صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۴۰

افزایش قدرت و نقش‌آفرینی داعش در یمن

پایگاه اینترنتی «المانیتور» ۱ دسامبر ۲۰۱۵ (۱۰ آذر) در مقاله‌ای به حضور داعش در یمن و تشدید تروریسم در این کشور پرداخت و نوشت: «جنگ داخلی یمن [...]
پایگاه بصیرت / برگردان از حمید نیکو
یادداشت: گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» ۱ دسامبر ۲۰۱۵ (۱۰ آذر) در مقاله‌ای به حضور داعش در یمن و تشدید تروریسم در این کشور پرداخت و نوشت: «جنگ داخلی یمن به داعش اجازه داده است که حضور خود در این کشور را گسترش دهد. در میانه گسترش افراط‌گرایی ناشی از جنگ حوثی‌ها و دولت مرکزی، داعش به دشمن مهم حوثی‌ها و القاعده در شبه‌جزیره عربستان تبدیل می‌شود و جای پای خود را در شمال یمن که تحت سلطه حوثی‌هاست، تقویت می‌کند و در جنوب با وجود حضور مسلط القاعده به تقویت موقعیت خود ادامه می دهد.
در ادامه مقاله آمده است: «حملات گروه‌های طرفدار داعش در ماه اکتبر، همزمان با اعلام وفاداری به ابوبکر بغدادی افزایش یافت. در نتیجه، فعالیت‌های آنها بعدی پیچیده‌تر یافته است؛ زیرا تلاش می‌کنند خود را جزء عوامل مؤثر خشونت در صحنه یمن نشان دهند. این گروه‌ها نیروهای دولتی و نیز حوثی‌ها و شیعیان مورد حمایت ایران را مورد حمله قرار دادند. داعش دو عملیات بزرگ در ماه اکتبر انجام داد و مسئولیت حملات به محل استقرار رئیس‌جمهور و اعضای کابینه یمن در هتل قصر عدن را برعهده گرفت. همچنین داعش حملات خود در یمن را در ماه مارس آغاز کرد و طی آن، دو مسجد شیعیان حوثی را در صنعا مورد حمله قرار داد که به مرگ چند تن از فرماندهان حوثی و رهبران مذهبی آن منجر شد.
در پایان مقاله آمده است: «داعش ماه آوریل سربازان یمنی را سر برید و در جنوب یمن ۱۱ تن دیگر را با جوخه آتش اعدام کرد. سطح فزاینده خشونت به تقویت این گروه کمک می‌کند و سبب می‌شود که به جایگزین القاعده یمن تبدیل شود. تاکتیک‌های رزمی داعش مبتنی بر تسلط بر برخی مناطق خاص است؛ درست شبیه آنچه در سوریه و عراق انجام داده است که در واقع پیش‌درآمدی برای حمله به سایر مناطق یمن خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات