صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۹۶

گزارش اندیشکده هریتیج از توان بالای نظامی ایران در خلیج فارس

اندیشکده هریتیج در گزارشی به قدرت ایران در نبردهای نامتقارن و توان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام تنوعی از عملیات اشاره کرد.
اندیشکده آمریکایی «هریتیج»  در گزارشی اظهار داشت: ایران کشوری انقلابی و ضد غرب که در پی از بین بردن توازن قوای موجود در خاورمیانه،  مخالف حضور نظامی غرب در منطقه و اعمال سلطه خود در منطقه نفت‌خیز غرب آسیا (خاورمیانه) است. 
این اندیشکده مدعی شد: به لحاظ توان متعارف نیروی زمینی ایران در قیاس با نیروی زمینی کوچک کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیروی موشکی توانمندش، این کشور تهدید می‌باشد.
اندیشکده هریتیج سپس با اشاره به اهمیت شاهراه‌های حیاتی جهان منجمله خلیج فارس و تنگه هرمز و سوابق تهدیدهای ایران در بستن تنگه هرمز نوشت: ایران امروزه با خودستایی از زرادخانه موشکی ساخت خود که از نمونه‌های چینی و روسی طراحی شده است تهدیدی آشکار علیه نفتکش‌ها و نیز کشتی‌های جنگی دشمنانش می‌باشد. ایران مجموعه‌ای از موشک‌های «سییر ساکر»، «ساردین» و نیز «ساکید» دارد.
در بخشی دیگر از این گزارش خاطر نشان شده است:  این کشور با کمک مهندسی معکوس موشک‌های ضد کشتی «رعد» و «نور» را تولید کرده و در کنار آن‌ها البته بمب‌های هدایت شونده لیزری نیز وجود دارند. 
به گزارش فارس، این اندیشکده آمریکایی ادامه داد: جمهوری اسلامی دارای مجموعه عظیمی از مین‌های ضد کشتی پیشرفته است که برخی‌ آن‌ها از نمونه مین‌های چینی ساخته شده‌اند. ایران همچنین می‌تواند مین‌ها یا اژدرهای خود را با 3 زیردریایی «کلاس کیلو» که غیرقابل رصد هستند و بی‌صدا حرکت می‌کنند و یا بالگرد‌ها، زیر دریایی‌ها و قایق‌های کوچک در تنگه هرمز کار گذارد.
اندیشکده هریتیج در بخش پایانی گزارش خود تصریح کرده است: نیروی دریایی سپاه ایران دارای افرادی است که قادرند با انجام عملیات در زیر آب‌ به سکوهای نفتی و دیگر تاسیسات حمله کنند  و  سرانجام این  کشور قادر است با کمک شبکه نیروهای جهادی خود  عملیات خرابکارانه را علیه خطوط لوله‌های انتقال نفت دشمنانش در منطقه و دیگر زیر ساخت‌ها یا نفتکش‌های حاضر در آب‌های خاورمیانه اجرا کند. 

منبع: روزنامه کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات