صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۶۲

سردار جزایری:ورود بازیگران فتنه با آرایشی جدید

فرمانده قرارگاه جنگ نرم با اشاره به ضرورت هوشمندی و مراقبت بیش از پیش نسبت به تحرکات برخی اشخاص و جریان‌های سیاسی گفت: دشمن درصدد است بازیگران فتنه را تطهیر و با مختصات و آرایش جدید وارد صحنه کند.
پایگاه بصیرت: پرونده «حماسه ماندگار»: 6 سال از حماسه بزرگ ملت ایران در یوم‌الله 9 دی می‌گذرد؛ حماسه‌ای کم نظیر که بساط 8 ماه فتنه آمریکایی-انگلیسی را در ایران برچید تا کام ملت بعد از یکی از بزرگترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی بیش از این تلخ نشود.

عبرتهای این فتنه برای آینده با توجه به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بهانه ای شد تا در سالروز این روز بزرگ به گفتگو با سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده قرارگاه جنگ نرم به بررسی زوایای مختلف بروز فتنه، دلایل گستردگی آن، نقش مردم در پایان دادن به 202 روز آشوب و اغتشاش و لزوم یادآوری مجدد این حادثه عبرت آموز پرداختیم:

* زنجیره ای از تهدیدات و فتنه ها انقلاب را دربرگرفته است

سردار جزایری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف و سرآغازی بر روند تاریخ تحولات معاصر ایران و جهان بود که در عرصه‌های داخلی، منطقه ای و بین المللی آثار شگرف  و حیرت آوری در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و... از خود برجای گذارده است.

وی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با اصول و آرمان های بلند و بعضاً منحصر بفرد خود از جمله تلاش برای تحقق اسلام ناب، طرد استبداد و دیکتاتوری و گریز از سیاست های سلطه جویانه نظام استکبار، عدالت خواهی و برقراری عدالت اجتماعی و دفاع از محرومان و مستضعفان و نفی هرگونه ظلم و ستم بر جامعه بشری و تشکیل حکومت و نظام سیاسی مبتنی بر آموزه های دینی و انقلابی و بازگرداندن عزت اسلامی و زمینه سازی برای شکل گیری «تمدن نوین اسلامی» و دهها شاخص دیگر در عرصه داخلی و خارجی شناخته می شود.

سردار جزایری در ادامه با بیان اینکه دستاوردهای خیره کننده و روبه رشد انقلاب اسلامی و سیاست های اصولی و الهام بخش آن در حوزه فراملی، نظام و ملت ایران را کانون توجه جهانیان قرار دارد، تصریح کرد: تامل در ماهیت، کارکرد و تاثیرگذاری انقلاب و نظام اسلامی در ابعاد ملی و فراملی و چشم اندازی که برای آن قابل ترسیم است، نوع، میزان کینه ورزی، خباثت، تهدید و دشمنی نظام سلطه جهانی و همچنین دشمنی و یا همراهی با دشمنان از سوی عناصر و گروههای داخلی را قابل درک می سازد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: بر این اساس زنجیره ای از تهدیدات و فتنه های کم شدت و پرشدت از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و دستاوردهای آن را همواره دربرگرفته است.

وی در برشماری فهرستی از توطئه ها و فتنه های جبهه دشمن طی دهه اول انقلاب خاطرنشان کرد: شورش اشرار و ضدانقلاب در برخی نقاط کشور، اقدامات تجزیه طلبانه قومیت گرا توسط گروهک های کومله، دمکرات، خلق عرب، ترکمن صحرا، جریان خلق مسلمان و فتنه شریعتمداری در ماههای اولیه پیروزی انقلاب و در ادامه کودتای نوژه، فتنه ملی گراها و لیبرال ها و بنی صدر و جنگ تحمیلی 8 ساله ، فعالیت جریان های التقاطی و نفوذ آنها در بیت منتظری، جنایات منافقین از جمله رخدادهای فتنه گران در دهه اول انقلاب و قبل از ارتحال امام بزرگوار (ره) به شمار می رود.

*تغییر راهبردهای آمریکا در دهه دوم انقلاب

سردار جزایری دهه دوم انقلاب و شروع زعامت مقام معظم رهبری را با تغییر راهبردهای آمریکا و نظام سلطه جهانی از سخت به نرم و هوشمند همراه دانست و افزود: برای درک بهتر فتنه های دوران پس از امام (ره) و آشنایی با فرایند تحولات دهه دوم انقلاب و بعد از آن و نیز ماهیت و مشخصه این رخدادها، یادآوری برخی نکات لازم است.

وی گفت: نکته اول پایان جنگ تحمیلی بود. در شرایط جنگی اولویت های نظام و سیاست ها و  برنامه های دولت و نیز رویکرد کلی جامعه معطوف به جنگ و این فتنه بزرگ بود، اما با خروج از شرایط جنگی اولویت های دولت به موضوع بازسازی و آسیب های ناشی از جنگ و سرعت بخشیدن به روند رشد و توسعه سمت و سو پیدا کرد و انتظارات عمومی نیز همگام با آن به تغییر ذائقه ها در حوزه های اقتصادی ـ سیاسی ـ فرهنگی گرایش یافت.

سردار جزایری با بیان اینکه این تغییر «تا حدودی دور از انتظار نبود و تحت تاثیر فضای سیاسی سازندگی و سیاست های دولت کارگزاران، حضور برخی تکنوکرات ها در بدنه دولت با رویکردهای لیبرال دمکراسی، گفتمان جدیدی بر کشور حاکم و صورت بندی نوینی در حوزه سیاسی ـ اجتماعی شکل گرفت» بیان داشت: در این دوره گفتمان جدید مغایر با گفتمان اصیل انقلاب شکل گرفت، این گفتمان ها و پیامدهای مبتنی بر آن، محصول عوامل و فرایندی چون رویکرد شبه لیبرالی دولت کارگزاران به توسعه اقتصادی، به وجود آمدن شکاف طبقاتی در اقشار جامعه و افزایش فاصله فقیر و غنی، مزیت یافتن تجمل گرایی و رواج اشرافیگری در سطوح مدیران و سرایت آن در جامعه، فراموشی و کم رنگ شدن توجه به اصول و آرمان های اصیل انقلاب بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این روند گفتمانی بستری را فراهم کرد تا مرز شکل گیری گفتمانی به بهانه «توسعه سیاسی» با پوشش «اصلاحات» اما ماهیتی سکولاریستی پیش برود و کشور را در دوران دوم خردادی ها برای  مدتی عرصه ی تاخت و تاز سکولارها در حوزه های مهمی چون بدنه اجرایی و عرصه قانون گذاری با نقاب دین داری و مردمسالاری قرار داد.

*تلاش برای تغییر نظام با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

این کارشناس مسایل راهبردی افزود: نکته دوم، تغییر روند و قواعد بازی بین المللی در قبال ایران بود، نظام سلطه جهانی که مهار و شکست انقلاب اسلامی را با تحمیل جنگ و فتنه های دهه اول دست نیافتنی دید، با شرایط پدید آمده، به چرخشی در رویکرد ها، راهبردها و اقدامات روی آورد که «ترجیح راهبردهای نرم و نیمه سخت به جای راهبرد سخت در مواجهه با انقلاب و نظام» ،«برنامه ریزی بلندمدت برای بسترسازی متناسب با راهبردهای جدید در داخل کشور» و «تلاش برای تغییر نظام از طریق پیاده سازی مدل های جدید و تجربه شده براندازی با استفاده از ظرفیت های داخلی» مهم ترین آنها بشمار می رود.

سردار جزایری فتنه های 78 و 88 را از مهمترین رخدادهای دهه دوم تا آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی دانست که بازخوانی این دو فتنه، چیستی، چرایی و چگونگی وقوع آنها و پیامدهای داخلی و خارجی و درک بهتر مدیریت و مواجهه رهبر فرزانه انقلاب با آن دو و همچنین واکاوی فتنه های آینده و راههای مقابله با آنها، امری ضروری در هر مقطع از تاریخ کشور است.

*جمهوری اسلامی تا سالها قادر به جبران لطمات فتنه 88 نخواهد بود

فرمانده قرارگاه جنگ نرم در ادامه فتنه 88 را نقطه عطفی در جریانات و اتفاقات سال های اخیر قلمداد و گفت: حوادث تلخ و دردناک پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری لطمات جبران ناپذیری به نظام اسلامی وارد کرد که تا سال ها قادر به رهایی از پیامدهای منفی آن نخواهد بود. فتنه 88 با فتنه تیرماه 78 هم متفاوت بود چرا که آن حادثه نیز محدود و خاستگاه آن برخی گروهها، احزاب و تشکل‌های خاص بودند و پایگاه اجتماعی نداشت؛ لذا در همان روزهای نخست به دلیل اختلاف نظر در زمینه و نحوه ادامه  تحرکات میان گروههای سیاسی حامی و به ویژه به دلیل حماسه بزرگ مردم در راهپیمایی 23 تیرماه 78 مهار گردید.

وی فتنه سال 88 را فراتر از رقابت دو جریان سیاسی دانست و با اشاره به نقش بیگانگان در شکل گیری آن اظهار کرد: در جریان فتنه سال 78 و حوادث دوران اصلاحات به خصوص اتفاقات مجلس ششم، غرب به این باور رسید که گرایشات و زمینه های مناسب در برخی از افراد و گروههای سیاسی داخلی برای اجرای برنامه های آنها وجود دارد. لذا یک برنامه ریزی درازمدت و هدف مندی را طراحی و مرحله به مرحله به اجرا گذاشتند و اقدامات زمینه ساز را با ایجاد مراکزی در کشورهای همسایه برای جذب افراد از داخل و آموزش و آماده سازی آنها برای "کودتای رنگین" براساس آموزه های «جین شارپ» و تجربیات خود در سایر کشورها از جمله گرجستان و اوکراین آغاز کردند.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: هیجانات هواداران درکف خیابان ها در دوران تبلیغات نامزدها در انتخابات سال 88، مانور نامزدها با نمادهای رنگی از جمله رنگ سبز، استقبال برخی نامزدها و استفاده حامیان آنها از شیوه های متداول در انقلاب های رنگین و اجرای سناریوهای بسترساز نظیر زیر سؤال بردن انتخابات، بحرانی نشان دادن کشور، ارتباطات برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب با سرتیم‌های بنیادها و جریان های خارجی، شعارها و ادبیات برخی نامزدها و حامیان آنها در دوران تبلیغات انتخاباتی و سابقه آنها به لحاظ رویکرد و عملکرد در گذشته، این تلقی را برای غربی‌ها تقویت کرد که «انتخابات 88 همان فرصت طلایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی» است.

* آمریکا بهترین راه برای ایجاد تغییر در رفتار  ایران را سرمایه گذاری بر روی غرب گرایان داخلی می داند

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور، تمرکز غرب بر براندازی از درون و سرمایه گذاری و یارگیری از جریان های ساختارشکن و غرب گرای داخلی را فرآیند زمینه ساز برای کودتا علیه انقلاب و نظام اسلامی قلمداد و افزود: تجربه دوران حاکمیت جریان دوم خرداد، آمریکا و متحدانش را به این نتیجه رسانید که بهترین و کوتاه ترین روش برای ایجاد تغییر در رفتار  ایران اسلامی سرمایه گذاری بر روی جریان ساختارشکن و غرب گرای داخل ایران است که در طول دوران حضور در عرصه ی قدرت، وابستگی خود را به خوبی نشان داده و اهداف  و روش هایشان را کاملاً بر مطلوب ها و نیازهای غرب منطبق کرده بودند.

وی تصریح کرد:به همین دلیل پس از پایان دوره اصلاحات، آمریکایی ها برخی فرایندها را در دستور کار خود قرار دارند که از جمله آنها بایستی به فراخوان مراکز تصمیم سازی برای تهیه راهبردهای عملیاتی علیه ایران، تصویب بودجه ویژه برای حمایت از اپوزیسیون، تصویب قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران و برنامه ریزی برای تبدیل انتخابات به هسته مرکزی یک فرایند کودتای مخملی اشاره کرد.

سردار جزایری طراحی و تقویت ساختارها و شیوه های رسانه ای جدید برای ایجاد، هدایت و تغذیه آشوب‌های داخلی با محوریت شبکه پلید BBC را از دیگر فرایندهای مورد نظر آمریکایی ها و هم پیمانان غربی در این راستا دانست و در زمینه چرایی شکل گیری فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری در خرداد سال 88 گفت:گروهی معتقدند شکل گیری این فتنه محصول رقابت های انتخاباتی میان دو گروه و مسایلی بود که در جریان مناظره‌های تلویزیونی مطرح شده و منجر به اعتراضات خیابانی شده است در حالیکه اسناد و مدارک بعدی نشان از ضعیف بودن این نظریه دارد.

* سران فتنه به کشور خیانت کردند

وی با بیان اینکه «حتی بحث تقلب هم برای اثرگذاری بر انتخابات نبود، بلکه از اساس تغییر بنیادی نظام در این ماجرا دنبال می شد»، خاطرنشان کرد: بعدها که عناصر میانی فتنه بازداشت شدند ضمن اعتراف به اینکه در انتخابات، تقلب عمده‌ای که نتیجه را دگرگون کند، رخ نداده است، فاش کردند که بحث تقلب همه ماجرا نبوده است و آنها در پی ابطال انتخابات و تعویق یک ساله آن و اعلام ادعای عدم صلاحیت شورای نگهبان و وزارت کشور و به طور کلی نهادهای نظام و در مجموع خارج کردن اوضاع از کنترل نظام و دست یابی به فرصت های لازم برای تغییرات اساسی در نظام بودند.

سردار جزایری تاکید کرد: بر این اساس موضوع فتنه پس از انتخابات 88 را باید فراتر از رقابت دو جریان سیاسی دانست و تلاش برخی برای محدودکردن فتنه در این حد، اقدامی انحرافی و برای کاستن از میزان جرم، خیانت و خباثتی است که سران فتنه علیه نظام و ملت ایران مرتکب شدند.

وی افزود:این اقدام در واقع برای ایجاد خطای راهبردی در نگاه مسئولان، نخبگان و مردم در مورد کودتایی است که از سال ها قبل با طرح ریزی بیگانه و هماهنگی عناصر داخلی برای سرنگونی انقلاب در دستور کار دشمنان انقلاب و نظام قرار گرفته بود.

سردار جزایری در ادامه فتنه 88 را در بین غائله‌ها و فتنه‌های جبهه دشمن در 37 سال گذشته متفاوت دانست و گفت: فتنه عمیق و کودتای مخملی 88 از حیث ماهیت، گستره و عمق، صف آرایی عناصر و بازیگران داخلی و خارجی، روند و شرایط حاکم بر محیط ملی و فراملی، آثار و پیامدها و حتی درس‌ها و عبرت‌ها دارای وجوه متمایز و منحصر بفرد با سایر فتنه‌ها بود که به وضوح اهمیت و درک مسأله نفوذ در اشخاص و لایه‌های مدیریتی کشور را مورد تأکید قرار می‌دهد.

* تحریمها علیه ایران از تبعات فتنه 88 است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با ارائه فهرستی از آثار و تبعات فتنه 88 بیان داشت: تغییر رفتار امریکا در قبال ایران و تشدید تحریم‌های ظالمانه و باج خواهی در پرونده هسته‌ای، افزایش بی ثبات‌سازی و پی گیری راهبرد براندازی، شکل گیری تحرکات ضد ایرانی جدید ارتجاع منطقه، ایجاد نگرانی در حامیان انقلاب اسلامی در شرایط پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و موارد دیگر از جمله تبعات فتنه 88 در عرصه خارجی و منطقه‌ای بشمار می رود.

سردار جزایری با تأکید بر ضرورت توجه به تبعات و آثار فتنه 88 در سطح داخلی یادآوری کرد: شکستن حریم‌ها و ارزش‌های دینی و ملی و به طور مشخص حرمت شکنی عاشورا در سال 88، ایجاد شکاف در جامعه و تردید آفرینی برای بسیاری از خواص و دامن زدن به چند دستگی بین آنها، برهم زدن ثبات سیاسی و امنیت و آرامش برای سرمایه گذاری‌ها، ساختارشکنی و ایجاد تشویش و تردید نسبت به برخی آرمان‌های اصیل انقلاب و اصول مسلم و متقن قانون اساسی و خط امام (ره) از پیامدهای فتنه در حوزه داخلی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حماسه بی نظیر انتخابات دهم ریاست جمهوری که به تعبیر مقام معظم رهبری در دنیا زلزله ایجاد کرده بود توسط فتنه افروزان به کام ملت ایران تلخ گردید گفت: اقدامات طرح ریزی شده غرب برای تأثیرگذاری بر انتخابات دهم ریاست جمهوری و رفتار برخی از خواص و نخبگان سیاسی هزینه‌های سنگینی را بر نظام تحمیل کرد، اما با مواضع و تدابیر هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) و بصیرت و حضور هوشمند و به موقع مردم ایران در صحنه و خلق حماسه ماندگار 9 دی 1388 در سراسر کشور فتنه بزرگ خنثی شد.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران پس از روشن شدن تقابل آشکار جریان فتنه با نظام، با درک درست از یک نیاز، با تظاهراتی فراگیر عاشورایی و سراسری و دهها میلیونی با هدف مقابله با فتنه پس از حادثه فضاحت بار عاشورای 88، حضور خود را به نمایش گذارد.

سردار جزایری افزود: حماسه تاریخی و ماندگار 9 دیماه که به تعبیر امام خامنه‌ای «یکی از قله های فراموش ناشدنی» و «حرکتی برخاسته از بصیرت» و «متکی بر ایمان و اراده الهی» و «شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های نیاز» در تاریخ انقلاب و ایران است نشان داد که انقلاب، ملت و رهبری معظم ظرفیت‌های لازم برای مقابله موفق با چالش‌های سخت و پیچیده و فتنه‌های بزرگ را داشته و می‌توانند با تبدیل آنها به فرصت، آسیب‌های محتمل را به سرعت ترمیم کنند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم آثار و پیامدهای حماسه 9 دی برای انقلاب و ملت ایران توأم با عزت و برکت دانست و در برشماری برخی از آنها گفت: نمایان شدن ظرفیت واقعی انقلاب اسلامی، آشکار شدن پیوند جریان فتنه با خارج از کشور، تقویت باور به وجود جنگ نرم دشمن، شکست تئوری‌های غربی و کپی برداری از مدل انقلاب مخملی در ایران، تقویت بازدارندگی برابر تهدیدات دشمن و احساس قدرت و عزت در مردم از پیامدهای حماسه 9 دی است.

سردار جزایری آشکار شدن چهره حقیقی نفوذی‌ها و برخی به اصطلاح نخبگان کشور را از جمله پیامدهای آزمون تاریخی فتنه 88 معرفی و افزود:این فتنه نشان داد که غرب کار گسترده‌ای از قبل برای نفوذی ها و شکار نخبگان و برخی از فرصت‌ها مانند انتخابات انجام داده است به گونه‌ای که آنان هرکدام به اندازه وفاداری به نظام و یا زاویه‌های که با نظام داشتند عمل کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بین نخبگان و خواص برخی بازی خوردند و با تحلیل های غلط در میدان دشمن بازی کردند و حرکت فتنه را تأیید کردند و برخی دیگر تحت تأثیر وابستگی های دنیوی در قبال فتنه سکوت کردند و بسیاری در صراط مستقیم انقلاب با تأسی به گفتمان و مواضع حکیمانه رهبری معظم، با فتنه‌گران به موقع مقابله کردند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور، با بیان اینکه ارزش حوادث تاریخی به عبرت آموزی از آنها و درس آموزی آموزنده آن است که برای دفاع از ارزش‌ها و تمامیت نظام اسلامی ما، در حیات امروز و فردای ما به کار می‌آید، تصریح کرد: فتنه 88 ویژگی‌های خاصی داشت که در هیچ فتنه‌ای در گذشته مشاهده نشده بود، نوع سازماندهی آن، حمایت برخی خواص و سکوت عافیت‌طلبانه برخی مسئولان فاقد بصیرت کشور ، حمایت همه جانبه بیگانگان، متحد شدن جبهه دشمنان داخلی و خارجی برای اولین بار و در یک کلام مشارکت همه جانبه آنان در یک اجماع برای سرنگونی نظام از ویژگی های منحصر بفرد این فتنه بود.

وی تأکید کرد: فتنه 88 هجمه‌های همه جانبه به اصل و بنیان نظام اسلامی و ظلم بزرگی در حق آن بود که با همکاری همه دشمنان خارجی و داخلی و خیانت و حماقت طیف سران فتنه به وقوع پیوست؛ اما حماسه بزرگ و مردمی 9 دی با خنثی کردن این فتنه به همه ثابت کرد دلدادگی مردم به نظام اسلامی ناشی از عقلانیت، ایمان و باور عمیق به نظام پدیده‌ای انحصاری است که در جامعه ایران اسلامی بعد از بروز و ظهور انقلاب شکل گرفت.

*بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری فتنه 88 را از سطح یک تهدید ملی خارج کرد

سردار جزایری با اشاره به اینکه" آنچه بیش از هر چیزی فتنه 88 را از سطح یک تهدید ملی خارج کرد و آن را در یک مهندسی معکوس به ابزاری برای تأمین امنیت پایدار در کشور تبدیل کرد، بیانات روشنگرانه امام خامنه‌ای بود که همراه با خود بسیج ملی را برای دفاع از آرمان های نظام برانگیخت" گفت:

در شرایط امروز که دشمن درصدد پی گیری پروژه نفوذ و استفاده از عناصر وابسته و مرعوب و پیاده نظام‌های داخلی برای تداوم راهبرد "مهار انقلاب" و "براندازی نظام" است هم باید گوش ها به تدابیر و فرامین ولی امر مسلمین تیز شود تا زمانی که لازم است از قطره‌های حضورمان سیلی بنیان کن فراهم  و ناهمواری ها و خاشاک سر راه انقلاب در دهه چهارم را از میان برداریم.

*تلقی پایان یافتن پیامدهای فتنه 88 ساده‌لوحانه است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حساسیت دو انتخابات پیش رو تصریح کرد: در بررسی شرایط و روند تحولات کنونی، توجه به فتنه 88 چه در محیط داخلی و چه در محیط خارجی از خصلت های بصیرت آور زیادی برخوردار است. این موضوع که فتنه 88 را از حیث کارکردها و پیامدهایش پایان یافته تلقی کنیم، به نظر ساده‌لوحانه است.

وی با بیان اینکه حوادث تاریخی مانند فتنه 88 هم درس آموزی از گذشته است و هم مصونیت سازی برای آینده انقلاب و کشور؛ هشدار داد: بازخوانی تهدیدات و فتنه‌های کم شدت و پرشدت 37 سال گذشته بر ضرورت هوشیاری و واقع بینی در این زمینه تأکید دارد، تضمینی وجود ندارد که عناصر و بازیگران فتنه‌های گذشته، با مختصات و آرایش جدید در آینده، بازگشت نکنند. برخی قرائن و اخبار حکایت از امیدواری تلاش دشمن برای اثرگذاری بر فرایند آینده سیاسی ایران از طریق فعال سازی وابستگان و عوامل فتنه 88 به معنای سرپل «نفوذ» دارد.

سردار جزایری تنها راه مقابله با فتنه نفوذ را تبیین و روشنگری مستمر و مراقبت‌های همه جانبه دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بخش‌های مختلف نخبگی کشور و امت حزب الله دانست و با اشاره به تلاش امروز دشمن در غبارآلود کردن ذهن مردم و نخبگان و ارائه روایت‌های  وارونه از فتنه 88 و مطالبه گری در این زمینه تأکید کرد: در عین حال ملت و نظام با تأسی به رهبری عزیز و دوراندیش خود، اجازه نخواهد داد دشمن با بکارگیری مدل‌های جدید و شیوه‌های فریبنده و فعال سازی ظرفیت‌های داخلی خود، فتنه‌گران را تطهیر و با بازگرداندن آنان به صحنه، فتنه‌های دیگری را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران پدید آورد.

وی در پایان تأکید کرد: هیچ یک از دستگاههای مسئول اعم از امنیتی، انتظامی و قضایی نباید خطاها و کوتاهی‌های مشابه فتنه 88 نسبت به نفوذی‌ها و فتنه‌گران را تکرار کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات