صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۲۱

گسترش روابط تجاری ایران و آلمان

یگاه اینترنتی «وال‌استریت‌ژورنال» 30 نوامبر 2015 (9 آذر) در مقاله‌ای به روند لغو تحریم‌ها و حضور شرکت‌های آلمان در ایران پرداخت و نوشت: «با وجود تحریم‌های [...]
پایگاه بصیرت / برگردان از حمید نیکو
یادداشت: گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «وال‌استریت‌ژورنال» 30 نوامبر 2015 (9 آذر) در مقاله‌ای به روند لغو تحریم‌ها و حضور شرکت‌های آلمان در ایران پرداخت و نوشت: «با وجود تحریم‌های بین‌المللی که سبب فشار شدید بر اقتصاد و تجارت خارجی ایران شده است، بسیاری از شرکت‌ها در سال‌های اخیر به تجارت خود با ایران ادامه داده‌اند. حال این شرکت‌ها احتمالاً از جمله نخستین کسانی هستند که از لغو تحریم‌های ایران سود خواهند بود. مطابق گفته اتاق صنعت و تجارت آلمان - ایران، سال گذشته بیش از 75 شرکت آلمانی در ایران فعال بوده‌اند. بیشتر آنها جزء تجارت‌های کوچک و خانوادگی بوده‌اند که تولیدات آنها تحت تحریم نبوده است. لوازم بهداشتی و پزشکی، ساختمانی و خودرویی، از جمله تجارت آنها به شمار می‌رود.»
در ادامه مقاله آمده است: این شرکت‌ها که بسیاری از آنها خصوصی اداره می‌شوند، به دلیل روابط اندکی که با آمریکایی‌ها دارند، توانسته‌اند حضور خود را در بازار ایران حفظ کنند. مطابق گفته کارشناسان، آمریکا هم اهرم فشار چندانی علیه این شرکت‌ها ندارد. در مقابل، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی آلمان، از جمله «زیمنس» گزینه چندانی به جز پایبندی به محدودیت‌های آمریکا ندارند. مارک پیس، رئیس‌ اجرایی و یکی از مالکان شرکت «دنتاروم جی‌ام‌بی‌اچ» می‌گوید: «ما هرگز به معنای واقعی کشور ایران را ترک نکردیم... و سال‌هاست که در ایران به تجارت مشغول هستیم».
در پایان مقاله آمده است: «کارشناسان می‌گویند. از نظر شرکت‌های آلمانی، بزرگ‌ترین چالش نحوه تبادل پول و پرداخت‌هاست؛ زیرا تحریم‌ها سبب شده است که ایران از نظام بانکداری جهانی خارج شود؛ از این رو، فروش‌ شرکت دنتاروم به ایران طی یک دهه گذشته تقریباً 90 درصد کاهش یافته است. مدیران شرکت‌های آلمانی می‌گویند، دسترسی به بازار 80 میلیونی ایران ارزشمند است. ایرانی‌ها محصولات آلمانی را قبول دارند و خواهان دسترسی به فناوری‌های پیشرفته هستند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات