صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۰۹

عربستان رکوددار جنایت علیه بشریت در سال جاری میلادی

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد جنایاتی که ائتلاف سعودی در یمن مرتکب شده یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های شکل گرفته علیه بشریت بشمار می‌رود.
پایگاه بصیرت:مدیر ارتباطات و شکایات سازمان دیده بان حقوق بشر ضمن اعلام این مطلب ائتلاف سعودی را به استفاده از بمب‌های خوشه‌های علیه ملت یمن متهم کرد. جنایات عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی در یمن که تاکنون موجب کشته شدن صدها غیرنظامی یمنی شده، توسط سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر بطور مستند ثبت و ضبط شده‌اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر ارائه آمار دقیق از وضعیت حقوق بشر در یمن کار دشواری است.
در همین حال سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل محاصره دریایی و هوایی سعودیها ده‌ها هزار نفر از بیماران در یمن از خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند و تعدادی از بیمارستان‌ها به علت نبود برق یا سوخت لازم برای فعالیت مولدهای برق تعطیل شده‌اند. بر اساس این بیانیه، بخش بهداشتی در یمن ازنظر زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها با مشکلات بسیار مواجه است، و این زیرساختها در نتیجه حملات ائتلاف سعودی به طور مستقیم یا غیرمستقیم آسیب و خسارت دیده‌اند. به موجب این گزارش، محاصره و خشونت‌های مستمر، باعث می‌شود که زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در یمن، نتواند پاسخگوی نیازهای معمول شهروندان باشد.

محاصره نظامیان سعودی و اماراتی
منابعی نظامی تاکید کردند که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی صدها تن از نیروها و مزدوران عربستانی را در مقر دولت در شهر حزم مرکز استان جوف محاصره کردند.
این منابع افزودند در میان نیروهای محاصره شده،‌ اتباع خارجی و افسران عالی رتبه عربستانی و اماراتی و نیز برخی فرماندهان بومی یمن وجود دارند. در جریان ایستادگی نیروهای مشترک در برابر حمله‌ای که از سوی الرمضه به شهر حرض در استان حجه یمن انجام شد، تعدادی از سربازان عربستانی کشته شدند.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از وزارت دفاع یمن از کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بر کوه الاسود در استان الجوف واقع در شرق این کشور و محاصره صدها نیروی نظامی از جمله تعدادی از افسران عربستانی و اماراتی خبر داد. طبق گزارش این شبکه، ارتش و کمیته‌های مردمی موفق به خنثی‌سازی ده‌ها مینی شدند که ارتش عربستان در نزدیکی اماکن مورد نظر در منطقه جیزان کار گذاشته بود.

در همین حال ارتش و کمیته‌های مردمی امروز با چند راکت کاتیوشا مواضع نظامیان عربستانی در «الربوعه»، «الخضراء و نجران» را گلوله باران کردند.

همچنین نیروهای یمنی مواضع نظامیان متجاوز عربستانی در مثعن جیزان، ملحه در «الخوبه» و «الفریضه» و «العماره البیضاء» در «الخوبه» را هدف گلوله‌های خود قرار دادند.

همچنین سرتیپ شرف لقمان سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اشاره به آغاز مرحله اول تشدید عملیات نیروهای یمنی علیه مواضع متجاوزان عربستانی از ابتدای ماه کنونی گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی در ماموریت‌های دفاعی و تهاجمی خود 95 درصد موفق بوده‌اند و قادر به ادامه جنگ تا یکصد سال دیگر هستیم.

از سوی دیگر امارات در راستای مشارکت نظامی در حمله به یمن 125 خودروی زرهی نظامی به شهر عدن فرستاد.
منبع: فردا نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات