صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۴۷۸

براندازي نظام، هدف نهايي نفوذ دشمن

حمیدرضا مقدم فر با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما درباره عرصه نفوذ گفت: با رویکرد تاریخی و نگاه به عقب، بیشتر نفوذها، امنیتی بوده است اما امروز با اشکال جدید نفوذ مواجه هستیم.
پایگاه بصیرت به نقل از تابناک:
کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای گفت: هدف نهایی نفوذ دشمن، براندازی نظام است.
حمیدرضا مقدم فر با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما درباره عرصه نفوذ گفت: با رویکرد تاریخی و نگاه به عقب، بیشتر نفوذها، امنیتی بوده است اما امروز با اشکال جدید نفوذ مواجه هستیم.
وی با اشاره به اشکال نفوذ از جمله نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی افزود: مهمترین عرصه نفوذ، فرهنگی و سیاسی است ضمن اینکه نفود امنیتی همواره بسیار مهم بوده است.
مقدم فر با بیان اینکه ایجاد فضایی که ادراکات و کانون ذهن را تغییر دهد، نفوذ است ادامه داد: عناصری هستند که تفکر غرب گرا دارند و به نوعی آمریکا را بدون اتصال به آنها نمایندگی می کنند و در عرصه های مختلف تصمیم سازی، تصمیم گیری و فضا سازی فکری بین مردم و مسئولان فعالند.
وی افزود: افرادی وجود دارند که در انقلاب سوابق خوبی داشتند اما استحاله شده و تغییر هویت
داده اند اما اعلام نمی کنند که هویت آنها تغییر یافته است و هنوز بر کرسی سوابق خوب خود سوارند و آن را یدک می کشند و همه به عنوان آن سوابق آنها را می شناسند اما آنها کاملا با سوابق خود فاصله گرفته و آدم های دیگری شده اند.
کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: آنها خط نفوذ یعنی چیزی شبیه نفاق را پیگیری می کنند.
مقدم فر گفت : برای مثال در تحریف مکتب امام با کسانی مواجه هستیم که سوابق خوبی با انقلاب و امام (ره) دارند اما امروز از نظر فکری هیچ نسبتی با امام ندارند.
وی با بیان اینکه این افراد خطرناک ترین و مهمترین عوامل هستند افزود: در عرصه نفوذ پنهان عواملی یارگیری می کنند و سازمان های هوشمندی مانند سازمان اطلاعات سپاه با دقت سرشاخه ها را کشف و دستگیر می کند.
مقدم فر اضافه کرد: نفوذ ربطی به جناج بندی و دسته بندی ندارد بلکه یک موضوع ملی است و آمریکایی ها از نفوذ به عنوان راهبرد جدید استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا همان دشمن است و همان خصومتهای قبلی را دارد گفت: پس از مذاکرات هسته ای با این نفوذ مواجه هستیم.
مقدم فر افزود: در این نوع نفوذ سعی می کنند که در مسئولان نظام و دستگاه های محاسباتی آنان و در نظام فکری نخبگان تغییر ایجاد کنند.
کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه ای گفت: رسانه ها در این میدان بیشترین نقش را هم برای مردم و هم برای نخبگان دارند.
وی با بیان اینکه نفوذ یک موضوع ملی است گفت: عرصه نفوذ، یک عرصه رخنه و ورود دشمن در این عرصه مانند تجاوز نظامی به حوزه ملی ما و پیچیده و پنهان است که هضم آن دشوار است و نیاز به بصیرت دارد.
مقدم فر با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در این باره دغدغه داشته باشند افزود : مسئولان حوزه رسانه ها هم باید به هوش باشند و اجازه ندهند دشمن به راحتی در رسانه های ما نفوذ کند .
وی گفت: هر چیزی از جمله نمادهای نفوذ فرهنگی دشمن مانند مک دونالد و کی اف سی می تواند نفوذ را تداعی کند.
این کارشناس رسانه ای افزود: دشمن حتی از قدم زدن وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا سوء استفاده و به نوعی آن را طراحی می کند و برای پوشش آن همه خبرنگاران را جمع می کند و می خواهد با این کار پشیمانی و پس رفت ما را نشان دهد.
مقدم فر گفت: قطعاً در حوزه دیپلماسی و وزارت خارجه ما برنامه ای برای مواجهه یا ارتباط تلفنی نبود اما آنها طراحی کردند و سعی می کنند از آن بهره برداری کنند.
وی افزود: ما به تولید ادبیات و محتوا هم برای عرصه های نخبگی و هم عمومی نیاز داریم.
مقدم فر گفت: دل آمریکا در این نفوذ برای ما نسوخته است بلکه او دشمن ماست.
وی ادامه داد: آمریکا هزینه می کند و یگان های سایبری خود را بسیج می کند تا از این فضای پس از برجام استفاده کند و همچنین بورسیه های تحصیلی به جوان های ما می دهد.
مقدم فر اضافه کرد: ما مخالف بورسیه نیستیم اما باید خودمان به صورت هدفمند برای کسب دانش علمی برویم نه اینکه آنها طراحی کنند.
این کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای در پایان سخنان خود با اشاره به مراسم 13 آبان امسال گفت: این مراسم باید متفاوت از سال های پیش برگزار شود.
وی افزود: جوانان ما باید با حضور در این مراسم در سراسر کشور با شعار خود که شعور و ادراک فراوانی پشت آن است این پیام را بدهند که اجازه نفوذ دشمنان را در کشور نمی دهیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات