صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۵۴۶۳
جهان در سال 2015

بحران سوریه: از جنایات داعش تا تغییر سیاست های غرب

زمانی که در سال 2011 بحران سوریه آغاز گردید آینده ی آن قابل پیش بینی نبود اما امروز نگاه جهانیان بیش از پیش به سمت سوریه، جنایات گروه های تروریستی تکفیری و آینده آن معطوف گردیده است
پایگاه بصیرت: در سال 2015 جهان خاطره «صلح جهانی» را به بهای آشوب و جنگ در نقاط مختلف دنیا از یاد برد. اما در این میان آنچه بیش از همه توجه رسانه های جهان را به خویش معطوف نمود بحران سوریه و جنایات داعش در این کشور بود. کشورهای غربی در طول سال های شروع جنگ سوریه با در پیش گرفتن یک سیاست دو پهلو نسبت به گروه های تروریستی مستقر در خاک سوریه بر آتش این بحران افزودند. در سال 2015 با بالا گرفتن این بحران و آشکار شدن پیامدهای موثر استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه های تروریستی در سوریه غرب اقدام به تغییر سیاست های خود نمود. انفجارهای تروریستی داعش در قلب فرانسه، غرب و آمریکا را مجبور به بازنگری در سیاست های خویش در قبال سوریه نمود همچنین در  این سال روسیه با در پیش گرفتن حملات هوایی موثر و هدفمند اقدام به نابودی مواضع داعش در خاک سوریه نمود.

هرچند تا امروز قدرت های درگیر در بحران سوریه در مورد رفتن یا ماندن بشار اسد همچنان اختلاف دارند اما ایران در طول سال 2015 همچنان بر موضع خویش در مورد انتخاب آینده سوریه به دست مردم سوریه ادامه داد. زمانی که در سال 2011 بحران سوریه آغاز گردید آینده ی آن قابل پیش بینی نبود اما امروز نگاه جهانیان بیش از پیش به سمت سوریه، جنایات گروه های تروریستی تکفیری و آینده آن معطوف گردیده است. بحران سوریه آشکار ساخته است که آتش افروزی در یک نقطه از جهان می تواند دورنمای صلح در کل جهان را به خطر اندازد و این درسی است که دنیا در سال 2015 از بحران سوریه آموخته است. 

ادامه حملات هوایی غرب به زیر ساخت های سوریه به به بهانه مبارزه با داعش ، حملات تکفیریهای تروریست داعش به مناطق مسکونی و تخریب میراث چند هزار ساله این کشور ، سرقت روزانه 70 هزار بشکه نفت از چاه های نفت سوریه توسط داعش ، نشست های وین و نیویورک با حضور نمایندگان کشورهای جهان برای یافتن راهکاری برای خروج از بحران سوریه و ارائه آمارهای رسمی بین المللی در خصوص فجایع انسانی در سوریه و افزایش شمار آوارگان و بی خانمانهای سوری از جمله اخبار مهم سوریه در سال گذشته میلادی بود.
منبع: بولتن نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات