صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۲۲

نامه‌ای به رهبران آینده غرب

در ساعات پایانی روز گذشته، خبری منتشر شد که رسانه‌ها و افکار عمومی جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. خبر انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی، [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: در ساعات پایانی روز گذشته، خبری منتشر شد که رسانه‌ها و افکار عمومی جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. خبر انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی، در کمترین فاصله ممکن تبدیل به خبر اول شبکه‌های اجتماعی شد و رسانه‌های جهان را نیز تحت تأثیر قرار داد. خبرگزاری فرانسه با اعلام اینکه رهبر عالی ایران برای دومین‌بار به جوانان غربی نامه نوشته است، «آمریکا از تروریسم حمایت می‌کند» را تیتر کرد. پایگاه «امریکن هرالد تریبیون» نیز با پوشش نگارش نامه جدید امام خامنه‌ای، انتقاد ایشان از سیاست‌های دوگانه نهادهای بین‌الملل در قبال تروریسم را مورد توجه قرار داد، تیترها و خبرهایی که در ده‌ها رسانه دیگر نیز تکرار شد؛ اما در این میان توجه خاص رسانه‌های صهیونیستی به این نامه با توجه به اشاره رهبر معظم انقلاب به مسئله فلسطین جالب توجه است. نشریه تایمز رژیم صهیونیستی در واکنش به نامه رهبر‌ معظم انقلاب می‌نویسد: «رهبر ایران، اسرائیل را وحشی‌تر از تروریست‌ها خواند».
البته تمام بازتاب این نامه به رسانه‌های غربی ختم نشد؛ نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای بسیاری از محققان و صاحبان فکر در آمریکا و اروپا نیز جالب توجه بود. «کوین برت» تحلیلگر سیاسی و از منتقدان برجسته جنگ در آمریکا با بیان اینکه خطاب قرار دادن جوانان از سوی رهبر ایران بسیار هوشمندانه است، می‌گوید: «اگر کس دیگری می‌خواست نامه‌ای خطاب به غربی‌ها بنویسد، شاید دانشگاهیان را مخاطب قرار می‌داد، اما رهبر ایران به خوبی می‌داند که دانشگاهیان و نخبگان غربی، اغلب به فساد کشیده شده‌اند و به قول «نوام چامسکی»، به «ابزاری برای تولید رضایت» از نظام کنونی تبدیل شده‌اند. جایی که به یک ابزار تبلیغاتی در دست دولت تبدیل شده باشد، جایی نیست که کسی بتواند در آن آزادانه فکر یا تحقیق کند و به علاوه سرنوشت اروپا در آینده به دست این جوانان است.» این تحلیلگر به نکته‌ای بسیار دقیقی اشاره کرده است و بی‌تردید ما اخبار فراوانی از استقبال، توجه و تأثیرپذیری جوانان غربی از این نامه خواهیم شنید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات