صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۴۸۳۰

فصل سخت شورای نگهبان

با آغاز ثبت‌نام نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، فصل سخت شورای نگهبان شروع شد. سنگر اول نظام جمهوری اسلامی شورای نگهبان است. این سنگر اگرچه [...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: با آغاز ثبت‌نام نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، فصل سخت شورای نگهبان شروع شد. سنگر اول نظام جمهوری اسلامی شورای نگهبان است. این سنگر اگرچه کم تعداد است؛ اما در جاهایی در دفاع از نظام ایستاده است که صدها لشکر سیاسی و امنیتی توان مقابله با آن را نداشته‌اند. شورای نگهبان در این چهار دهه تحت فشار همه جریانات بوده، اما هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکرده است و اگر در جریان بررسی صلاحیت‌ها با خطایی روبه‌رو شده، به صراحت اعلام کرده است که در دوره گذشته احراز نکرده بودیم و اکنون این امر برای ما احراز شده است. اگرچه حملات علیه شورای نگهبان قانون اساسی از چند ماه پیش کلید خورده است؛ اما در روزهای آینده با حملات شدیدتری از طرف همه جناح‌ها روبه‌رو خواهد شد که عمده‌ترین محورهای آن عبارتند از:
۱- بسیج ثبت‌نام‌کنندگان برای بالا بردن ریسک ردّ صلاحیت و وادار کردن شورای نگهبان به عقب‌نشینی؛ ۲- وارد کردن افراد شناخته‌شده و بدون صلاحیت و هجمه عظیم رسانه‌ای برای هزینه‌دار کردن هرگونه ردّ صلاحیت؛ ۳- چانه‌زنی‌های گسترده با اعضای شورای نگهبان برای تفرقه‌افکنی و ایجاد دودستگی در میان اعضای این شورا و حتی نامه‌نگاری به رهبری و سایر ارکان نظام؛ ۴- ایجاد موج‌ها و کمپین‌های سیاسی برای عقب‌نشینی سیاسی و به هراس انداختن نهادهای انقلابی از راه انداختن فتنه‌های جدید؛ ۵- ایجاد شأن کاذب برای افراد بدون صلاحیت و فرار از امتحان خبرگان رهبری؛ ۶- همراه کردن مراجع، علما و بزرگان دینی به منظور ایجاد رابطه و ریش‌سفیدی برای عبور برخی عناصر از فیلتر شورای نگهبان.
از آنجایی که وظیفه شورای نگهبان سنگین و خطیر است و هرگونه سهل‌اندیشی و سستی یا کوتاه آمدن در این صحنه زمینه نفوذ به ارکان جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند، لازم است که نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی و نهادهای انقلابی نیز در این زمینه هوشیار باشند و فارغ از دغدغه‌های جناحی و سیاسی و فقط برای حفظ انقلاب از این سنگر مهم انقلاب پاسداری و حراست کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات