صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۸۴۸۵۸

اخبار ویژه روزنامه‌های 30 آذر ماه

روزنامه کیهان **

تکاپوی حامیان دولت برای فهرست مستقل از اصلاح‌طلبان

یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به تهیه فهرست مستقل حامیان دولت در سراسر کشور ابراز نگرانی کرد.

روزنامه قانون نوشت: این روزها از شهرستان‌ها خبر می‌رسد حامیان و منتسبین به دولت در حال طی مسیری جدا از سیاست ائتلاف با اصلاح‌طلبان هستند. در ماه‌های اخیر اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه از مقامات ارشد نهاد ریاست‌جمهوری، با پیگیری سیاست شناسایی نامزدهای احتمالی در شهرستان‌ها، در حال تعیین کاندیداهای طیف دولت در مناطقی غیر از تهران هستند.

اما از سوی دیگر خبرهایی به گوش می‌رسد که برخی تحت پوشش حامیان دولت در مرکز در حال ساماندهی یارانی مستقل در شهرستان‌ها هستند.

قانون می‌افزاید اخبار منتشره مبنی بر این است که یکی از مقامات نهاد ریاست‌جمهوری، تلاش خود را به کار بسته تا تحت عنوان «جریان دولت» در شهرستان‌ها کاندیداهای نزدیک را شناسایی کند و مورد حمایت قرار دهد. این خبر از جایی حساس‌تر شد که در برخی شهرستان‌ها کاندیداهای بالقوه، در نشست‌های خود و در میان حامیان‌شان شروع به اعلام نامزدی با حمایت دولت کردند. همزمان با این روند استراتژی حامیان دولت در انتخابات حمایت از نامزدهایی اعلام می‌شود که برند خاص اصلاح‌طلبی ندارند.

طیف کاندیداهایی که این روزها خود را در لیست انتخاباتی دولت معرفی می‌کنند، بیشتر از لحاظ مالی دارای پشتیبانی و منابع بسیار قوی هستند و همچنین در مورد فعالیت‌های اقتصادی آنان نیز ابهامات بسیاری در افکار عمومی وجود دارد. همچنین از لحاظ سیاسی این طیف از کاندیداها در کارنامه خود هیچ نزدیکی‌ای به اصلاح‌طلبان که پایگاه رای و حامیان «دولت تدبیر و امید» شناخته می‌شوند ندارند.

این روزنامه نوشت: مسئله اما آنجا مورد نگرانی خواهد بود که دولت حساسیتی نسبت به این موضوع نشان ندهد. حساسیت موضوع زمانی بیشتر می‌شود که اخباری در تصدیق حمایت برخی کانون‌های حاضر در حامیان دولت از کاندیداهایی که خود را اعتدالگرا و مورد حمایت دولت معرفی می‌کنند، شنیده می‌شود.

وقتی مفسد اقتصادی و امنیتی رابین هود می‌شود!

هاشمی رفسنجانی چهره‌ای رابین هودی از مهدی هاشمی در زندان ترسیم کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره وضعیت مهدی هاشمی در زندان گفت: مهدی در زندان است ولی به هر تقدیر از زندان راضی است. برای اینکه در آنجا به امور خود و دیگران می‌پردازد او می‌خواهد دکترایش را تمام کند.

مهدی دو دکترای نیمه‌تمام دارد که یکی در آکسفورد و یکی هم در تهران است. مطالعات فراوانی هم دارد. در آنجا که هست، معمولا فقرای زندانی هستند و به آنها کمک می‌کند و در حد توان سعی می‌کند نیازهایشان را مرتفع کند، از ما و رفقایش کمک می‌گیرد و به آنها کمک می‌کند. آنها را با هم متحد و همه را سر یک سفره جمع کرده است.(!)

مهدی هاشمی متهم برخی مفاسد اقتصادی و امنیتی عمده از جمله ماجرای رشوه ده‌ها میلیون دلاری شرکت نفتی استات اویل و پولشویی در دانشگاه آزاد می‌باشد و به همین دلیل ترسیم چهره‌‌ای رابین‌ هودی از وی مبنی بر اینکه به فقرای زندانی کمک می‌کند و آنها را متحد و سر یک سفره جمع کرده، توهین به شعور مردم تلقی می‌شود.

تقلای مشکوک برای به هم زدن ائتلاف اصولگرایان

برخی نمایندگان فعلی مجلس که نگران حذف احتمالی خود در صورت اتحاد و ائتلاف فراگیر جبهه اصولگرایان هستند، با سازوکار وحدت مخالفت کردند. برخی از این نمایندگان نزدیکی با دولت دارند. اعلام همراهی علی لاریجانی با شورای وحدت اصولگرایان، پیش از همه کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان را به تقلا انداخته بود که سعی کرد قول همراهی لاریجانی را انکار کند اما خبر واقعیت داشت. پس از وی بهروز نعمتی دیگر عضو فراکسیون رهروان در مصاحبه با نامه نیوز، جبهه پایداری را که تنها یک ضلع از چند ضلع ائتلاف و وحدت است بهانه کرد و گفت: بعضی عملکردها باعث می‌شود خیلی‌ها نتوانند کنار هم بنشینند و فاصله‌ها عمیق است.

اسماعیل جلیلی، حسن گروسی و منصور حقیقت‌پور از دیگر نماینده‌هایی بودند که در مصاحبه‌های سازمان یافته با ایسنا و ایرنا از مخالفت اکثریت اعضای «شورای مرکزی فراکسیون رهروان» با پیوستن به ائتلاف اصولگرایان خبر دادند.

یادآور می‌شود برخی از این نمایندگان در پوشش عنوان مغلوط «اصولگرایان معتدل» با دولت ائتلاف کرده و به هر قیمت در انتخابات حاضر باشند. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که چند نماینده اصلاح‌طلب یا نزدیک به آنها در رهروان، نگرانی بزرگتر افراطیون مدعی اصلاحات را نمایندگی می‌کنند و مامور به ایجاد انشقاق و اختلاف و سنگ‌اندازی در وحدت اصولگرایان هستند.

تجمل‌گرایی و تحمیل تورم 49/4 درصدی یعنی اقتصاد مردم‌گرا؟!

عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید ما طرفدار اقتصاد مردم‌گرا هستیم نه لیبرالی.

محسن هاشمی در مصاحبه با روزنامه هفت صبح و درباره الگوی اقتصادی لیبرالی کارگزاران گفت: در اقتصاد من با به کاربردن واژه‌های خاص غرب در ایران مخالفم، ما در شرایطی نیستیم که صحبت از اقتصاد لیبرال و لیبرالیسم بکنیم. لیبرالیسم و اقتصاد و فرهنگ آن در یک بستر 200 ساله و بلکه 500 ساله در غرب متولد شده، بالغ شده و با بسیاری از مؤلفه‌های فرهنگی، بومی و اجتماعی ما همخوانی ندارد. مدل ما مردمسالاری دینی است که معادل واژه جمهوری اسلامی است و طبیعی است که مدل اقتصادی آن هم باید اقتصاد مردم‌گرا باشد نه اقتصاد انحصاری و دولت‌گرا، اما این با اقتصاد لیبرال تفاوت‌های زیادی دارد.

وی می‌افزاید: پس بهتر است به جای بازی با واژه‌ها مفاهیم را تبیین کنیم. من همانطور که گفتم به صورت اصولی با تصدی‌گری دولت در اقتصاد و رقابت آن با مردم مخالفم؛ دولت خادم و کارگزار مردم است نه رقیب مردم، بنابراین با ماهیت نامه چهار وزیر که نگران زیان‌دهی بنگاه‌هایشان بوده‌اند مخالفم و البته ظاهراً خود این وزرا هم از نوشتن نامه پشیمان شده‌اند.

این اظهارات در حالی است که سیاست‌های اقتصادی کارگزاران با محوریت تعزیر اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها به تورم افسارگسیخته‌ای که تا نزدیک 50 درصد نیز تصاعد کرد، منجر شد و همزمان شکاف طبقاتی و مسابقه تجمل و اشرافیگری میان برخی مسئولان دولت وقت شدت گرفت. از سوی دیگر به اسم خصوصی‌سازی، برخی اختصاصی‌سازی‌ها صورت گرفت و در کنار آن حجم دولت فربه‌تر شد. برآیند این سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌ها، رأی منفی مردم به هاشمی در سال 1384 بود.

سرسام اسرائیل از 130 هزار موشک حزب‌الله

فرمانده پدافند ارتش صهیونیستی نسبت به انباشت 130 هزار موشک ویرانگر در زرادخانه‌های حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، تزیوکا حایموویتز گفت زرادخانه موشکی حزب‌الله به بیش از 130 هزار موشک می‌رسد و ما قادر به رهگیری موشک‌های آنها نیستیم. موشک‌های حزب‌الله می‌توانند هر مکانی در عمق اسرائیل را هدف قرار دهند.

وی گفت: ایران، حماس و حزب‌الله به ارتقا زرادخانه نظامی خود از لحاظ کیفی و کمی ادامه می‌دهند تا موشک‌هایشان با دقت به هدف برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این ژنرال اسرائیلی تصریح کرد: حملات احتمالی حزب‌الله بسیار خطرناک خواهد بود و منجر به ویرانی شدید و کشته‌های زیاد در اسرائیل خواهد شد.

«امیر بوحبوط» تحلیلگر امور نظامی اسرائیل گفت: دشمنان تل‌آویو یعنی ایران، سوریه، حزب‌الله و جنبش حماس در بهبود کمی و کیفی موشک‌های خود قدرت زیادی بدست آوردند بنابراین دشمنان اسرائیل اکنون می‌توانند هر نقطه در تل‌آویو را مورد هدف قرار دهند زیرا آنها انواع مختلفی از موشک‌های پیشرفته و به روز در اختیار دارند.

این روزنامه در ادامه نوشت: دشمنان اسرائیل تحقیقات زیادی انجام می‌دهند تا دکترین جدید نظامی تل‌آویو را دور بزنند و بتوانند از سامانه‌های ضد موشکی اسرائیل از جمله «گنبد آهنین»، «عصای سحرآمیز» و موشک‌هایی از نوع «هیتس» در امان باشند.

ژنرال اسرائیلی تأکید کرد: در کنار پیشرفت دکترین نظامی، دشمنان اسرائیل به منظور غافلگیر کردن تل‌آویو تلاش می‌کنند پایگاه‌ها و سکوهای موشکی خود را مخفی نگه دارند زیرا تکنیکی که دشمنان دنبال می‌کنند مبتنی بر دو عنصر است. تبدیل عمق اسرائیل به میدان جنگ و افزایش میزان سکوهای موشکی به سمت مراکز پرجمعیت در اسرائیل برای اینکه تلفات زیادی در بر داشته باشد.

وی تأکید کرد: تمام شهروندان اسرائیل باید این حقیقت را بدانند که در معرض حمله موشکی گسترده قرار خواهیم گرفت زیرا نمی‌توانیم تمام موشک‌ها را رهگیری کنیم.

روحانی با سخنان 3 سال پیش چه نمره‌ای به دولت خود می‌دهد؟!

در حالی که 850 روز از ریاست جمهوری روحانی می‌گذرد وعده‌های اقتصادی اصلی وی محقق نشده است. مرور سخنان وی در قبل از ریاست جمهوری نشان می‌دهد که روحانی تصریح داشت مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است نه تحریم‌ها.

شبکه اطلاع‌رسانی دانا با طرح این موضوع نوشت: پس از گذشت 850 روز از حضور دولت تدبیر و امید، هیچ اصلاح و یا بهبودی در نظام اقتصادی کشور اتفاق نیفتاده است و کماکان مردم با گرانی، بیکاری، تورم، رکود به عنوان زیربنای مسائل اقتصاد دست و پنجه نرم می‌کنند. بیش از دو سال از حضور دولت یازدهم می‌گذرد و عموم مردم وعده رئیس جمهور روحانی را پیرامون بهبود اقتصاد کاملاً به یاد دارند و خصوصاً آن جمله‌ای که گفتند «باید هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد»

براساس این گزارش رئیس جمهور 23 مهر 1391 تصریح کرده بود: مگر از سال 1385 تحریم نشدیم، اما برای شرایط تحریم چه کار کردیم؟ آیا به فکر اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای این شرایط بودیم.

آنچه مهم است سرمایه اجتماعی است اگر مردم بدانند و مطمئن باشند مسئولان می‌فهمند و دلسوزند و به دنبال حل مشکلات و مسائل هستند، از این شرایط عبور می‌کنیم. اما شرط اساسی این مسئله امیدبه آینده است. دیگر دوران شعار دادن ودرشت‌گویی گذشته است و مردم از بس حرف شنیدند خسته شدند.

وی 1391/9/19نیز گفت: دولت آینده در شرایطی که تحریم‌ها نیز تخفیف پیدا نکند، می‌تواند برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور قدم‌هایی بردارد که برای بخش مولد ما ایجاد امید کند، آنچه مشوق سرمایه به سمت تولید ملی است در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهد، حجم نقدینگی را کنترل کند، بتواند با مدیریت درست مبادلات ارزی، نرخ برابری ریال را تثبیت کند.

روحانی در تاریخ 1392/1/22 اظهار داشت: «مدیریت اقتصادی کشور به جای آنکه در این شرایط حساس با تکیه بر قدرت مقاومت و ابتکار مردم عزیز و سرفراز ایران پیام رشد پایدار به جهان بدهد، متأسفانه پیام ضعف به تحریم کنندگان می‌دهد. همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت.

روحانی همچنین اردیبهشت 92 (یک ماه و نیم قبل از انتخابات) تصریح کرد: آیا اموری چون افزایش نقدینگی در جامعه و 7 برابر شدن آن و تبدیل 68 هزار میلیارد تومان نقدینگی جامعه در عرض 7 سال به 450 هزار میلیارد تومان ربطی به تحریم‌ها داشت؟ یا به مدیریت ضعیف مسئولان امر بر می‌گردد؟... رشد اقتصادی ایران در شرایط امروز یا صفر و یا زیر صفر است در حالی که ما هیچ گاه چنین شرایطی را نداشتیم و از این رو به نظر می‌رسد مشکل از مدیریت داخلی است؛ البته بخشی از مشکلات به تحریم‌های بین‌المللی برمی‌گردد، اما این موضوع هم به مدیریت داخلی کشور برمی‌گردد، چرا که یک مدیریت خوب می‌توانست جلوی تحریم‌ها را گرفته یا حداقل این تحریم‌ها را تقلیل کند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات صدا و سیما با راه‌اندازی بخش‌های خبری کوتاه در شبکه‌های مختلف رادیویی به تخریب شخصیت‌های نظام و برخی دیگر از شخصیت‌ها پرداخته می‌شود. این بخش‌های خبری به تقلید از خبر 30/20 سیما تنظیم شده و حمایت از یک جناح خاص و تخریب جناح دیگر را در دستور کار خود دارند. تجربه عملکردهای این چنینی در گذشته نشان می‌دهد تخریب‌ اثر معکوسی دارد و مردم به افرادی که توسط دستگاه‌های رسمی یا افراد دارای مسئولیت تخریب می‌شوند، گرایش بیشتری نشان می‌دهند.

* تروریست‌های عربستانی در میان گروهک داعش رتبه دوم را از نظر تعداد به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش پایگاه خبری اخبار الساعه امارات، تونسی‌ها رتبه اول و یمنی‌ها رتبه دهم را در این گروهک تروریستی دارند. این پایگاه خبری به نقل از نشریه مطالعات راهبردی آمریکایی «سوفان گروپ» نوشت: گروهک تروریستی داعش صدها نیروی خود را از کشورهای عربی جذب کرده و تعداد نیروهای این گروه از سال 1393 به بعد تقریبا به دو برابر افزایش یافته است. این گزارش تعداد کل نیروهای تروریستی داعش را که در سوریه و عراق می‌جنگند، بین 27 تا 31 هزار نفر اعلام کرد که از 86 کشور جهان گرد هم آمده‌اند. براساس این گزارش، از تونس شش هزار نفر، عربستان دو هزار و 500 نفر، اردن بیش از دو هزار نفر، مغرب یک هزار و200 نفر، لبنان حدود 900 نفر، لیبی حدود 600 نفر، مصر حدود 400 نفر، الجزایر 200 نفر، سرزمین‌های اشغالی 120 نفر، یمن 110 نفر، کویت 70 نفر، بحرین 12 نفر و ازامارات 15 نفر در این گروه حضور دارند. این نشریه آمریکایی افزود: از کشورهای اروپایی حدود پنج هزار نفر شامل یک هزار و 600 فرانسوی و چهار هزار و700 نفر از جمهوری‌های شوروی سابق در گروه داعش فعالیت دارند. این نشریه هشدار داد که حدود 20 تا 30 درصد از تروریست‌های داعشی به کشورهای اصلی خود بازگشته‌اند و همین امر خطر تکرار حملات تروریستی همانند حملات پاریس را افزایش می‌دهد.

*********************************

روزنامه خراسان**

خبرآنلاین مدعی شد :

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان دولت اصلاحات، روزی به نام شهید تندگویان وزیر نفت ابتدای انقلاب در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد و همچنین با پیگیری غلامعلی حدادعادل، شرح حال این شهید به‌عنوان یک قهرمان ملی در کتاب فارسی دوم راهنمایی منتشر شد؛ اما در دولت احمدی‌نژاد، هم روز این شهید و هم شرح حالش از تقویم و کتاب درسی حذف شد.

جماران نوشت :

محمدرضا عارف با بیان اینکه اصلاح طلبان با وحدت و همدلی به دنبال تکمیل پروژه انتخابات 92 در انتخابات مجلس هستند، می گوید که تاکنون جلسات شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با همدلی و همگرایی همه احزاب و شخصیت های عضو برگزار شده است.وی همچنین تاکید می کند که در آینده ای نزدیک اصلاح طلبان با انتشار برنامه راهبردی خود، افکار عمومی را در جریان برنامه های انتخاباتی خود قرار خواهند داد.

خبرآنلاین نوشت :

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری سالانه خود که در برابر صدها خبرنگار داخلی و خارجی سخن می گفت ضمن تهدید ترکیه مبنی بر اینکه اگر جرات دارند جنگنده هایشان را به آسمان سوریه بفرستند، جمله ای خطاب به رهبران این کشور گفت که به شدت در شبکه های اجتماعی مخصوصا توئیتر فارسی و انگلیسی بازتاب داشته است. به جهت حفظ ادب و شئونات اخلاقی نمی توان اصل جمله به کار برده شده توسط پوتین را نوشت.نزدیک ترین معادل فارسی مودبانه این جمله این است که ترکیه پاچه خواری آمریکا را می کند.

پارسینه خبرداد :

روزنامه لبنانی الدیار مدعی شد که 4 جنگنده روسیه هواپیمای حامل رئیس جمهور سوریه را در سفر به ایران همراهی خواهند کرد.بشار اسد رئیس جمهور سوریه قرار است از طریق آسمان عراق به تهران سفر کند.الدیار می افزاید که به جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا هشدار داده شده است که به هواپیمای حامل بشار اسد نزدیک نشوند و هواپیماها در صورت نزدیک شدن به هواپیمای رئیس جمهور سوریه هدف قرار خواهند گرفت.

*********************************

روزنامه ایران**

صدور کیفرخواست برای سعید مرتضوی

مدیر کل حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی از صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت برای سعید مرتضوی خبر داد. عمران نعیمی در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به ادعای جدید سعید مرتضوی مبنی بر صدور قرار منع تعقیب وی، گفت: سعید مرتضوی در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود در خصوص انعقادتفاهمنامه شرکت سورینت قشم و آقای بابک زنجانی، نسبت به وی قرارمنع تعقیب صادر و باتأیید دادستان نهایی و قطعی شده است؛ در حالی که این موضوع صحت ندارد. این مقام در سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در این خصوص علی رغم ادعای سعید مرتضوی، نسبت به وی قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده و در حال حاضر موضوع در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت در حال رسیدگی است. مدیر کل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی درباره جزئیات پرونده، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه رسیدگی در شعبه مذکور به صورت غیر علنی انجام می‌شود؛ امکان اعلام عناوین اتهامی و جزئیات پرونده وجود ندارد.

آخرین وضعیت پرونده مازندرانی و مهاجرانی

وکیل‌ مدافع احسان مازندرانی و محمدمحسن مهاجرانی توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت پرونده‌های موکلانش ارائه کرد. سید محمود علیزاده‌ طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ وضعیت پرونده احسان مازندرانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان گفت: از سوی بازپرس برای موکلم قرار بازداشت موقت صادر شده بود که اعتراض ما به قرار بازداشت رد شد. وی ادامه داد: در حال حاضر منتطریم برای موکلم کیفرخواست صادر شود، البته بیشتر امیدواریم قرار منع تعقیب برای احسان مازندرانی صادر شود. علیزاده‌ طباطبایی در مورد پرونده محمدمحسن مهاجرانی گفت: تحقیقات در این باره ادامه دارد. موکلم با صدور قرار وثیقه از سوی بازپرس پرونده آزاد شده است. این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: این پرونده، پرونده‌ای پیچیده است.

پست اینستاگرام سایت رهبری برای سالروز درگذشت آیت‌الله منتظری

صفحه اینستاگرام خامنه‌ای «دات‌آی‌آر» به مناسبت سالروز درگذشت آیت‌الله منتظری، عکسی از رهبر انقلاب و آیت الله منتظری مربوط به نماز جمعه‌ای در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرد. ذیل این عکس، بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری در 29 آذر 88 دیده می‌شود.

حکم اعدام محمدعلی طاهری نقض شد

وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه 33 دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 26 دادگاه انقلاب خبر داد. به گزارش «ایسنا»، سعید خلیلی با بیان این مطلب اظهار کرد: «همان طور که انتظار می‌رفت، قضات محترم دیوان عالی با دقت و ظرافت به دلایل و استدلالات ما در بی‌اعتباری حکم توجه کرده و رأی دادگاه بدوی را به لحاظ وجود ایراداتی موجه و قابل تأیید ندانسته‌اند.» وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری با تشکر از قضات بلندپایه دیوان عالی کشور و نیز مسئولان محترم قضایی به‌خاطر دقت و جسارت‌شان در رسیدگی قانونی گفت: «امیدوارم شرایط آزادی موکلم هر چه زودتر فراهم شود.» گفتنی است دادگاه انقلاب طاهری، سرکرده گروه انحرافی «عرفان حلقه» را به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم کرده بود.

واکنش فانی به خبر بازداشت معلمان در امارات

وزیر آموزش و پرورش ناهماهنگی بین فرودگاه با پلیس امارات را علت به وجود آمدن مشکلات برای معلمان ایرانی در امارات عنوان کرد. به گزارش «ایلنا»، علی‌اصغر فانی گفت: «موضوع را پیگیری کردم و مشخص شد ناهماهنگی بین فرودگاه با پلیس امارات بود و این موضوع برطرف شده است و معلمان ایرانی در امارات بازداشت نشده‌اند و امروز یا فردا به کشور باز می‌گردند.» پیش‌تر، برخی رسانه‌ها بازداشت دو معلم زن ایرانی در امارات را منتشر کرده بودند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

تمجید سراسقف انگلیس از شیعیان

سراسقف کلیسای کانتربری، مهم‌ترین کلیسای پروتستان بریتانیا و جهان، نقش شیعیان در دفاع از مسیحیان در منطقه بحران‌زده خاورمیانه را ستود. به گزارش فارس، جاستین ولبی در دیدار با حجت‌الاسلام محمدعلی شمالی رئیس مرکز اسلامی و نماینده رهبر انقلاب در انگلیس گفت: «اذعان می‌کنم ما آگاه هستیم که در جریان بحران‌های منطقه‌ای این شیعیان بودند که از جامعه مسیحیت محافظت کرده‌اند و من از این بابت از شما سپاسگزاری می‌کنم.» این دیدار روز پنجشنبه در لمبث پالاس لندن و همزمان با پایان نشست مشترک اندیشمندان مسیحی و مسلمان در شهر آکسفورد شکل گرفت که در آن سراسقف کانتربری با بیان اهمیت وحدت میان ادیان ابراهیمی، به تلاش‌های صورت گرفته از سوی ایران به منظور توسعه گفت‌وگوهای بین ادیان از جمله مسیحیت و اسلام اشاره کرد.

بازدید اسد از کلیسایی در دمشق

رئیس‌جمهور سوریه در آستانه سال نو میلادی به شکل غیرمنتظره از کلیسایی در دمشق بازدید و با مسؤولان و حاضران در این کلیسا گفت‌وگو کرد. به‌گزارش رسانه‌های سوری، بشار اسد به همراه همسرش اسماء اسد، از کلیسای «سیده» (حضرت مریم، سلام‌الله‌علیها) در دمشق بازدید و با مقامات این کلیسا و برخی شرکت‌کنندگان در مراسم کلیسا صحبت کردند.

طالبان پاکستان خلافت سرکرده داعش را رد کرد

طالبان پاکستان در بیانیه‌ای ادعای ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش را برای «رهبری همه مسلمانان جهان» رد کرده و «وحشیانه» بودن قوانین داعش را محکوم کرد. به گزارش رویترز، طالبان پاکستان نیز به تبعیت از طالبان افغانستان در پی پیوستن برخی سرکردگان رده پایین خود به تکفیری‌های داعش، ادعای «خلافت» البغدادی را رد کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بغدادی خلیفه اسلامی نیست، چرا که انتخاب او مبتنی بر قوانین اسلامی نیست».

آتش‌سوزی بزرگ بازار آنکارا

آتش‌سوزی گسترده در بازار سنتی عثمان‌المغطی در آنکارا، پایتخت ترکیه، 250 فروشگاه را در مدتی کوتاه از بین برد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، بامداد دیروز تعداد زیادی از خودروهای آتش‌نشانی برای مهار آتش و جلوگیری از انتقال آن به مناطق اطراف، راهی منطقه کاچی اورن شدند ولی تا شامگاه یکشنبه همچنان آتش‌سوزی ادامه داشت. براساس گزارش‌های اولیه، این آتش‌سوزی تلفات جانی در بر نداشت اما هنوز مشخص نیست آیا بروز این آتش‌سوزی در پایتخت ترکیه،واکنشی به سرکوب کردها توسط ارتش و پلیس در شرق این کشور بوده یا خیر؟

پوتین: اروپا تسلیم آمریکا شده است

ولادیمیر پوتین، اتحادیه اروپایی را به عدم استقلال در سیاست خارجی خود متهم کرد و گفت اروپایی‌ها بخشی از منافع خود را تسلیم آمریکا کرده و برای دستیابی به آنها تلاش نمی‌کنند. به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «در واقع اروپا بخش یا مهم‌ترین قسمت از اقتدار خود از دید اتحاد را به آمریکا تحویل داده است اما برای اروپا این تنها یک بدنه فوق‌ملیتی نیست. در واقع اروپا بخشی از قدرت خود را نه به ناتو بلکه به کشوری که رهبری ناتو را برعهده دارد تسلیم کرده است». به گفته او، ژاک شیراک، رئیس‌جمهور سابق فرانسه عواقب این کار را پیش‌بینی کرده بود و نتیجه وابستگی اروپا اکنون حضور دولت‌هایی شکست‌خورده در این کشورها و ظهور تروریسم است.

بستن آسمان اروپا و ترکیه به روی روس‌ها

کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپایی به همراه شرکای‌شان در ناتو یعنی اوکراین و ترکیه آسمان خود را روی هواپیماهای نظامی روسیه که برای حمله به مواضع داعش به سوریه می‌روند، مسدود کردند. دیروز سرتیپ آناتولی کونوالوف، معاون فرمانده هواپیمایی دور پرواز نیروی هوافضای روسیه با اعلام این خبر گفت: «به این سبب خلبانان روس مجبور شده‌اند مسیر پروازهای خود را تغییر داده و خارج از حریم هوایی اروپا به سوریه پرواز کنند. اکنون برای سوختگیری از پایگاه هوایی اولنگورسک واقع در شمال روسیه استفاده می‌شود».

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات