صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۴۵۱۴

اخبار ویژه روزنامه های 22 آذرماه

روزنامه کیهان **

کارگزاران می‌خواهند نقش جریان سوم را میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازی کنند

کارگزاران ساز ناکوک در میان اصلاح‌طلبان هستند و می‌خواهند مسیر خود را از اصلاح‌طلبان جدا کنند و جریان سومی را شکل دهند.

نامه نیوز (از سایت‌های حامی دولت و نزدیک به مصطفی پورمحمدی) در تحلیلی نوشت: اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو و سخنرانی‌های خود از عدم تمایل به حضور لاریجانی در لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبی سخن به میان می‌آورند اما اعضای ارشد حزب کارگزاران هر احتمالی در مورد لاریجانی را تا اسفند 94 امکان‌پذیر می‌دانند. غلامحسین کرباسچی دبیرکل این حزب در مورد لاریجانی می‌گوید: «از نظر من آقای لاریجانی شخصیتی است که در جایی که بحث منافع ملی باشد، به بحث حزب و گروه توجه نمی‌کند و برای مثال در بحث برجام و توافق هسته‌ای انصافا منافع ملی را مورد توجه قرار داد. از این رو عده‌ای اعتقاد دارند که ایشان صلاحیت پست فعلی خود را دارد. لاریجانی سال‌ها تجربه دارند و از این رو شرعا و وجدانا، نمی‌توانیم با ایشان مخالفت کنیم؛ به خصوص که در موقعیتی هستیم که اگر چهره‌های مثبت حذف شوند، معلوم نیست آدم‌های بهتری جایگزین شوند؛ باید دنبال الاحسن فالاحسن باشیم.» مرعشی دیگر عضو ارشد حزب کارگزاران نیز بر این باور است که «ممکن است به پاس خدماتی که آقای لاریجانی در مسئله برجام انجام داده است اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه قم که ایشان حضور دارند از معرفی یک کاندیدای بزرگ و مشهور خودداری کند تا شرایط ورود دوباره ایشان به مجلس فراهم شود.»

این سخنان که از سوی اصلاح‌طلبان با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد حکایت از یک مسئله مهم و پنهانی از منویات کارگزاران در فضای سیاسی کشور دارد.

کرباسچی از مخالفین سرسخت سیدمحمد خاتمی است. او حتی در جریان انتخابات سال 88 و در همایش حزب اعتماد ملی در حضور مهدی کروبی به جای انتقاد از سیاست‌های احمدی‌نژاد، لب به گلایه و شکایت از رفتار خاتمی و دوستانش پرداخت. کرباسچی به دلیل اینکه اعتقاد دارد خاتمی و اصلاح‌طلبان در ماجرای به زندان رفتن او در زمان شهرداری دخالت داشته‌اند از این جریان سیاسی گلایه‌مند است. او حتی در جریان انتخابات سال 88 به طرفداری از مهدی کروبی وارد میدان شد.

نامه نیوز می‌افزاید: در آستانه آماده شدن گروه‌های سیاسی برای انتخابات مجلس پنجم در سال 74، جناح راست ایران دچار یک انشعاب بزرگ شد، انشعابی که حاصلش تولد یک حزب جدید به نام «کارگزاران سازندگی» بود. داستان از آنجا آغاز شد که برخی از وزرای دولت دوم هاشمی رفسنجانی به دیدار رئیس‌جمهور وقت و معاون اول او رفتند تا نظر آنان را برای حضور در انتخابات مجلس آن هم با ساز و کار و لیستی جدا از جامعه روحانیت مبارز جلب کنند.

انتخابات 92 و پیروزی حسن روحانی نامزد نزدیک به حزب کارگزاران فضای تازه‌ای را پیش روی این جریان سیاسی قرار داد، تا کارگزاران بعد از 4 سال سکوت باز هم تبدیل به یک حزب سیاسی فعال در عرصه سیاسی کشور شود و خود را آماده رقابت برای کسب کرسی‌های سبز مجلس دهم کند. به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند مسیر خود را از مسیر اصلاح‌طلبان جدا کنند و جریان سومی را در کشور ایجاد کنند. جریانی که هم اصلاح‌طلبان را شامل می‌شود و هم اصول‌گرایان را، کارگزاران نزدیک‌ترین جریان سیاسی به روحانی در تلاش است، گفتمان تا‌زه‌ای را وارد کند.

پیگیری آرزوی ناکام آمریکا برای تجزیه شمال عراق

آمریکایی‌ها در تداوم آرزو پردازی ناکام و به جبران شکست‌های سنگین در طول یک دهه گذشته در عراق، درصدد پررنگ‌تر کردن موضوع تجزیه این کشور تحت پوشش فدرالیسم و تسلط بر شمال عراق هستند.

به گزارش اسکای پرس به نقل از منابع آگاه، مقامات آمریکایی از سازمان سیا و وزارت امور خارجه و کمیته ذی‌ربط در کنگره آمریکا با برخی سیاستمداران عراقی از طیف‌های مختلف دیدارهای مفصلی در مکان‌های گوناگون از جمله در لندن و اربیل و بغداد و امان داشته‌اند و به بهانه خطر داعش به آنها گفته‌اند ما به این باور رسیده‌ایم که ادامه وضعیت فعلی در عراق قابل قبول نیست. آنها همچنین گفته‌اند که به ایجاد سه اقلیم اصلی در عراق تحت حاکمیت حکومت فدرال در بغداد باور دارند و آن را شرط اساسی برای بستن پرونده داعش و پاکسازی عراق از داعش می‌داند. آنها همچنین بر این باور هستند که باید قدرت‌های داخلی ثانوی در عراق که به جای قدرت دولت فعلی بغداد عمل می‌کنند، به ویژه گروه‌های مسلحی که زیر نظر ایران هستند، برچیده شوند.

به گفته این منابع در این دیدارها بر مشکلات اساسی عراق از جمله آن چه دخالت ایران در عراق و نفوذش بر نخست‌وزیر این کشور از طریق عوامل وابسته به نوری‌ مالکی و هادی العامری و ابومهدی المهندس می‌دانند، تمرکز شده است. واشنگتن می‌گوید متعهد می‌شود از حکومت جدید فدرالی در عراق با تایید شورای امنیت حمایت کند و از همکاری با حیدر‌العبادی به عنوان نخست‌وزیر دولت فدرالی پشتیبانی کند به گفته این منابع، آمریکایی‌ها الگوی سوئیس را برای عراق پیشنهاد‌ داده‌اند. همچنین قرار است عراق به عنوان منطقه استراتژیک از درجه اول که امنیت آن با امنیت ملی آمریکا مرتبط است، اعلام شود و به ایران اطلاع داده شود که به مرزهای قبل از 2003 در تمامی سطوح بازگردد و تنها از طریق نماینده دیپلماتیک رسمی خود در بغداد و نماینده دیپلماتیک بغداد در تهران کار کند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی منابع اسکای‌پرس همچنین گفتند که طرح آزادسازی موصل بسیار نزدیک است و تنها جدول زمانی برای اجرای عملیات مربوط به آن باقی مانده و اقلیم کردستان در جریان جزئیات تفاهم‌های نظامی و سیاسی که واشنگتن به دنبال آن است، قرار دارد و خوب می‌داند که سیاست واشنگتن حفظ وحدت عراق براساس فدرالیسم منطبق با سه اقلیم در کنار اقلیم پایتخت است.

این قبیل فضاسازی‌ها برای ایجاد ضعف و انفعال در دولت مرکزی عراق و همچنین فضاسازی علیه ایران شبیه تحرکاتی است که یک سال پیش علیه دولت‌ مالکی انجام شد. دولت مالکی و سپس عبادی دولت‌های منتخب مردم عراق براساس قانون اساسی هستند و آمریکایی‌ها برای این مردم نمی‌توانند تصمیم بگیرند. همچنین باید یادآور شود که قدرت‌‌نمایی «ارتش 27 میلیونی» در راهپیمایی اربعین امسال و با همکاری بسیار نزدیک دولت عراق و ایران که با امنیت و قدرت کامل برگزار شد، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها مایلند آرزوهای تبدیل به کابوس شده را ولو در فضای رسانه‌ای و القایی بازسازی کنند.

در عین حال اکنون کاملا روشن شده که آمریکایی‌ها در پشت صحنه نمایش داعش در شمال عراق برای تجزیه‌افکنی قرار داشته‌اند.

تاجگردون: ناگفته را بگوییم به لاریجانی ضربه می‌خورد(!)

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس مدعی شد اصلاح‌طلبان خبرها و واقعیت‌های ناگفته‌ای از داخل مجلس دارند که اگر گفته شود به لاریجانی ضربه می‌خورد و اطرافیان وی پراکنده می‌شوند.

غلامرضا تاجگردون در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: اصلاح‌طلبان در تصمیم‌گیری‌های خود براساس یک برآوردی از مجموعه خبرها و تحلیل‌ها عمل خواهند کرد. در بیرون مشخصاً وزن تحلیل‌ها بیشتر است و در داخل مجلس وزن خبرها و واقعیت‌هایی که هنوز گفته نشده است. ما به هر حال مواردی داریم که اگر به بیرون منتقل کنیم مثلاً برخی نگاه‌ها احتمالاً نسبت به جریان اصولگرای معتدل تغییر خواهد کرد. یا شاید نظر اصلاح‌طلبان نسبت به آقای لاریجانی عوض شود. اینها مسائلی است که طرح عمومی آنها شاید به مصلحت نباشد اما قطعاً شنیدن آنها برای بزرگان جریان اصلاحات خالی از تأثیر نخواهد بود.

وی در پاسخ این سؤال که اگر طرح شوند چه خواهد شد؟ می‌گوید: شاید به جریان معتدل اصولگرا یا آقای لاریجانی و امثال ایشان ضربه بخورد. شاید باعث شود برخی از اطرافیان آقای لاریجانی از دور ایشان پراکنده شوند. و آقای لاریجانی نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد؟ قطعاً نمی‌خواهد. او باید هم اینها را داشته باشد. آقای لاریجانی هیچ وقت نمی‌تواند یک اصلاح‌طلب باشد. اما می‌تواند فردی باشد که اصلاح‌طلبان او را نزنند. حتی نه اینکه از او حمایت جدی کنند.

تاج‌گردون در این مصاحبه از اختلاف گسترده در میان اصلاح‌طلبان خبر داد و گفت: یک شکلی می‌تواند متوجه اصلاح‌طلبان باشد و آن هم یک پالایش درون جناحی است. یعنی تشتت در آرا و رقیب تراشیدن برای نامزدهای اصلاح‌طلب از خود اصلاح‌طلبان یک مشکلی است که وجود دارد.

یعنی تا حد زیادی بیشتر از دیگر اصلاح‌طلبان، نیروهای داخل مجلس با این مشکل مواجه هستند. الان در برخی حوزه‌های انتخابیه مقابل همین نمایندگان اندک اصلاح‌طلبی که در پارلمان هستند، رقبایی علم شده‌اند که پشت آنها هم برخی چهره‌های اصلاح‌طلب وجود دارد.

نماینده گچساران می‌افزاید: این متأسفانه در اکثر حوزه‌های انتخابیه‌ای که من اطلاع دارم، وجود دارد که خود اصلاح‌طلبان دارند برای نماینده یا نامزد اصلاح‌طلب خودشان مشکل می‌تراشند یا جلوی او نامزدی را علم می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید: به نظر من الان باید یک مقداری مطالبات تعدیل شوند، چون اصلاً خیلی از آنها امکان‌پذیر نیستند.

وی ادامه می‌دهد: مسائل چند سال گذشته نشان داده که مملکت برای خودش یک سری خطوط قرمزی دارد که امکان عبور از آن وجود ندارد. باید با حفظ خطوط قرمز در رقابت حضور داشته باشیم. اگر هم این کار را نکنیم و واقعیت را نبینیم عملاً خودمان دست بالا را به رقیب داده‌ایم. به هر حال خیلی‌ها شب و روزشان را در رصد اصلاح‌طلبان می‌گذرانند تا بگویند اینها فلان جا خطوط قرمز را رد کرده‌اند.

وی با محتمل دانستن همکاری با اصولگرایان معتدل اظهار داشت: الان این درک از شرایط وجود دارد که فعلاً نیاز به همکاری بین ما بسیار زیاد و حتی لازم است. به طور مثال اگر ما آقای لاریجانی را در قم داشته باشیم آیا اصلاح‌طلبان باید کاری کنند که او رأی نیاورد یااینکه به شکل دیگری رفتار کنند؟ مثلاً فضا را برای او باز بگذارند یا حتی کمکش کنند. در فضای کلی امکانی برای لیست مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل وجود ندارد.

چیزی که هست این است که به نظر می‌رسد برخی جاها باید به نفع همدیگر به اصطلاح رایج «جاخالی» بدهیم.

چقدر این صحبت‌هایی که می‌گویید جدی بوده است؟ جدی بوده ولی رسمی نیست. چون برای رسمیت پیدا کردن آن مشکلاتی وجود دارد. خیلی صریح مثلاً اگر آقای لاریجانی اکنون بیاید و بگویید که می‌خواهم با اصلاح‌طلبان معتدل کنار بیایم، شاید خیلی از اصولگرایان ایشان را کنار بگذارند.

غلامرضا تاجگردون این را هم گفته که «خیلی از این گفت‌وگوها و همکاری‌ها منجر به لیست مشترک و اعلام موجودیت یک ائتلاف نخواهد شد. پتانسیلی که وجود دارد نهایتاً این گونه خود را نشان می‌دهد که این جریان‌ها یک توافق ضمنی با هم انجام دهند که جلوی هم رقیب نتراشند. یعنی به نفع هم جا خالی بدهند. من حرفی از لیست مشترک نمی‌زنم. ولی فرض کنیم تاجگردون در حوزه انتخابیه خودش کاندیدا است. جناح آقای لاریجانی در مقابل آن نامزدی ندهد یا بالعکس مثلاً آقای جلالی در شاهرود. آیا اصلاح‌طلبان در شاهرود اگر آقای دکتر جلالی بیایند باید تلاش کنند تا ایشان رأی نیاورد یا اینکه یک همکاری و ائتلاف نانوشته داشته باشند. الان بحث جدی این است.

براساس ارزیابی من در این ترکیبی که الان مجلس دارد، یک گروه 80 تا 120 نفره می‌توانند در چنین پروژه‌ای باشند.

این نماینده اصلاح‌طلب با بیان اینکه معتقدم هنوز اصلاح‌طلبان یک نگاه عملیاتی دقیق به حوزه‌های نمایندگی مجلس ندارند، در پاسخ این سؤال که اگر در مجلس آینده آقای عارف و لاریجانی هر دو وارد بهارستان شوند، شما پیش‌بینی می‌کنید برای ریاست مجلس کدام یک رأی بیشتری بیاورد؟» گفت: از الان این پیش‌بینی سخت است. اما من فکر می‌کنم اگر به یک جایی برسیم که مقدر بین انتخاب یکی از این دو نفر باشیم، فضای مجلس آینده آنقدر اصلاح‌طلب نخواهد داشت که بتوانیم آقای عارف را در قامت رئیس ببینیم. منظور من اصلاح‌طلب خالص است. یعنی کسی که پایبندی به این جریان در هر شرایطی داشته باشد.

*********************************

روزنامه قدس **

درخواست کامرون از دکتر روحانی

فارس: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران خواستار آزادی کمال فروغی که در سال 2011 به جرم جاسوسی دستگیر شده بود، شد.

اظهارات تکراری عادل‌ الجبیر!

ایسنا: عادل الجبیر، وزیرخارجه سعودی با بیان اینکه عربستان انتظار روابط بهتر با ایران را دارد، ادعا کرد که سیاست‌های جمهوری اسلامی مانع روابط دیپلماتیک شده است.

هاشمی: کسی حرفم را گوش نمی‌دهد

مشرق: وزیر بهداشت به انعقاد توافقنامه‌های ساخت کارخانجات خارجی سیگار در کشور واکنش نشان داد و گفت: ما همیشه درباره عدم تحقق افزایش مالیات سیگار گلایه داشتیم ولی متأسفانه کسی حرف ما را درباره ساخت کارخانجات سیگارهای خارجی نیز گوش نمی‌دهد.

دعوت از محقق داماد برای حضور در خبرگان

پایگاه خبری جماران: حامیان دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان یزد در حال رایزنی با آیت ا... سید مصطفی محقق داماد از مجتهدان و فیلسوفان برجسته کشور برای حضور در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه یزد هستند.

نامزدی حسن خمینی و موسوي بجنوردی در خبرگان

فرارو: آيت الله سید محمد موسوي بجنوردي گفت: باتوجه به اينکه سيد حسن خميني نامزدي خود در انتخابات مجلس خبرگان را اعلام کردند، بنده هم تصميم گرفتم همراه ايشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نامزد شوم.

اصلاح‌طلبان‌می‌ خواهند با اصولگرایان‌کسب‌ هویت‌کنند

جهان: حجت الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان وضعیت منظمی ندارند، گفت: جریان اصلاح‌طلبی به واسطه اصولگرایان می‌خواهند هویت فوت شده خود را به دست آوردند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

*مجلس تونس اخیراً قانون مجاز بودن خرید و فروش مشروبات الکلی را در این کشور تصویب کرد. این قانون به افراد اجازه می‌دهد مشروبات الکلی دارای مارک‌های معتبر را خرید و فروش نمایند. نکته قابل تامل اینکه پس از رای‌گیری و تصویب قانون مجاز بودن خرید و فروش مشروبات الکلی، نمایندگان مجلس تونس، کار خود را به مدت 15 دقیقه برای خواندن نماز مغرب متوقف کردند!

*محمود شحات انور و محمد یحیی الشرقاوی دو نفر از قاریان کشور مصر به دلیل سفر به ایران از تلاوت قرآن و فعالیت‌های مربوط به اوقاف مصر محروم شدند. به گزارش نشریه الدستور؛ وزارت اوقاف مصر محمود شحات انور و محمد یحیی الشرقاوی را به دلیل سفر به ایران از هرگونه فعالیت مرتبط با وزارت اوقاف مصر اعم از تلاوت قرآن در داخل و خارج از مصر محروم کرده است. وزارت اوقاف مصر سفر به ایران را بر همه علما، ائمه و قاریان قرآن مصری ممنوع کرده مگر با اخذ مجوز رسمی از این وزارتخانه.

*یحیی جامه رئیس جمهوری گامبیا روز جمعه این کشور آفریقایی را جمهوری اسلامی اعلام کرد. وی در تلویزیون دولتی گفت: در چارچوب هویت و ارزشهای مذهبی کشور، من گامبیا را حکومت اسلامی اعلام می‌کنم. در حالیکه مسلمانان در این کشور در اکثریت قرار دارند، گامبیا نمی‌تواند میراث استعماریش را تحمل کند. نود و پنج درصد از جمعیت 1/8 میلیون نفری گامبیا مسلمان هستند. به گفته وی، پیروان دیگر ادیان می‌توانند به آیین خود پایبند باشند. جامه در طول 21 سال ریاست جمهوری خود به دلیل اعلامیه‌های شگفت انگیزش شهرت یافته است، در سال 1392 گامبیا را از جمع کشورهای مشترک المنافع خارج کرد و آن را استعمار نوین خواند.

*********************************

روزنامه ایران**

موضع قوه قضائیه و نامه دعایی

در پی انتشار خبری از رئیس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات، خبرگزاری فارس و خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام دفتر سخنگوی قوه قضائیه از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و اخذ تعهد از وی در دادسرای ویژه روحانیت خبر دادند. این مقام افزود: «موضوع حضور حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در دادسرای ویژه روحانیت تهران، تحقیق از نامبرده و اخذ تعهد از وی صحت دارد.» دعایی هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری که در روزنامه اطلاعات منتشر شد، از محدودیت‌ها پیرامون اطلاع‌رسانی درباره رئیس دولت اصلاحات انتقاد کرد.

مجید انصاری: صدا و سیما انصاف را رعایت کند

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: «گروه‌ها و رقابت‌ها در جامعه باید وجود داشته باشد.سکوت قبرستانی برای یک جامعه مطلوب نیست و مقام معظم رهبری هم بر شور و نشاط سیاسی تأکید می‌نمایند. در انتخاباتی که در پیش داریم، همه باید حضور داشته باشند.شرایط مسابقه عادلانه و دوستانه را همه رعایت کنند.مثل دو تیم در میدان ورزش، حرمت همدیگر را حفظ کنند.» حجت‌الاسلام مجید انصاری در مراسم عزاداری 28 صفر که با میزبانی حجت‌الاسلام علیخانی و با حضور مردم عزادار برگزار شد، افزود: «من به صداوسیما عرض می‌کنم که بذر ناامیدی در جامعه پاشیدن، چه سودی برای شما دارد، پروژه برجام مگر به تنهایی کار دکتر روحانی بود؟ برجام کار دولت، همکاری رهبری و مردم بود. چرا این پروژه را در نگاه مردم کوچک می‌کنید؟ چرا این موج امید را از بین می‌برید؟» وی ادامه داد:«برای رضای خدا انصاف،انصاف،انصاف را رعایت کنید».

نامه «کامرون» به روحانی

نخست‌وزیر انگلیس در نامه‌ای به روحانی، خواستار آزادی یک متهم به جاسوس در ایران شد. به گزارش «دیلی‌تلگراف»، دیوید کامرون، در این نامه آزادی کمال فروغی را خواستار شده که بعد از دستگیری در سال 2011 به جرم جاسوسی به تحمل هفت سال حبس محکوم شده است. به گزارش «فارس»، روزنامه «دیلی‌تلگراف» نوشت: «با از سر گرفته شدن روابط دیپلماتیک کامل میان تهران و لندن امکان طرح موضوع «کمال فروغی»، در تماس‌های سطح بالا میسر شده است.»

دفاع مجدد هاشمی از ظریف

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری خود از دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «حرف بعدی آقای هاشمی دفاع از ظریف است. همان دیپلمات برجسته‌ای که دیپلماسی اسلامی را جان دوباره‌ای بخشیده تا هم دنیا به پای تخصص و وطن پرستی اش بلند شود و هم رهبری، تدین و امانتداریش را بستاید. سؤالی که آقای هاشمی مطرح می‌کند، خیلی معنادار است. چگونه می‌شود که متدینی که رهبری می‌ستایدش را خائن بخوانند؟!». رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه به انتقاد از کسانی پرداخته که «هم راه نفوذ دشمن را از مسیر ناامید کردن مردم می‌گشایند و هم ریشه‌های اختلافات داخلی را عمیق تر می‌کنند.»

طباطبایی : مهدی هاشمی در زندان است

وکیل مهدی هاشمی عکس منتشره در مورد حضور امروز موکلش در مراسم عزاداری 29 صفر در منزل غلامحسین کرباسچی را تکذیب کرد. سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با «ایلنا » در مورد انتشار تصویری در کانال تلگرامی یکی از خبرگزاری‌ها که در آن گفته شده مهدی هاشمی امروز (شنبه) به همراه سید حسن خمینی در مراسم عزاداری آخر ماه صفر در منزل غلامحسین کرباسچی حضور داشته است، گفت:‌ «موکلم پس از آنکه برای اربعین به مرخصی آمده بود، در شنبه هفته گذشته خود را به زندان معرفی کرد و بعد از آن دیگر به مرخصی نیامده است». وکیل مهدی هاشمی ادامه داد: «تصویر منتشره برای مراسم سال گذشته است و نمی‌دانم به چه نیت این عکس را امروز منتشر کرده‌اند».

*********************************

روزنامه خراسان **

ندای ایرانیان نوشت :

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه سابق ایران در گفت و گو با دیپلمات اعضای تیم مذاکرات محرمانه دو ساله ایران و آمریکا را معرفی کرد: رضازبیب سفیر کنونی ایران در قبرس - محسن بهاروند دیپلمات ایرانی و معاون سابق آمریکای لاتین وزارت خارجه - علی اصغر خاجی سفیر کنونی ایران در چین(سرپرست تیم) و تیم آمریکایی: ویلیام برنز - جک سالیوان - رابرت آینهورن

خبرآنلاین نوشت :

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که خروج وی از کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین بحث‌برانگیز شده بود، از بازگشت خود به تهران در یکشنبه گذشته خبر داد.

سایت خرداد نوشت :

روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی با اشاره به تجدید جناح بندی های سیاسی در ایران پیش از زمان برگزاری انتخابات پیش بینی خود از بلوک بندی در ماه های پیش رو را ارائه کرده است. این روزنامه در ادامه اشاره می کند که پیروزی روحانی در انتخابات سال 2013 میلادی سرآغازی دوباره برای سیاست های "راست سنتی" و عملگرایی در عرصه سیاست خارجی و تشویق شرکت های خصوصی بود. این روزنامه در ادامه اشاره می کند که اگرچه حجت الاسلام ناطق نوری و لاریجانی ممکن است موضع محافظه کارانه ای در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و چندان از فضای باز نسبی ایجاد شده در حوزه مطبوعات راضی نباشند اما در برهه زمانی کنونی به احتمال زیاد از روحانی حمایت می کنند.

انتخاب نوشت :

درحالیکه برخی رسانه ها اخیرا مدعی شدند وزیر خارجه ایران پول بلوکه شده فوتبال ایران را در حاشیه توافق هسته ای با 1+5 دریافت کرده، منابع آگاه در گفتگو با «انتخاب» چنین خبری را از اساس تکذیب کردند.بر طبق گفته منابع آگاه در وزارت خارجه، خبری که اخیرا برخی رسانه ها در مورد دریافت پول بلوکه شده فوتبال ایران از سوی ظریف و عدم تحویل آن به فدراسیون فوتبال منتشر کرده اند، به هیچ وجه صحت ندارد.

افکارنیوزنوشت:

شهرام جزایری در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به مصاحبه ای 5 ساعته با یکی از خبرگزاری های رسمی، ادعا کرد که آماده است تا با 5 وزیر اقتصادی دولت مناظره کرده و ثابت کند که تجربه و دانش کافی برای حل مشکلات اقتصادی مردم را ندارند. وی هم چنین مدعی شده است تحت کنترل نهادهای نظارتی و با استفاده از ابزار های قانونی می تواند حدود 300 هزار میلیارد تومان پول های سرگردان بازار را به سوی بنگاه‌های اقتصادی موفق هدایت کند.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات