صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۰۷

جای منتقدان و رئیس‌جمهور عوض شد

معاون اول رئیس‌جمهور با اتخاذ رویکردی فرافکنانه منتقدین دولت را متهم به توهین به رئیس جمهور کرد در حالی که این منتقدین دولت هستند که بارها با الفاظی چون «بی‌سوادی»، «بزدلی» و «بی‌عقلی» مورد اهانت قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی که صبح دیروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد گفت:آثار حتی یک ریال که مدیران کشور خرج می‌کنند باید در زندگی مردم دیده شود. مردم ایران باید بدانند که در طول هشت سال گذشته 950 میلیارد دلار درآمد حاصل از نفت چه شد؟
جهانگیری خاطرنشان کرد: مردم ایران در سال 92 با اتخاذ این تصمیم که مدیریت کشور به ریل صحیح خود بازگردد، باعث شدند که افرادی مجرب، کاردان و تحصیلکرده که سطوح مدیریتی مختلف را طی کرده بودند در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند.
وی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در گذشته و رکود  اقتصادی به دلیل سوء مدیریت‌ها که در دوره‌های قبل انجام گرفته است بدون اشاره به این واقعیت که رکود اقتصادی ایران همچنان در این دولت ادامه دارد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور کشور به خاطر دفاع از مصالح کشور شنونده‌ توهین‌های بسیاری است.
اظهارات مبهم و اغراق‌آمیز معاون اول دولت یازدهم امر تازه‌ای نیست چرا که هر از گاهی سخنان جهانگیری تبدیل به خوراک تبلیغاتی رسانه‌های زنجیره‌ای می شود. معلوم نیست هدف وی از تکرار آمار و ارقام پول نفت در دولت گذشته چیست؟ چرا که به نحوی سخن می‌گویند که گویا دولت سابق هیچ هزینه‌ای به گردن نداشته و رقم‌های هنگفت پول نفت به گونه‌ای اسرارآمیز غیب شده‌اند. دولت‌ها در هر دوره‌ای درآمدهای نفتی داشته‌اند و به ازای آن هزینه‌هایی همچون پرداخت پول کارمندان و هزینه‌های جاری کشور را باید پرداخت کنند از این رو تکرار رقم‌های کلان پول نفت در دولت گذشته نوعی فرافکنی ناکارآمدی‌ها و مشکلات دولت جاری به دولت سابق است.
فارغ از آمار و ارقام دهن پرکن و تیترساز درآمدی نفتی در دولت گذشته، معاون اول رئیس جمهور منتقدین دولت یازدهم را متهم به توهین و افترا به رئیس‌جمهور و دولت می‌کند در صورتی که در دو سال و نیم طی شده از عمر دولت جاری شدیدترین توهین‌ها از سوی رئیس دولت یازدهم نثار منتقدین سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای شده است.
رئیس‌جمهور در این مدت منتقدین خود را به «جهنم» حواله داده و آنها را«بی‌سواد»، «بی‌عقل» ، «ترسو» و «افراطی» خوانده است. بیان این الفاظ در پاسخ به نقدهای منصفانه و کارشناسانه منتقدین مصداق بارز توهین است و نمونه این سخنان را در گفتار و نوشتار منتقدین دولت به رئیس‌جمهور ندیده‌ایم. از این رو جهانگیری باید گفتار و رفتار دولت یازدهم را بار دیگر با رفتار و نوشتار منتقدین دولت مقایسه کند تا شاید بتواند موضعی صادقانه و نه جناحی نسبت به شرایط نقد میان دولت و منتقدین اتخاذ کند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات