صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۶۲۹

تابلو سیاسی 18 آبان ماه

 تابلو سیاسی 18 آبان ماه-word

وزیر دفاع آمریکا خارج از اندازه خود حرف زده است
خبرآنلاین/ سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه دلیل نفوذ ایران، "حضور نظامی زمینی" است، اظهار داشت: ایران اسلامی با هیچ یک از کشورهای همسایه خود اختلاف سرزمینی و منافع ملی ندارد و با تمام این کشورها نیز روابط دیپلماتیک آن برقرار است.وی با بیان وزیر دفاع آمریکا زیاده‌گویی و خارج از اندازه خود حرف زده و منویات درونی خود را آشکار ساخته است، افزود: آمریکا و هم‌پیمانان کاخ سفید میل به مسلمان‌کشی دارند و تروریست‌های تکفیری و مسلمان‌کش در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، لبنان و شمال آفریقا ظاهراً میل آنها را ارضا نکرده است لذا می‌خواهند کشورهای مسلمان را به جان هم بیندازند.

دولت به جای نفوذی‌ها یقه منتقدان را گرفت!

کیهان/ رئیس‌جمهور در آیین افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بدون اشاره به مصادیق توقیف مطبوعات و این که برخی از آنها به دلیل توهین به مقدسات و ایجاد شبهه در ارزش‌های اسلامی توقیف و پس از مدت کوتاهی انتشار خود را از سر گرفته‌اند، اظهار داشت: به رسانه‌ای نیاز است که دهه‌ها از عمرش بگذرد به حرفه‌ای بودن و پختگی آن افزوده شود و افکار عمومی را به خود جذب کند. بدترین جوانمرگی،‌ جوانمرگی مطبوعات و رسانه است و اینکه رسانه‌ای که هنوز متولد نشده بال و پر نگشوده و خود را به خوبی معرفی نکرده به دلایل واهی دچار تاخت و تاز دیگران قرار می‌گیرد.وی در ادامه بدون اشاره به این واقعیت که برخی رسانه‌ها و مطبوعات زنجیره‌ای تاکنون و با مدیرانی واحد بارها به علت هجمه به اعتقادات و مبانی دینی و انقلابی مردم توقیف شده‌اند ولی با نامی دیگر همان مسیر گذشته را ادامه داده‌اند گفت: کلمه تعطیل و کلمه توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشند. ما همان طور که نیازمند نهاد رسانه هستیم به نظام مطبوعات هم نیاز داریم.روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به جای نقد نفوذی‌های دشمن، به صورت تلویحی منتقدان دولت و کسانی که نگران نفوذ دشمن هستند را مورد هجمه قرار داده و اظهار داشت: به نظام مطبوعاتی شفاف، با قوانین و مقررات روشن نیاز داریم. اگر قانون روشن باشد هر روز جمعی با به دست آوردن یک کلمه و یک جمله نمی‌توانند با آزادی مطبوعات بازی کنند. رئیس‌جمهور در ادامه به ذکر کلیاتی مبهم از برخورد با مطبوعات پرداخته اظهار داشت: برای مطبوعات، پایگاه‌هایی که می‌توانند راجع به تنبیه آنها سخن بگویند و قضاوت کنند مشخص هستند و دارای معیارهایی معین‌اند؛ هر مأمور امنیتی نمی‌تواند معیاری برای مطبوعات و نشریات باشد. رئیس‌جمهور که در بخشی از سخنان خود از برخورد سلبی و نیز توقیف برخی مطبوعات و رسانه‌ها اظهار گلایه کرده بود، در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: قابل تحمل نیست که در یک کشور برخی رسانه‌ها برای همیشه از تنبیه، توقیف، تعطیل شدن و تهدید مصون باشند و یک حاشیه امنیتی دائمی برای آنها مقدر شده باشد که هرچه می‌خواهند بگویند.

آقای روحانی! فعلاً «کرسنت» و «اردوغان» حاشیه امن دارند نه رسانه ها

فارس/مدیرمسئول خبرگزاری فارس دریادداشتی به سخنان دیروز رئیس جمهور واکنش نشان داد.دربخشی ازاین  یادداشت میخوانیم: سال گذشته مصاحبه ای از یک مقام مسئول (جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه) در خبرگزاری فارس منتشر شد که در آن ضمن انتقاد از رئیس جمهور ترکیه، تاکید شده بود اردوغان در ماجرای سوریه بازیچه صهیونیست ها شده، هرچند مواضع وی اخیراً بهتر شده است.یکی از مشاوران محترم رسانه ای رئیس جمهور در تماس با معاون خبر خبرگزاری از وی می خواهد این بخش از مصاحبه تلطیف شود که این کار صورت می گیرد. همان مشاور محترم در تماس با اینجانب تاکید کرد اگر جایی این موضوع مطرح شد از قول من بگویید که کار خبرگزاری فارس حرفه ای بوده است.اما چند روز بعد، احضاریه ای از دادگاه به دست اینجانب رسید که با پیگیری وکیل مشخص شد یک نهاد تحت امر رئیس جمهور، به واسطه همان مصاحبه، از من شکایت کرده است. یعنی بنده می بایست به واسطه انتشار مصاحبه یک فرد صاحب صلاحیت محاکمه می شدم! تمام پیگیری ها برای پس گرفتن این شکایت نیز به جایی نرسید و نهایتاً دادگاه برگزار شد.

وضع اقتصادی تا یک سال آینده تغییر نمی‌کند

وطن امروز/رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید می‌دانم وضع اقتصادی کشور تا یک سال آینده تغییر اساسی داشته باشد، گفت: در سطح ملی و استانی باید یاد بگیریم اداره کشور را ارزان کنیم ولی در حال حاضر داریم این اداره را گران می‌کنیم. به گزارش فارس، علی لاریجانی تصریح کرد: در چند سال اخیر، دوره‌ به‌نسبت سختی را به‌دلیل تحریم‌ها سپری کرده‌ایم که البته سوءمدیریت فشار بیشتری در بخش اقتصاد بر ما تحمیل کرد. وی با اشاره به بدهی 30 هزار میلیارد تومانی به بخش خصوصی افزود: ما باید کمک کنیم بخش خصوصی رشد کند.

شبکه‌های اجتماعی بیگانه در نهایت منجر به مسائل مجرمانه می‌شود

رسانیوز/ سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عضویت در کانال تلگرام شبکه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی جرم محسوب می‌شود یا نه، گفت: بیگانگان به هیچ وجه قصد خیر ندارند چه بسا که در همان قدم های اول نیز قصد واقعی آنها روشن نباشد اما گرفتار خواهند شد، توصیه ما است که کانال بیگانه از جمله انگلیس که موضع و نگاه او مشخص و روشن است که قصد خیر و کمک ندارد شاید ظاهر مجرمانه نداشته باشد اما در نهایت منجر به مسائل مجرمانه خواهد شد و توصیه است اجتناب شود ولو ظاهر قضیه مجرمانه نباشد.

هشدار وزیر اطلاعات درباره فعالیت سرویس‌های جاسوسی در پوشش صنعتی
مهر/ حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت اظهار کرد: در شرایطی که نمایندگان و هیئت‌هایی از کشورهای مختلف به منظور فعالیت‌های اقتصادی، علمی، خدماتی و بازرگانی در ایران حضور می‌یابند، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه سعی می‌کنند از این بستر سوء استفاده کنند و در این پوشش ها در کشورمان حضور یابند و این موضوع کار دستگاه‌های اطلاعاتی را بیشتر و ضروری‌تر می‌کند.علوی تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان طبیبی حاذق در زمینه نفوذ بیگانگان هشدار داده‌اند، لذا با توجه به باز شدن فضای حضور مجموعه خارجی برای فعالیت‌ های مختلف در ایران، باید هوشیار‌تر عمل کنیم.وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه با عنوان و نام و نشان اطلاعاتی به ایران نمی‌آیند بلکه در پوشش های مختلف می‌آیند.وی تاکید کرد: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از اینکه اطلاعات روشنی از کشورمان ندارند در مضیقه هستند، عاجزند و تحقیر شده‌اند؛ لذا در پوشش فعالیت‌های عادی و صنعتی می‌خواهند از ایران اطلاعاتی بدست‌ آورند.
دستگیری های اخیر سپاه سیاسی نیست
تابناک/ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازداشت های اخیر برخی عوامل نفوذی در رسانه های داخلی، گفت: در کنار وزارت اطلاعات یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های سپاه پاسداران حفظ امنیت کشور است. وی افزود: سپاه پاسداران دفاع از تمامیت ارضی و امنیت داخلی و خارجی را برعهده دارد که اوج آن را در دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم لذا با توجه به این ساختار قانونی قطعا دستگیری‌ برخی از خبرنگاران نفوذی بدون دلیل نبوده است و این گمانه‌زنی‌ها که گفته می شود این دستگیری‌ها سیاسی و مربوط به برجام است، قضاوت عادلانه و واقع‌بینانه‌ای نیست.
100 هواپیمای سوخوی‌سوپرجت روسی در راه آسمان ایران؟
جهان نیوز/ایلیا تاراسنکو رئیس شرکت هواپیمایی سوخوی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد پس از لغو کامل تحریم ها علیه ایران، این شرکت احتمالا حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای سوخوی سوپرجت ۱۰۰ (اس اس جی ۱۰۰) را به این کشور تحویل خواهد داد.تاراسنکو در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «علاقه زیادی وجود دارد، ما انتظار داریم حدود ۱۰۰ هواپیما تحویل دهیم... ما با شرکت های هواپیمای بالقوه ایرانی درباره تحویل گفتگو  کرده ایم و انتظار داریم حدود ۱۰۰ هواپیما تحویل داده شود».وی افزود: پس از بررسی ظرفیت های صنعتی ایران و صدور مجوزهای لازم، همچنین ممکن است این کشور در روند تولید هواپیمای اس اس جی ۱۰۰ در خاک خود مشارکت داشته باشد. 

تاکید مالکی همچنان بر عدم لغو پست‌ معاونان رئیس‌جمهور

ایسنا/نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق در حاشیه کنفرانس عشایر در کربلا برای حمایت از نیروهای مردمی گفت: اصلاحات اتفاق مثبتی است اما نباید از چارچوب قانون اساسی و قوانین تجاوز کند. پست‌های معاونان رئیس‌جمهور همچنان به قوت خود باقی هستند و لغو نشده‌اند. تصمیم لغو این پست‌ها غیرقانونی بوده و دادگاه تاکنون این مساله را مورد بررسی قرار نداده است.وی گفت: ما از روند سیاسی حمایت می‌کنیم و به این مساله ایمان داریم که موفقیت یا شکست تنها برعهده یک نفر نیست. ما باید در حمایت از روند سیاسی با هم متحد باشیم. اقدام پارلمان عراق برای سلب اختیارات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق براساس اصل جدایی میان قوه‌های سه گانه به این معناست که تمامی تصمیماتی که اتخاذ شده باید لغو شود.

سرنوشت رکن آبادی و گسترش اختلاف بین ریاض و تهران
جمهوری اسلامی/ *الدیار نوشت: غضنفر رکن آبادی به مشکلی بین عربستان و ایران تبدیل خواهد شد. به گزارش «انتخاب»، روزنامه الدیار چاپ لبنان با اشاره به مشخص نشدن وضع غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان که در حادثه منا مفقود شد نوشت ایران اصرار دارد که رکن آبادی زنده است و هیچکدام از آزمایشهای دی ان ای، وجود جسد او را بین کشته شدگان نشان نداده است. با این حال عربستان زنده بودن رکن آبادی را رد و اعلام کرده است که وی جزو اولین گروه از اجسادی بوده که دفن شده‌اند. در همین حال شاهدان تاکید کردند که رکن آبادی را دیده‌اند که به سختی بین اجساد کشته شدگان راه می‌رفته است. ایران اجسادی را که تحویل گرفته است، مورد آزمایش قرار داده و رکن آبادی را در میان آنان نیافته است و هم اکنون اصرار دارد که محل دفن اجساد را در عربستان بررسی کند تا مشخص شود رکن آبادی فوت کرده یا زنده است. با این حال عربستان با این درخواست ایران مخالفت کرده است زیرا بیش از هزار قبر وجود دارد و مشخص نیست ایرانیها کجا دفن شده‌اند. هم اکنون سوال بی‌پاسخ این است که آیا رکن آبادی زنده است یا در میان هزاران نفری است که کشته شدند و اجساد آنها دفن شده است؟

 انصارالله پشت دروازه‌هاي عدن
جوان/ امارات اولين دسته از سربازان خود را از يمن خارج كرد و حوثي‌ها علاوه بر تسلط بر شهر الربوعه عربستان، به يك منطقه استراتژيك در جنوب يمن مسلط شدند و به دروازه‌هاي عدن رسيدند. همه اين اتفاق‌ها در عرض كمتر از 48 ساعت رخ داده كه نشان دهنده شتاب بالاي تحولات يمن است و شواهد حاكي از آن است كه ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي در آستانه فروپاشي قرار دارد. منابع محلي يمن خبر دادند نيروهاي انصارالله و متحدان كنترل تمامي مناطق دو استان جنوبي لحج و ضالع را به دست گرفتند. اين اتفاق پس از آن مي‌افتد كه روز جمعه نيروهاي يمني گفتند كه عمليات گسترده‌اي براي بازپس‌گيري اين دو استان استراتژيك آغاز كرده‌اند. يكي از مهم‌ترين پيشروي‌هاي نيروهاي يمني در شهر دمت واقع در ميان دو استان «إب» و «الضالع» رخ داد. بنابر گزارش رسانه‌هاي يمني نيروهاي انصارالله بامداد روز گذشته كنترل اين شهر را به دست گرفتند. پايگاه خبري «وكاله خبر انبلا» هم از دستگيري شبه‌نظاميان افغاني و سوماليايي كه توسط عربستان استخدام شده بودند، در استان ضالع خبر داد. با تسلط نيروهاي انصارالله بر اين شهر، نيروهاي متحد به پشت دروازه‌هاي عدن بازگشتند، چراكه شهر دمت از سمت استان «ضالع» دروازه ورودي «عدن» محسوب مي‌شود. رسانه‌هاي غربي هم البته كمي با تأخير خبر پيشروي نيروهاي انصارالله در جنوب يمن را تأييد كردند. خبرگزاري فرانسه به نقل از منابع ميداني خود گزارش داد: « در استان لحج كه با عدن هم مرز است، شورشيان (انصارالله) هم اكنون بر بالاي تپه‌اي قرار دارند كه بر پايگاه استراتژيك العند اشراف دارند.» هيكل بافنع تحليلگر مستقل يمني هم در صفحه توئيتر خود خبر داد: «نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح در مسير فرودگاه العند قرار گرفته‌اند و اعلام كرده‌اند هيچ‌كدام از مزدوران سعودي زنده العند را ترك نخواهد كرد.» يك منبع نظامي به خبرگزاري فرانسه گفته است كه استقرار شورشيان (انصارالله و متحدان) كه بدون درگيري صورت گرفت يك خطر جدي متوجه نيروهاي طرفدار عبدربه منصور هادي و نيروهاي ائتلاف ايجاد مي‌كند.

مشکل صنعت خودرو با فروش اقساطی حل نمی شود
تراز/علی خاکساری کارشناس خودرو در گفتگو با تراز گفت:خودروسازان ما تصمیم خود را گرفته اند. آن ها بازار ایران را شناخته و می دانند با وضعیت فعلی هر محصولی که تولید کنند مصرف کننده مجبور به خرید این محصولات است و چون از شرایط انحصاری بازار ایران مطمئن هستند هیچ تلاشی در جهت بهبود وضعیت نمی کنند. از طرفی تسهیلات در نظر گرفته شده صرف خرید خودروهایی خواهد شد که حداقل ۶ ماه تا یکسال در انبارهای خودروسازان انبار شده است. همین زمانی که در انبار و یا در فضاهای باز، مانده اند روی کیفیت آن ها تاثیر داشته و این تسهیلات عملا صرف خودروهایی  خواهد شد که نه تنها کیفیت ندارند بلکه خودروسازان ما با این وضعیت به سمت ارتقا کیفیت نیز نمی روند. چرا که افزایش کیفیت زمانی اتفاق می افتد که سیاست گذاری صنعت خودرو یک سیاست گذاری علمی و مستقل باشد. متاسفانه در حال حاضر سیاست گذاری صنعت خودروی ما در اختیار خود خودروسازان و قطعه سازان است. وقتی ما به لیست اعضای شورای سیاست گذاری خودرو نگاه می کنیم می بینیم کسانی که عضو این شورا هستند یا قطعه ساز، یا مدیران سابق و فعلی شرکت های خودروسازی هستند. وقتی نگاهی به لیست افراد حاضر در شورای سیاست گذاری صنعت خودرو، انجمن های خودرو و کمیته خودرو می اندازیم می بینیم تمام اعضای این گروه ها افراد خاصی هستند که تعداد مجموعه این افراد حدود ۴۰ نفر است که در همه مسائل مربوط به خودرو حضور داشته و دارای منافع مستقیم در این صنعت هستند. این دسته از افراد به نام منافع مردم فقط به دنبال کسب منافع شخصی خود هستند. من معتقدم اگر ما، مانند سایر کشورهای دنیا مثل ترکیه، هند و حتی کشورهای اروپایی اجازه دهیم شرکت های خارجی به صورت مستقل و نه زیر پرچم خودروسازان ایرانی خودرو تولید کنند و با پرداخت مالیات، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، به اندازه سهم خود و مانند همه جای دنیا کسب سود کنند مطمئن باشید بازار خودروی ایران رقابتی شده و مردم به راحتی به خودروهایی با کیفیت و شرایط عالی دست پیدا می کنند.

واکنش تهران به ادعای سعودی درباره اعدام 3تبعه ایرانی

قدس/ عربستان مدعی شد، سه تبعه ایرانی که حین قاچاق مواد مخدر از طریق دریا به عربستان بازداشت شده بودند، اعدام شدند. وزارت کشور عربستان سعودی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی شاهزاده این کشور که حامل دو تُن مواد مخدر به فرودگاه بین‌الملل بیروت بود، مدعی اعدام سه تبعه ایرانی به‌جرم قاچاق مواد مخدر شد. عصر دیروز در پی انتشار این خبر کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به این موضوع اعلام شد.


دشمن برای انتخابات روی شبکه‌های اجتماعی حساب جدی باز کرده است

ضرغامی در نشست هم‌اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی برخی با عکس‌ها و تولید محتوا به‌دنبال مطرح کردن مسئله ارتجاع یعنی زمان پهلوی و گذشته این کشور هستند و با مقیاس‌های عجیب و غریبی تلاش می‌کنند دوران قبل را موجه جلوه دهند و بستری را برای این بازگشت فراهم کنند.وی در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از عدم برگزاری جلسات مداوم شورای عالی فضای مجازی، گفت: در شرایطی که ما نیازمند منسجم کردن تولیدات محتوایی در فضای مجازی هستیم جلسات شورای عالی فضای مجازی معطل می‌ماند و من در این زمینه بسیار منتقدم که کار به‌شدت در این حوزه کند پیش می‌رود. رهبری در این خصوص دستوراتی را مطرح کردند و شاید توقع ایشان برگزاری جلسات این شورا به‌صورت هفتگی یا دو هفته در میان بود زیرا کار روی زمین مانده در این بخش بسیار زیاد داریم و بیش از 50 دستور مهم برای جلسات این شورا وجود دارد.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنده به دوستان در جلسه‌ای از این شورا گفتم ما سه دسته موضوع داریم که می‌توانیم یک دسته از این موضوعات را که مورد نظر رئیس جمهور است کنار بگذاریم و یک دسته از موضوعات دیگر که مواردی هستند که مورد اختلاف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز هستند می‌توانیم کنار بگذاریم و بقیه دستورات را که محل اختلاف نیستند مطرح کنیم.ضرغامی تأکید کرد: درست در زمانی که پروژه نفوذ و استحاله فرهنگی مطرح و گسترده شده است و از این طریق به‌دنبال ضربه زدن به اعتقادات و باورهای مردم هستند، ما خسته‌ایم و جلسات این شورا تشکیل نمی‌شود.وی ادامه داد: به‌اعتقاد بنده دشمن برای انتخابات آتی مجلس سرمایه‌گذاری جدی در بخش فضای مجازی انجام داده است و به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی از طریق فضای مجازی در انتخابات مجلس است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات