صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۰۰

مهلک ترین ضربه بر پیکره تروریست ها

هلاکت «زهران علوش» که یکی از فرماندهان کلیدی تروریست ها در سوریه بود را باید مهلک ترین ضربه بر پیکره تروریست ها در این کشور دانست.
پایگاه بصیرت: زهران علوش، رئیس گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» به همراه پنج تن از دیگر رهبران ارشد تروریست ها در حمله هوایی روز گذشته در سوریه کشته شد. 
روزنامه «گاردین» چاپ لندن در گزارشی نوشت: رهبر یکی از گروه تروریستی در سوریه در یک حمله هوایی در منطقه «غوطه شرقی» در نزدیکی دمشق کشته شد. یک منبع در میان تروریست ها به گاردین گفت که زهران علوش فرمانده جیش الاسلام، یکی از بزرگترین گروه های تروریست که هزاران تروریست را فرماندهی می کرد، در یک حمله هوایی در روز جمعه کشته شد.
مرگ او برای اولین بار توسط آژانس خبری «رویترز» به نقل از دو منبع تروریست گزارش شد. خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد علوش در منطقه غوطه شرقی کشته شد. دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان سوری) گزارش داد: این هواپیما نشست فرماندهان تروریست های جیش الاسلام در غوطه شرقی را هدف قرار داد که در این حمله، علوش و پنج فرمانده ارشد دیگر کشته شدند.
این نشست با هدف مقابله با پیشروی ارتش سوریه توسط گروه های تروریستی صورت گرفته بود که در نتیجه عقب نشینی و شکست های متعدد در غوطه شرقی از هم فروپاشیده اند.
کشته شدن علوش که توسط عربستان سعودی و ترکیه حمایت می شد، ضربه مهلکی به تروریست ها در سوریه وارد آورده است.
دلایل زیادی مبنی بر ارتباط زهران علوش با عربستان سعودی وجود دارد. وی یک سال و نیم پیش سفری به عربستان کرده و دیداری با تعدادی از شاهزادگان سعودی داشته است.
این واقعیت که حملات هوایی نشست فرماندهان این گروه را هدف قرار داده، نشان دهنده یک موفقیت اطلاعاتی بزرگ برای دولت سوریه و حامی خارجی آن، روسیه محسوب می شود که از ماه اکتبر اقدام خود را در سوریه آغاز کرده است. گروه تروریستی دیگری موسوم به «جیش الفتح» نیز که شامل تروریست هایی از جبهه النصره زیر شاخه القاعده است، خبر مرگ علوش را تایید کرده اند.
علوش در فیلم های ویدئویی ابتدایی خود مدعی شده بود شیعیان و علوی ها باید شهر «دمشق» را تخلیه کنند. او با گروه تروریستی داعش در جنگ بود و در این درگیری عناصر بسیاری را از دست داده بود.
گفته می شود دستکم 10 موشک به محل نشست تروریست های سوریه اصابت کرده و به مرگ فرماندهان جیش الاسلام منجر شده است. یکی از تروریست ها اعلام کرده است «ابو همام البویضانی» یکی از فرماندهان نظامی ارشد این گروه به عنوان جانشین علوش انتخاب شده است.
این در حالی است که وزارت آشتی ملی سوریه روز گذشته اعلام کرد که دولت این کشور با گروه تروریستی داعش درباره خروج عناصر این گروه به همراه خانواده هایشان از مناطق جنوب دمشق به استان «رقه» در شمال این کشور، به توافق رسیده است.
بر اساس این توافق، قرار است 4 هزار عضو این گروه تروریستی و خانواده هایشان مناطق «القدم» و «الحجرالاسود» در جنوب دمشق را ترک کنند و وارد استان رقه شوند.
داعش اکنون در حال انتقال هزاران تن از عناصر خود به شهر رقه است.
مرحله دوم عملیات خروج ترویست ها از روز شنبه آینده آغاز خواهد شد که بر اساس آن قرار است 5 هزار تن از اعضای داعش که اکنون در یرموک (اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه) حضور دارند به همراه خانواده های خود وارد شهر رقه شوند که مقر اصلی این گروهک به شمار می رود.
بنا بر آنچه در این توافق آمده است، حق حفظ سلاح های شخصی برای تروریست ها محفوظ است، اما همه سلاح های سنگین آنها در جنوب دمشق بر اساس این توافق منهدم خواهد شد.
در تحولی جداگانه، وزرای خارجه روسیه و قطر اعلام کردند آنها برای آغاز مذاکرات بین مخالفان و دولت تلاش خواهند کرد. مذاکرات قرار است ماه ژانویه در شهر «وین» در اتریش برگزار شود.
منبع: جماران
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات