تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۱۳

تأمین و تضمین عزت در سایه ولایت

ایفای هوشمندانه نقش های رهبری از سوی حضرت امام(ره) و خلف صالحش امام خامنه ای(مد ظله) ضمن حل و فصل موضوعات مختلف توانسته است موجبات تحقق اهداف، آرمان ­ها، منافع ملی، اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نظام بین الملل فراهم سازد.
پایگاه بصیرت / سید محسن موسوی

برخلاف آنچه که اندیشمندان شرق و غرب در طول دو قرن گذشته تبلیغ کرده و عملاً در صحنه سیاست و روابط بین الملل پیاده می کردند مبنی بر اینکه دوره حاکمیت دین سپری شده و‏ جدایی دین از سیاست را امری بدیهی و غیرقابل بازگشت می پنداشتند به سرعت بی پایه بودن آن را به اثبات رساند. انقلاب اسلامی به ناگهان و در عصر قدرت علم و تکنولوژی توانست با بازگشت به اصول و معیارهای دینی این تلقی و فکر را متزلزل نموده و ‏شرایطی را به وجود آورد که امروزه اکثر اندیشمندان علوم اجتماعی به این باور جدید رسیده اند که قرن بیست و یکم، قرن حاکمیت دین و دینداری و به ویژه قرن اقتدار اسلام خواهد بود. در حقیقت می توان گفت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تکیه به احکام آسمانی و الهی و اصل «ولایت مطلقه فقیه» بزرگترین اسباب خلق انرژی عظیمی بود که نه تنها توانست بر اغلب مشکلات و مصائب فائق آید بلکه، توانست نهادها و ساختارهای نوینی را بر پا داشته و اداره و هدایت نماید.

نکته دیگر اینکه؛ در جهان امروز دیگری کشور را نمی توان مشاهده کرد که به اندازه جمهوری اسلامی آماده پرداخت بهای گزافی برای تعقیب اهداف و آرمان های انقلابی و ارزش های خود باشد. اگرچه در ظاهر امر این رفتار، غیر عقلانی به نظر برسد ولی در عمل به ویژه در دراز مدت نشان داده شده که این نوع مقاومت و ایستادگی، خود به عنوان یک ابزار قدرتمندی در تسلیم دیگران در مقابل خواسته ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ‏رفتاری که دولت‌های اروپایی در فراخوانی سفرای خود در جریان دادگاه میکونوس به کار برده و نهایتاً به علت مقاومت جمهوری اسلامی ناچار شدند بدون اخذ هیچگونه امتیازی از جمهوری اسلامی بلکه با قبول شرایط این ‏دولت، آنها را به تهران بازگردانند و مهار و مدیریت بحران های سیاسی و امنیتی مانند جنگ های اول و دوم خلیج فارس و پرونده هسته ای ایران و ... می توانند به عنوان نمونه ها و الگوهای موفقی در اعمال این راهبرد و ‏سیاست مطرح گردند که جز با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب،‌ امام خامنه ای(مد ظله العالی) میسر و ممکن نبودند. هدایت ها و راهبری هایی که علاوه بر تأمین عزت ملی و اسلامی، توسعه عمق راهبردی نظام اسلامی در سطح منطقه و نظام بین الملل را به ارمغان آورده است و امروز جمهوری اسلامی ایران را به بازیگری مهم و تأثیرگذار تبدیل کرده است. به بیان دیگر، ایفای هوشمندانه نقش های رهبری از سوی حضرت امام(ره) و خلف صالحش امام خامنه ای(مد ظله) ضمن حل و فصل موضوعات مختلف که به لحاظ سیاسی- امنیتی، متوجه نظام اسلامی بود و حتی می­ توانست موجودیت آن را به خطر اندازد، قادر به مدیریت و مهار بحران­های سیاست خارجی و داخلی بوده و توانسته است موجبات تحقق اهداف، آرمان ­ها، منافع ملی، اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نظام بین الملل فراهم سازد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات