صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۸۴۵۰۳

غرب نقش‌ بلامنازع ایران در منطقه را پذیرفته است

«ایران خود را به عنوان نقش‌آفرین بلامنازع در منطقه معرفی کرده و غرب چاره‌ای جز چشم بستن به سیاست منطقه‌ای ایران ندارد.»
روزنامه آمریکایی‌ هافینگتون‌پست در گزارشی نوشت: پس از امضای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ تغییری مهم و اساسی در سیاست ایران رخ داد که بیانگر ظهور امپراطوری نظامی ایران در سراسر منطقه، سیاست خارجی تهاجمی‌تر و تاکید مجدد بر برتری منطقه‌ای ایران است.
این روزنامه می‌نویسد: سپاه ‌پاسداران با داشتن بیش از یکصدهزار نیرو، نیروهای بسیج را هم که بیش از ۳۵۰ هزار عضو فعال و ذخیره دارد، مدیریت می‌کند. در این حال سپاه قدس، مسئول مأموریت‌های برون‌مرزی است و هم‌اکنون در سوریه به ایفای نقش موثر می‌پردازد. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس چندی پیش با پوتین در مسکو دیدار کرد و همین امر موجب ایفای نقش روسیه در جنگ سوریه شد. ایران قبل از ظهور داعش، نقش کمتری در سوریه داشت، اما پس از ظهور داعش و امضای توافق هسته‌ای، سیاست ایران تغییر کرد. اکنون جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای تأکید بر برتری منطقه‌ای خود استفاده می‌کند.
این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: ایران به واسطه جنگ سوریه خود را به عنوان نقش‌آفرین بلامنازع منطقه‌ای و حاضر در جنگ با گروه‌های تندرو، به غرب معرفی کرده و غرب چاره‌ای جز بستن چشم‌هایش به روی سیاست منطقه‌ای مداخله‌جویانه ایران ندارد. این احتمال که شاهد تغییر سیاست ایران در حمایت از بشار اسد باشیم، بسیار ناچیز است
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات