صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۶۳۷

پیشروی‌ها و موفقیت‌های تازه حوثی‌ها در یمن

خبرگزاری «فرانسه» 9 نوامبر 2015 (18 آبان) در مقاله‌ای به پیشروی‌ها و موفقیت‌های حوثی‌ها در جنوب یمن پرداخت و نوشت: منابع نظامی روز یکشنبه گفتند:

یادداشت: گروه ترجمه- خبرگزاری «فرانسه» 9 نوامبر 2015 (18 آبان) در مقاله‌ای به پیشروی‌ها و موفقیت‌های حوثی‌ها در جنوب یمن پرداخت و نوشت: منابع نظامی روز یکشنبه گفتند: حوثی‌ها مواضعی را در جنوب یمن بازپس گرفتند؛ آنها این مواضع را در درگیری‌های ماه‌های اخیر از دست داده بودند. نیروهای سودانی نیز که در قالب ائتلاف تحت رهبری عربستان فعالیت می‌کنند، در این منطقه حضور داشتند. یک منبع نظامی می‌گوید: «پیشروی‌های حوثی‌ها خطری جدی و واقعی برای نیروهای طرفدار حکومت و نیروهای ائتلاف به شمار می‌رود». نیروهای وفادار یمن که از پشتیبانی حملات نیروهای ائتلاف به لحاظ تجهیزاتی و تسلیحاتی بهره‌مند هستند، حوثی‌ها را از عدن بیرون رانده‌اند و در حال حاضر، «عدن» مقر موقت مراکز فرماندهی دولت تحت حمایت کشورهای خلیج‌فارس است.

در ادامه مقاله آمده است: پایگاه هوایی «العناد» در استان لحج حدود 50 کیلومتری شمال دریای سرخ قرار دارد. منابع نظامی گفتند: حوثی‌ها شهر دمت، دومین شهر بزرگ استان داله را بازپس گرفتند. شورشیان ساعت‌ها این شهر را محاصره و نیروهای وفادار به منصورهادی را مجبور به خروج از این شهر کردند. همچنین شورشیان یک پایگاه نظامی در شهر ساحلی ذوباب در نزدیکی تنگه باب‌المندب را به تصرف خود درآوردند.

در پایان مقاله آمده است: اوایل ماه گذشته، نیروهای طرفدار دولت شهر «ذباب» را تصرف کردند که در تسلط آنها بر باب‌المندب مؤثر است. این تنگه گذرگاه مهم دریایی در جهان به شمار می‌رود. وفاداران به دولت مارب را در دست دارند و در عین حال صنعا تحت تسلط حوثی‌های مورد حمایت ایران است. حوثی‌ها متحد نیروهای وفادار به عبدالله صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن نیز هستند. اواسط ماه سپتامبر وزیران دولت هادی پس از شش ماه تبعید به عدن بازگشتند. سازمان ملل می‌گوید، از آغاز جنگ در ماه مارس تاکنون حدود پنج هزار نفر در یمن کشته شده‌اند. بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه به عربستان رفت تا برای گفت‌وگوهای صلح یمن تلاش‌های تازه‌ای صورت گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات