صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۰۱۶
آیت‌الله شاهرودی:

افزایش شعبه‌های جریان‌های تکفیری در دنیای اسلام

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: شاکله اسلامیت و روحانیت در مجلس خبرگان وجود دارد، اما همزمانی انتخابات آن با مجلس شورای اسلامی دغدغه‌هایی را به وجود آورده است.
پایگاه بصیرت: آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به درگذشت چندین نفر از اعضای خبرگان طی سال‌های گذشته اظهار کرد: بر همین اساس مجلس بزرگداشتی ویژه 16 نفر از این اشخاص از جمله آیات مشکینی و مهدوی کنی، هشتم بهمن‌ماه امسال در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این یادواره اهداف مهمی مانند تبیین جایگاه مجلس خبرگان، جایگاه اعضای از دست رفته در انقلاب اسلامی، تکریم یاد و خاطره آنها و همچنین دیدار با مسئولان را دنبال می‌کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مسئله انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: امسال برای نخستین بار انتخابات مجلس خبرگان همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شاکله اسلامیت و روحانیت در مجلس خبرگان وجود دارد، اما همزمانی انتخابات آن با مجلس شورای اسلامی دغدغه‌هایی را به وجود آورده است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به شکل خاص و رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و رقابت‌های ویژه مربوط به آن خاطرنشان کرد: گاهی می‌دیدیم که این امور با موازین اسلامی فاصله‌هایی دارد، بنابراین نگران هستیم که این شائبه در مجلس خبرگان رهبری نیز به وجود بیاید و با شأن و شخصیت روحانیت و علما سازگاری نداشته باشد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر دقت فراوان کاندیداهای این مجلس در انجام تبلیغات و نصب اقلام تبلیغاتی و تصاویر خود در معابر عمومی دقت لازم را داشته باشند، عنوان کرد: این انتخابات نباید از فضای عمومی انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیر بپذیرد.

وی بخش دیگری از سخنان خود را به شرایط حال حاضر دنیای اسلام و اقدامات تکفیری‌ها اختصاص داد و تصریح کرد: فتنه تکفیری‌ها و ائتلاف‌های جدیدی که از سوی آمریکا، آل سعود و صهیونیست‌ها هدایت می‌شود از جمله مسائل موجود هستند که اوضاع خطرناکی را به وجود آورده و بر حساسیت منطقه افزوده‌اند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه شعبه‌های جریان‌های تکفیری در دنیای اسلام بیشتر شده‌اند، گفت: محور اصلی مقابله همه این گروه‌ها، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گمان برخی این است که داعش و سایر گروه‌های تکفیری فقط مربوط به سوریه و عراق هستند و ایران نباید در امور آن کشورها دخالت کند، خاطرنشان کرد: حقیقت ماجرا این طور نیست و لازم است دقت بیشتری در این مسائل داشته باشیم.

وی ادامه داد: چنانچه نیروهای مقاومت در عراق، سوریه و لبنان با همکاری مستشاران ایرانی به مقابله با تکفیری‌ها نمی‌پرداختند، امروز شاهد جنگ در مرزهای کشورمان بودیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی هدف اصلی تکفیری‌ها را نابود ساختن محور مقاومت دانست و افزود: جمهوری اسلامی محور این مقاومت است و آنها می‌خواهند نظام اسلامی را از بین ببرند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ائتلاف‌های گوناگون که به نام مبارزه با تروریسم در منطقه شکل می‌گیرند، اشاره کرد و گفت: آنها در واقع هدف دیگری یعنی مقابله با جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند و می‌گویند ایران حامی تروریست‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: به نام مبارزه با تروریسم، شیعیان نیجریه را قتل عام می‌کنند و فرزندان شیخ زکزاکی را به شهادت می‌رسانند، ولی در عین حال عموم مسلمانان نسبت به این مسائل غفلت کرده‌اند و فریب تبلیغات گسترده سعودی‌ها را می‌خورند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه شستشوی مغزی و فکری دنیای اسلام پروژه‌ای است که در حال انجام است، افزود: آنها در واقع می‌خواهند اسلامی مطابق با خواسته‌ها و عقاید خود ارائه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خطری که احساس می‌شود، بازگشت افکار ابن تیمیه در برخی کتب اهل سنت است و وهابی‌ها هم قصد دارند، چنین اشخاصی را، استوانه‌های فکری و علمی سنی‌ها معرفی کنند و به تدریج، عقاید انحرافی‌ آنها را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: پیروان اهل سنت باید متوجه باشند که اندیشه‌های تکفیری و وهابی‌گری، تسنن آنها را هم از بین می‌برد و مسلمانان را از اصول دین دور می‌کند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه سعودی‌ها در تلاش هستند تا اسلام جهادی را با اندیشه‌های تکفیری عرضه کنند، عنوان کرد: فتنه‌انگیزی در دنیای اسلام هدف اصلی آنهاست بنابراین باید برای مقابله صحیح با آنها، اقدامات علمی و فکری خود را در قالب دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گسترش دهیم و جلوی فریب‌کاری آل سعود را بگیریم.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان برگزاری اجلاس بین‌المللی وحدت را که هفته آینده برگزار می‌شود، مورد توجه قرار داد و گفت: احتمال زیادی وجود دارد که شرکت‌کنندگان در اجلاس به محضر رهبر معظم انقلاب برسند و از سخنان و بیانات مهم ایشان بهره‌مند شوند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات