صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۵۷۱

سخنان خواندنی زاکانی

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید به فرزندان خود ادب یاد بدهیم که در مقابل نقد فحش ندهند، گفت: از اینکه توسط اخوی و آقازاده آقای هاشمی به بنده توهین شد، تعجب کردم.
پایگاه بصیرت: علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست تبیین گفتمان انقلاب اسلامی که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: امام در دو حوزه اندیشه و عمل توانستند در مقابل تفکرهای مختلف به پیروزی برسند.
زاکانی ادامه داد: امام در مقابل اندیشه‌های منحط، متحجر و التقاطی و کسانی که معتقد به کارهای کور مسلحانه و صرفاً قیام و قعود بودند، توانستند اسلام ناب محمدی را مطرح کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حضرت امام در مقام عمل با توده‌های مردم یک قیام فراگیر را محقق کردند، افزود: در بعد خارجی بلوک غرب شعار آزادی و بلوک شرق به دنبال ترویج مارکسیسم بود و شعار عدالت می‌داد، اما امام توانستند به‌صورت هم‌زمان آزادی، عدالت و معنویت که گمشده بشریت بود را به منصه ظهور برسانند و اندیشه برتر و مردم‌سازی ارائه کنند.
وی تصریح کرد: حضرت امام در حوزه عمل با شعار نه شرقی، نه غربی و ترویج استقلال طلبی زمینه جدیدی را ایجاد کردند و درواقع انقلاب اسلامی در مقام هجوم و غرب در مقام دفاع بود و اساس هجوم غرب نیز مبتنی بر عرصه نظامی و اقتصادی تعریف می‌شد.
زاکانی با اشاره به پایان جنگ تحمیلی و شروع تهاجم فرهنگی از سوی غرب در سال 63، خاطرنشان کرد: آنها با تهاجم فرهنگی به مقصود خود نرسیدند، از این رو به انشقاق درون حاکمیت و بخش‌های انتخابی و انتصابی روی آوردند.
دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به دوره اصلاحات و پیش رفتن شرایط به سمتی که مردم در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، یادآور شد: در آن دوره که تحریم‌ها را پس از تسخیر لانه جاسوسی، رسمیت بخشیده بودند این مسئله را به منظور رویگردانی مردم از حاکمیت تعمیم دادند که موفق نشدند، بنابراین آمریکا همواره به دنبال رکود انقلاب اسلامی و ایجاد تغییر در ساختار نظام بوده تا ما را به تسلیم واداشته و انقلاب را به شکست بکشاند.
وی با اشاره به معنای نفوذ و رسالت دانشجویان در این زمینه، تصریح کرد: ما در حال حاضر دو میلیون دانشجوی علوم انسانی داریم و اینکه آنها از چه مکتب و نگاهی به عالم و انسان نگاه می‌کنند، حائز اهمیت است.
زاکانی با بیان اینکه برخی انقلابی‌های دوآتشه که بنیان درستی در تفکرات خود نداشته‌اند، در مسیر متضادی قرار گرفتند، به مسئله توجه به نخبگان پرداخت و افزود: شبکه‌ای در خارج از کشور به نخبگان ما سرویس می‌دهد، درحالی که ما باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس توجه به تولیدات در کنار توجه به محتوا و عناصر انسانی برای جلوگیری از نفوذ مهم ارزیابی کرد و گفت: کشور در مسیر تولید علم قرار دارد و وزارت علوم و بهداشت باید توجه کنند که این به حالت ثابت نرسد؛ چراکه ما باید در سال 1404، قله اول باشیم و این اصلی است که خیلی‌ها با آن مخالفند.
وی از بین بردن و کشتن خودباوری را یکی دیگر از راه‌های نفوذ دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه در القای خودباوری به جامعه بسیار مؤثر است و قدم او هم از خود دانشجویان آغاز می‌شود.
زاکانی با بیان اینکه اگر روح خودباوری را فراموش کنیم دچار چالش جدی خواهیم شد، تصریح کرد: درصورت به چالش کشیده شدن روح خودباوری، رخوت به جامعه و مسئولان منتقل خواهد شد.
دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به برخی تلاش‌ها برای به فراموشی سپردن رسالت دانشجویی از سوی دانشجویان، گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی، سطح ما از استبدادزدایی به چالش با سلطه جهانی تبدیل شد و انقلاب اسلامی رشد پیدا کرد، بنابراین اگر قرار باشد این جریان بیدار دانشجویی از طریق جریان نفوذ به یک جریان لمپنیزم تبدیل شود، عاقبت آن مشخص است.
وی در همین زمینه به اتفاقات سال 80 تا 82 در دانشگاه‌ها و وقایع کوی دانشگاه و خستگی مفرط دانشجویان از این قضایا، اشاره کرد و ادامه داد: در محیط‌های علمی همه چیز را به مثابه وحی منزل دانستن، اشتباه است.
زاکانی با تأکید بر اینکه ما باید مسیرهای نفوذ را بشناسیم و از این طریق جامعه و مسئولان را مصونیت ببخشیم، خاطرنشان کرد: باید با روحیه نقادی برای ایجاد تغییر وارد شویم، برخی‌ها در دانشگاه وکیل مدافع آمریکا هستند و طوری دفاع می‌کنند که خود آمریکا نیز خجالت می‌کشد آن طور از خودش دفاع کند.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بنده قبلاً در جایی گفته بودم، آمریکا با نقض برجام دچار بدعهدی شده است، یکی از اساتید به من اعتراض کرد که آمریکا چه زمان نقض عهد کرده است و اصلاً می‌گویند چرا شما موشک عماد را شلیک کردید که آمریکا تحریک شود.
وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره رد سخنانش در خصوص هاشمی از سوی محمد و محسن هاشمی، گفت: بازار حرف و حدیث داغ است، بنده هفته پیش در دادگاه استدلالی را مطرح کردم و گفتم باید از خدا استغفار کنم که چرا تاکنون آقای هاشمی را نقد نکرده‌ایم؛ چراکه نقد سازنده و باعث رشد است، لذا از اینکه توسط اخوی و آقازاده آقای هاشمی به بنده توهین شد، تعجب کردم، مگر اینکه بگویند هیچ‌کس حق نقد ندارد که این هم خلاف انصاف است.
زاکانی با تأکید بر اینکه باید به فرزندان خود ادب یاد بدهیم که در مقابل نقد فحش ندهند، افزود: باید به فرزندان خود اطلاعات صحیح بدهیم، در غیراین‌صورت اگر بخواهند به دریای پرتلاطم بزنند، آسیب خواهند دید.
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عدم صداقت در سخن گفتن با مردم، یادآور شد: در رابطه با موضوعی که من از قول آقای صالحی مطرح کردم که گفته بود دعا کنید توافق به هم بخورد؛ چراکه خطرناک است، آقایان زارعی، نجابت و نبویان در آن جلسه حاضر و شاهد بودند، اما وقتی این موضوع را گفتیم، تکذیب کردند، ولی از دفتر ایشان پیش من آمده و گفتند چرا حرف خصوصی را بیرون منتقل کرده‌اید.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات