دارد

در ادامه خبرها درباره سقوط ایرباس روسیه در مصر، شبکه آمریکایی در گزارشی به نقل از کارشناسان اطلاعاتی این کشور نوشت که ماهواره‌های آمریکا لحظه انفجار هواپیما را ثبت کردند.
پایگاه بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس:
یک رسانه‌ آمریکایی به نقل از کارشناسان اطلاعاتی این کشور خبر داده که ماهواره‌های آمریکا لحظه انفجار هواپیمای روسیه در مصر را ثبت کردند.
روز شنبه یک فروند هواپیمای ایرباس 321 روسیه در حالی که تنها چند دقیقه از بلند شدنش از باند فرودگاه شرم الشیخ مصر می‌گذشت، به دلیل نامشخص سقوط کرد.
شرکت هواپیمایی «کوگالیماویا» روسیه که این هواپیما متعلق به آن بوده است، اعلام کرد که با توجه به شواهد موجود، هیچ چیز جز یک عامل خارجی نمی‌توانسته موجب سقوط هواپیما شده باشد.
چندین مقام این شرکت تأکید کردند که خدمه پرواز پیش از سقوط هیچ پیامی مبنی بر نقض فنی یا وضعیت اضطراری ارسال نکرده بودند. آن‌ها تائید کردند که هواپیما حین پرواز و پیش از سقوط به دلیلی نامشخص آسیب شدید دیده و در هوا چند تکه شد.
این شرکت روس همچنین رسما اعلام کرد که دلیل این حادثه قطعا نقص فنی یا اشتباه خلبان‌‌ نبوده است. 
پیش از این رسانه‌های غربی از قبیل «دیلی میل» به نقل از کارشناسان هوانوردی خبر داده بودند که شواهدی وجود دارد که گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال بمبگذاری در هواپیمای روسی را تقویت می‌کند (جزئیات بیشتر).
امروز سه شنبه، شبکه ان‌بی‌سی در گزارشی به نقل از کارشناسان اطلاعاتی آمریکا از ثبت شدن لحظه انفجار هواپیمای روسیه توسط ماهواره‌های آمریکا خبر داده است.
این کارشناسان گفتند که در تصاویر ماهواره‌ای همزمان با لحظه سقوط هواپیمای روسی در سینای مصر، یک «موج ناشی از گرما» ناشی از انفجار ثبت شده است.
این کارشناسان و تحلیلگران با بررسی تصاویر مربوط به سقوط هواپیمای روسیه تاکید دارند که به هیچ وجه امکان هدف قرار گرفتن آن با موشک زمین به هوا وجود ندارد اما احتمال آنکه بمبگذاری در درون هواپیما عامل سقوط باشد، وجود دارد.
یک کارشناس اطلاعاتی آمریکایی که البته به نامش اشاره‌ای نشده در این باره گفت: «این گمانه‌زنی که هواپیما با موشک ساقط شده، اصلا مطرح نیست».
به گفته این تحلیلگر و کارشناس اطلاعاتی، «هواپیما در ارتفاع بسیار بالا و در زمانی که نوعی انفجار صورت گرفت، تکه تکه شد».
از سوی دیگر خبرگزاری ایتارتاس هم گزارش داده که در مکانی که لاشه هواپیما پیدا شده، «برخی عناصر» پیدا شده که جزو هواپیما نیستند.
گفته می‌شود این عناصر «غیرمرتبط با اجزای هواپیما» برای بررسی و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شده است.
این خبرگزاری به نقل از یک کارشناس گفته احتمال آنکه این «عناصر» مربوط به بار و وسایل شخصی مسافران و خدمه باشد و یا اینکه بخشهایی از «بمب» باشد، وجود دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات