صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۵۱
طاهری جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی را تشریح کرد

امتناع دوباره وزیر ارتباطات از پاسخگویی به سوالات نمایندگان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون در کمیسیون‌های تلفیق انتخاب شدند، گفت: وزیر ارتباطات برای دومین بار برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در کمیسیون فرهنگی حاضر نشد و در صورت تکرار استیضاح وی پیگیری می‌شود.
پایگاه بصیرت: حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامیخبرنگار پارلمانی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر ارتباطات در دستور کار کمیسیون بود که جلسه امروز دومین جلسه‌ای بود که از وزیر برای پاسخگویی دعوت به عمل می‌آمد و وزیر در جلسه حضور پیدا نکرد.

وزیر ارتباطات در هر جلسه‌ به بهانه ای از حضور در جلسه کمیسیون امتناع کرد که این بهانه‌ها برای ما قابل قبول نیست و به نوعی طفره رفتن از پاسخگویی به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سوال نصرالله پژمان‌فر، محمد سلیمانی، میر قسمت موسوی اصل، مرتضی آقاتهرانی، رضا‌ آشتیانی عراقی، حسینعلی حاجی دلیگانی، روح‌الله حسینیان، مهدی کوچک‌زاده، حمید رسایی و بهرام بیرانوند از وزیر ارتباطات در مورد مجوزهایی است که از سوی این وزارتخانه در مورد ارسال پیامک‌های انبوه به اشخاص و یا نهادها بدون اعمال نظرات و انجام وظایف حاکمیتی صورت می‌گیرد.

طاهری خاطرنشان کرد: عدم انجام وظایف حاکمیتی و نظارتی وزارت ارتباطات در خصوص ارسال پیامک‌های انبوه باعث می‌شود تا بعضا این پیامک‌ها دارای محتوای غیر ارزشی باشد و چنانچه اشخاص بخواهند این پیامک‌ها برای آنها ارسال نشود به طور کل ارسال پیامک‌های انبوه برای آنها قطع می‌شود.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی ضمن اعتراض شدید به بی اعتنایی وزیر ارتباطات به نمایندگان تصمیم گرفت تا در اولین هفته کاری مجلس پس از سرکشی به خوزه‌های انتخابیه از وزیر برای پاسخگویی دعوت به عمل آورد و در صورتی که وزیر در این جلسه نیز حضور پیدا نکند قطعا کمیسیون از طریق صحن استیضاح وزیر ارتباطات را پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه انتخاب نمایندگان کمیسیون فرهنگی در کمیسیون‌های تلفیق بودجه 95 و برنامه ششم توسعه در دستور کار اعضا قرار داشت و بر این اساس نصرالله پژمان‌فر، سید رمضان شجاعی کیاسری و جمشید جعفرپور برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 انتخاب شدند.

طاهری اضافه کرد: همچنین برای عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بیژن نوباوه وطن، علی مطهری و اینجانب انتخاب شدیم.

وی در پایان گفت: در ادامه جلسه بررسی شور دوم طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون انجام و بررسی و تصویب آن به پایان رسید و با هماهنگی‌های به عمل آ‌مده با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مشکلات بار مالی آن مرتفع شد و به گونه‌ای شد تا با اصلاحات انجام شده دولت توان پرداخت بار مالی این طرح را داشته باشد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات